UżywaneOpinieUżywany Hyundai Elantra VI (2015-2020) - opinie, dane techniczne, typowe usterki

Używany Hyundai Elantra VI (2015-2020) – opinie, dane techniczne, typowe usterki

Hyundai Elantra VI to estetycznie zaprojektowany i praktyczny samochód zasługujący na uwagę wszystkich, którzy rozważają zakup kompaktowego sedana. Jakie są opinie na temat tego modelu?

Hyundai Elantra to samochód, który wyróżnia się przyjemnym, dość interesującym designem w segmencie budżetowych modeli. Stał się on jednym z najlepiej ocenianych i wysoce cenionych przez zarówno obecnych, jak i byłych użytkowników. Dzięki kompletnemu zestawowi funkcji oraz wysokim ocenom w zakresie niezawodności, jest w stanie skutecznie rywalizować i często triumfować nad rywalami takimi jak Honda Civic czy Toyota Corolla. Co więcej, Elantra to doskonały przykład tego, jak Korea Południowa szybko przyswoiła sobie sukcesy japońskich producentów samochodów, wprowadzając do swoich modeli sprawdzone wzorce. Czy warto rozważać ten model podczas poszukiwań? Oczywiście, warto dać mu szansę i wybrać się na jazdę próbną, jednakże nie należy spodziewać się sportowych emocji ani bardzo precyzyjnego prowadzenia. Czym jeszcze charakteryzuje się szósta generacja koreańskiego sedana w kompaktowym wydaniu?

Hyundai Elantra VI tył
Bez zbędnych udziwnień i azjatyckich wariacji – Elantra VI prezentuje się po prostu bardzo dobrze.

Używany Hyundai Elantra VI – wymiary, nadwozie

To Hyundai Elantra piątej generacji był przełomem w stylizacji dla tego koreańskiego producenta, ale szósta generacja stała się już na dobre solidną alternatywą dla rynkowych wyjadaczy. Dzięki temu, model ten zmienił gamę kompaktowych samochodów Hyundai z typowych wyborów dla starszych kierowców, w kierunku modnych, przystępnych cenowo pojazdów dla dynamicznych użytkowników. Choć nie jest to samochód, który ma imponować młodym kierowcom poszukującym sportowych wrażeń, to jednak jego dynamiczne linie, wyraźnie zaznaczone klosze lamp i eleganckie przetłoczenia, szczególnie po solidnym i śmiałym liftingu, wybijają się z konserwatywnego segmentu kompaktowych sedanów. Przód pojazdu zwraca na siebie uwagę dzięki dużym, wydłużonym lampom, które sięgają aż nadkoli, a zderzak wyróżnia się szerokim wlotem powietrza i umieszczonymi po bokach lampami przeciwmgielnymi. Grill jest solidny, zajmuje większą część frontu i skrywa logo marki z chromowanym wykończeniem wokół. Po liftingu przód zmienił się diametralnie, a główną rolę zagrały klosze lamp o trójkątnym kształcie. Tył samochodu również prezentuje się efektownie, charakteryzując się płynnymi i odważnymi liniami, a klosze lamp znacznie wychodzą poza boczne elementy nadwozia. Jeśli chodzi o wymiary, Elantra VI mierzy 4570 mm długości, 1800 mm szerokości i 1450 mm wysokości, z rozstawem osi wynoszącym 2700 mm.

Hyundai Elantra VI przód
Po liftingu i w czerwonym kolorze, Elantra naprawdę zwraca na siebie uwagę nietypowym designem.

Używany Hyundai Elantra VI – wnętrze, bagażnik

Hyundai Elantra prezentuje się imponująco na wielu płaszczyznach, ale mimo ogromnych starań producenta, nie udało się ukryć faktu, że jest to samochód klasy kompaktowej i budżetowej, co odzwierciedla się między innymi w kilku uproszczeniach. Przednie siedzenia mogłyby oferować nieco więcej wsparcia bocznego i posiadać dłuższe siedzisko (lub mieć regulowany fragment), ale rozumiem, że oszczędności na to nie pozwoliły. Mimo to, zarówno z przodu, jak i z tyłu, przestrzeni nie brakuje. W tylnej części pojazdu jest wystarczająco miejsca na nogi dla dwójki dorosłych pasażerów, ale nad głową może być nieco ciasno, zwłaszcza dla osób o średnim wzroście.

Wnętrze Elantry jest bogate w przydatne półki, schowki i skrytki. Przed lewarkiem skrzyni biegów umieszczono skrytkę na smartfona, a w środku znajdziemy także gniazdo AUX, port USB i gniazdo zasilania, idealne do podłączenia telefonu lub innych drobnych urządzeń elektronicznych. Należy jednak pamiętać, że mimo bogatego wyposażenia i solidnego wykończenia, Elantra to raczej samochód budżetowy, więc trzeba zaakceptować pewne ograniczenia i oszczędności. Materiałowe fotele i kanapa mogą wykazywać ślady zużycia, a bagażnik, biorąc pod uwagę nadwozie typu sedan, nie jest szczególnie praktyczny, brak mu przydatnych dodatków, regularnych kształtów lub udogodnień. Zawiasy klapy bagażnika dość głęboko wnikają do wnętrza i przeszkadzają w ułożeniu bagażu. Jedynym wyraźnym plusem jest możliwość składania oparć kanapy (choć podłoga nie jest zupełnie płaska) za pomocą dwóch cięgien dostępnych z bagażnika. Pojemność bagażnika w standardowym układzie oparć kanapy wynosi 458 litrów.

Używany Hyundai Elantra VI – silniki

Jeśli ktoś szuka auta z szeroką paletą silników, w Hyundaiu Elantra VI dozna sporego rozczarowania. Jest w zasadzie jeden silnik do wyboru – benzynowy, wolnossący 1.6 MPI o mocy 128 KM i momencie obrotowym 155 Nm. Przed liftingiem w ofercie była również jednostka wysokoprężna 1.6 CRDi o mocy 136 KM i momencie obrotowym 260 Nm, ale nie jest ona zbyt często spotykana. Trochę szkoda, bo mimo niezłej dynamiki, średnie spalanie to tylko 4,5 l/100 km. Mimo to większym powodzeniem cieszył się wolnossący silnik benzynowy, który co prawda nie jest szczególnie dynamiczny, ale ma ogromną zaletę, która może skusić wielu kierowców – niezawodność i prostota konstrukcji. Silnik wolnossący 1.6 MPI doskonale współpracuje z instalacjami LPG oraz cechuje się niezawodnością i niskimi kosztami eksploatacji. W przypadku wersji wyposażonej w manualną skrzynię biegów o sześciu przełożeniach, przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 10,1 sekundy. Dla tych, którzy preferują większy komfort i wygodę, dostępna jest także opcja przekładni automatycznej kosztem nieco niższej dynamiki – przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 11,6 sekundy. Średnie spalanie oscyluje w przedziale od 6,5 do 7 l/100 km.

Hyundai Elantra VI silnik
Silnik 1.6 MPI to jeden z niewielu na rynku, który jest niezawodny, solidny i współpracuje z LPG.

Używany Hyundai Elantra VI – opinie użytkowników

 Zalety 

„Całkiem dużo przestrzeni i komfortu podróży w rozsądnej cenie”.

„Bardzo ładna stylistyka, szczególnie po liftingu i nieźle wykończone wnętrze”.

„Prosty, niezawodny i współpracujący z LPG silnik 1.6 MPI”.

„Dość atrakcyjne ceny i przyzwoity wybór na rynku wtórnym”.

 Wady 

„Dwa silniki do wyboru (Diesla tylko przed liftingem) o przeciętnej dynamice”.

„Lepiej unikać mocno wyeksploatowanych modeli poleasingowych”.

„Przestrzeń nad głową, szczególnie z tyłu”.

„Bagażnik jest dość pojemny, ale bardzo niepraktyczny”.

Używany Hyundai Elantra VI – awaryjność, typowe usterki

Hyundai Elantra szóstej generacji nie wykazuje żadnych większych usterek, powtarzających się problemów lub znaczących wad konstrukcyjnych. To zazwyczaj chwalone przez użytkowników auto bez drastycznych problemów. Oczywiście są pewne przywary, które trapią niektóre egzemplarze, a najpopularniejsze to przede wszystkim problemy z elektryką i drobną elektroniką w pierwszych rocznikach produkcji. Warto również dokładnie sprawdzić działanie klimatyzacji, bowiem wiele modeli cierpiało na problemy ze szczelnością układu. Bywało, że już po kilkunastu tysiącach pokonanych kilometrów konieczny był pełen serwis klimatyzacji wraz z jej napełnianiem. Problemy w niektórych przypadkach może również generować pasek napędowy sprężarki. Silnik? To niezawodna i trwała jednostka, pod warunkiem, że jest regularnie serwisowana i przeglądana, szczególnie w połączeniu z instalacją LPG. W miarę możliwości warto również szukać wersji poliftingowych, w których poprawiono jakość materiałów. Oczywiście, niektóre egzemplarze mają swoje wady, a najczęstszymi z nich, szczególnie w pierwszych rocznikach produkcji, są drobne problemy z elektryką oraz elektroniką. Jednakże, jeśli chodzi o silnik, to jest to jednostka niezawodna i trwała, pod warunkiem regularnych przeglądów i serwisu, zwłaszcza w przypadku instalacji LPG. Wersja z silnikiem wysokoprężnym co prawda wykazuje się naprawdę rewelacyjnym spalaniem w trasie, ale jeśli ktoś planuje autem jeździć głównie po mieście, zakup „ropniaka” nie będzie miał większego sensu.

Hyundai Elantra VI zawiasy
Wnikające głęboko do bagażnika zawiasy to spore zaniedbanie i bezsensowna oszczędność producenta.

Używany Hyundai Elantra VI – gdzie jest numer VIIN?

Numer VIN w Hyundaiu Elantra VI można znaleźć pod szybą w jej lewym dolnym rogu. Oprócz tego numer VIN znajduje się na naklejce znamionowej w dolnej części lewego słupka B pod drzwiami kierowcy oraz na podłodze pod wykładziną pod fotelem pasażera.

Hyundai Elantra VI VIN

Używany Hyundai Elantra VI – sytuacja rynkowa, ceny

W dniu publikacji na serwisie OTOMOTO.pl umieszczonych było około 30 ogłoszeń dotyczących używanego Hyundaia Elantry VI. Przykładowo egzemplarz z 2017 roku i z przebiegiem 87 000 kilometrów to koszt około 55 000 złotych. Za około 70 000 złotych znajdziemy egzemplarz z 2019 roku i z przebiegiem 53 000 kilometrów.

Używany Hyundai Elantra VI – podsumowanie

Hyundai Elantra VI to interesująca i niezawodna propozycja dla tych, którzy nie potrzebują szybkiego czy sportowego auta. Ofert na rynku wtórnym jest niewiele, wybór wersji również praktycznie nie istnieje, ale jeśli dla kogoś liczy się bezproblemowa i komfortowa eksploatacja, na pewno nie będzie zawiedziony.

Polecamy inne nasze artykuły o używanych Hyundaiach:

Używany Hyundai Elantra V (2010-2015) – opinie użytkowników

Używany Hyundai i30 II (2012-2017) – opinie użytkowników

Hyundai Elantra VI bok

Hyundai Elantra VI – wymiary, pojemność bagażnika
Dł./szer./wys. 457/180/145 cm
Rozstaw osi 270 cm
Pojemność bagażnika 458-b.d. l
Hyundai Elantra VI – dane techniczne, osiągi, spalanie
Silnik 1.6 MPI 1.6 CRDi
Pojemność 1591 cm³ 1582 cm³
Paliwo benz. turbodiesel
Maks. moc 128 KM 136 KM
Maks. moment 155 Nm 260 Nm
0-100 km/h 10,1 s 10,5 s
Prędkość maks. 200 km/h 190 km/h
Śr. zużycie paliwa 6,6 l/100 km 4,5 l/100 km

Używany Hyundai Elantra VI – galeria

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji