SKODA
Škoda Auto – czeska marka, której nazwa pochodzi od nazwiska inżyniera Emila Skody. Samo logo marki ma przypominać indiańską strzałę oraz pióropusz. Jej historia sięga 1895 roku, kiedy w Pilźnie powstały pierwsze zakłady produkcyjne. Po upadku komunizmu Skoda nawiązała współpracę z niemieckim koncernem Volkswagen AG, który od 2000 roku jest jedynym akcjonariuszem spółki Skoda Auto.
NOWOŚCI
Skoda Elroq: pierwsze szkice nowego kompaktowego SUV-a
Skoda zaprezentowała szkice nadwozia swojego nowego, w pełni elektrycznego SUV-a Elroq. To pierwszy model marki, który całkowicie odzwierciedla nowy język projektowania – Modern Solid.
Praktyczne rozwiązanie w nowych Skodach. Dlaczego zmieniono położenie dźwigni zmiany przełożeń?
Automatyczne skrzynie biegów stają się coraz popularniejsze, a to z kolei niesie za sobą zmiany w aranżacji wnętrza.
Skoda uruchamia produkcję Octavii w dodatkowej fabryce
Pierwsza Skoda Octavia po liftingu zjechała z linii produkcyjnej w fabryce w Kvasinach, która tym samym dołącza do produkcji modelu i wspomoże główny zakład produkcyjny Skody.
TESTY I PORÓWNANIA
Ford Tourneo Courier, Kia Ceed i Skoda Kamiq – PORÓWNANIE
Trzy sensowne samochody w cenie niewiele ponad 100 tys. zł. Każdy o innej koncepcji. Lifestyle'owy kombivan Forda, klasyczny kompakt Kii czy miejski crossover Skody – który ma najwięcej zalet?
Skoda Superb 2.0 TDI DSG (2024) – opinia, zalety i wady
Na pograniczu premium – Skoda Superb czwartej generacji zyskała więcej szlachetnych akcentów i cyfrowych nowinek, ale wciąż stawia przede wszystkim na praktyczność. A z bazowym 150-konnym dieslem zaskakuje osiągami.
Skoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4×4 (2024) – opinia, zalety i wady
Nowa Skoda Kodiaq – przetestowaliśmy ją jako jedni z pierwszych w Polsce. Druga generacja popularnego SUV-a stawia na ewolucję. W teście – optymalna wersja z mocnym 2-litrowym dieslem i napędem 4x4.
Elroq, czyli nowy model Skody. Pierwsza jazda tym kompaktowym SUV-em
Zainteresowanie SUV-ami nie przemija, a na wielu rynkach dochodzi do tego spore zapotrzebowanie na auta z napędem elektrycznym. Skoda postanowiła odpowiedzieć na potrzeby klientów modelem Elroq.
Skoda Superb IV Liftback – opinia, jaki silnik, ceny i wyposażenie
Nowa wersja flagowego auta czeskiej marki wchodzi na rynek. Czy warto kupić Skodę Superb IV w wersji Liftback? Jaki silnik będzie najlepszym wyborem?
Skoda Enyaq 85 po liftingu (2024) – opinia, zalety i wady
Skoda Enyaq na rok modelowy 2024 – ten test nie tyle dotyczy modernizacji Enyaqa, co ewolucji samochodów elektrycznych w ogóle. Całkiem szybkiej i w dobrą stronę. Na oko nie zmieniło się prawie nic, podczas jazdy zmieniło się bardzo wiele.
UŻYWANE I OPINIE
Najlepsze wolnossące silniki Volkswagena. Proste silniki na lata
Wśród nowych aut coraz trudniej o model z motorem bez turbo. Wśród używanych samochodów nie brakuje jednak udanych silników wolnossących. Wiele z nich zaprojektował koncern Volkswagen.
15 mocnych i szybkich używanych kombi z dużym bagażnikiem
Auto w nadwoziu kombi jest nie tylko praktyczne, ale może też być równie szybkie jak sedan lub hatchback. Oto przegląd polecanych używanych kombi z mocnymi silnikami.
Używane auto do 5000 zł. Najlepsze tanie samochody
Zakup używanego auta do 5000 zł jest możliwy, ale przy poszukiwaniach warto skupić się na modelach popularnych, znanych mechanikom i dobrze zaopatrzonych w używane części.
Tanie, trwałe i oszczędne auto za 10 tys. zł. 10 najlepszych modeli w 2024 r.
Używane auto za 10 tys. zł może posłużyć kilka lat. Na rynku nie brakuje trwałych modeli z oszczędnymi silnikami. Od marki, modelu czy wyglądu ważniejszy jest stan techniczny i brak zaawansowanej korozji.
Silnik 1.8 TSI/TFSI (Volkswagen): opinie, awarie, rozrząd i spalanie
W wielu modelach grupy Volkswagena można spotkać silnik 1.8 TSI z rodziny EA888, który Audi oznaczało jako 1.8 TFSI. Motor doczekał się trzech generacji. Jakie ma opinie i awaryjność? Czy łańcuchowy rozrząd jest trwały? Co ile wymieniać olej?
Diesel 1.6 TDI (Volkswagen): opinie, awarie, rozrząd i spalanie
Silnik 1.6 TDI jest bardzo często spotykany w używanych autach grupy Volkswagena. Warto wiedzieć, że jednostka doczekała się generacji EA189 oraz EA288. Obie są oszczędne, trwałe i dosyć tanie w naprawach.