Interbrand przedstawił zestawienie Best Global Brands 2019. Na 100 miejsc w rankingu znalazło się 15 marek motoryzacyjnych. Sprawdź, które z nich są najbardziej wartościowe.
Analitycy z amerykańskiego Interbrand co roku przygotowują ranking najbardziej wartościowych marek na świecie. W swoim zestawieniu uwzględniają trzy czynniki: wyniki finansowe danej marki, jej działania na rzecz zabezpieczenia przyszłych przychodów oraz znaczenie tej marki w procesie podejmowania decyzji o zakupie produktu.
Czasy, gdy koncerny motoryzacyjne były w czołówce najbardziej wartościowych marek na świecie powoli odchodzą w niepamięć. Podium rankingu Best Global Brands 2019 należy do firm z branży IT: Apple, Google i Amazon. W pierwszej 10 zestawienia znaleźli się tylko dwaj przedstawiciele przemysłu samochodowego: Toyota i Mercedes. Poniżej prezentujemy ranking najbardziej wartościowych marek motoryzacyjnych wg Interbrand.
Najcenniejsze marki motoryzacyjne wg Interbrand 2019
7. miejsce – Toyota
Wartość marki oszacowano na 56,246 miliarda dolarów. To wzrost o 5% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.
8. miejsce – Mercedes
Wartość marki oszacowano na 50,832 miliarda dolarów. To wzrost o 5% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.
11. miejsce – BMW
Wartość marki oszacowano na 41,440 miliarda dolarów. To wzrost o 1% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.
21. miejsce – Honda
Wartość marki oszacowano na 24,422 miliarda dolarów. To wzrost o 3% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.
35. miejsce – Ford
Wartość marki oszacowano na 14,325 miliarda dolarów. To wzrost o 2% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.
36. miejsce – Hyundai
Wartość marki oszacowano na 14,156 miliarda dolarów. To wzrost o 5% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.
40. miejsce – Volkswagen
Wartość marki oszacowano na 12,921 miliarda dolarów. To wzrost o 6% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.
42. miejsce – Audi
Wartość marki oszacowano na 12,689 miliarda dolarów. To wzrost o 4% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.
50. miejsce – Porsche
Wartość marki oszacowano na 11,652 miliarda dolarów. To wzrost o 9% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.
52. miejsce – Nissan
Wartość marki oszacowano na 11,502 miliarda dolarów. To mniej o 6% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.
77. miejsce – Ferrari
Wartość marki oszacowano na 6,458 miliarda dolarów. To wzrost o 12% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.
78. miejsce – Kia
Wartość marki oszacowano na 6,428 miliarda dolarów. To mniej o 7% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.
85. miejsce – Land Rover
Wartość marki oszacowano na 5,855 miliarda dolarów. To mniej o 6% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.
90. miejsce – Mini
Wartość marki oszacowano na 5,532 miliarda dolarów. To wzrost o 5% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.
99. miejsce – Harley Davidson
Wartość marki oszacowano na 4,793 miliarda dolarów. To mniej o 7% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.