Fiat 500 w najnowszym wydaniu jest dostępny wyłącznie z napędem elektrycznym. Ceny tego modelu zaczynają się od 122 000 zł. Poznaj szczegóły oferty.
Fiat 500 w swojej najnowszej odsłonie ujrzał światło dzienne w marcu 2020 roku. Opisywany model występuje jedynie z napędem elektrycznym i jest oferowany równolegle ze swoim spalinowym poprzednikiem. Klienci decydujący się na zakup nowej „Pięćsetki” mają do wyboru trzy wersje nadwoziowe – klasycznego hatchbacka, Cabrio z otwieranym, miękkim dachem oraz hatchbacka 3+1 z dodatkowymi drzwiami po prawej stronie, ułatwiającymi zajmowanie miejsca na tylnej kanapie. Więcej o tym aucie: Nowy Fiat 500 – oficjalne zdjęcia i informacje

Fiat 500 (2023) – wymiary, pojemność bagażnika
Fiat 500 mierzy 363,2 cm długości, 168,3 cm szerokości (190,0 cm z lusterkami) i 152,7 cm wysokości. Jego rozstaw osi to 232,2 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 185 litrów, a maksymalnie można ją powiększyć do 550 l.
Fiat 500 (2023) – dane techniczne, silniki, osiągi, zasięg
Fiat 500 jest aktualnie oferowany w dwóch wersjach silnikowych. Obie mają przedni napęd.
Napęd elektryczny:
- 23 kWh (95 KM, 220 Nm) z 1-biegową przekładnią redukcyjną i akumulatorem o pojemności 21,3 kWh netto, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,5 s, prędkość maksymalna: 135 km/h, średnie zużycie energii: 13,0 kWh/100 km, zasięg: do 190 km
- 42 kWh (118 KM, 220 Nm) z 1-biegową przekładnią redukcyjną i akumulatorem o pojemności 37,3 kWh netto, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,0 s, prędkość maksymalna: 150 km/h, średnie zużycie energii: 13,6-13,9 kWh/100 km, zasięg: do 331 km
Korzystając z szybkiej ładowarki, większą baterię można „zatankować” od 0 do 80% (z mocą do 85 kW) w 35 minut, a mniejszą (z mocą do 50 kW) – w 30 minut. Ładowanie z mocą 11 kW od 0 do 100% potrwa 2 godziny 30 minut (wersja 23 kWh) lub 4 godziny 15 minut (wersja 42 kWh). Jeśli skorzystamy z domowego gniazdka (2,3 kW), mniejsza bateria „dobije” do 100% w 8 godzin 45 minut, a większa – w 15 godzin 15 minut.
Nowy Fiat 500 (2023) – wersje wyposażenia i ceny
Podane ceny dotyczą aut z 95-konnym silnikiem elektrycznym i akumulatorem o użytecznej pojemności 21,3 kWh (Action, Icon i RED) oraz ze 118-konnym silnikiem i baterią 37,3 kWh (La Prima by Bocelli). W pozostałych wersjach wyposażenia 118-konny wariant kosztuje odpowiednio: 150 900 zł (Icon) oraz 154 600 zł (RED). Fiat 500 3+1 (118 KM, bateria 37,3 kWh) został wyceniony na: 154 700 zł (Icon) oraz 174 400 zł (La Prima by Bocelli). Fiat 500 Cabrio (118 KM, bateria 37,3 kWh) kosztuje odpowiednio: 158 400 zł (Icon) oraz 178 200 zł (La Prima by Bocelli). Fiat 500 jest objęty 2-letnią gwarancją bez limitu kilometrów.
Action – od 122 000 zł, wybrane elementy wyposażenia standardowego:
- 15-calowe felgi stalowe, z oponami 185/65 R15
- Klimatyzacja manualna
- Poduszka powietrzna kierowcy
- Poduszka powietrzna pasażera z funkcją jej wyłączenia
- Poduszki powietrzne kurtynowe
- Poduszki powietrzne przednie boczne
- Przypomnienie o zapięciu pasów (przednie fotele)
- Przypomnienie o zapięciu pasów (tylne fotele)
- ESC – elektroniczny system stabilizacji toru jazdy
- Autonomiczny system awaryjnego hamowania z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów
- System kontroli pasa ruchu LC
- System wykrywania zmęczenia kierowcy
- TSR – funkcja rozpoznawania znaków drogowych
- Inteligentny ogranicznik prędkości ISA
- Elektryczne wspomaganie kierownicy
- Elektryczny hamulec postojowy z funkcją Autohold
- System monitorowania ciśnienia powietrza w oponach (TPMS)
- Połączenie alarmowe E-call
- System Keyless Go
- Czujnik zmierzchu
- Welcoming/Leaving Lights – funkcja oświetlania drogi do domu
- Reflektory halogenowe
- Światła do jazdy dziennej LED
- Tylne światła w technologii LED
- Obudowy lusterek bocznych w kolorze nadwozia
- Szyby atermiczne
- Kierownica z regulacją wysokości
- Teleskopowa regulacja kierownicy
- Fotele przednie z manualną regulacją w 4 płaszczyznach
- Fotel kierowcy z pamięcią ustawień odchylenia oparcia
- Fotel pasażera z pamięcią ustawień odchylenia oparcia
- 2 zagłówki tylne z regulacją wysokości
- Konsola centralna z otwartym schowkiem
- Cargo box
- Oświetlenie przestrzeni bagażowej
- Osłony przeciwsłoneczne (z lusterkiem po stronie pasażera)
- Lusterka boczne elektrycznie sterowane
- Szyby elektryczne One Touch od strony kierowcy i pasażera z przodu
- Gniazdko zasilające 12V z przodu
- Port USB z przodu
- Uchwyt na smartfona
- 7-calowy wyświetlacz TFT – elektroniczny wyświetlacz zegarów i komputera pokładowego
- 4 głośniki (2 głośniki z przodu, 2 głośniki wysokotonowe)
- One Pedal Driving – jazda przy użyciu jednego pedału
- eBraking – hamowanie rekuperacyjne
- eCoasting
- Selektor trybu jazdy EV
- Smart charging
- Kabel ładujący Mode 3 do ładowania prądem zmiennym z ładowarek publicznych lub domowych ładowarek wallbox
- Torba na kabel ładujący Mode 3
- Funkcja szybkiego ładowania do 50 kW (dla wersji 23 kWh)
- Funkcja szybkiego ładowania do 85 kW (dla wersji 42 kWh)
Icon – od 133 500 zł, obejmuje wyposażenie wersji Action oraz dodatkowo:
- 16-calowe felgi aluminiowe, z oponami 195/55 R16
- Klimatyzacja automatyczna
- Elektryczny układ klimatyzacji
- Tempomat
- Czujnik deszczu
- Kierownica soft-touch
- Kieszeń na oparciu fotela pasażera
- System multimedialny z 10,25-calowym ekranem dotykowym i nawigacją
- Port USB z funkcją udostępniania ekranu ze smartfona
- Bezprzewodowe Android Auto / Apple CarPlay
- Tuner radia cyfrowego DAB
- Usługi łączności

RED – od 137 300 zł, obejmuje wyposażenie wersji Icon oraz dodatkowo:
- 15-calowe felgi stalowe, z oponami 185/65 R15
- Obudowy lusterek bocznych w kolorze czerwonym
- Listwy chromowane nad linią szyb bocznych
- Wnętrze RED – fotele w kolorze czarnym
- Fiat (RED) Kit by MOPAR – obudowa kluczyka, dozownik na żel, dywaniki, filtr powietrza
- Schowek z funkcją sterylizacji lampą UV-C
- Gniazdko zasilające 12V w bagażniku
- Porty USB typu A + C w konsoli centralnej

La Prima by Bocelli – od 167 600 zł, obejmuje wyposażenie wersji Icon oraz dodatkowo:
- 17-calowe felgi aluminiowe z diamentowym szlifem, z oponami 205/45 R17
- Czujniki parkowania tylne
- Kluczyk w kształcie kamyka
- System Keyless Go z funkcją Passive Entry
- Asystent świateł drogowych
- Reflektory LED
- Emblemat La Prima
- Listwy boczne chromowane
- Listwy chromowane nad linią szyb bocznych
- Dwukolorowa kierownica soft-touch
- Fotele z monogramem Fiat
- Fotel kierowcy z regulacją w 6 płaszczyznach
- Dzielone oparcie tylnej kanapy w stosunku 50/50
- Nakładki na progi drzwi
- Dywaniki La Prima
- Podłokietnik przedni
- Konsola centralna z zamykanym schowkiem
- Schowek z funkcją sterylizacji lampą UV-C
- Lusterko wsteczne elektrochromatyczne
- Lusterka boczne elektrycznie sterowane i podgrzewane
- Gniazdko zasilające 12V w bagażniku
- Porty USB typu A + C w konsoli centralnej
- Bezprzewodowa ładowarka do smartfona
- System JBL Premium Audio Mastered by Bocelli
Więcej na temat elektrycznego Fiata 500:
Fiat 500 Cabrio Icon – nasz test
Fiat 500 3+1 La Prima – nasz test
Szkoda że spalinówki odchodzą do lamusa,ale co robić.