Skoda

SKODA

Škoda Auto – czeska marka, której nazwa pochodzi od nazwiska inżyniera Emila Skody. Samo logo marki ma przypominać indiańską strzałę oraz pióropusz. Jej historia sięga 1895 roku, kiedy w Pilźnie powstały pierwsze zakłady produkcyjne. Po upadku komunizmu Skoda nawiązała współpracę z niemieckim koncernem Volkswagen AG, który od 2000 roku jest jedynym akcjonariuszem spółki Skoda Auto.

NOWOŚCI

Nowa Skoda Octavia RS coraz bliżej rynkowej premiery – zapowiedź

Niebawem Skoda wprowadzi do sprzedaży w Polsce Octavię RS po liftingu. Usportowiony wariant bestsellerowego modelu otrzyma m.in. mocniejszy silnik.

Nowe Skody Kodiaq i Superb z pięcioma gwiazdkami Euro NCAP

Nowe generacje Skody Kodiaq oraz Superb otrzymały maksymalną ocenę pięciu gwiazdek w niezależnym teście bezpieczeństwa Euro NCAP.

Pogadaj z samochodem – asystent głosowy Skody wzbogacony o możliwości sztucznej inteligencji ChatGPT

Laura, asystentka głosowa Skody, wykorzystuje teraz ChatGPT jako nowe, dynamiczne źródło informacji. Można ją zapytać np. o hasła encyklopedyczne.

TESTY I PORÓWNANIA

Skoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4×4 (2024) – opinia, zalety i wady

Nowa Skoda Kodiaq – przetestowaliśmy ją jako jedni z pierwszych w Polsce. Druga generacja popularnego SUV-a stawia na ewolucję. W teście – optymalna wersja z mocnym 2-litrowym dieslem i napędem 4x4.

Elroq, czyli nowy model Skody. Pierwsza jazda tym kompaktowym SUV-em

Zainteresowanie SUV-ami nie przemija, a na wielu rynkach dochodzi do tego spore zapotrzebowanie na auta z napędem elektrycznym. Skoda postanowiła odpowiedzieć na potrzeby klientów modelem Elroq.

Skoda Superb IV Liftback – opinia, jaki silnik, ceny i wyposażenie

Nowa wersja flagowego auta czeskiej marki wchodzi na rynek. Czy warto kupić Skodę Superb IV w wersji Liftback? Jaki silnik będzie najlepszym wyborem?

Skoda Enyaq 85 po liftingu (2024) – opinia, zalety i wady

Skoda Enyaq na rok modelowy 2024 – ten test nie tyle dotyczy modernizacji Enyaqa, co ewolucji samochodów elektrycznych w ogóle. Całkiem szybkiej i w dobrą stronę. Na oko nie zmieniło się prawie nic, podczas jazdy zmieniło się bardzo wiele.

Skoda Octavia po liftingu – pierwsza jazda, test

W ramach niedawnego liftingu Skoda Octavia otrzymała kilka istotnych zmian. Oto nasze wrażenia z jazdy odświeżoną wersją czeskiego przeboju.

Skoda Kamiq 1.5 TSI po liftingu (2024) – opinia, zalety i wady

Więcej niż miejski SUV – Skoda Kamiq od chwili debiutu imponowała wykorzystaniem przestrzeni i dopracowanym podwoziem, a po liftingu jest jeszcze dojrzalsza... i niebezpiecznie zbliża się do Karoqa. W teście niedawno zmodernizowana Skoda Scala 1.5 TSI (150 KM) ze skrzynią DSG.

UŻYWANE I OPINIE

Używane auto do 5000 zł. Najlepsze tanie samochody

Zakup używanego auta do 5000 zł jest możliwy, ale przy poszukiwaniach warto skupić się na modelach popularnych, znanych mechanikom i dobrze zaopatrzonych w używane części.

Tanie, trwałe i oszczędne auto za 10 tys. zł. 10 najlepszych modeli w 2024 r.

Używane auto za 10 tys. zł może posłużyć kilka lat. Na rynku nie brakuje trwałych modeli z oszczędnymi silnikami. Od marki, modelu czy wyglądu ważniejszy jest stan techniczny i brak zaawansowanej korozji.

Silnik 1.8 TSI/TFSI (Volkswagen): opinie, awarie, rozrząd i spalanie

W wielu modelach grupy Volkswagena można spotkać silnik 1.8 TSI z rodziny EA888, który Audi oznaczało jako 1.8 TFSI. Motor doczekał się trzech generacji. Jakie ma opinie i awaryjność? Czy łańcuchowy rozrząd jest trwały? Co ile wymieniać olej?

Diesel 1.6 TDI (Volkswagen): opinie, awarie, rozrząd i spalanie

Silnik 1.6 TDI jest bardzo często spotykany w używanych autach grupy Volkswagena. Warto wiedzieć, że jednostka doczekała się generacji EA189 oraz EA288. Obie są oszczędne, trwałe i dosyć tanie w naprawach.

Używane auto za 3-4 tys. zł. Najlepsze tanie modele

Mimo że ceny używanych aut w ostatnich latach wzrosły, wciąż można kupić samochód za 3-4 tysiące złotych. Będzie marnie wyposażony i nie zapewni wybitnego komfortu, ale może posłużyć przez kilka lat. Prezentujemy najtańsze używane auta na rynku.

Silnik 1.2 TSI (EA111, EA211): opinie, wady i zalety, typowe usterki, dane techniczne

W wielu modelach Seata, Skody i Volkswagena silnik 1.2 TSI pełni rolę podstawowego źródła mocy. Na rynek trafił w dwóch generacjach - starszej, z nietrwałym łańcuchem rozrządu (EA111) oraz nowej 1.2 TSI EA211, z paskiem rozrządu.

DANE TECHNICZNE