Interbrand opublikował ranking Best Global Brands 2021. W tegorocznym zestawieniu znalazło się 15 producentów samochodów, spośród których największy awans odnotowała Tesla. Sprawdź szczegóły.
Eksperci z amerykańskiej firmy Interbrand co roku przygotowują ranking najcenniejszych marek na świecie. W swoim zestawieniu uwzględniają trzy czynniki: wyniki finansowe danej marki, jej działania na rzecz zabezpieczenia przyszłych przychodów oraz znaczenie tej marki w procesie podejmowania decyzji o zakupie produktu. Podium Best Global Brands 2021 należy do firm z branży IT: Apple, Amazon i Microsoft.
W tym roku koncerny motoryzacyjne wypadły znacznie lepiej niż poprzednio. Najcenniejszą marką samochodową ponownie została Toyota, a tuż za nią uplasowali się Mercedes i BMW. Tuż za podium znalazł się ubiegłoroczny debiutant – Tesla (awans aż o 26 pozycji). Poniżej prezentujemy ranking najbardziej wartościowych marek motoryzacyjnych wg Interbrand.
Najcenniejsze marki motoryzacyjne wg Interbrand 2021
7. miejsce – Toyota
Wartość marki oszacowano na 54,107 miliarda dolarów. To wzrost o 5% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.
8. miejsce – Mercedes
Wartość marki oszacowano na 50,866 miliarda dolarów. To wzrost o 3% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.
12. miejsce – BMW
Wartość marki oszacowano na 41,631 miliarda dolarów. To wzrost o 5% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.
14. miejsce – Tesla
Wartość marki oszacowano na 36,270 miliarda dolarów. To wzrost aż o 184% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.
25. miejsce – Honda
Wartość marki oszacowano na 21,315 miliarda dolarów. To mniej o 2% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.
35. miejsce – Hyundai
Wartość marki oszacowano na 15,168 miliarda dolarów. To wzrost o 6% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.
46. miejsce – Audi
Wartość marki oszacowano na 13,474 miliarda dolarów. To wzrost o 8% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.
47. miejsce – Volkswagen
Wartość marki oszacowano na 13,423 miliarda dolarów. To wzrost o 9% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.
52. miejsce – Ford
Wartość marki oszacowano na 12,861 miliarda dolarów. To wzrost o 2% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.
58. miejsce – Porsche
Wartość marki oszacowano na 11,739 miliarda dolarów. To wzrost o 4% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.
59. miejsce – Nissan
Wartość marki oszacowano na 11,131 miliarda dolarów. To wzrost o 5% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.
76. miejsce – Ferrari
Wartość marki oszacowano na 7,160 miliarda dolarów. To wzrost o 12% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.
86. miejsce – Kia
Wartość marki oszacowano na 6,087 miliarda dolarów. To wzrost o 4% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.
96. miejsce – Mini
Wartość marki oszacowano na 5,231 miliarda dolarów. To wzrost o 5% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.
98. miejsce – Land Rover
Wartość marki oszacowano na 5,088 miliarda dolarów. To wynik niemal identyczny jak w ubiegłorocznym zestawieniu.
Zobacz również: