Audi

AUDI

Audi AG – Niemiecka marka samochodów, która rozpoczęła swoją działalność na początku XX wieku. Popularne cztery pierścienie symbolizują producentów, którzy połączyli się w 1932 roku, byli nimi Audi, DKW, Wanderer i Horch. Dzięki tej fuzji zbudowano jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie. Aktualna siedziba firmy mieści się w niemieckim Ingolstadt. Gama Audi obejmuje zarówno luksusowe limuzyny, jak i samochody sportowe czy SUV-y.

NOWOŚCI

Audi Q6 e-tron (2024). Opis wersji i cennik

Audi Q6 e-tron to najnowszy „elektryk” w gamie producenta z Ingolstadt. Ceny tego modelu zaczynają się od 355 500 zł. Poznaj szczegóły oferty.

Najważniejsze premiery 2024 roku. Na te modele jeszcze czekamy

W tym roku czeka nas wiele obiecujących premier i rynkowych debiutów. Prezentujemy najważniejsze nowości 2024 roku.

Ranking Interbrand 2023. Najcenniejsze marki motoryzacyjne

Interbrand przedstawił ranking Best Global Brands 2023. W najnowszym zestawieniu znalazło się 13 producentów samochodów. Sprawdź szczegóły.

TESTY I PORÓWNANIA

Audi R8 Coupe V10 performance RWD – TEST

Jak się jeździ Audi R8 V10 RWD zimą? Czy supersportowy samochód nadaje się do użytkowania „poza sezonem”? Co oznacza połączenie 570 KM mocy z tylnym napędem na śniegu? Chwilowa zmiana pogody pozwoliła nam to sprawdzić.

Audi A8 L 60 TFSI quattro – TEST

Najbardziej niemiecka z niemieckich limuzyn – w przeciwieństwie do rywali spod znaku BMW i Mercedesa odnowione Audi A8 stawia na dyskretną elegancję. „Dyskrecja” to zresztą słowo-klucz, jeśli chodzi o charakter tego luksusowego samochodu.

Audi Q4 e-tron, Ford Mustang Mach-E, Kia EV6, Volvo XC40 Recharge – PORÓWNANIE

Większy prześwit i napęd elektryczny w jednym – SUV-y i crossovery na prąd to prawdziwa kumulacja trendów. Wśród nich: Audi Q4 e-tron, Ford Mustang Mach-E, Kia EV6 oraz Volvo XC40 Recharge. Test porównawczy tańszych wersji.

Audi Q4 e-tron, BMW iX3, Ford Mustang Mach-E – PORÓWNANIE

Test porównawczy – trzy elektryczne SUV-y: Audi Q4 e-tron 40, BMW iX3 oraz Ford Mustang Mach-E RWD. Który z tych modeli najlepiej wywiązuje się z rodzinnych obowiązków? Który daje najwięcej przyjemności z jazdy? I który oferuje największy zasięg?

Audi Q7, Ford Explorer – PORÓWNANIE

Dwa hybrydowe SUV-y plug-in wszechstronne do potęgi – z jednej strony Audi Q7 i Ford Explorer to wymarzone pojazdy rodzinne. Z drugiej potrafią być bardzo szybkie, a nawet… ekologiczne.

Audi RS 7 Sportback – TEST

Najbardziej „potulne” 600 koni na świecie – nowe Audi RS 7 Sportback przyspiesza niczym szybki motocykl, ale najlepiej sprawdza się jako komfortowe gran turismo.

UŻYWANE I OPINIE

Używane Audi TT 8S (2014-2023) – opinie, dane techniczne, typowe usterki

We współczesnej motoryzacji zaczyna brakować miejsca na auta wzbudzające emocje, jak chociażby Audi TT. Czy warto kupić ostatnią generację (8S) z drugiej ręki?

Silnik 1.8 TSI/TFSI (Volkswagen): opinie, awarie, rozrząd i spalanie

W wielu modelach grupy Volkswagena można spotkać silnik 1.8 TSI z rodziny EA888, który Audi oznaczało jako 1.8 TFSI. Motor doczekał się trzech generacji. Jakie ma opinie i awaryjność? Czy łańcuchowy rozrząd jest trwały? Co ile wymieniać olej?

Używane Audi Q5 8R (2008-2016) – który silnik wybrać?

Q5 to optymalna propozycja na niezbyt dużego SUV-a z mocnym silnikiem (nawet V6). Z jaką jednostką napędową warto kupić ten samochód?

Diesel 1.6 TDI (Volkswagen): opinie, awarie, rozrząd i spalanie

Silnik 1.6 TDI jest bardzo często spotykany w używanych autach grupy Volkswagena. Warto wiedzieć, że jednostka doczekała się generacji EA189 oraz EA288. Obie są oszczędne, trwałe i dosyć tanie w naprawach.

Używane Audi Q2 (od 2016 r.) – opinie, dane techniczne, typowe usterki

Na rynku jest kilka propozycji dla szukających niewielkiego, miejskiego crossovera z segmentu premium. Jedną z nich jest Audi Q2. Jakie są opinie o tym modelu?

Silnik 1.2 TSI (EA111, EA211): opinie, wady i zalety, typowe usterki, dane techniczne

W wielu modelach Seata, Skody i Volkswagena silnik 1.2 TSI pełni rolę podstawowego źródła mocy. Na rynek trafił w dwóch generacjach - starszej, z nietrwałym łańcuchem rozrządu (EA111) oraz nowej 1.2 TSI EA211, z paskiem rozrządu.

DANE TECHNICZNE