UżywaneNajlepsze auta na taxi. 10 polecanych samochodów na taksówki

Najlepsze auta na taxi. 10 polecanych samochodów na taksówki

Kupno samochodu na taksówkę nie jest łatwym zadaniem. Które modele warto rozważyć na taxi? Oto 10 najlepszych aut na taksówkę.

Teoretycznie niemal każdy samochód z segmentu C lub wyższego nadaje się na taksówkę. Wystarczą dwie pary drzwi, pojemny bagażnik i oszczędny silnik. Czy tylko tyle? Auto ma zarabiać, a więc powinno być niezawodne, oszczędne i praktyczne podczas codziennego, intensywnego użytkowania. Biorąc to pod uwagę, zakres polecanych modeli gwałtownie się zawęża. Które auta dobrze nadają się do wykorzystywania jako taksówki? Wytypowaliśmy 10 najlepszych, naszym zdaniem, używanych samochodów na taxi.

Używana Toyota Corolla XII

W produkcji: od 2019 r.

Toyota Corolla XII

Zaczynamy od klasyki gatunku, czyli Toyoty Corolli. Oszczędna, niezawodna, praktyczna i długowieczna. Poza tym napęd hybrydowy zapewnia oszczędności nawet bez konieczności inwestowania w instalację LPG, choć są tacy, którzy decydują się nawet na tak zaawansowane kroki. W zasadzie nikogo nie dziwią już Toyoty Corolle, Prius czy Camry z instalacją gazową. Naturalnie w roli taksówki najlepiej sprawdzi się odmiana kombi (o nazwie modelowej Touring Sports) z pojemnym bagażnikiem – od 581 do 1591 litrów – ale pojawiają się również wersje z nadwoziem sedan lub hatchback. Najważniejsze jest oczywiście to, co znajdziemy pod maską.

Toyota Corolla XII

A do wyboru mamy dwie jednostki hybrydowe. Model 1.8 Hybrid dysponuje mocą 140 KM i momentem obrotowym 142 Nm (dla silnika spalinowego). Charakteryzuje się on umiarkowaną dynamiką, co może nie być idealne, gdy na pokładzie pojawi się komplet pasażerów z bagażem. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi około 11 sekund, niemniej jego dużą zaletą jest wyjątkowo niskie spalanie, które średnio wynosi ok. 5-5,5 l/100 km. Topowy model hybrydowy 2.0 Hybrid Dynamic Force wyróżnia się mocą 184 KM i momentem obrotowym 190 Nm. Silnik spalinowy dostarcza 152 KM i 190 Nm, natomiast silnik elektryczny dodaje 28 KM. Dzięki tym parametrom, samochód oferuje znacznie lepsze osiągi i elastyczność: przyspiesza od 0 do 100 km/h w mniej niż 8 sekund, a jego maksymalna prędkość to 180 km/h. Dodatkowo, średnie zużycie paliwa na poziomie 5,5-6 l/100 km jest atrakcyjne dla kierowców poszukujących ekonomicznych rozwiązań w sam raz na taksówkę.

Toyota Corolla XII

Ceny? Zadbane egzemplarze z silnikami hybrydowymi kosztują około 90 000 złotych.

Więcej na temat używanej Toyoty Corolli XII

Toyota Corolla XII – dane techniczne, osiągi, spalanie (polecane silniki)
Dł./szer./wys. 437-465/179/143 cm
Rozstaw osi 264-270 cm
Pojemność bagażnika htb 361 l, sed 471 l, kmb 581/596-1591 l
Silnik 1.8 Hybrid 2.0 Hybrid
Pojemność 1798 cm³ 1987 cm³
Paliwo PB + EV PB + EV
Maks. moc 140 KM 196 KM
Maks. moment 142 Nm (silnik spal.) 206 Nm (silnik elekt.)
0-100 km/h 9,4 s 7,7 s
Prędkość maks. 180 km/h 180 km/h
Śr. zużycie paliwa 4,6 l/100 km 4,4 l/100 km

Toyota Corolla XII

Używana Skoda Octavia IV

W produkcji: od 2020 r.

Skoda Octavia IV

Kolejny klasyk, choć dla wielu sporym ograniczeniem będą trudności z instalacją układu zasilania LPG. W zamian dostajemy bardzo przestronne wnętrze, niezłe wyposażenie i ogromny bagażnik – bez znaczenia, czy wybierzemy wersję kombi, czy liftback. Być może czwarta generacja modelu dla wielu może wydać się nawet zbyt dobrze wyposażona, ale na rynku można znaleźć sporo egzemplarzy w skromniejszym wydaniu. Poza tym szeroka gama silników i napędów pozwala wybrać model, który spełni większość pokładanych w nim wymagań. No i warto wrócić do kwestii bagażnika – w wersji liftback jest to 600-1555 litrów, a wersji kombi 640-1700 litrów. A jaki silnik warto rozważyć?

Skoda Octavia IV

W gamie silnikowej na czele stoi jednostka 1.0 TSI generująca 110 KM, jednak za najbardziej odpowiedni dla tego modelu uważa się silnik 1.5 TSI o mocy 150 KM i momencie obrotowym 250 Nm. Połączony z 7-biegową automatyczną skrzynią DSG, ten silnik pozwala na osiągnięcie prędkości od 0 do 100 km/h w czasie 8,4 sekundy i może rozwinąć prędkość maksymalną do 228 km/h. Średnie zużycie paliwa utrzymuje się na poziomie 6-7 l/100 km, co jest wynikiem satysfakcjonującym. Są również mocniejsze odmiany z 2.0 TSI pod maską, ale jeśli ktoś zamierza jeździć głównie po mieście, nie ma sensu inwestowanie w wyższą moc. Podobnie sprawa wygląda w przypadku silników Diesla i hybrydy plug-in, która po rozładowaniu baterii nie da oszczędności na poziomie hybrydy równoległej Toyoty.

Skoda Octavia IV

Koszt egzemplarzy z silnikiem 1.5 TSI o mocy 150 KM oscylują w okolicach 90 000 złotych.

Więcej na temat używanej Skody Octavii IV

Skoda Octavia IV – dane techniczne, osiągi, spalanie (polecane silniki)
Dł./szer./wys. 468/182/146-147 cm
Rozstaw osi 268 cm
Pojemność bagażnika ltb 600-1109 l, kmb 640-1700 l
Silnik 1.5 TSI EVO 2.0 TDI
Pojemność 1498 cm³ 1968 cm³
Paliwo PB ON
Maks. moc 150 KM 115 KM
Maks. moment 250 Nm 300 Nm
0-100 km/h 8,2 s 10 s
Prędkość maks. 230 km/h 211 km/h
Śr. zużycie paliwa 6,0 l/100 km 5,1 l/100 km

Skoda Octavia IV

Używany Volkswagen Passat B7

Lata produkcji: 2010-2014

Volkswagen Passat B7

Kolejna propozycja również nie powinna nikogo dziwić i w zasadzie każda z generacji będzie odpowiednia. Passat B7 jest wciąż dość nowym autem, ale ponad dziesięcioletnie egzemplarze nie obciążą zbyt znacząco budżetu. Zarówno sedan, jak i kombi zapewnią mnóstwo miejsca dla pasażerów i komfort nawet podczas dłuższych przejazdów po mieście, ale kombi z pewnością lepiej się sprawdzić w kursach np. na i z lotniska. Przepastny bagażnik o pojemności od 603 do 1731 litrów pomieści wiele walizek, nie tylko kabinowych.

Volkswagen Passat B7

Również oferta silnikowa jest spora, a podstawa w postaci silnika 1.4 TSI o mocy 122 KM zapewni niedrogą eksploatację, choć raczej kiepską elastyczność pod obciążeniem w mieście. Można wybrać wersję o mocy 160 KM i momencie obrotowym 240 Nm, który rozpędzi sporego Passata od 0 do 100 km/h w 8,7 sekundy, osiągnie prędkość maksymalną 218 km/h i spali średnio około 6 l/100 km. Dla bardzo oszczędnych jest jeszcze silnik 1.6 TDI o mocy 105 KM i momencie obrotowym 250 Nm. W mieście nie będzie to idealny wybór, ale spokojna jazda obwodnicami zaowocuje naprawdę niskim spalaniem. Zasięg na jednym zbiorniku paliwa to teoretycznie nawet 1590 kilometrów.

Volkswagen Passat B7

Ceny zadbanych egzemplarzy z rozsądnymi przebiegami oscylują w granicach od 35 000 do 50 000 złotych.

Więcej na temat używanego Volkswagena Passata B7

Volkswagen Passat B7 – dane techniczne, osiągi, spalanie (polecane silniki)
Dł./szer./wys. 476-477/182/147-151 cm
Rozstaw osi 271 cm
Pojemność bagażnika sed 565-b.d. l, kmb 603-1731 l
Silnik 1.4 TSI 1.6 TDI
Pojemność 1390 cm³ 1598 cm³
Paliwo PB ON
Maks. moc 122 KM 105 KM
Maks. moment 200 Nm 250 Nm
0-100 km/h 10,3 s 12,2 s
Prędkość maks. 203 km/h 195 km/h
Śr. zużycie paliwa 6,3 l/100 km 4,3 l/100 km

Volkswagen Passat B7

Używany Hyundai Elantra VI

Lata produkcji: 2015-2020

Hyundai Elantra VI

Rzadko spotykane, ale bardzo sensowne auto na taksówkę. Za Elantrą przemawia -przestronne wnętrze, świetne wyposażenie, niewygórowana cena, niezawodność i prosty, wolnossący silnik, który dobrze dogaduje się z instalacją LPG. Auto w większości konfiguracji prezentuje się bardzo elegancko, a bordowy, niebieski lub nawet srebrny lakier wydobywa z nadwozia wiele uroku. Elantra VI mierzy 4570 mm długości, 1800 mm szerokości i 1450 mm wysokości, z rozstawem osi wynoszącym 2700 mm. Jest to więc auto spore, wyposażone w niezły bagażnik – przyzwoite 458 litrów – choć nadwozie sedan nieco utrudnia załadunek bagaży.

Hyundai Elantra VI

W ofercie aut używanych dominuje silnik benzynowy 1.6 MPI o mocy 128 KM i momencie obrotowym 155 Nm. Przed modernizacją dostępna była również jednostka diesla 1.6 CRDi o mocy 136 KM i momencie obrotowym 260 Nm, jednak w roli taksówki sprawdzi się raczej średnio. Chociaż diesel oferował dobre osiągi przy niskim spalaniu wynoszącym zaledwie 4,5 l/100 km, to większą popularnością cieszy się benzynowy silnik 1.6 MPI. Jego główne atuty to niezawodność i prosta budowa, co przekłada się na łatwość obsługi i niskie koszty utrzymania. Silnik ten świetnie współpracuje również z instalacjami LPG. Wersja z ręczną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach osiąga przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 10,1 sekundy. Dostępna jest również opcja automatycznej skrzyni biegów, która zapewnia większy komfort jazdy, ale z nieco wolniejszym przyspieszeniem do 100 km/h w 11,6 sekundy. Średnie spalanie dla tego silnika mieści się w zakresie 6,5 do 7 l/100 km.

Hyundai Elantra VI

Ceny sensownych i zadbanych egzemplarzy zaczynają się od około 50 000 złotych, choć za nowszy model z mniejszym przebiegiem trzeba wydać co najmniej 70 000 złotych.

Więcej na temat używanego Hyundaia Elantry VI

Hyundai Elantra VI – dane techniczne, osiągi, spalanie (polecane silniki)
Dł./szer./wys. 457/180/145 cm
Rozstaw osi 270 cm
Pojemność bagażnika 458-b.d. l
Silnik 1.6 MPI 1.6 CRDi
Pojemność 1591 cm³ 1582 cm³
Paliwo PB ON
Maks. moc 128 KM 136 KM
Maks. moment 155 Nm 260 Nm
0-100 km/h 10,1 s 10,5 s
Prędkość maks. 200 km/h 190 km/h
Śr. zużycie paliwa 6,6 l/100 km 4,5 l/100 km

Hyundai Elantra VI

Używana Kia Ceed III

W produkcji: od 2018 r.

Kia Ceed III

Kolejne auto kompaktowe, który z powodzeniem sprawdzi się w roli taksówki. Oczywiście najlepszym wyborem będzie wersja z nadwoziem kombi, która pomieści więcej bagażu i da więcej swobody przy pakowaniu. Wnętrze jest przestronne i bardzo praktyczne, do tego prostota obsługi i ergonomia ułatwią codzienną pracę. Ilość miejsca na kanapie jest wystarczająca, choć w tym segmencie niczym się nie wyróżnia. Na plus – niewysoki tunel środkowy, więc pasażer w środku znajdzie odpowiednią pozycję na krótką podróż. Bagażnik w wersji kombi ma pojemność od 625 do 1642 litrów.

Kia Ceed III

Pod maską może pracować jeden z kilku silników, choć poszukujący auta na taksówkę raczej pominą wersję 1.0 T-GDI o mocy od 100 do 120 KM. Ze względów ekonomicznych (możliwość montażu LPG) optymalnym wyborem będzie silnik 1.4 DOHC o mocy 100 KM, choć był on oferowany w latach 2018-2019. Alternatywą, choć nieco bardziej skomplikowaną, jest silnik 1.4 T-GDI o mocy 140 KM lub 1.5 T-GDI generujący 160 KM i 253 Nm. To jednak propozycja dla tych, którzy oczekują od auta dynamiki, niekoniecznie oszczędności. Średnie spalanie większości silników oscyluje w okolicach 6 l/100 km.

Kia Ceed III

Ceny godnych uwagi egzemplarzy zaczynają się od około 50 000 złotych, choć za dobrze wyposażone modele z niewielkim przebiegiem trzeba wydać co najmniej 65 000 złotych.

Więcej na temat używanej Kii Ceed III

Kia Ceed III – dane techniczne, osiągi, spalanie (polecane silniki)
Dł./szer./wys. 431-460/180/144 cm
Rozstaw osi 265 cm
Pojemność bagażnika htb 395-1318 l, kmb 625-1642 l
Silnik 1.4 DOHC 1.4 T-GDI
Pojemność 1368 cm³ 1353 cm³
Paliwo PB PB
Maks. moc 100 KM 140 KM
Maks. moment 134 Nm 242 Nm
0-100 km/h 12,6 s 8,9 s
Prędkość maks. 183 km/h 210 km/h
Śr. zużycie paliwa 6,2 l/100 km 5,7 l/100 km

Kia Ceed III

Używany Ford Mondeo V

Lata produkcji: 2014-2022

Ford Mondeo V

Co prawda po wielu latach na rynku Mondeo skończyło swój motoryzacyjny żywot, ale ostatnia dostępna generacja, oferowana w latach 2014-2022 to świetny materiał na praktyczne i oszczędne auto. Spory wybór silników, pojemne i praktyczne nadwozia kombi i liftback (był również mniej popularny sedan), ergonomiczne wnętrze, niezłe wyposażenie i całkiem niezła trwałość, choć tutaj warto celować w prostsze i mniej wysilone silniki. Zanim o jednostkach napędowych, jeszcze dwa słowa o pojemności bagażnika. Wersja liftback oferuje od 541 do 1446 litrów, natomiast kombi posiada bagażnik o pojemności od 525 do 1630 litrów.

Ford Mondeo V

Co prawda w ofertach można znaleźć jednostkę 1.0 EcoBoost o mocy 125 KM, ale optymalnym wyborem będzie silnik 1.5 EcoBoost o mocy 160 lub 165 KM (w zależności od rocznika). Ta mocniejsza, 165-konna wersja oferuje 240 Nm momentu obrotowego, co przekłada się na sprint od 0 do 100 km/h w 9,3 sekundy oraz prędkość maksymalną 217 km/h. Średnie zużycie paliwa to ok. 8-8,5 l/100 km. Sporo, ale przy tej mocy są to wartości akceptowalne. Niestety, Mondeo nie jest idealnym kandydatem, jeśli ktoś planuje instalację LPG.

Ford Mondeo V

Za zadbany egzemplarz np. z 2019 roku zapłacimy około 65 000 złotych.

Więcej na temat używanego Forda Mondeo V

Ford Mondeo V – dane techniczne, osiągi, spalanie (polecane silniki)
Dł./szer./wys. 486-487/185/148-150 cm
Rozstaw osi 285 cm
Pojemność bagażnika ltb 541-1356 l, sed 429-b.d. l, kmb 488-1585 l
Silnik 1.5 EcoBoost 1.6 TDCi ECOnetic
Pojemność 1499 cm³ 1598 cm³
Paliwo PB ON
Maks. moc 165 KM 115 KM
Maks. moment 242 Nm 270 Nm
0-100 km/h 10,3 s 12,1 s
Prędkość maks. 214 km/h 192 km/h
Śr. zużycie paliwa 6,6 l/100 km 3,6 l/100 km

Ford Mondeo V

Używany Mercedes klasy E W212/S212

Lata produkcji: 2009-2017

Mercedes E W212

Tak, to model klasy wyższej, który być może niekoniecznie sprawdzi się jako taksówka do wożenia ludzi od marketu na osiedle, ale jeśli ktoś celuje w usługi taksówkarskie klasy premium i chce zapewnić pasażerom wyższy komfort oraz więcej przestrzeni, klasa E będzie optymalnym wyborem. Zresztą wielu kojarzy starsze modele w budyniowym kolorze, znane z wielu firm przewozowych i ulic naszych zachodnich sąsiadów. Generacja W212 i S212 (sedan i kombi) co prawda mają już swoje lata – najstarsze modele ponad blisko 15 lat – ale wciąż imponują gracją, elegancją, wyposażeniem i można je znaleźć w rozsądnych cenach. Fakt, koszty utrzymania mogą być wyższe, ale coś za coś!

Mercedes E W212

O ile sedan W212 prezentuje się dostojnie i z klasą (klasą E!), tak wersja S212 (kombi) oferuje ponadprzeciętną pojemność bagażnika – od 695 do przeszło 1950 litrów. Również pod maską można spotkać całą plejadę silników. Dość popularnym jest wariant E 200 CDI BlueEFFICIENCY o mocy 136 KM i momencie obrotowym 360 Nm. Nie są to parametry godne dużej limuzyny lub kombi, ale jeśli ktoś przejedzie się tym autem i sprawdzi spalanie, na pewno zmieni zdanie. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje niecałe 11 sekund, ale średnie spalanie to niespełna 7 l/100 km. W dużej, blisko 5-metrowej limuzynie! W trasie można zejść bez problemu poniżej 5 l/100 km.

Mercedes E W212

Ceny używanych modeli są bardzo zróżnicowane, ale zazwyczaj za zadbany egzemplarz z rozsądnym przebiegiem i wyposażeniem trzeba wydać około 70 000 złotych.

Więcej na temat używanego Mercedesa klasy E W212

Mercedes Klasa E W212/S212 – dane techniczne, osiągi, spalanie (polecane silniki)
Dł./szer./wys. 486-489/185/147-151 cm
Rozstaw osi 287 cm
Pojemność bagażnika sed 540-b.d. l, kmb 695-1950 l
Silnik 200 CGI BlueEFFICIENCY 200 CDI BlueEFFICIENCY
Pojemność 1796 cm³ 2143 cm³
Paliwo PB ON
Maks. moc 184 KM 136 KM
Maks. moment 270 Nm 360 Nm
0-100 km/h 8,5 s 10,2 s
Prędkość maks. 232 km/h 210 km/h
Śr. zużycie paliwa 7,3 l/100 km 5,1 l/100 km

Mercedes E W212

Używany Seat Alhambra II (2010-2022)

Lata produkcji: 2010-2022

Seat Alhambra II

Auto rodzinne do zadań specjalnych jako taksówka? Klienci doceniają dużą przestrzeń, swobodę i poczucie komfortu, a takie auto zapewnia te wszystkie cechy z nadmiarem. Do tego ogromny bagażnik, trwałość i atrakcyjny wygląd zarówno z zewnątrz, jak i w środku. W ofertach aut z drugiej ręki możemy znaleźć także wersje 7-osobowe, a to już kwalifikuje się na auto do taksówkarskich zadań specjalnych. Przejazdy na dłuższe dystanse międzymiastowe? Dla kierowcy to możliwość większego zarobku, dla pasażerów – oszczędności.

Seat Alhambra II

Do tego klasyczny silnik wysokoprężny, np. 2.0 TDI o mocy 150 KM, automatyczna przekładnia 7-biegowa DSG i mamy materiał na oszczędną i wygodną taksówkę na dłuższe dystanse. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 10,5 sekundy zwiastuje niezłą elastyczność, a deklarowany zasięg na jednym zbiorniku paliwa oscylujący w okolicach 1300 kilometrów obiecuje naprawdę niezłą ekonomikę spalania.

Seat Alhambra II

Ceny zadbanych egzemplarzy z rozsądnymi przebiegami zaczynają się od około 55 000 złotych.

Więcej na temat używanego Seata Alhambry II

Seat Alhambra II – dane techniczne, osiągi, spalanie (polecane silniki)
Dł./szer./wys. 485/190/172 cm
Rozstaw osi 291 cm
Pojemność bagażnika 267-2297 l
Silnik 1.4 TSI 2.0 TDI
Pojemność 1390 cm³ 1968 cm³
Paliwo PB ON
Maks. moc 150 KM 150 KM
Maks. moment 240 Nm 340 Nm
0-100 km/h 12,7 s 10,2 s
Prędkość maks. 187 km/h 203 km/h
Śr. zużycie paliwa 5,1 l/100 km 5,1 l/100 km

Seat Alhambra II

Używany Fiat Tipo II

W produkcji: od 2015 r.

Fiat Tipo

Początkowo model Tipo uchodził za jedno z najtańszych nowych aut na rynku. Co prawda z biegiem czasu ceny rosły, ale na rynku wtórnym wciąż możemy znaleźć dobrze zachowane egzemplarze z początków produkcji. Niezłe wyposażenie, pojemna i praktyczna wersja kombi, estetyczny wygląd i niedroga eksploatacja – to prosty przepis na taksówkę do miasta. Na rynku mamy wersje hatchback i sedan, ale godnym uwagi jest głównie wariant kombi, który oferuje kufer o pojemności co najmniej 550 litrów. Auto pretenduje do segmentu C, choć gabarytami nieco odstaje od największych przedstawicieli tego szczebla.

Fiat Tipo

Pod maską może pracować jeden z kilku silników. Podstawowy to 1.3 MultiJet o mocy 95 KM, ale o wiele lepszym wyborem będzie jednostka 1.4 T-Jet o mocy 120 KM. Dlaczego? Powód jest prosty – LPG. Z jednej strony moc 120 KM i moment obrotowy 215 Nm zapewnia niezła dynamikę i elastyczność, z drugiej zaś mamy zadowalające zużycie paliwa. Na benzynie auto zużywa średnio około 7,5-8 l/100 km, natomiast po przełączeniu na LPG średnie zużycie paliwa wzrasta o około 1,5 l/100 km. W wersji 1.3 MultiJet moc (95 KM) może być niewystarczająca podczas kursów z kompletem pasażerów i bagażem.

Fiat Tipo

Ceny egzemplarzy z lat 2019-2020 oscylują w okolicach 45 000 złotych.

Więcej na temat używanego Fiata Tipo II

Fiat Tipo II – dane techniczne, osiągi, spalanie (polecane silniki)
Dł./szer./wys. 436-457/179/149-151 cm
Rozstaw osi 263 cm
Pojemność bagażnika htb 440-1400 l, sed 520-b.d. l, kmb 550-1650 l
Silnik 1.4 T-Jet 1.6 MultiJet
Pojemność 1368 cm³ 1598 cm³
Paliwo PB ON
Maks. moc 120 KM 120 KM
Maks. moment 215 Nm 320 Nm
0-100 km/h 10 s 10 s
Prędkość maks. 200 km/h 200 km/h
Śr. zużycie paliwa 7,5 l/100 km 4,0 l/100 km

Fiat Tipo

Używana Dacia Jogger

W produkcji: od 2021 r.

Dacia Jogger

Najtańsze auto 7-osobowe z fabryczną instalacją LPG – czy trzeba zachęcać bardziej? Dacia Jogger wywołała spore zamieszanie, gdy pojawiła się na rynku z takim zestawem argumentów. Jest skromnie, plastikowo, tanio, twardo i dość spartańsko, ale do przewozu osób na krótkie dystanse potrzebne jest coś więcej? Podstawowe wyposażenie, sporo miejsca, względny komfort i co najważniejsze – oszczędności. Miejsca jest mnóstwo, a bagażnik oferuje od 708 do aż 1819 litrów pojemności. Fakt, komplet pasażerów w zasadzie wyklucza większy bagaż, ale podróż w 5 osób z wieloma pakunkami nie będzie problemem.

Dacia Jogger

Nie będzie, o ile nikt nie oczekuje pośpiechu, bowiem układ napędowy nie należy do zbyt dynamicznych. Jogger oferuje prostą gamę silnikową, składającą się z jednego benzynowego silnika 1.0 TCe dostępnego w dwóch odmianach: standardowej o mocy 110 KM oraz wersji LPG o mocy 100 KM, która wzrasta podczas pracy na gazie. Trzycylindrowy silnik współpracujący z 6-biegową manualną skrzynią biegów umożliwia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 10,5 sekundy i osiągnięcie maksymalnej prędkości 180 km/h. Te parametry są wystarczające dla samotnego kierowcy. W przypadku pełnego obciążenia pojazdu, zarówno bagażem, jak i pasażerami, wydajność silnika może być ograniczona, jednak dla osób ceniących spokojną jazdę nie powinno to stanowić problemu. Średnie zużycie paliwa wynosi ok. 7 l/100 km na benzynie, natomiast przy użyciu LPG zużycie wzrasta o 1-1,5 l/100 km.

Dacia Jogger

To świeże auto, więc większość egzemplarzy będzie miała skromne przebiegi. Ceny zaczynają się od około 70 000 złotych.

Więcej na temat używanej Dacii Jogger

Dacia Jogger – dane techniczne, osiągi, spalanie (polecane silniki)
Dł./szer./wys. 454/178/163 cm
Rozstaw osi 289 cm
Pojemność bagażnika 160-1819 l
Silnik 1.0 TCe LPG
Pojemność 999 cm³
Paliwo PB + LPG
Maks. moc 110 KM
Maks. moment 170 Nm
0-100 km/h 12,3 s
Prędkość maks. 175 km/h
Śr. zużycie paliwa 7 l/100 km

Dacia Jogger

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji