Ranking zasięgu samochodów elektrycznych

Obecnie samochody elektryczne oferują znacznie większe zasięgi niż modele sprzed kilku lat. Sprawdź, ile na jednym ładowaniu przejadą najpopularniejsze „elektryki”.

Jeszcze kilka lat temu głównym czynnikiem, który powstrzymywał potencjalnych nabywców przed zakupem auta elektrycznego, był niewielki zasięg. Dziś jednak ten problem odszedł już w zasadzie w niepamięć – zdecydowana większość aktualnie oferowanych modeli może przejechać ponad 400 km na jednym ładowaniu (według deklaracji producenta). Pojawił się za to inny kłopot – sieć stacji ładowania w Polsce nadal jest stosunkowo mało rozwinięta, a w popularnych lokalizacjach zdarzają się nawet kolejki do ładowarek.

Warto wspomnieć, że samochody elektryczne stają się coraz szybsze – i nie mamy tu na myśli jedynie drogich, topowych modeli, ale także auta popularnych marek. Przykładowo, pierwszy Nissan Leaf sprzed ponad dekady był wyposażony w 109-konny silnik i akumulator o pojemności 24 kWh. Na rozpędzenie się od 0 do 100 km/h potrzebował 11,5 s, a jego deklarowany zasięg wynosił zaledwie 175 km. Współczesny model w bazowej wersji dysponuje mocą 150 KM i przyspiesza 0-100 km/h w 7,9 s, a dzięki baterii 39 kWh przejedzie na jednym ładowaniu o ponad 100 km więcej.

Poniżej przygotowaliśmy ranking fabrycznych zasięgów ponad 150 samochodów elektrycznych. Pamiętajmy przy tym, że dane podawane przez producenta mogą się różnić od rezultatów uzyskiwanych w rzeczywistych warunkach drogowych. Zasięg „elektryka” zależy bowiem od różnych czynników, takich jak np. styl jazdy, ustawienia klimatyzacji, temperatura otoczenia czy obciążenie auta.

Ranking zasięgu samochodów elektrycznych (od największego do najmniejszego)
L.p. Samochód Deklarowany zasięg (dane producenta)
1 Mercedes EQS 450+ (2022) 747 km
2 Mercedes EQS 450 4Matic (2022) 676 km
3 Mercedes EQS 500 4Matic (2022) 676 km
4 Mercedes EQS 580 4Matic (2022) 672 km
5 Mercedes EQE 350+ (2022) 667 km
6 Mercedes EQS SUV 450+ (2022) 633 km
7 Mercedes EQS 350 (2022) 631 km
8 BMW i7 xDrive60 (2022) 625 km
9 Mercedes EQE 300 (2022) 622 km
10 Mercedes EQE 350 (2022) 622 km
11 Ford Mustang Mach-E RWD 98 kWh (2022) 610 km
12 BMW iX xDrive50 (2022) 607 km
13 Tesla Model 3 Long Range (2022) 602 km
14 Tesla Model S Plaid (2022) 600 km
15 Mercedes EQS SUV 450 4Matic (2022) 597 km
16 Mercedes EQS SUV 580 4Matic (2022) 593 km
17 BMW i4 eDrive40 (2022) 590 km
18 Mercedes EQE 350 4Matic (2022) 579 km
19 Mercedes EQE 500 4Matic (2022) 578 km
20 Mercedes-AMG EQS 53 4Matic+ (2022) 563 km
21 Volkswagen ID.3 Pro S 77 kWh (2022) 557 km
22 BMW iX M60 (2022) 549 km
23 Cupra Born e-Boost 77 kWh (2022) 548 km
24 Tesla Model 3 Performance (2022) 547 km
25 Skoda Enyaq iV 80 (2022) 544 km
26 Ford Mustang Mach-E AWD 98 kWh (2022) 540 km
27 Volkswagen ID.5 Pro 77 kWh (2022) 536 km
28 Volkswagen ID.5 Pro Performance 77 kWh (2022) 536 km
29 Volkswagen ID.4 Pro 77 kWh (2022) 535 km
30 Volkswagen ID.4 Pro Performance 77 kWh (2022) 535 km
31 Nissan Ariya 87 kWh (2022) 533 km
32 Tesla Model Y Long Range (2022) 533 km
33 Mercedes-AMG EQE 43 4Matic (2022) 532 km
34 Kia EV6 RWD 77,4 kWh (2022) 528 km
35 Tesla Model X Plaid (2022) 528 km
36 Audi Q4 Sportback 40 e-tron (2022) 526 km
37 Mercedes-AMG EQE 53 4Matic+ (2022) 525 km
38 Skoda Enyaq iV 80x (2022) 521 km
39 BMW i4 M50 (2022) 520 km
40 Audi Q4 40 e-tron (2022) 516 km
41 Volkswagen ID.4 Pro Performance 4Motion 77 kWh (2022) 515 km
42 Tesla Model Y Performance (2022) 514 km
43 Porsche Taycan 4S Performance Plus (2022) 512 km
44 Volkswagen ID.5 GTX 77 kWh (2022) 512 km
45 Hyundai Ioniq 5 2WD 77 kWh (2022) 507 km
46 Porsche Taycan Turbo (2022) 507 km
47 Kia EV6 AWD 77,4 kWh (2022) 506 km
48 Porsche Taycan Performance Plus (2022) 505 km
49 Porsche Taycan GTS (2022) 504 km
50 Nissan Ariya 87 kWh e-4ORCE (2022) 500 km
51 Volkswagen ID.4 GTX 77 kWh (2022) 500 km
52 Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro (2022) 498 km
53 Porsche Taycan 4S Sport Turismo Performance Plus (2022) 497 km
54 Mercedes EQA 250 (2022) 493 km
55 Audi Q4 45 e-tron quattro (2022) 492 km
56 Audi Q4 50 e-tron quattro (2022) 491 km
57 Porsche Taycan Sport Turismo Performance Plus (2022) 491 km
58 Porsche Taycan Turbo Sport Turismo (2022) 491 km
59 Tesla Model 3 (2022) 491 km
60 Ford Mustang Mach-E GT (2022) 490 km
61 Porsche Taycan GTS Sport Turismo (2022) 490 km
62 Porsche Taycan 4 Cross Turismo Performance (2022) 490 km
63 Porsche Taycan 4S Cross Turismo Performance (2022) 490 km
64 Audi e-tron GT quattro (2022) 488 km
65 Porsche Taycan Turbo Cross Turismo (2022) 485 km
66 Hyundai Kona Electric 64 kWh (2022) 484 km
67 Hyundai Ioniq 5 4WD 77 kWh (2022) 481 km
68 Audi RS e-tron GT quattro (2022) 472 km
69 Fiat 500e 42 kWh (2022) 470 km
70 Jaguar I-Pace (2022) 470 km
71 Mercedes EQB 250 (2022) 469 km
72 Porsche Taycan Turbo S (2022) 468 km
73 BMW iX3 (2022) 462 km
74 Kia Niro EV (2022) 460 km
75 Porsche Taycan Turbo S Cross Turismo (2022) 459 km
76 Porsche Taycan Turbo S Sport Turismo (2022) 458 km
77 Kia e-Niro 64 kWh (2020) 455 km
78 Porsche Taycan 4S Performance (2022) 454 km
79 Kia e-Soul 64 kWh (2022) 452 km
80 Renault Megane E-Tech EV60 (2022) 450 km
81 Audi e-tron Sportback 55 quattro (2022) 448 km
82 Porsche Taycan Performance (2022) 444 km
83 Volvo C40 Recharge P8 AWD (2022) 444 km
84 Porsche Taycan 4S Sport Turismo Performance (2022) 441 km
85 Ford Mustang Mach-E RWD 75 kWh (2022) 440 km
86 Audi e-tron 55 quattro (2022) 438 km
87 BMW iX1 xDrive30 (2022) 438 km
88 Mercedes EQA 300 4Matic (2022) 436 km
89 Mercedes EQA 350 4Matic (2022) 436 km
90 Mercedes EQC 400 4Matic (2022) 432 km
91 Porsche Taycan Sport Turismo Performance (2022) 432 km
92 Mercedes EQC 400 4Matic Sport (2022) 429 km
93 Volkswagen ID.3 Pro Performance 58 kWh (2022) 426 km
94 Cupra Born 58 kWh (2022) 425 km
95 Volvo C40 Recharge P6 FWD (2022) 423 km
96 Volvo XC40 Recharge P6 FWD (2022) 423 km
97 BMW iX xDrive40 (2022) 422 km
98 Cupra Born e-Boost 58 kWh (2022) 420 km
99 Mercedes EQB 300 4Matic (2022) 420 km
100 Mercedes EQB 350 4Matic (2022) 420 km
101 Volvo XC40 Recharge P8 AWD (2022) 418 km
102 Nissan Ariya 63 kWh (2022) 403 km
103 Ford Mustang Mach-E AWD 75 kWh (2022) 400 km
104 Skoda Enyaq iV 60 (2022) 396 km
105 Renault Zoe R110 (2022) 395 km
106 Kia EV6 RWD 58 kWh (2022) 394 km
107 Renault Zoe R135 (2022) 386 km
108 Nissan Leaf 59 kWh (2022) 385 km
109 Hyundai Ioniq 5 2WD 58 kWh (2022) 384 km
110 Audi e-tron S Sportback quattro (2022) 379 km
111 Audi e-tron S quattro (2022) 374 km
112 Peugeot e-208 (2022) 362 km
113 Citroen e-C4 (2022) 357 km
114 Mercedes EQV 300 (2022) 355 km
115 Audi Q4 Sportback 35 e-tron (2022) 348 km
116 Audi e-tron Sportback 50 quattro (2022) 347 km
117 Peugeot e-2008 (2022) 345 km
118 Audi Q4 35 e-tron (2022) 343 km
119 DS 3 Crossback E-Tense (2022) 341 km
120 Audi e-tron 50 quattro (2022) 339 km
121 Opel Mokka-e (2022) 338 km
122 Opel Corsa-e (2022) 337 km
123 Citroen e-SpaceTourer 75 kWh (2022) 330 km
124 Peugeot e-Traveller 75 kWh (2022) 330 km
125 Opel Zafira-e Life 75 kWh (2022) 329 km
126 Lexus UX 300e (2022) 315 km
127 Hyundai Kona Electric 39 kWh (2022) 305 km
128 Renault Megane E-Tech EV40 (2022) 300 km
129 Volkswagen e-Golf (2020) 300 km
130 Kia e-Niro 39,2 kWh (2020) 289 km
131 Citroen e-Berlingo (2022) 280 km
132 Opel Combo-e Life (2022) 280 km
133 Peugeot e-Rifter (2022) 280 km
134 Kia e-Soul 39,2 kWh (2022) 276 km
135 Nissan Leaf 39 kWh (2022) 270 km
136 Seat Mii Eletric (2020) 260 km
137 Skoda Citigo-e iV (2020) 260 km
138 Volkswagen e-Up! (2020) 260 km
139 Fiat 500e 23 kWh (2022) 257 km
140 BMW i3 (2020) 235 km
141 Mini Cooper SE (2022) 233 km
142 Mercedes EQV 250 (2022) 231 km
143 Opel Zafira-e Life 50 kWh (2022) 231 km
144 Citroen e-SpaceTourer 50 kWh (2022) 230 km
145 Dacia Spring (2022) 230 km
146 Peugeot e-Traveller 50 kWh (2022) 230 km
147 Honda e (2022) 222 km
148 BMW i3s (2020) 220 km
149 Mazda MX-30 (2022) 200 km
150 Smart EQ Fortwo (2022) 135 km
151 Smart EQ Fortwo Cabrio (2022) 132 km

Redakcja poleca:

Najtańsze auta elektryczne w Polsce – przegląd rynku 2023

10 najszybszych samochodów elektrycznych na świecie 2022

5 KOMENTARZE

  1. Po co elektryki ? by nadmiar tzw. mechaników pozbawić pracy . Zawiercie passat b3 tylko chcą podłączać pod komp. NIEUKI a rozrząd, zapłon, to czarna magia, samemu ustawić, nic tylko podjedziemy do kolegi w inne miejsce co on myśli -dno i wodorosty.

  2. Przestańcie pisać bzdury, że zasięg nie jest problemem. Co z tego, że zasięg jest 450 czy 500 km, jak do przejechania mam 650 czy 700?
    Będę sobie robił 2 godzinny postój na ładowanie w podróży a po dojechaniu na miejsce od razu szukał stacji ładowania? Przy dużych mrozach ten zasięg spadnie o 20 czy 30 % i z 450 zrobi się 300. Nie mówiąc już o tym, że jak ci gdzieś zabraknie po drodze, to tylko laweta, bo żadnym kanistrem się nie poratujesz.

  3. A gdzie w tym zestawieniu MG? Flagowy model ZS EV 2022 z zasięgiem 440 km oraz luksusowy Marvel R z zasięgiem 400. Nie wspomnę o pierwszym na rynku e-kombi M5 z zasięgiem 380 km.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj