Współpraca reklamowaSkoda otwiera centrum testowania: do 50 stopni C i 408 KM mocy

Skoda otwiera centrum testowania: do 50 stopni C i 408 KM mocy

Skoda otwiera nowe centrum symulacyjne, służące do kompleksowego testowania zespołów napędowych i układów zarządzania temperaturą w autach z napędami spalinowymi, hybrydowymi oraz w pełni elektrycznymi.

30 maja 2024 roku przedstawiciele Skody oficjalnie otworzyli nowe obiekty w Mladej Boleslavi: Centrum Emisji i zupełnie nowe Centrum Symulacyjne. W ich stworzenie zainwestowano prawie 22 mln euro. Nowe pracownie wzmocnią wewnętrzne możliwości technicznego rozwoju producenta. W ośrodkach wykorzystano najnowocześniejsze technologie, które pozwalają na precyzyjną i dokładną symulację szerokiego zakresu warunków klimatycznych i umożliwiają przeprowadzanie kompleksowych testów imitujących użytkowanie w świecie rzeczywistym. W nowym Centrum Symulacyjnym mieści się unikalne w skali Czech i Grupy Volkswagen laboratorium, które należy do najbardziej zaawansowanych tego typu obiektów w Europie. Laboratorium oferuje niezrównaną wszechstronność symulowania zróżnicowanych warunków.

„Otwarcie nowego Centrum Symulacyjnego stanowi znaczący krok naprzód w rozwoju motoryzacji i potwierdza wiodącą pozycję Škoda Auto w ewolucji i testowaniu systemów zarządzania napędem i temperaturą. Znaczenie nowego Centrum Symulacji i Centrum Emisji będzie nadal rosło, zarówno pod względem zapewniania jakości naszych seryjnych pojazdów, jak i tworzenia wysoce wydajnych układów napędowych i systemów na przyszłość” – skomentował Johannes Neft, członek zarządu Škoda Auto ds. rozwoju technicznego.

Unikalne połączenie najnowocześniejszych technologii

Nowe Centrum Symulacyjne umożliwia testowanie funkcjonalności samochodów pod ekstremalnym obciążeniem oraz ocenę wirtualnych kalkulacji dla zróżnicowanych warunków jazdy, zapewniając wysoki stopień zmienności testów w różnych środowiskach klimatycznych. Podczas testów obiekt może zapewnić temperatury od -7 do +50°C. Co więcej, może symulować warunki w zakresie wilgotności względnej od 10 do 95% (kluczowe dla regionów takich jak Indie), nasłonecznienie i jazdę w górach na wysokościach do 5500 metrów nad poziomem morza.

W laboratorium znajduje się także nowoczesna hamownia rolkowa dla pojazdów o mocy do 300 kW (408 KM), potrafiąca symulować opory jazdy przy prędkościach do 265 km/h. Dodatkowo ośrodek wyposażono w zaawansowane kanały powietrzne z dwoma wentylatorami do symulacji przepływu powietrza, system analizy emisji spalin oraz szybką stację ładowania pojazdów elektrycznych z mocą do 400 kW. Możliwość łączenia tych technologii pozwala na przeprowadzanie złożonych testów, które wiernie odwzorowują użytkowanie w świecie rzeczywistym – z dużą dokładnością i precyzją wyników. Także analiza i ocena danych przeprowadzane są na miejscu. Przy potencjale nawet 850 testów rocznie Centrum Symulacyjne znacząco poszerza możliwości opracowywania nowych rozwiązań technicznych.

Inwestycja obejmuje także rozbudowę Centrum Emisji, w odpowiedzi na obecne i przyszłe wymagania prawne, takie jak norma emisyjna Euro 7. Nowe kabiny pomiarowe będą wykorzystywane przede wszystkim przez dział jakości, aby zapewnić zgodność samochodów zarówno przedprodukcyjnych, jak i produkcyjnych z tymi normami.

Dalsze potwierdzenie kompetencji technicznych w Grupie Volkswagen

Wymagające testy w Centrum Symulacyjnym, którego budowę rozpoczęto w 2021 r., są przeprowadzane zgodnie z obecnymi i przyszłymi standardami prawnymi Unii Europejskiej, Chin, Indii, Brazylii i innych regionów. Otwarcie zakładu stanowi dla Skody kolejny znaczący krok w przejęciu odpowiedzialności za rozwój platformy MQB27 Volkswagena, a także w nadzorowaniu ogólnego rozwoju silników benzynowych serii EA211 i powiązanych układów, takich jak układ dolotowy i wydechowy, chłodzenie oraz układ termiczny. Dodatkowo czeski producent zajmuje się wszystkimi powiązanymi manualnymi skrzyniami biegów i zastosowaniami automatycznej przekładni DQ200.

Kluczowe dane dotyczące Centrum Symulacyjnego Škoda Auto:

  • Harmonogram budowy: październik 2021 – maj 2024 r. (890 dni)
  • Powierzchnia zabudowy: 550 m²
  • Okablowanie: 35 420 metrów łączących technologie pomiarowe
  • Objętość płynu chłodzącego: 45 m3 w obiegach chłodzących
  • Przepływ powietrza: około 20 000 m³/h przez urządzenia wentylacyjne
  • Stanowiska dynamometryczne: moc do 300 kW
  • Maksymalna symulowana prędkość: 265 km/h
  • Najwyższa symulowana wysokość: 5500 metrów nad poziomem morza
  • Trwały zakres temperatur: -7 do +50°C
  • Zakres wilgotności względnej: 10 do 95%
  • Symulacja nasłonecznienia: do 1200 W/m²
Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji