Hyundai Kona Electric 64kWh

Katalogowy zasięg aut elektrycznych znacząco różni się od rezultatów uzyskiwanych w testach. Ile kilometrów faktycznie przejeżdżają popularne modele na jednym ładowaniu?

Elektromobilność wchodzi na kolejny poziom rozwoju. Rozwijają się sieci ogólnodostępnych ładowarek (zarówno płatnych, jak i darmowych), a coraz więcej dostępnych na naszym rynku aut elektrycznych (i to nie tylko tych najdroższych) potrafi przejechać 300-400 km na pełnym ładowaniu. Taki zasięg pozwala już z większym spokojem planować nawet dalsze wyjazdy.

Jednak niezmienne pozostaje to, że w warunkach laboratoryjnych „elektryki” uzyskują znacznie niższe zużycie prądu (oraz zasięg) niż to wynika z późniejszych testów w normalnym ruchu. Dlatego dziennikarze z brytyjskiego miesięcznika What Car? postanowili sprawdzić, jaki jest zasięg aut elektrycznych w prawdziwym świecie. Wyniki pomiarów prezentujemy w tabeli poniżej.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat któregoś z wymienionych aut, kliknij na nazwę modelu w tabeli. Dla porównania, w ostatniej kolumnie zamieściliśmy fabryczne wartości zasięgu podawane przez producentów.

Auta elektryczne – realny zasięg (od największego do najmniejszego)
Samochód Zasięg testowy Zasięg deklarowany
1 Hyundai Kona Electric 64kWh 417 km (259 mil) 449 km (WLTP)
2 Jaguar I-Pace 407 km (253 mile) 470 km (WLTP)
2 Kia e-Niro 64kWh 407 km (253 mile) 455 km (WLTP)
3 Tesla Model 3 Performance 385 km (239 mil) 530 km (WLTP)
4 Tesla Model X 100D 375 km (233 mile) 565 km (NEDC)
5 Nissan Leaf e+ 349 km (217 mil) 385 km (WLTP)
6 Tesla Model 3 Long Range 340 km (211 mil) 560 km (WLTP)
7 Mercedes EQC 335 km (208 mil) 417 km (WLTP)
8 Tesla Model S 75D 328 km (204 mile) 490 km (NEDC)
9 Audi e-tron 55 quattro 315 km (196 mil) 436 km (WLTP)
10 Renault Zoe R135 309 km (192 mile) 385 km (WLTP)
11 Tesla Model 3 Standard Range Plus 291 km (181 mil) 409 km (WLTP)
12 BMW i3 120Ah 266 km (165 mil) 310 km (WLTP)
13 Hyundai Kona Electric 39kWh 254 km (158 mil) 289 km (WLTP)
14 Renault Zoe R110 235 km (146 mil) 395 km (WLTP)
15 Nissan Leaf 206 km (128 mil) 270 km (WLTP)
16 BMW i3 94Ah 195 km (121 mil) 312 km (NEDC)
17 Volkswagen e-Golf 188 km (117 mil) 230 km (WLTP)
18 Seat Mii Electric 32kWh 179 km (111 mil) 260 km (WLTP)
19 Volkswagen e-Up 16kWh 106 km (66 mil) 133 km (WLTP)
20 Smart Fortwo EQ Cabrio 95 km (59 mil) 130 km (WLTP)
21 Smart Forfour EQ 92 km (57 mil) 130 km (WLTP)

Źródło: What Car?

Przeczytaj także:

Porównanie „elektryków” – realny zasięg w warunkach zimowych

Holujesz przyczepę autem elektrycznym? Zasięg zmaleje o połowę!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here