Interbrand opublikował ranking Best Global Brands 2021. W tegorocznym zestawieniu znalazło się 15 producentów samochodów, spośród których największy awans odnotowała Tesla. Sprawdź szczegóły.

Eksperci z amerykańskiej firmy Interbrand co roku przygotowują ranking najcenniejszych marek na świecie. W swoim zestawieniu uwzględniają trzy czynniki: wyniki finansowe danej marki, jej działania na rzecz zabezpieczenia przyszłych przychodów oraz znaczenie tej marki w procesie podejmowania decyzji o zakupie produktu. Podium Best Global Brands 2021 należy do firm z branży IT: Apple, Amazon i Microsoft.

W tym roku koncerny motoryzacyjne wypadły znacznie lepiej niż poprzednio. Najcenniejszą marką samochodową ponownie została Toyota, a tuż za nią uplasowali się Mercedes i BMW. Tuż za podium znalazł się ubiegłoroczny debiutant – Tesla (awans aż o 26 pozycji). Poniżej prezentujemy ranking najbardziej wartościowych marek motoryzacyjnych wg Interbrand:

7. miejsce – Toyota

Wartość marki oszacowano na 54,107 miliarda dolarów. To wzrost o 5% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.

8. miejsce – Mercedes

Wartość marki oszacowano na 50,866 miliarda dolarów. To wzrost o 3% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.

12. miejsce – BMW

Wartość marki oszacowano na 41,631 miliarda dolarów. To wzrost o 5% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.

14. miejsce – Tesla

Wartość marki oszacowano na 36,270 miliarda dolarów. To wzrost aż o 184% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.

25. miejsce – Honda

Wartość marki oszacowano na 21,315 miliarda dolarów. To mniej o 2% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.

35. miejsce – Hyundai

Wartość marki oszacowano na 15,168 miliarda dolarów. To wzrost o 6% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.

46. miejsce – Audi

Wartość marki oszacowano na 13,474 miliarda dolarów. To wzrost o 8% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.

47. miejsce – Volkswagen

Wartość marki oszacowano na 13,423 miliarda dolarów. To wzrost o 9% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.

52. miejsce – Ford

Wartość marki oszacowano na 12,861 miliarda dolarów. To wzrost o 2% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.

58. miejsce – Porsche

Wartość marki oszacowano na 11,739 miliarda dolarów. To wzrost o 4% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.

59. miejsce – Nissan

Wartość marki oszacowano na 11,131 miliarda dolarów. To wzrost o 5% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.

76. miejsce – Ferrari

Wartość marki oszacowano na 7,160 miliarda dolarów. To wzrost o 12% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.

86. miejsce – Kia

Wartość marki oszacowano na 6,087 miliarda dolarów. To wzrost o 4% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.

96. miejsce – Mini

Wartość marki oszacowano na 5,231 miliarda dolarów. To wzrost o 5% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.

98. miejsce – Land Rover

Wartość marki oszacowano na 5,088 miliarda dolarów. To wynik niemal identyczny jak w ubiegłorocznym zestawieniu.

Zobacz również:

Najcenniejsze marki motoryzacyjne w 2020 roku

Najcenniejsze marki motoryzacyjne w 2019 roku

Źródło: interbrand.com

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here