NowościAktualnościRanking Interbrand 2019. Najcenniejsze marki motoryzacyjne

Ranking Interbrand 2019. Najcenniejsze marki motoryzacyjne

Interbrand przedstawił zestawienie Best Global Brands 2019. Na 100 miejsc w rankingu znalazło się 15 marek motoryzacyjnych. Sprawdź, które z nich są najbardziej wartościowe.

Analitycy z amerykańskiego Interbrand co roku przygotowują ranking najbardziej wartościowych marek na świecie. W swoim zestawieniu uwzględniają trzy czynniki: wyniki finansowe danej marki, jej działania na rzecz zabezpieczenia przyszłych przychodów oraz znaczenie tej marki w procesie podejmowania decyzji o zakupie produktu.

Czasy, gdy koncerny motoryzacyjne były w czołówce najbardziej wartościowych marek na świecie powoli odchodzą w niepamięć. Podium rankingu Best Global Brands 2019 należy do firm z branży IT: Apple, Google i Amazon. W pierwszej 10 zestawienia znaleźli się tylko dwaj przedstawiciele przemysłu samochodowego: Toyota i Mercedes. Poniżej prezentujemy ranking najbardziej wartościowych marek motoryzacyjnych wg Interbrand.

Najcenniejsze marki motoryzacyjne wg Interbrand 2019

7. miejsce – Toyota

Wartość marki oszacowano na 56,246 miliarda dolarów. To wzrost o 5% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.

8. miejsce – Mercedes

Wartość marki oszacowano na 50,832 miliarda dolarów. To wzrost o 5% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.

11. miejsce – BMW

Wartość marki oszacowano na 41,440 miliarda dolarów. To wzrost o 1% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.

21. miejsce – Honda

Wartość marki oszacowano na 24,422 miliarda dolarów. To wzrost o 3% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.

35. miejsce – Ford

Wartość marki oszacowano na 14,325 miliarda dolarów. To wzrost o 2% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.

36. miejsce – Hyundai

Wartość marki oszacowano na 14,156 miliarda dolarów. To wzrost o 5% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.

40. miejsce – Volkswagen

Wartość marki oszacowano na 12,921 miliarda dolarów. To wzrost o 6% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.

42. miejsce – Audi

Wartość marki oszacowano na 12,689 miliarda dolarów. To wzrost o 4% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.

50. miejsce – Porsche

Wartość marki oszacowano na 11,652 miliarda dolarów. To wzrost o 9% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.

52. miejsce – Nissan

Wartość marki oszacowano na 11,502 miliarda dolarów. To mniej o 6% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.

77. miejsce – Ferrari

Wartość marki oszacowano na 6,458 miliarda dolarów. To wzrost o 12% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.

78. miejsce – Kia

Wartość marki oszacowano na 6,428 miliarda dolarów. To mniej o 7% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.

85. miejsce – Land Rover

Wartość marki oszacowano na 5,855 miliarda dolarów. To mniej o 6% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.

90. miejsce – Mini

Wartość marki oszacowano na 5,532 miliarda dolarów. To wzrost o 5% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.

99. miejsce – Harley Davidson

Wartość marki oszacowano na 4,793 miliarda dolarów. To mniej o 7% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji