Na rynku jest kilka propozycji dla szukających niewielkiego, miejskiego crossovera z segmentu premium. Jedną z nich jest Audi Q2. Jakie są opinie o tym modelu?
Audi Q2 to jeden z ciekawszych, choć mocno niedocenianych przedstawicieli segmentu miejskich crossoverów marek premium. Co prawda konkurencja jest niewielka, głównie ze strony BMW X1 czy też Mercedes GLA, ale widok Q2-ki jest dość rzadkim zjawiskiem na ulicach miast. A szkoda, bo auto prezentuje się dobrze, ma ciekawe wnętrze o sportowym charakterze, a do tego szeroki wybór wersji, jednostek napędowych i konfiguracji. Czy alternatywa ze strony tańszego Volkswagena T-Roca jest na tyle dobra, że wybór Q2 staje się nieopłacalny? Poznajmy to ciekawe auto nieco bliżej.
Używane Audi Q2 – wymiary, nadwozie
Audi Q2 wyróżnia się na drodze swoją elegancką stylistyką. Choć nie zawsze przyciąga spojrzenia przechodniów, odpowiednio skonfigurowane może zwracać na siebie uwagę i odróżnić się od innych pojazdów. Symetryczne, dynamiczne kształty z licznymi przetłoczeniami i wyraźnymi liniami nadają mu agresywnego charakteru. Dominujący grill z logo marki, zwłaszcza w wersji S line, jest podkreślony przez duże, choć raczej niefunkcjonalne, wloty powietrza. Szerokie listwy zdobią dolną część pojazdu, nie zabrakło ich również na nadkolach. Światła LED z nowoczesną sygnaturą świetlną podkreślają nowoczesny i odrobinę sportowy charakter Q2-ki. Boczna linia pojazdu jest zgrabna, z akcentowanymi nadkolami i charakterystycznym przetłoczeniem ciągnącym się od przednich do tylnych świateł. Z tyłu dominuje muskularny zderzak z charakterystyczną listwą w dolnej części i niewielkie, ładnie wyprofilowane klosze lamp. Wymiary auta to 4191 mm długości, 1794 mm szerokości i 1508 mm wysokości, z rozstawem osi wynoszącym 2601 mm.
Używane Audi Q2 – wnętrze, bagażnik
Zacznijmy od przestrzeni wewnątrz, której nie brakuje… ale tylko z przodu. Tu nie ma na co narzekać i jeśli ktoś nie oczekuje od tego segmentu poczucia podróży na kanapie, nie będzie miał żadnych problemów ze znalezieniem odpowiedniej pozycji za kierownicą. Nieco gorzej jest z tyłu, ale ponownie – to nie auto rodzinne, aby wozić trzy dorosłe osoby na dalekie wycieczki. Jest dość ciasno, choć dla dwójki pasażerów miejsca nie zabraknie. Miejsca nad głową wystarczy, ale wysocy pasażerowie będą opierać się kolanami o oparcie z przodu. Reasumując, z przodu miejsca jest wystarczająco, choć warto pamiętać, że siedzi się dość nisko – nie jak w większym SUV-ie. Warto także pamiętać, że regulacja odcinka lędźwiowego nie jest standardem i zależy od wybranej przez właściciela konfiguracji. No właśnie – konfiguracje. Ilość opcji i dodatków jest imponująca, więc warto poszukać doposażonych egzemplarzy, których cena początkowa mogła być mocno wygórowana.
Jeśli chodzi o opcje, najbardziej imponujący jest konfigurowalny wyświetlacz, który zastępuje analogowe wskaźniki ekranem o przekątnej 12,3 cala. Ilość wyświetlanych informacji jest imponująca – od wskazań komputera pokładowego, po szczegółowy obraz nawigacji. Nawet jeśli jakiś Q2 tego nie ma, zapewne będzie wyposażony w jeden z najłatwiejszych w użyciu systemów informacyjno-rozrywkowych w swojej klasie. Standardowy ekran o przekątnej 7 cali jest sterowany za pomocą pokrętła przy dźwigni zmiany biegów. Reszta wnętrza jest ładnie skomponowana z wystarczającą ilością miękkich w dotyku tworzyw sztucznych, aby podkreślić klimat marki premium. Bagażnik jest wystarczający, pomieści niewielki wózek lub sporo toreb z zakupami, nada się również na niewielki wakacyjny bagaż. W zależności od konfiguracji, jego pojemność to od 405 do 1050 litrów. W wersji z napędem quattro pojemność jest nieco mniejsza – 350 litrów.
Używane Audi Q2 – silniki
Jak przystało na Audi i modele z Grupy Volkswagena, wybór silników jest bardzo szeroki i zróżnicowany. Bazą jest wersja 30 TFSI z silnikiem 1.0 o mocy 116 KM. Taka jednostka teoretycznie wystarczy do sprawnej jazdy po mieście, ale jest trzycylindrowa i raczej nie pasuje do marki premium. O wiele lepszym wyborem będzie jednostka 1.4 TFSI o mocy 150 KM lub nowsza jednostka – 1.5 (35 TFSI) o mocy 150 KM i momencie obrotowym 250 Nm. W takiej wersji możemy liczyć na niezłe osiągi i rozsądne spalanie. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 8,5 sekundy a prędkość maksymalna to 212 km/h. Średnie spalanie – 5,7 l/100 km. Najbardziej wymagający powinni wybrać wersję 2.0 (40 TFSI) o mocy 190 KM i momencie obrotowym 320 Nm. To już poważne wartości jak na tak niewielkie auto, a w połączeniu z napędem quattro i 7-biegowym automatem osiągi są naprawdę imponujące. Od 0 do 100 km/h w 6,5 sekundy, a prędkość maksymalna 228 km/h to świetne wartości. Średnie spalanie – 6,7 l/100 km.
Co prawda silniki wysokoprężne średnio pasują do miejskich crossoverów, ale jeśli ktoś planuje dalsze wycieczki, może wybrać np. silnik 1.6 TDI o mocy 116 KM lub o wiele rozsądniejszy 2.0 (35 TDI) o mocy 150 KM i momencie obrotowym 340 Nm. Na szczycie oferty jest silnik 2.0 TDI o mocy 190 KM i momencie obrotowym 400 Nm. Tutaj również mamy do czynienia z napędem quattro, automatyczną skrzynią 7-biegową, co przekłada się na sprint do setki w 7 sekund, prędkość maksymalną 218 km/h i średnie spalanie 4,9 l/100 km.
Używane Audi Q2 – opinie użytkowników
Zalety
„Świetne prowadzenie o sportowym zacięciu mimo charakteru miejskiego crossovera”.
„Bardzo dobrze wykonane, ergonomiczne i praktyczne wnętrze”.
„Bardzo wiele ciekawych i dobrze wyposażonych konfiguracji”.
„Spory wybór silników – od oszczędnych po dające frajdę z jazdy”.
Wady
„Bardzo wysoka cena zakupu zadbanych egzemplarzy”.
„Ciężko znaleźć dobrze wyposażony egzemplarz w rozsądnej cenie i dobrym stanie”.
„Mimo wszystko ciasne wnętrze z tyłu i niewielki bagażnik”.
„Sporo wersji o skromnym i mało imponującym wyposażeniu”.
Używane Audi Q2 – awaryjność, typowe usterki
Audi Q2 to świeże auto, które nie doczekało się negatywnych opinii związanych z powtarzającymi się usterkami, ale ze względu na fakt, że to miejski crossover, warto sprawdzić oglądany egzemplarz pod kątem uszkodzeń lakierniczych, rys, odprysków, uszkodzeń felg. W wielu wersjach wyposażenia auto wyposażone jest w kosztowne dodatki, nakładki, duże felgi itp. W większości wnętrz w Q2 zastosowano ciemne tapicerki i materiały odporne na plamy. Było kilka mało istotnych akcji serwisowych, m.in. potencjalnie źle umocowanego zagłówka z tyłu czy też nieprawidłowo działającego hamulca postojowego. Warto sprawdzić u lokalnego dealera, czy problem dotyczy interesującego nas egzemplarza.
Używane Audi Q2 – gdzie jest numer VIN?
Numer VIN w Audi Q2 znajduje się na podszybiu, w lewym dolnym rogu, widoczny przez przednią szybę. Oprócz tego numer VIN znajdziemy przed przednim fotelem pasażera z prawej strony (wytłoczony trwale na nadwoziu) oraz na wzmocnieniu bocznym z prawej strony, widoczny po podniesieniu maski.
Używane Audi Q2 – sytuacja rynkowa, ceny
W dniu publikacji na serwisie OTOMOTO.pl umieszczonych było około 130 ogłoszeń dotyczących Audi Q2. Przykładowo model z 2017 roku w wersji 2.0 TDI 190 KM i z przebiegiem 135 000 kilometrów to koszt około 109 000 złotych. Za odmianę 1.5 35 TFSI z 2023 roku z przebiegiem 10 000 kilometrów trzeba zapłacić 140 000 złotych.
Używane Audi Q2 – podsumowanie
Wybór między nowym autem z niższej półki a używanym, lecz doskonale utrzymanym Audi Q2, może być prosty dla osób, które nie potrzebują pojazdu bezpośrednio z salonu i akceptują przebieg w granicach 20-30 tysięcy kilometrów. Warto rozważyć model Q2, szczególnie w atrakcyjnych wersjach takich jak 35 lub 40 TFSI, które oferują solidny zapas mocy i opcję napędu na wszystkie koła. Wnętrze tego modelu jest nie tylko praktyczne, ale i ergonomiczne, a wysoka jakość wykonania dodaje mu wartości. Mimo że ceny mogą być stosunkowo wysokie, istnieje realna możliwość znalezienia egzemplarza w perfekcyjnym stanie, który nadal objęty jest gwarancją producenta.
Polecamy inne nasze artykuły o używanych Audi:
Używane Audi Q3 I (2011-2018) – opinie użytkowników
Używane Audi Q5 II (od 2017 r.) – opinie użytkowników
Dł./szer./wys. | 419/179/150 cm |
Rozstaw osi | 260 cm |
Pojemność bagażnika | 350-1050 l |
Silnik | 1.0 (30 TFSI) | 1.4 TFSI COD Ultra | 1.5 (35 TFSI) | 2.0 (40 TFSI) |
---|---|---|---|---|
Pojemność | 999 cm³ | 1395 cm³ | 1498 cm³ | 1984 cm³ |
Paliwo | PB | PB | PB | PB |
Maks. moc | 116 KM | 150 KM | 150 KM | 190 KM |
Maks. moment | 200 Nm | 250 Nm | 250 Nm | 320 Nm |
0-100 km/h | 10,1 s | 8,5 s | 8,5 s | 6,5 s |
Prędkość maks. | 197 km/h | 208 km/h | 212 km/h | 228 km/h |
Śr. zużycie paliwa | 5,1 l/100km | 5,5 l/100km | 5,9 l/100 km | 6,7 l/100 km |
Silnik | 1.6 TDI | 2.0 (35 TDI) | 2.0 (40 TDI) |
---|---|---|---|
Pojemność | 1598 cm³ | 1968 cm³ | 1968 cm³ |
Paliwo | ON | ON | ON |
Maks. moc | 116 KM | 150 KM | 190 KM |
Maks. moment | 250 Nm | 340 Nm | 400 Nm |
0-100 km/h | 10,7 s | 8,1 s | 7,0 s |
Prędkość maks. | 190 km/h | 211 km/h | 218 km/h |
Śr. zużycie paliwa | 4,4 l/100km | 5,3 l/100 km | 4,9 l/100 km |