NowościAktualnościRanking Interbrand 2022. Najcenniejsze marki motoryzacyjne

Ranking Interbrand 2022. Najcenniejsze marki motoryzacyjne

Interbrand opublikował ranking Best Global Brands 2022. W tegorocznym zestawieniu znalazło się 15 producentów samochodów. Sprawdź szczegóły.

Eksperci z amerykańskiej firmy Interbrand co roku przygotowują ranking najcenniejszych marek na świecie. W swoim zestawieniu uwzględniają trzy czynniki: wyniki finansowe danej marki, jej działania na rzecz zabezpieczenia przyszłych przychodów oraz znaczenie tej marki w procesie podejmowania decyzji o zakupie produktu. Podium Best Global Brands 2022 należy do firm z branży IT: Apple, Microsoft i Amazon.

W tym roku wszystkie koncerny motoryzacyjne odnotowały wzrost wartości, największym mogą pochwalić się Tesla oraz Ferrari. Najcenniejszą marką samochodową po raz kolejny została Toyota, a na dalszych miejscach uplasowali się Mercedes, Tesla i BMW. Poniżej prezentujemy ranking najbardziej wartościowych marek motoryzacyjnych wg Interbrand.

Najcenniejsze marki motoryzacyjne wg Interbrand 2022

6. miejsce – Toyota

Wartość marki oszacowano na 59,757 miliarda dolarów. To wzrost o 10% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.

8. miejsce – Mercedes

Wartość marki oszacowano na 56,103 miliarda dolarów. To wzrost o 10% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.

12. miejsce – Tesla

Wartość marki oszacowano na 48,002 miliarda dolarów. To wzrost o 32% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.

13. miejsce – BMW

Wartość marki oszacowano na 46,331 miliarda dolarów. To wzrost o 11% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.

26. miejsce – Honda

Wartość marki oszacowano na 22,837 miliarda dolarów. To wzrost o 7% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.

35. miejsce – Hyundai

Wartość marki oszacowano na 17,314 miliarda dolarów. To wzrost o 14% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.

46. miejsce – Audi

Wartość marki oszacowano na 14,976 miliarda dolarów. To wzrost o 11% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.

48. miejsce – Volkswagen

Wartość marki oszacowano na 14,819 miliarda dolarów. To wzrost o 10% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.

50. miejsce – Ford

Wartość marki oszacowano na 14,431 miliarda dolarów. To wzrost o 12% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.

53. miejsce – Porsche

Wartość marki oszacowano na 13,504 miliarda dolarów. To wzrost o 15% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.

61. miejsce – Nissan

Wartość marki oszacowano na 12,212 miliarda dolarów. To wzrost o 10% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.

75. miejsce – Ferrari

Wartość marki oszacowano na 9,365 miliarda dolarów. To wzrost o 31% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.

87. miejsce – Kia

Wartość marki oszacowano na 6,612 miliarda dolarów. To wzrost o 9% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.

98. miejsce – Land Rover

Wartość marki oszacowano na 5,593 miliarda dolarów. To wzrost o 10% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.

99. miejsce – Mini

Wartość marki oszacowano na 5,579 miliarda dolarów. To wzrost o 7% w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.

Zobacz również:

Najcenniejsze marki motoryzacyjne w 2021 roku

Najcenniejsze marki motoryzacyjne w 2020 roku

Najcenniejsze marki motoryzacyjne w 2019 roku

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji