NowościAktualnościNajtańsze samochody elektryczne w Polsce – przegląd rynku 2023/2024 r.

Najtańsze samochody elektryczne w Polsce – przegląd rynku 2023/2024 r.

Sprawdziliśmy, jakie są najtańsze nowe samochody elektryczne na polskim rynku. Oto lista 10 modeli, które kosztują poniżej 200 000 zł.

Według „Licznika elektromobilności” po polskich drogach porusza się już prawie 45 tysięcy aut z napędem elektrycznym. Choć w statystykach wyraźnie widać, że z miesiąca na miesiąc w naszym kraju przybywa „elektryków”, to jednak ich całkowita liczba nadal nie jest zbyt imponująca. Przyczyny takiego stanu rzeczy są przede wszystkim dwie. Po pierwsze – dostępność punktów ładowania. Jazda samochodem elektrycznym wciąż wymaga nieco dokładniejszego planowania niż podróż zwykłym autem spalinowym. Ponadto wielu potencjalnych użytkowników ze względów formalnych czy infrastrukturalnych nie ma możliwości ładowania „elektryka” w miejscu zamieszkania.

Po drugie – ceny. Pomimo prostszej konstrukcji auta elektryczne wymagają zastosowania drogich komponentów, przez co podobnie wyposażony „elektryk” może być blisko dwa razy droższy od swojego spalinowego odpowiednika. Przykład: elektryczny Opel Corsa-e w wersji Edition został wyceniony na 174 700 zł, podczas gdy model z benzynowym silnikiem 1.2 Turbo w tej samej odmianie kosztuje 95 700 zł. Sytuację nieco ratuje rządowy program „Mój Elektryk”, w ramach którego można uzyskać dofinansowanie do zakupu auta elektrycznego – 18 750 zł dla osób fizycznych i przedsiębiorców oraz 27 000 zł dla posiadaczy Karty Dużej Rodziny i przedsiębiorców deklarujących roczny przebieg powyżej 15 000 km.

Poniżej przygotowaliśmy zestawienie 10 najtańszych samochodów elektrycznych dostępnych na polski rynku. Podane przez nas ceny nie uwzględniają wspomnianych wyżej dopłat w ramach programu „Mój Elektryk” ani dodatkowych rabatów.

Top 10 najtańsze nowe auta elektryczne na polskim rynku w 2023/2024 roku

10. Citroen e-Berlingo – od 177 200 zł

Citroen Berlingo 3. generacji zadebiutował na rynku w 2018 roku, a od 2022 roku jest dostępny tylko z napędem elektrycznym. Taki samochód ma pod maską 136-konny silnik, który zapewnia przyspieszenie 0-100 km/h w 11,7 s. Akumulator o pojemności 50 kWh pozwala przejechać do 280 km na pełnym ładowaniu. Bazowa wersja Feel za 177 200 zł jest wyposażona w m.in. 16-calowe felgi stalowe z kołpakami, manualną klimatyzację, czujniki parkowania z tyłu, światła do jazdy dziennej LED oraz radio z 6 głośnikami.

Citroen e-Berlingo

Używany Citroen Berlingo III – opinie, typowe usterki

9. Opel Corsa-e – od 174 700 zł

Opel Corsa 6. generacji został oficjalnie pokazany w 2019 roku i jest oferowany z trzema rodzajami napędu – benzynowym, wysokoprężnym oraz elektrycznym. Jednostka napędowa o mocy 156 KM pozwala osiągnąć 100 km/h w 8,1 s od startu, a bateria 51 kWh zapewnia do 413 km zasięgu. Wyceniona na 174 700 zł wersja GS ma na wyposażeniu m.in. 16-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, zawieszenie o sportowej charakterystyce, klimatyzację automatyczną, tempomat z ogranicznikiem prędkości, cyfrowe zegary z 7-calowym wyświetlaczem oraz system Multimedia z 10-calowym ekranem dotykowym.

Opel Corsa-e

Opel Corsa-e – opis wersji i cennik

8. Opel Mokka-e – od 174 200 zł

Opel Mokka 2. generacji ujrzał światło dzienne w 2020 roku. Wersja z napędem elektrycznym ma pod maską silnik o mocy 136 KM, który zapewnia przyspieszenie 0-100 km/h w 9,2 s. Akumulator o pojemności 50 kWh pozwala przejechać do 374 km w cyklu mieszanym. Samochód w podstawowej odmianie Edition za 174 200 zł jest wyposażony w m.in. 16-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, klimatyzację automatyczną, tempomat z ogranicznikiem prędkości, czujniki parkowania z tyłu, kamerę cofania, światła LED, cyfrowy zestaw wskaźników z 7-calowym wyświetlaczem oraz system multimedialny z 7-calowym ekranem dotykowym.

Opel Mokka-e

Opel Mokka – opis wersji i cennik

7. Kia e-Soul – od 170 990 zł

Kia e-Soul w obecnym wcieleniu zadebiutowała na rynku w 2019 roku. Auto w podstawowej wersji M za 170 990 zł napędza 136-konny silnik elektryczny (0-100 km/h w 9,9 s), a dzięki baterii o pojemności 39,2 kWh oferuje 276 km zasięgu. Standardowa specyfikacja e-Soul zawiera m.in. 17-calowe felgi aluminiowe, automatyczną klimatyzację jednostrefową, aktywny tempomat, dostęp bezkluczykowy Smart Key, światła LED, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka, elektryczne sterowane szyby z przodu i z tyłu, oraz system multimedialny z 8-calowym ekranem dotykowym.

Kia e-Soul (2023)

Kia e-Soul – opis wersji i cennik

6. Mini Electric – od 164 900 zł

Elektryczne Mini Cooper SE zostało oficjalnie zaprezentowane w 2019 roku i jest dostępne tylko w jednej wersji silnikowej. Pod maskę tego modelu trafiła 184-konna jednostka napędowa, która pozwala rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 7,3 s, a dzięki baterii o użytecznej pojemności 28,9 kWh może przejechać do 234 km na jednym ładowaniu. Za 164 900 zł otrzymujemy auto wyposażone m.in. w 16-calowe felgi aluminiowe, automatyczną klimatyzację, reflektory LED oraz radio MINI Visual Boost z 8,8-calowym ekranem dotykowym.

Mini Electric

Mini Cooper SE – opis wersji i cennik

5. Mazda MX-30 – od 161 100 zł

Mazda MX-30 zadebiutowała na polskim rynku w 2020 roku. Za 161 100 zł otrzymujemy samochód z silnikiem elektrycznym o mocy 145 KM (0-100 km/h w 9,7 s) oraz baterią o pojemności 35,5 kWh, która zapewnia 200 km zasięgu. Podstawowa wersja wyposażenia Prime-Line oferuje m.in. 18-calowe felgi aluminiowe, automatyczną klimatyzację, system monitorowania martwego pola, aktywny tempomat, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, kamerę cofania, reflektory LED, tylne światła LED, wyświetlacz head-up, cyfrowe zegary z 7-calowym wyświetlaczem oraz system multimedialny Mazda Connect z 8,8-calowym ekranem dotykowym.

Mazda MX-30

Mazda MX-30 – opis wersji i cennik

4. Peugeot e-208 – od 158 900 zł

Peugeot 208 drugiej generacji zadebiutował w salonach sprzedaży w 2019 roku i po raz pierwszy jest dostępny także z napędem elektrycznym. Auto z silnikiem o mocy 136 KM i akumulatorem o pojemności 50 kWh może przejechać 362 km na jednym ładowaniu, a od 0 do 100 km/h rozpędza się w 9,0 s. Podstawowa wersja Active została wyceniona na 158 900 zł, a na jej wyposażeniu znajdziemy m.in. 16-calowe felgi stalowe z kołpakami, klimatyzację automatyczną, elektryczny hamulec postojowy, światła LED, Peugeot i-Cockpit z 3,5-calowym wyświetlaczem TFT oraz system multimedialny z 10-calowym ekranem dotykowym.

Peugeot e-208

Peugeot e-208 – opis wersji i cennik

3. Nissan Leaf – od 147 900 zł

Nissan Leaf 2. generacji pojawił się na rynku w 2017 roku. Samochód w najtańszej wersji Acenta za 147 900 zł jest wyposażony w silnik elektryczny o mocy 150 KM (0-100 km/h w 7,9 s) oraz baterię 39 kWh netto, która zapewnia do 270 km zasięgu. Bazowa konfiguracja tego modelu zawiera m.in. 16-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, automatyczną klimatyzację, system ostrzegania o pojeździe w martwym polu, inteligentny tempomat, system inteligentnego kluczyka I-Key, światła dzienne LED, podgrzewaną kierownicę, podgrzewane fotele przednie i skrajne miejsca na tylnej kanapie oraz system multimedialny z 8-calowym ekranem dotykowym.

Nissan Leaf (2023)

Nissan Leaf – opis wersji i cennik

2. Fiat 500e – od 139 900 zł

Nowy, elektryczny Fiat 500 został przedstawiony w 2020 roku. Wyceniony na 139 900 zł samochód ma pod maską silnik o mocy 95 KM (0-100 km/h w 9,5 s), a bateria o pojemności 21,3 kWh netto zapewnia do 190 km zasięgu w cyklu mieszanym. Lista wyposażenia standardowego obejmuje m.in. 15-calowe felgi stalowe z kołpakami, klimatyzację manualną, tempomat, elektryczny hamulec postojowy z funkcją Autohold, system Keyless Go, światła do jazdy dziennej LED, tylne światła LED, elektrycznie regulowane lusterka, elektrycznie sterowane szyby przednie oraz cyfrowe zegary z 7-calowym wyświetlaczem TFT.

Fiat 500e

Fiat 500e – opis wersji i cennik

1. Dacia Spring – od 106 900 zł

Tytuł najtańszego samochodu elektrycznego w Polsce należy do Dacii Spring, która zadebiutowała na rynku w 2021 roku. Silnik elektryczny o mocy 45 KM nie porywa osiągami (0-100 km/h w 19,1 s), ale dzięki baterii 26,8 kWh pozwala przejechać na jednym ładowaniu do 230 km w cyklu mieszanym. Za 106 900 zł otrzymujemy auto wyposażone m.in. w 14-calowe felgi stalowe typu Flexwheel, manualną klimatyzację, centralny zamek, elektrycznie regulowane lusterka, elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne oraz system Media NAV z 7-calowym ekranem dotykowym, nawigacją i 2 głośnikami.

Dacia Spring

Dacia Spring – opis wersji i cennik

***
Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na GOOGLE NEWS

9 KOMENTARZE

  1. Dacia spring to jakaś porażka,autko z daleka wygląda całkiem przyzwoicie,lecz im bliżej to robi się gorzej.mijsca w środku max dla 2 osób i to jeszcze nie zbyt wysokich.ale co mnie najbardziej rozbawiło to fakt , że zamontowanie są tylko 2 głośniki w desce rozdzielczej i grają gorzej niż „słuchawki”

    • Izera rozwala Dacię na łopatki. Zasięg 1000km ,a ładowanie 10 groszy mozna z Power banku albo małego solara na dachu ładować i jechać. Jak jeszcze cała bedzie pokryta lakierem Perowskitem to i dom ogrzeja zimą:) Tylko warunek kup Obrazek Święty albo Medalik osobiście poświęcony przez szefa sekty toruńskiej

    • To auto jest niebezpieczne, lepiej nie wyjeżdżać tym na obwodnicę, no chyba że ktoś lubi być wyprzedzanym przez TIRy. 19 sekund do setki, moja kosiarka ma więcej mocy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji