UżywaneOpinieUżywana Kia Ceed III (od 2018 r.) - opinie, dane techniczne, typowe...

Używana Kia Ceed III (od 2018 r.) – opinie, dane techniczne, typowe usterki

Pierwsza generacja Kii Ceed (wtedy jeszcze Cee’d) niemal zrewolucjonizowała rynek samochodów z segmentu C, a na pewno była ogromnym postępem dla Kii. Obecnie na rynku jest obecna już trzecia generacja, która niedawno przeszła lifting. Jakie są opinie o tym aucie i czy warto kupić używaną Kię Ceed III?

Kia Cee’d pierwszej generacji była ogromnym postępem dla marki i prawdziwą rewolucją, która wprowadzała do tego segmentu wiele ciekawych nowości. Wielu klientów skusiło się między innymi długą gwarancją oraz bardzo dobrymi opiniami płynącymi z pierwszych recenzji. Dodatkowo świetna dostępność aut i nowa jakość Kii sprawiły, że auto sprzedawało się jak świeże bułeczki. Dla szukających rodzinnego hatchbacka o ciekawej stylistyce, w rozsądnej cenie i ze wspomnianą długą gwarancją, był to strzał w dziesiątkę. Trzecia generacja tego udanego modelu zadebiutowała w 2018 roku i co prawda nie przynosi aż tak dużej dawki ciekawostek i zmian jak pierwowzór, to wciąż jest ciekawą i nieźle wycenioną alternatywą dla popularnych przedstawicieli tego segmentu. Jest prosta, nieźle wykonana, solidna i wygodna w obsłudze, a do tego przestronna i komfortowa. Poznajmy ją bliżej.

Kia Ceed III - tył
Kia Ceed prezentuje się wciąż bardzo dobrze, a w komplecie z czerwonym lakierem nabiera sportowych cech.

Używana Kia Ceed III – wymiary, nadwozie

Pierwsza generacja modelu miała nieco inną nazwę – Cee’d. W dobie internetu, wpisywanie nazwy w ten sposób jest dość kłopotliwe, więc Kia znacząco to uprościła. Wielu docenia ten drobny gest, ale czy auto samo w sobie również jest proste i przystępne? Owszem, jest proste, nieskomplikowane, ale to nie oznacza, że jest nudne! Nic z tych rzeczy! Stylistyka trzeciej generacji jest niezwykle udana i być może już nie robi takiego wrażenia jak kilka lat temu po premierze, ale wciąż zwraca na siebie uwagę przede wszystkim za sprawą bardzo śmiałych linii. Najważniejszym elementem są z pewnością przednie światła. Bardzo szerokie, smukłe, zachodzące daleko na nadkola niemal do połowy maski. To w połączeniu z wąskim grillem otoczonym chromowaną ramką oraz zderzakiem z szerokim wlotem powietrza daje naprawdę świetny efekt. Linia boczna jest łagodna, płynna i bez większego zamieszania w postaci zdecydowanych przetłoczeń czy załamań. Z tyłu ponownie najważniejszym elementem są klosze lamp z ciekawym wzorem LED. Interesująco wygląda także klapa bagażnika z wyraźnym, głębokim i prostym odcięciem nad tablicą rejestracyjną. Warto wspomnieć, że auto dostępne jest również z nadwoziem kombi, jak również w ciekawej wersji ProCeed z nadwoziem, które jest połączeniem coupe i kombi. Jest także model XCeed, który wizualnie zdecydowanie różni się od hatchbacka i stylistycznie bliżej mu do crossovera. Wymiary 5-drzwiowej wersji Ceeda to 4310 mm długości, 1800 mm szerokości i 1447 mm wysokości. Rozstaw osi to 2650 mm.

Kia Ceed III - przód
Na rynku znajdziemy wiele modeli poleasingowych w białym lub srebrnym kolorze.

Używana Kia Ceed III – wnętrze, bagażnik

Wnętrze Kii Ceed III jest zaprojektowane dość tradycyjnie i bez większych udziwnień. Wszystko jest pod ręką, jest dużo przycisków, pokręteł, jest tradycyjny panel klimatyzacji, duży ekran wystający nieco nad deską rozdzielczą, elektroniczne zegary itp. To wszystko sprawia wrażenie solidności, jest ergonomiczne i funkcjonalne, choć nie zaskakuje nowoczesną formą. Trochę szkoda, że zastosowano sporo połyskującego plastiku na konsoli środkowej oraz w kilku miejscach na drzwiach, bowiem po pewnym czasie elementy te zbierają rysy, zadrapania i bardzo się brudzą. Na plus należy zaliczyć prostotę obsługi i nienaganną czytelność wszystkich przycisków. Od razu wiadomo co do czego służy, a obecność w wyższych wersjach podgrzewanej kierownicy, foteli czy też elektrycznie podgrzewanej szyby to ogromny plus.

Kolejną wyraźną zaletą jest jakość materiałów. Nawet tam, gdzie zastosowano twardy plastik, jego faktura i wygląd są w porządku. Spasowanie także nie budzi zastrzeżeń, choć oczywiście możemy narzekać na nieco zbyt mało miejsca na szerokość. Fotele są obszerne, mają wystarczająco długie siedzisko i niezłe trzymanie boczne. Ilość miejsca na kanapie jest wystarczająca, choć w tym segmencie niczym się nie wyróżnia. Na plus – niewysoki tunel środkowy, więc pasażer w środku znajdzie odpowiednią pozycję na krótką podróż. Nad głową miejsca także jest wystarczająco, o ile mówimy o wersji 5-drzwiowej i kombi. W wersji ProCeed linia dachu dość mocno opada, co negatywnie przekłada się na miejsce nad głową. Bagażnik w wersji 5-drzwiowej ma pojemność 395/1318 litrów, zaś w kombi do dyspozycji mamy 625/1642 litry.

Używana Kia Ceed III – silniki

Paleta silników Kii Ceed powinna zadowolić każdego kierowcę – zarówno o spokojnym usposobieniu, jak i tego, który lubi dynamiczną jazdę. Ofertę otwiera jednostka 1.0 T-GDI o mocy 100 lub 120 KM. Ta mocniejsza dysponuje momentem obrotowym 172 Nm i pozwala rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 11,1 s oraz osiągnąć 190 km/h przy średnim spalaniu 5,6 l/100 km. Jest także silnik 1.4 DOHC o mocy 100 KM (oferowany w latach 2018-2019) oraz 1.4 T-GDI generujący 140 KM. Od 2021 w ofercie jest także 1.5 T-GDI o mocy 160 KM i momencie obrotowym 253 Nm. To dość ciekawa wersja, która pozwala na sprint do setki w 8,6 sekundy oraz osiągnięcie 210 km/h. Średnie spalanie to przyzwoite 6,3 l/100 km. Jest także wersja z miękką hybrydą o podobnych parametrach. Najmocniejszą wersją jest odmiana Ceed GT oraz ProCeed z silnikiem 1.6 T-GDI o mocy 204 KM i momencie obrotowym 265 Nm. Nie jest to pełnokrwisty hot hatch, ale pozwala na dość dynamiczną jazdę. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 7,4 sekundy a prędkość maksymalna to 225 km/h. Średnie spalanie – 6,5 l/100 km.

Kia Ceed III - silnik
Silnik 1.4 T-GDI to bardzo rozsądna propozycja. Oferuje niezłą dynamikę i bardzo przyzwoite spalanie.

W palecie silników wysokoprężnych niewiele się dzieje. Wybór jest praktycznie jeden tj. 1.6 CRDi o mocy 115 lub 136 KM. W tym mocniejszym do dyspozycji jest 280 Nm momentu obrotowego. To propozycja dla tych, którzy jeżdżą daleko, często i nieśpiesznie, bowiem przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 10,2 sekundy, ale za to spalanie to imponujące 4,1 l/100 km. Po liftingu silnik wspomagany jest instalacją miękkiej hybrydy, która nie zmieniła zbyt wiele w parametrach i spalaniu.

Kia Ceed III - silnik
Wersja wysokoprężna sprawdzi się przede wszystkim w trasie. Warto uważać na DPF, bo w modelach poflotowych bywa mocno zapchany.

Używana Kia Ceed III – opinie użytkowników

 Zalety 

„Przyjemna dla oka stylistyka, która się nie starzeje”.

„Świetnie wykonane i bardzo dobrze wyposażone wnętrze”.

„Niezłe prowadzenie i komfort podróży”.

„Bogate wyposażenie nawet w bazowych wersjach”.

 Wady 

„Dla niektórych – zbyt konserwatywne wnętrze”.

„Nie jest to auto dla miłośników nowych technologii”.

„Silniki benzynowe potrafią być paliwożerne”.

„Wyciszenie przy wyższych prędkościach”.

Używana Kia Ceed III – awaryjność, typowe usterki

Kia Ceed – zarówno 5-drzwiowa, jak i w wersji kombi – to zazwyczaj auto rodzinne, więc podczas oględzin szukajmy uszkodzeń plastików i plam, sprawdźmy czy wszystkie systemy działają itp. Poza tym Ceed III jest wciąż zbyt nowy, aby wykazywał jakiekolwiek konkretne i powtarzające się problemy. Warto jednak upewnić się, że każdy model z silnikiem Diesla, był używany przez kierowcę, który regularnie odbywał dłuższe podróże. Filtr cząstek stałych (DPF) wymaga solidnego przebiegu, by rozgrzać się na tyle, aby wypalić uwięzioną w nim sadzę. Jeśli samochód z silnikiem Diesla pokonuje zbyt wiele krótkich tras bez osiągnięcia przez filtr DPF temperatury roboczej, filtr może się zatkać, co może spowodować problemy z działaniem, a w dalszej konsekwencji, kosztownych napraw. Poprzednie generacje Ceed’a zbierały bardzo dobre opinie, jeśli chodzi o niezawodność, więc i w tym przypadku powinno być podobnie.

Kia Ceed III - skrzynia biegów
Dwusprzęgłowa skrzynia DCT od czasu do czasu potrafi szarpnąć, szczególnie podczas jazdy w korku.

Używana Kia Ceed III – gdzie jest numer VIN?

Numer VIN w Kii Ceed na elemencie stałym znajduje się na podłodze przed fotelem pasażera lub obok fotela. Oprócz tego tabliczka z numerem VIN znajduje się po lewej stronie obudowy deski rozdzielczej (widoczne przez szybę) oraz na słupku B.

Kia Ceed III - VIN

Używana Kia Ceed III – sytuacja rynkowa, ceny

W dniu publikacji na serwisie OTOMOTO.pl umieszczonych było około 330 ogłoszeń dotyczących Kii Ceed. Przykładowo model z 2021 roku z silnikiem 1.5 T-GDI w wersji L z przebiegiem 14 000 kilometrów to koszt około 85 000 złotych. Za około 70 000 złotych można również znaleźć model z 2019 roku w tej samej wersji wyposażenia, ale z silnikiem 1.6 CRDi i przebiegiem 78 000 kilometrów.

Używana Kia Ceed III – podsumowanie

Kia Ceed to świetna alternatywa dla popularnych przedstawicieli segmentu C, typu Volkswagen Golf czy Ford Focus. Oferuje świetne wyposażenie, niezły komfort podróży i przestrzeń, jak również dość szeroki wybór jednostek napędowych. Na plus zasługuje wysoka niezawodność oraz spory wybór na rynku wtórnym, choć różnorodność jest na dość niskim poziomie.

Polecamy inne nasze artykuły o używanych Kiach:

Używana Kia Cee’d II (2012-2018) – opinie użytkowników

Używana Kia Niro I (2016-2022) – opinie użytkowników

Używana Kia Stonic (od 2017 r.) – opinie użytkowników

Kia Ceed III - bok

Kia Ceed III – wymiary, pojemność bagażnika
Dł./szer./wys. 431-460/180-182/144-148 cm
Rozstaw osi 265 cm
Pojemność bagażnika htb 395-1318 l, kmb 625-1642 l, XCeed 426-1378 l, ProCeed 594-1545 l
Kia Ceed III – dane techniczne, osiągi (silniki benzynowe)
Silnik 1.0 T-GDI 1.0 T-GDI 1.4 DOHC 1.4 T-GDI 1.5 T-GDI 1.6 T-GDI
Pojemność 998 cm³ 998 cm³ 1368 cm³ 1353 cm³ 1482 cm³ 1591 cm³
Paliwo benz., turbo benz., turbo benzynowy benz., turbo benz., turbo benz., turbo
Maks. moc 100 KM 120 KM 100 KM 140 KM 160 KM 204 KM
Maks. moment 172 Nm 172 Nm 134 Nm 242 Nm 253 Nm 265 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 11 s 10,5 s 12,6 s 8,9 s 8,6 s 7,4 s
Prędkość maks. 183 km/h 190 km/h 183 km/h 210 km/h 210 km/h 225 km/h
Śr. zużycie paliwa 6,0 l/100 km 5,6 l/100 km 6,4 l/100 km 5,9 l/100 km 6,3 l/100 km 6,5 l/100 km
Kia Ceed III – dane techniczne, osiągi (silniki Diesla)
Silnik 1.6 CRDi 1.6 CRDi
Pojemność/pojemność baterii 1598 cm³ 1598 cm³
Paliwo turbodiesel turbodiesel
Maks. moc 115 KM 136 KM
Maks. moment 280 Nm 280 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,9 s 10,2 s
Prędkość maks. 192 km/h 200 km/h
Śr. zużycie paliwa/energii 3,9 l/100 km 4,1 l/100 km

Używana Kia Ceed III – galeria

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU

2 KOMENTARZE

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji