Nissan Leaf (2021)

Nissan Leaf jest najpopularniejszym autem elektrycznym w Polsce. Ceny tego modelu startują od 123 900 zł. Poznaj dostępne wersje i silniki.

Nissan Leaf należy do grona prekursorów segmentu aut elektrycznych. Jego aktualna odsłona zadebiutowała w 2017 roku i jest jednym z najchętniej kupowanych „elektryków” w Polsce (491 egzemplarzy sprzedanych w 2020 r., dane IBRM Samar). W porównaniu z poprzednikiem opisywany model wyróżnia się bardziej stonowanym designem oraz zauważalnie większym zasięgiem. Dodatkowe atuty stanowią nowoczesne systemy wsparcia kierowcy, przestronne wnętrze i pakowny bagażnik.

Nissan Leaf (2021)

Nissan Leaf (2021) – wymiary, pojemność bagażnika

Nissan Leaf mierzy 449,0 cm długości, 203,0 cm szerokości (z lusterkami) i 154,0 cm wysokości. Jego rozstaw osi to 270,0 cm. Pojemność bagażnika wynosi 435 litrów, a po złożeniu tylnych siedzeń rośnie do 1176 l.

Nissan Leaf (2021) – dane techniczne, osiągi, zasięg, czas ładowania

Klienci mają do wyboru 2 wersje silnikowe. Obie mają przedni napęd.

Nissan Leaf (2020)

Napęd elektryczny:

  • Leaf 40 kWh (150 KM, 320 Nm) z 1-biegową przekładnią redukcyjną i akumulatorem o pojemności 40 kWh, przyspieszenie 0-100 km/h: 7,9 s, prędkość maksymalna: 144 km/h, średnie zużycie energii: 16,6-17,1 kWh/100 km, zasięg: do 285 km
  • Leaf e+ 62 kWh (217 KM, 340 Nm) z 1-biegową przekładnią redukcyjną i akumulatorem o pojemności 62 kWh, przyspieszenie 0-100 km/h: 6,9 s, prędkość maksymalna: 157 km/h, średnie zużycie energii: 18,5 kWh/100 km, zasięg: do 385 km

Nissan Leaf (2021)

Korzystając z szybkiej ładowarki (50 kW), mniejszą baterię można „zatankować” od 20% do 80% w ok. 60 minut, a większą do tego samego poziomu – w ok. 90 minut. Jeśli użyjemy pokładowej ładowarki 6,6 kW, to bateria 40 kWh „dobije” do 100% w 7 godzin 30 minut, a wariant 62 kWh – w 11 godzin 30 minut. Natomiast ładowanie z domowego gniazdka to zadanie dla cierpliwych – trwa odpowiednio: 21 i 32 godziny.

Nowy Nissan Leaf (2021) – wersje wyposażenia i ceny

Podane ceny dotyczą aut ze 150-konnym silnikiem elektrycznym i akumulatorem o pojemności 40 kWh. Mocniejsza odmiana (217 KM, bateria 62 kWh) kosztuje odpowiednio: 157 600 zł (Acenta), 164 000 zł (N-Connecta), 167 000 zł (Leaf10) oraz 169 900 zł (Tekna). Wszystkie wersje są objęte 5-letnią gwarancją z limitem 100 000 km, natomiast akumulator trakcyjny podlega dodatkowo 8-letniej gwarancji z limitem 160 000 km.

Nissan Leaf (2021)

Visia – od 123 900 zł, wybrane elementy wyposażenia standardowego:

  • 16-calowe felgi stalowe
  • Klimatyzacja automatyczna z funkcją timer
  • Systemy: ESP, ABS, BA, EBD
  • 6 poduszek powietrznych (przednie i boczne dla kierowcy i pasażera oraz kurtyny powietrzne dla obu rzędów foteli)
  • System inteligentnego automatycznego hamulca awaryjnego z funkcją wykrywania pieszych
  • System ostrzegania o pojeździe w martwym polu
  • System ostrzegania o niezamierzonym opuszczeniu pasa ruchu
  • System inteligentnego kluczyka i-KEY
  • System e-Pedal
  • Inteligentny asystent świateł drogowych (HBA)
  • Reflektory halogenowe / światła LED do jazdy dziennej
  • System aktywnej kontroli zawieszenia: Inteligentny system kontroli toru jazdy i Inteligentny system kontroli ruchów nadwozia
  • System rozpoznawania znaków drogowych
  • System wspomagania ruszania na wzniesieniu
  • System hamowania rekuperacyjnego
  • Nożny hamulec postojowy
  • Inteligentny system interwencji w przypadku wykrycia pojazdu w martwym polu
  • Tapicerka materiałowa ECO
  • Multifunkcjonalna kierownica
  • Kolumna kierownicy regulowana w dwóch płaszczyznach
  • Elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne
  • Elektrycznie regulowane szyby przednie i tylne
  • Radioodtwarzacz z 4 głośnikami, Bluetooth i wyjściem USB (x1)
  • 2 wyjścia USB dla drugiego rzędu siedzeń
  • Chromowane klamki
  • Ładowarka pokładowa 6,6 kW
  • 2 gniazda ładowania: Typ 2 (AC) / CHAdeMO (DC)
  • Tryb jazdy B o zwiększonej sile odzysku energii
  • Tryb jazdy ECO
  • Jeden kabel do ładowania (EVSE)

Acenta – od 135 500 zł, obejmuje wyposażenie wersji Visia oraz dodatkowo:

  • 16-calowe felgi ze stopów lekkich (dla wersji Leaf 40 kWh)
  • 17-calowe felgi ze stopów lekkich (dla wersji Leaf e+ 62 kWh)
  • Inteligentny tempomat (ICC)
  • Przednie lampy przeciwmgłowe
  • Podgrzewane siedzenia przednie i tylne
  • Podgrzewana kierownica
  • Kierownica pokryta skórą
  • System multimedialny NissanConnect EV – zintegrowany system nawigacji z 8-calowym ekranem dotykowym, kamera cofania, obsługa Apple Car Play / Android Auto, funkcja Live Traffic, integracja z aplikacją Nissan Connect Services
  • 6 głośników
  • Pompa ciepła
  • 2 kable do ładowania AC (EVSE / Typ 2)
Nissan Leaf (2021)
System multimedialny z nawigacją to standard od wersji Acenta.

N-Connecta – od 142 500 zł, obejmuje wyposażenie wersji Acenta oraz dodatkowo:

  • 17-calowe felgi ze stopów lekkich
  • Reflektory w technologii FULL LED
  • Lampy przeciwmgłowe LED z funkcją doświetlania zakrętów
  • System wykrywania poruszających się obiektów
  • System ostrzegania o zmęczeniu kierowcy
  • Pakiet Nissan AVM – system kamer 360 stopni, przednie i tylne czujniki parkowania
  • Lusterko wsteczne z funkcją automatycznego przyciemniania
  • Antena typu „płetwa rekina”
  • Elektrycznie składane lusterka zewnętrzne
  • Przyciemniane szyby
  • Połyskujące czarne słupki B
Nissan Leaf (2021)
System kamer 360 stopni należy do wyposażenia seryjnego od wersji N-Connecta.

Leaf10 – od 145 500 zł, obejmuje wyposażenie wersji N-Connecta oraz dodatkowo:

  • 17-calowe felgi ze stopów lekkich
  • Dwukolorowe nadwozie bez dopłaty (4 kombinacje do wyboru)
  • Elementy dekoracyjne nadwozia inspirowane unikalnym wzorem z modelu Nissan ARIYA
  • Logo LEAF10
Nissan Leaf (2021)
Seryjny w odmianie Tekna subwoofer (element systemu nagłośnienia Bose) ogranicza nieco pojemność bagażnika, która w tej wersji wynosi odpowiednio 420-1161 l.

Tekna – od 148 400 zł, obejmuje wyposażenie wersji N-Connecta oraz dodatkowo:

  • 17-calowe felgi ze stopów lekkich
  • ProPILOT (zaawansowany system wspomagania kierowcy) – inteligentny asystent utrzymania pasa ruchu, elektryczny hamulec postojowy, pilot jazdy w korkach
  • Inteligentne lusterko wsteczne
  • Tapicerka częściowo skórzana z wstawkami Ultrasuede (dla wersji Leaf e+ 62 kWh)
  • System audio BOSE

Więcej na temat Nissana Leaf:

Nissan Leaf 40 kWh Tekna – nasz test

Nissan Leaf e+ 62 kWh – test zużycia prądu w trasie

Nissan Leaf e+ kontra Hyundai Ioniq Electric – porównanie

7 samochodów elektrycznych, w tym Nissan Leaf – porównanie

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here