Interbrand przedstawił zestawienie Best Global Brands 2020. W tegorocznym rankingu debiutuje Tesla. Sprawdź, które marki motoryzacyjne mają największą wartość.
Eksperci z amerykańskiej firmy Interbrand co roku przygotowują ranking najcenniejszych marek na świecie. W swoim zestawieniu uwzględniają trzy czynniki: wyniki finansowe danej marki, jej działania na rzecz zabezpieczenia przyszłych przychodów oraz znaczenie tej marki w procesie podejmowania decyzji o zakupie produktu. Podium Best Global Brands 2020 należy do firm z branży IT: Apple, Amazon i Microsoft.
Czas pandemii jest trudny dla koncernów samochodowych, co znajduje swoje odzwierciedlenie w omawianym zestawieniu. Za wyjątkiem Hyundaia (wzrost wartości o 1%) i Tesli (tegoroczny debiut), wszystkie pozostałe marki zaliczyły spadki. Poniżej prezentujemy ranking najbardziej wartościowych marek motoryzacyjnych wg Interbrand.
Najcenniejsze marki motoryzacyjne wg Interbrand 2020
7. miejsce – Toyota
Wartość marki oszacowano na 51,595 miliarda dolarów. To mniej o 8% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.
8. miejsce – Mercedes
Wartość marki oszacowano na 49,268 miliarda dolarów. To mniej o 3% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.
11. miejsce – BMW
Wartość marki oszacowano na 39,756 miliarda dolarów. To mniej o 4% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.
20. miejsce – Honda
Wartość marki oszacowano na 21,694 miliarda dolarów. To mniej o 11% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.
36. miejsce – Hyundai
Wartość marki oszacowano na 14,295 miliarda dolarów. To wzrost o 1% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.
40. miejsce – Tesla
Wartość marki oszacowano na 12,785 miliarda dolarów. Firma Elona Muska w tym roku debiutuje w zestawieniu przygotowanym przez Interbrand.
42. miejsce – Ford
Wartość marki oszacowano na 12,568 miliarda dolarów. To mniej o 12% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.
44. miejsce – Audi
Wartość marki oszacowano na 12,428 miliarda dolarów. To mniej o 2% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.
47. miejsce – Volkswagen
Wartość marki oszacowano na 12,267 miliarda dolarów. To mniej o 5% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.
55. miejsce – Porsche
Wartość marki oszacowano na 11,301 miliarda dolarów. To mniej o 3% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.
59. miejsce – Nissan
Wartość marki oszacowano na 10,553 miliarda dolarów. To mniej o 8% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.
79. miejsce – Ferrari
Wartość marki oszacowano na 6,379 miliarda dolarów. To mniej o 1% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.
86. miejsce – Kia
Wartość marki oszacowano na 5,830 miliarda dolarów. To mniej o 9% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.
93. miejsce – Land Rover
Wartość marki oszacowano na 5,077 miliarda dolarów. To mniej o 13% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.
95. miejsce – Mini
Wartość marki oszacowano na 4,965 miliarda dolarów. To mniej o 10% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.
Zobacz również: