Interbrand przedstawił zestawienie Best Global Brands 2020. W tegorocznym rankingu debiutuje Tesla. Sprawdź, które marki motoryzacyjne mają największą wartość.

Eksperci z amerykańskiej firmy Interbrand co roku przygotowują ranking najcenniejszych marek na świecie. W swoim zestawieniu uwzględniają trzy czynniki: wyniki finansowe danej marki, jej działania na rzecz zabezpieczenia przyszłych przychodów oraz znaczenie tej marki w procesie podejmowania decyzji o zakupie produktu. Podium Best Global Brands 2020 należy do firm z branży IT: Apple, Amazon i Microsoft.

Czas pandemii jest trudny dla koncernów samochodowych, co znajduje swoje odzwierciedlenie w omawianym zestawieniu. Za wyjątkiem Hyundaia (wzrost wartości o 1%) i Tesli (tegoroczny debiut), wszystkie pozostałe marki zaliczyły spadki. Poniżej prezentujemy ranking najbardziej wartościowych marek motoryzacyjnych wg Interbrand:

7. miejsce – Toyota

Wartość marki oszacowano na 51,595 miliarda dolarów. To mniej o 8% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.

8. miejsce – Mercedes

Wartość marki oszacowano na 49,268 miliarda dolarów. To mniej o 3% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.

11. miejsce – BMW

Wartość marki oszacowano na 39,756 miliarda dolarów. To mniej o 4% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.

20. miejsce – Honda

Wartość marki oszacowano na 21,694 miliarda dolarów. To mniej o 11% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.

36. miejsce – Hyundai

Wartość marki oszacowano na 14,295 miliarda dolarów. To wzrost o 1% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.

40. miejsce – Tesla

Wartość marki oszacowano na 12,785 miliarda dolarów. Firma Elona Muska w tym roku debiutuje w zestawieniu przygotowanym przez Interbrand.

42. miejsce – Ford

Wartość marki oszacowano na 12,568 miliarda dolarów. To mniej o 12% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.

44. miejsce – Audi

Wartość marki oszacowano na 12,428 miliarda dolarów. To mniej o 2% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.

47. miejsce – Volkswagen

Wartość marki oszacowano na 12,267 miliarda dolarów. To mniej o 5% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.

55. miejsce – Porsche

Wartość marki oszacowano na 11,301 miliarda dolarów. To mniej o 3% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.

59. miejsce – Nissan

Wartość marki oszacowano na 10,553 miliarda dolarów. To mniej o 8% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.

79. miejsce – Ferrari

Wartość marki oszacowano na 6,379 miliarda dolarów. To mniej o 1% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.

86. miejsce – Kia

Wartość marki oszacowano na 5,830 miliarda dolarów. To mniej o 9% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.

93. miejsce – Land Rover

Wartość marki oszacowano na 5,077 miliarda dolarów. To mniej o 13% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.

95. miejsce – Mini

Wartość marki oszacowano na 4,965 miliarda dolarów. To mniej o 10% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.

Zobacz również:

Najcenniejsze marki motoryzacyjne w 2019 roku

Źródło: interbrand.com

Oceny czytelników
[Głosów: 3 Średnia: 5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here