Interbrand opublikował ranking Best Global Brands 2022. W tegorocznym zestawieniu znalazło się 15 producentów samochodów. Sprawdź szczegóły.
Eksperci z amerykańskiej firmy Interbrand co roku przygotowują ranking najcenniejszych marek na świecie. W swoim zestawieniu uwzględniają trzy czynniki: wyniki finansowe danej marki, jej działania na rzecz zabezpieczenia przyszłych przychodów oraz znaczenie tej marki w procesie podejmowania decyzji o zakupie produktu. Podium Best Global Brands 2022 należy do firm z branży IT: Apple, Microsoft i Amazon.
W tym roku wszystkie koncerny motoryzacyjne odnotowały wzrost wartości, największym mogą pochwalić się Tesla oraz Ferrari. Najcenniejszą marką samochodową po raz kolejny została Toyota, a na dalszych miejscach uplasowali się Mercedes, Tesla i BMW. Poniżej prezentujemy ranking najbardziej wartościowych marek motoryzacyjnych wg Interbrand.
Najcenniejsze marki motoryzacyjne wg Interbrand 2022
6. miejsce – Toyota
Wartość marki oszacowano na 59,757 miliarda dolarów. To wzrost o 10% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.
8. miejsce – Mercedes
Wartość marki oszacowano na 56,103 miliarda dolarów. To wzrost o 10% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.
12. miejsce – Tesla
Wartość marki oszacowano na 48,002 miliarda dolarów. To wzrost o 32% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.
13. miejsce – BMW
Wartość marki oszacowano na 46,331 miliarda dolarów. To wzrost o 11% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.
26. miejsce – Honda
Wartość marki oszacowano na 22,837 miliarda dolarów. To wzrost o 7% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.
35. miejsce – Hyundai
Wartość marki oszacowano na 17,314 miliarda dolarów. To wzrost o 14% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.
46. miejsce – Audi
Wartość marki oszacowano na 14,976 miliarda dolarów. To wzrost o 11% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.
48. miejsce – Volkswagen
Wartość marki oszacowano na 14,819 miliarda dolarów. To wzrost o 10% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.
50. miejsce – Ford
Wartość marki oszacowano na 14,431 miliarda dolarów. To wzrost o 12% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.
53. miejsce – Porsche
Wartość marki oszacowano na 13,504 miliarda dolarów. To wzrost o 15% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.
61. miejsce – Nissan
Wartość marki oszacowano na 12,212 miliarda dolarów. To wzrost o 10% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.
75. miejsce – Ferrari
Wartość marki oszacowano na 9,365 miliarda dolarów. To wzrost o 31% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.
87. miejsce – Kia
Wartość marki oszacowano na 6,612 miliarda dolarów. To wzrost o 9% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.
98. miejsce – Land Rover
Wartość marki oszacowano na 5,593 miliarda dolarów. To wzrost o 10% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.
99. miejsce – Mini
Wartość marki oszacowano na 5,579 miliarda dolarów. To wzrost o 7% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.
Zobacz również:
Najcenniejsze marki motoryzacyjne w 2021 roku
Najcenniejsze marki motoryzacyjne w 2020 roku
Najcenniejsze marki motoryzacyjne w 2019 roku