NowościAktualnościRanking Interbrand 2023. Najcenniejsze marki motoryzacyjne

Ranking Interbrand 2023. Najcenniejsze marki motoryzacyjne

Interbrand przedstawił ranking Best Global Brands 2023. W najnowszym zestawieniu znalazło się 13 producentów samochodów. Sprawdź szczegóły.

Eksperci z amerykańskiej firmy Interbrand co roku przygotowują ranking najcenniejszych marek na świecie. W swoim zestawieniu uwzględniają trzy czynniki: wyniki finansowe danej marki, jej działania na rzecz zabezpieczenia przyszłych przychodów oraz znaczenie tej marki w procesie podejmowania decyzji o zakupie produktu. Podium Best Global Brands 2023 należy do firm z branży IT – Apple, Microsoft i Amazon.

W minionym roku wszystkie koncerny motoryzacyjne odnotowały wzrost wartości, największym mogą pochwalić się Porsche, Hyundai oraz Ferrari. Najcenniejszą marką samochodową po raz kolejny została Toyota, a na dalszych miejscach uplasowali się Mercedes, BMW i Tesla. Poniżej prezentujemy ranking najbardziej wartościowych marek motoryzacyjnych w 2023 roku wg Interbrand:

Najcenniejsze marki motoryzacyjne wg Interbrand 2023

6. miejsce – Toyota

Wartość marki oszacowano na 64,504 miliarda dolarów. To wzrost o 8% w porównaniu z danymi z 2022 roku.

7. miejsce – Mercedes

Wartość marki oszacowano na 61,414 miliarda dolarów. To wzrost o 9% w porównaniu z danymi z 2022 roku.

10. miejsce – BMW

Wartość marki oszacowano na 51,157 miliarda dolarów. To wzrost o 10% w porównaniu z danymi z 2022 roku.

12. miejsce – Tesla

Wartość marki oszacowano na 49,937 miliarda dolarów. To wzrost o 4% w porównaniu z danymi z 2022 roku.

27. miejsce – Honda

Wartość marki oszacowano na 24,412 miliarda dolarów. To wzrost o 7% w porównaniu z danymi z 2022 roku.

32. miejsce – Hyundai

Wartość marki oszacowano na 20,412 miliarda dolarów. To wzrost o 18% w porównaniu z danymi z 2022 roku.

45. miejsce – Audi

Wartość marki oszacowano na 16,352 miliarda dolarów. To wzrost o 9% w porównaniu z danymi z 2022 roku.

47. miejsce – Porsche

Wartość marki oszacowano na 16,215 miliarda dolarów. To wzrost o 20% w porównaniu z danymi z 2022 roku.

50. miejsce – Volkswagen

Wartość marki oszacowano na 15,140 miliarda dolarów. To wzrost o 2% w porównaniu z danymi z 2022 roku.

51. miejsce – Ford

Wartość marki oszacowano na 14,867 miliarda dolarów. To wzrost o 3% w porównaniu z danymi z 2022 roku.

63. miejsce – Nissan

Wartość marki oszacowano na 12,676 miliarda dolarów. To wzrost o 4% w porównaniu z danymi z 2022 roku.

70. miejsce – Ferrari

Wartość marki oszacowano na 10,830 miliarda dolarów. To wzrost o 16% w porównaniu z danymi z 2022 roku.

88. miejsce – Kia

Wartość marki oszacowano na 7,059 miliarda dolarów. To wzrost o 7% w porównaniu z danymi z 2022 roku.

Zobacz również:

Najcenniejsze marki motoryzacyjne w 2022 roku

Najcenniejsze marki motoryzacyjne w 2021 roku

Najcenniejsze marki motoryzacyjne w 2020 roku

Najcenniejsze marki motoryzacyjne w 2019 roku

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji