Interbrand przedstawił ranking Best Global Brands 2023. W najnowszym zestawieniu znalazło się 13 producentów samochodów. Sprawdź szczegóły.
Eksperci z amerykańskiej firmy Interbrand co roku przygotowują ranking najcenniejszych marek na świecie. W swoim zestawieniu uwzględniają trzy czynniki: wyniki finansowe danej marki, jej działania na rzecz zabezpieczenia przyszłych przychodów oraz znaczenie tej marki w procesie podejmowania decyzji o zakupie produktu. Podium Best Global Brands 2023 należy do firm z branży IT – Apple, Microsoft i Amazon.
W minionym roku wszystkie koncerny motoryzacyjne odnotowały wzrost wartości, największym mogą pochwalić się Porsche, Hyundai oraz Ferrari. Najcenniejszą marką samochodową po raz kolejny została Toyota, a na dalszych miejscach uplasowali się Mercedes, BMW i Tesla. Poniżej prezentujemy ranking najbardziej wartościowych marek motoryzacyjnych w 2023 roku wg Interbrand:
Najcenniejsze marki motoryzacyjne wg Interbrand 2023
6. miejsce – Toyota
Wartość marki oszacowano na 64,504 miliarda dolarów. To wzrost o 8% w porównaniu z danymi z 2022 roku.
7. miejsce – Mercedes
Wartość marki oszacowano na 61,414 miliarda dolarów. To wzrost o 9% w porównaniu z danymi z 2022 roku.
10. miejsce – BMW
Wartość marki oszacowano na 51,157 miliarda dolarów. To wzrost o 10% w porównaniu z danymi z 2022 roku.
12. miejsce – Tesla
Wartość marki oszacowano na 49,937 miliarda dolarów. To wzrost o 4% w porównaniu z danymi z 2022 roku.
27. miejsce – Honda
Wartość marki oszacowano na 24,412 miliarda dolarów. To wzrost o 7% w porównaniu z danymi z 2022 roku.
32. miejsce – Hyundai
Wartość marki oszacowano na 20,412 miliarda dolarów. To wzrost o 18% w porównaniu z danymi z 2022 roku.
45. miejsce – Audi
Wartość marki oszacowano na 16,352 miliarda dolarów. To wzrost o 9% w porównaniu z danymi z 2022 roku.
47. miejsce – Porsche
Wartość marki oszacowano na 16,215 miliarda dolarów. To wzrost o 20% w porównaniu z danymi z 2022 roku.
50. miejsce – Volkswagen
Wartość marki oszacowano na 15,140 miliarda dolarów. To wzrost o 2% w porównaniu z danymi z 2022 roku.
51. miejsce – Ford
Wartość marki oszacowano na 14,867 miliarda dolarów. To wzrost o 3% w porównaniu z danymi z 2022 roku.
63. miejsce – Nissan
Wartość marki oszacowano na 12,676 miliarda dolarów. To wzrost o 4% w porównaniu z danymi z 2022 roku.
70. miejsce – Ferrari
Wartość marki oszacowano na 10,830 miliarda dolarów. To wzrost o 16% w porównaniu z danymi z 2022 roku.
88. miejsce – Kia
Wartość marki oszacowano na 7,059 miliarda dolarów. To wzrost o 7% w porównaniu z danymi z 2022 roku.
Zobacz również:
Najcenniejsze marki motoryzacyjne w 2022 roku
Najcenniejsze marki motoryzacyjne w 2021 roku