Audi A6 C8 - przód

Audi A6 C8 zadebiutowało w salonach sprzedaży w 2018 roku. Ceny tego modelu zaczynają się od 219 200 zł. Poznaj dostępne wersje i silniki.

Audi A6 w aktualnym wydaniu (oznaczenie producenta: C8) pojawiło się na rynku w 2018 roku. Klienci mają do wyboru dwie wersje nadwoziowe – sedan (Limousine) oraz kombi (Avant). Bogata gama silnikowa obejmuje jednostki benzynowe (265-600 KM) i wysokoprężne (163-344 KM) oraz dwie hybrydy plug-in (299-367 KM). W szerokiej ofercie nie zabrakło sportowych odmian S6 i RS 6 oraz uterenowionego wariantu Allroad ze zwiększonym prześwitem.

Audi A6 Avant (2021)
Audi A6 Avant

Audi A6 (2022) – wymiary, pojemność bagażnika

Audi A6 Limousine mierzy 493,9 cm długości, 188,6 cm szerokości (211,0 cm z lusterkami) i 145,7 cm wysokości. Jego rozstaw osi to 292,4 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 530 litrów. Wersje hybrydowe oferują nieco mniejszy kufer – 360 l.

Audi A6 Limousine (2021)
Audi A6 Limousine

Audi A6 Avant mierzy 493,9 cm długości (495,1 cm w wersji Allroad), 188,6 cm szerokości (211,0 cm z lusterkami) i 146,7 cm wysokości (149,7-154,2 cm w wersji Allroad). Jego rozstaw osi to 292,4 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 565 litrów, a maksymalnie można ją powiększyć do 1680 l. Wersje hybrydowe oferują nieco mniejszy kufer, odpowiednio: 405-1535 l.

Audi A6 (2022) – dane techniczne, silniki, osiągi, zużycie paliwa

Gama silnikowa obejmuje 3 jednostki benzynowe i 4 wysokoprężne oraz 2 hybrydy plug-in. W ofercie znajdziemy zarówno wersje przednionapędowe, jak i korzystające z napędu na cztery koła (Quattro). Poniżej prezentujemy dane techniczne Audi A6 Limousine, w nawiasach podane parametry modelu A6 Avant (o ile się różnią; wersja RS 6 TFSI jest dostępna wyłącznie z nadwoziem kombi, a 55 TDI – wyłącznie w modelu A6 Allroad).

Silniki benzynowe:

  • 45 TFSI (2.0 R4; 265 KM, 370 Nm) z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową S tronic i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 6,7 (6,9) s, prędkość maksymalna: 250 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,9-7,9 (7,2-8,2) l/100 km
  • 45 TFSI quattro (2.0 R4; 265 KM, 370 Nm) z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową S tronic i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 6,0 (6,2) s, prędkość maksymalna: 250 km/h, średnie zużycie paliwa: 7,3-8,2 (7,5-8,4) l/100 km
  • 55 TFSI quattro (3.0 V6; 340 KM, 500 Nm) z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową S tronic i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 5,1 (5,3) s, prędkość maksymalna: 250 km/h, średnie zużycie paliwa: 7,8-8,8 (8,1-9,0) l/100 km
  • RS 6 TFSI quattro (4.0 V8; 600 KM, 800 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną Tiptronic i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 3,6 s, prędkość maksymalna: 250 km/h, średnie zużycie paliwa: 12,3-13,1 l/100 km
Audi A6 Limousine (2021)
Silnik 55 TFSI

Silniki wysokoprężne:

  • 35 TDI (2.0 R4; 163 KM, 370 Nm) z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową S tronic i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,3 (9,5) s, prędkość maksymalna: 224 (219) km/h, średnie zużycie paliwa: 5,1-6,0 (5,3-6,1) l/100 km
  • 40 TDI (2.0 R4; 204 KM, 400 Nm) z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową S tronic i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,1 (8,3) s, prędkość maksymalna: 246 (241) km/h, średnie zużycie paliwa: 5,1-6,0 (5,3-6,1) l/100 km
  • 40 TDI quattro (2.0 R4; 204 KM, 400 Nm) z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową S tronic i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 7,6 (7,8) s, prędkość maksymalna: 246 (241) km/h, średnie zużycie paliwa: 5,3-6,1 (5,5-6,4) l/100 km
  • 50 TDI quattro (3.0 V6; 286 KM, 620 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną Tiptronic i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 5,4 (5,6) s, prędkość maksymalna: 250 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,5-7,3 (6,8-7,4) l/100 km
  • 55 TDI quattro (3.0 V6; 344 KM, 700 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną Tiptronic i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 5,2 s, prędkość maksymalna: 250 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,9-7,5 l/100 km
  • S6 TDI quattro (3.0 V6; 344 KM, 700 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną Tiptronic i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 5,0 (5,1) s, prędkość maksymalna: 250 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,9-7,3 (7,1-7,5) l/100 km
Audi A6 Limousine (2021)
Silnik 50 TDI

Napęd hybrydowy:

  • 50 TFSI e quattro (2.0 R4; 299 KM, 450 Nm) z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową S tronic i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 6,2 (6,3) s, prędkość maksymalna: 250 km/h, średnie zużycie paliwa: 1,0-1,4 (1,2-1,5) l/100 km, zasięg w trybie elektrycznym: do 73 km
  • 55 TFSI e quattro (2.0 R4; 367 KM, 500 Nm) z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową S tronic i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 5,6 (5,7) s, prędkość maksymalna: 250 km/h, średnie zużycie paliwa: 1,2-1,4 (1,3-1,5) l/100 km, zasięg w trybie elektrycznym: do 68 km
Audi A6 Limousine (2021)
Silnik 50 TFSI e

Nowe Audi A6 (2022) – wyposażenie i ceny

Na liście wyposażenia standardowego Audi A6 znajdziemy m.in.:

  • 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, 10-ramienne, z oponami 225/60 R17 (dla wersji 45 TFSI, 35 TDI, 40 TDI oraz 50 TDI)
  • 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, 5-ramienne z oponami 225/55 R18 (dla wersji 55 TFSI oraz 50 TFSI e)
  • 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, 5-ramienne, z oponami 235/55 R18 (dla modelu A6 Allroad)
  • 19-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, wieloramienne, z szarymi kontrastowymi wstawkami, częściowo polerowane, z oponami 245/45 R19 (dla wersji 55 TFSI e)
  • 20-calowe obręcze kół ze stopów lekkich S style, 5-ramienne, z oponami 255/40 R20 (dla wersji S6 TDI)
  • 21-calowe obręcze kół ze stopów lekkich Audi Sport, 10-ramienne w stylistyce gwiazdy, z oponami 275/35 R21 (dla wersji RS 6 TFSI)
  • Zestaw naprawczy do opon
  • Zestaw narzędzi samochodowych
  • Klimatyzacja automatyczna, 2-strefowa
  • Elektryczna nagrzewnica powietrza
  • Poduszki powietrzne z dezaktywacją poduszki powietrznej pasażera
  • Kurtyny powietrzne chroniące głowy pasażerów z przodu i z tyłu
  • Czujnik kontroli zapięcia pasów bezpieczeństwa
  • Audi pre sense basic
  • Audi pre sense front
  • Audi drive select
  • Ostrzeżenie o zjechaniu z pasa ruchu
  • System rozpoznawania znaków drogowych
  • Tempomat z regulacją prędkości i limiterem prędkości
  • Wskaźnik kontroli ciśnienia w oponach
  • Elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego
  • Centralny zamek sterowany falami radiowymi
  • Autoalarm z zabezpieczeniem przed odholowaniem
  • Pokrywa bagażnika, automatyczne otwieranie / manualne zamykanie
  • Asystent świateł drogowych
  • Reflektory LED
  • Światła do jazdy dziennej LED
  • Światła tylne LED
  • Lusterka zewnętrzne w kolorze nadwozia
  • Relingi dachowe (dotyczy A6 Avant)
  • Tylny spojler (dotyczy A6 Avant)
  • Listwy ozdobne wokół szyb w kolorze srebrnym
  • Szyby termoizolacyjne
  • Kierownica wielofunkcyjna, obszyta skórą
  • Regulacja kolumny kierowniczej w układzie poziomym i pionowym
  • Deska rozdzielcza i wyłożenie drzwi jednobarwne
  • Aplikacje dekoracyjne pokryte lakierem refleksyjnym
  • Panel obsługi z przyciskami w matowej czerni
  • Podsufitka tkaninowa
  • Tapicerka materiałowa Index
  • Standardowe fotele przednie
  • Elektryczna regulacja foteli przednich z funkcją pamięci ustawień dla fotela kierowcy
  • Elektryczna regulacja podparcia odcinka lędźwiowego kręgosłupa dla foteli przednich
  • Podłokietnik komfortowy z przodu
  • Kanapa tylna 3-miejscowa, oparcie nieskładane (dotyczy A6 Limousine)
  • Kanapa tylna 3-miejscowa, z dzielonym i składanym oparciem (dotyczy A6 Avant)
  • ISOFIX – mocowanie fotelika dziecięcego dla skrajnych siedzeń z tyłu (z funkcją Top Tether)
  • Listwy progowe aluminiowe
  • Dywaniki z przodu i z tyłu
  • Osłony przeciwsłoneczne z lusterkiem do makijażu, podświetlanym; po stronie kierowcy i pasażera
  • Lusterko wewnętrzne z automatyczną funkcją przeciwoślepieniową
  • Lusterka zewnętrzne regulowane i składane elektrycznie, podgrzewane, z funkcją pamięci i z funkcją automatycznego opuszczania prawego lusterka podczas manewru cofania
  • Lusterko zewnętrzne po lewej stronie, asferyczne
  • Lusterko zewnętrzne po prawej stronie (z większym polem obserwacji), konvex
  • Komputer pokładowy z 7-calowym kolorowym wyświetlaczem
  • System MMI Navigation
  • Złącze Bluetooth
  • Audi music interface
  • Odbiór stacji radiowych, cyfrowy
  • 8 głośników

Poniżej prezentujemy wyjściowe ceny poszczególnych wersji silnikowych:

  • Audi A6 Limousine 45 TFSI S tronic – od 249 500 zł
  • Audi A6 Limousine 45 TFSI quattro S tronic – od 261 700 zł
  • Audi A6 Limousine 55 TFSI quattro S tronic – od 336 300 zł
  • Audi A6 Limousine 35 TDI S tronic – od 219 200 zł
  • Audi A6 Limousine 40 TDI S tronic – od 233 000 zł
  • Audi A6 Limousine 40 TDI quattro S tronic – od 245 200 zł
  • Audi A6 Limousine 50 TDI quattro S tiptronic – od 329 800 zł
  • Audi A6 Limousine 50 TFSI e quattro S tronic – od 275 400 zł
  • Audi A6 Limousine 55 TFSI e quattro S tronic – od 311 800 zł
  • Audi A6 Avant 45 TFSI S tronic – od 262 000 zł
  • Audi A6 Avant 45 TFSI quattro S tronic – od 274 200 zł
  • Audi A6 Avant 55 TFSI quattro S tronic – od 348 800 zł
  • Audi A6 Avant 35 TDI S tronic – od 231 700 zł
  • Audi A6 Avant 40 TDI S tronic – od 245 500 zł
  • Audi A6 Avant 40 TDI quattro S tronic – od 257 700 zł
  • Audi A6 Avant 50 TDI quattro tiptronic – od 342 300 zł
  • Audi A6 Avant 50 TFSI e quattro S tronic – od 287 800 zł
  • Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro S tronic – od 324 200 zł
  • Audi A6 Allroad 55 TFSI quattro S tronic – od 365 400 zł
  • Audi A6 Allroad 40 TDI quattro S tronic – od 274 300 zł
  • Audi A6 Allroad 45 TDI quattro S tronic – od 312 700 zł
  • Audi A6 Allroad 50 TDI quattro tiptronic – od 358 900 zł
  • Audi A6 Allroad 55 TDI quattro tiptronic – od 382 300 zł
  • Audi S6 Limousine TDI quattro tiptronic – od 411 800 zł
  • Audi S6 Avant TDI quattro tiptronic – od 423 400 zł
  • Audi RS 6 Avant TFSI quattro tiptronic – od 634 300 zł

Wszystkie wersje są objęte 3-letnią gwarancją (pierwsze 2 lata bez limitu kilometrów, trzeci rok z maksymalnym całkowitym przebiegiem 90 000 km).

Więcej na temat Audi A6:

Audi A6 55 TFSI quattro – nasz test

Audi RS 6 Avant TFSI quattro – nasz test

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj