Używane Kie rozpatruje się już jako realną alternatywę dla europejskich kompaktów. W przypadku Cee’dów nie ma co liczyć na niskie ceny: to efekt postępu jakościowego koreańskich aut. Oto opinie użytkowników o używanej Kii Cee’d II.
Dla wielu osób marka Kia kojarzy się z nieciekawymi i tandetnie wykonanymi samochodami z Korei. Pojawianie się w 2007 roku kompaktowego Cee’da zmieniło jednak postrzeganie Kii w Europie. Samochód zdobył olbrzymią popularność także w Polsce, gdzie wykorzystywano go np. jako radiowóz. W 2012 roku światło dziennie ujrzała druga generacja Kii Cee’d: ciekawsza z wyglądu, lepiej wykończona w środku, wciąż z atrakcyjnymi warunkami gwarancyjnymi. Trwa ona aż 7 lat, a to oznacza, że termin ważności upłynął dopiero w autach z początku produkcji. Kupując używanego Cee’da sprawdźmy, czy poprzedni właściciel jeździł do serwisu na okresowe przeglądy: jeśli nie, gwarancja nie przechodzi na nowego nabywcę.

Podobnie jak poprzednika, Kię Cee’d II sprzedawano jako 5-drzwiowego i 3-drzwiowego hatchbacka (Pro_cee’d) oraz kombi. Rok po oficjalnej premierze zaprezentowano 204-konną odmianę GT, a w 2015 roku samochód poddano kosmetycznej modernizacji. W 2018 roku w salonach pojawił się następca pod uproszczoną nazwą Ceed. Z zewnątrz aktualny kompakt Kii również „spoważniał”, co czyni drugą generację dotychczas najciekawiej stylizowaną.
Kia Ceed (2021) – opis wersji i cennik

Używana Kia Cee’d II – wnętrze
Projekt deski rozdzielczej Cee’da jest bardzo „współczesny”, a mimo tego intuicyjny i jeszcze obfity w przyciski do obsługi multimediów i innych funkcji. W bogatszych wersjach wnętrze ożywiają polakierowane na czarno błyszczące wstawki, choć w niektórych miejscach, np. na kierownicy, wydają się one całkowicie zbędne. Należy pochwalić materiały, jakich użyto do zmontowania kokpitu, oraz ich montaż: w porównaniu z pierwszą generacją to wręcz przepaść. W zależności od wersji wyposażeniowej (były cztery: S, M, L, XL) można trafić na ciekawostki w wyposażeniu, np. podgrzewaną kierownicę, odpalanie przyciskiem lub asystenta parkowania.
Pomimo średniej wartości rozstawi osi (265 cm niezależnie od wersji nadwoziowej), w Cee’dzie wygospodarowano sporą jak na kompakt ilość miejsca. Przyjemnie mają zwłaszcza pasażerowie z tyłu, bowiem trzeciej osobie nie przeszkadza tunel środkowy (jest minimalny). Drobne zastrzeżenia płyną w stronę przednich foteli: u rywali są one lepiej wyprofilowane, ale standardowy Cee’d i tak nie jest samochodem nastawionym na dynamiczną jazdę, więc trudno uznać to za wielką wadę. Kia zbiera dodatkowe plusy za pojemne bagażniki obu wersji nadwoziowych (380 l w hatchbacku i 528 l w kombi).
Używana Kia Cee’d II – silniki
Klienci w salonach mieli dość skromny wybór, jeśli chodzi o silniki. Ale nie ma tego złego – właściwie wszystkie od lat uchodzą za godne polecenia. Benzynowe Cee’dy zazwyczaj mają pod maskami wolnossące jednostki o pojemności 1.4 lub 1.6. Ten drugi, poza parametrami, wyróżnia się obecnością bezpośredniego wtrysku paliwa (GDI). Ogranicza on swobodę montażu instalacji gazowej. W 1.4 CVVT teoretycznie jest to możliwe, ale wiąże się z koniecznością skomplikowanej regulacji luzu zaworowego (koszt ok. 600 zł). W 2015 roku pojawiła się nowa wersja silnika 1.4 (nieznacznie spadła pojemność, z 1396 do 1368 cm³) oraz turbodoładowany, 3-cylindrowy 1.0 T-GDI. Do napędu Cee’da GT przewidziano jednostkę 1.6 T-GDI o mocy 204 KM. Oferta diesli ograniczała się do 90-konnego 1.4 CRDi oraz 1.6 CRDi w dwóch wersjach: 110 i 128 KM (po liftingu: 136 KM). Polecamy 1.6, bo to trwała konstrukcja na łańcuchu rozrządu, doskonale sprawdzająca się w trasie. Cee’d z tym silnikiem realnie spala 6,5 l/100 km i… rzadko się psuje. To rozchwytywana, ale i popularna specyfikacja na rynku wtórnym.


Używana Kia Cee’d II – opinie użytkowników
Zalety:
„Przy prawidłowym ustawieniu fotela i lusterek widoczność zaskakuje bardzo pozytywnie”
„Nawet wysokim osobom (190 cm) z tyłu będzie wygodnie. Dużo miejsca na nogi i głowę”
„Kierowca ma wszystko pod ręką. Plus za dwupłaszczyznową regulację kierownicy”
„Mnóstwo schowków. Jest gdzie schować okulary, sporą butelkę i telefon”
Wady:
„Kiepskie zabezpieczenie antykorozyjne. Po zakupie zabezpieczyłem swoją Kię jeszcze przed zimą”
„W moim fotelu kierowcy doskwiera brak regulacji odcinka lędźwiowego”
„Miękki, łatwo rysujący się lakier. Na śrubkach i wkrętach, a także pod spodem pojawiają się pierwsze oznaki korozji”
Używana Kia Cee’d II – awaryjność, typowe usterki
Do typowych, choć na szczęście niezbyt poważnych przypadłości Kii Cee’d trzeba zaliczyć szybko zużywające się elementy układu zawieszenia (łączniki stabilizatora) lub układu jezdnego – na przekładni kierowniczej pojawia się luz. Przekładnię najlepiej oddać do regeneracji (koszt: ok. 1200 zł), która powinna rozwiązać problem. Użytkownicy narzekają na niską trwałość klocków hamulcowych: receptą jest rozebranie zacisków i ich gruntowne oczyszczenie (ewentualny zestaw nowych, markowych klocków to wydatek ok. 250 zł). Poza tym niektóre elementy wyposażenia przestają działać jak powinny, np. wiesza się kamera cofania lub psują reflektory. W Kii nie uświadczymy nadzwyczajnego zabezpieczenia przed korozją. Warto wziąć do pod uwagę, jeśli chcemy ją użytkować przez długi okres. Zwróćmy uwagę na wycieki z układu napędowego (zwłaszcza skrzyni biegów) i poprawność działania oświetlenia LED: często zawodzi płytka sterująca, do tego stopnia, że wymieniano ją na gwarancji.

Używana Kia Cee’d II – gdzie jest nr VIN?
Numer VIN znajduje się w obudowie deski rozdzielczej z lewej strony (fot.) oraz na naklejce na słupku środkowym lewym.
Używana Kia Cee’d II – sytuacja rynkowa
Kię Cee’d drugiej generacji można kupić za minimum 25 tys. zł. Nawet w najniższym pułapie cenowym nie brakuje samochodów z polskich salonów i z rekomendowanym silnikiem 1.6 CRDi, choć czasami po flotach. Jeśli znajdziemy auto z przebiegiem niższym niż 150 tys. km, wciąż może na nie obowiązywać fabryczna gwarancja. Kie w atrakcyjniejszych wersjach wyceniane są na ponad 30 tys. zł, a poliftowe „podchodzą” pod 40 tys. zł. Niewielka przewaga diesli, za to znaczna hatchbacków.
Używana Kia Cee’d II – podsumowanie
Kią zdecydowanie warto się zainteresować – to trwały, solidnie zmontowany i w zasadzie bezawaryjny samochód. Używanego Cee’da w dobrym stanie o wiele łatwiej kupić niż np. Golfa lub nawet kompaktowego „francuza”. Niektóre, z minimalnymi przebiegami, wciąż stoją u dealerów i czekają na nowego nabywcę.
Przeczytaj także opinie o innych używanych Kiach:
Używana Kia Cee’d I i Kia Cee’d II – którą generację wybrać?
Używana Kia Cee’d I (2006-2012) – opinie użytkowników
Używana Kia Sportage III (2010-2016) – opinie użytkowników
Dł./szer./wys. | 430-450/178/142-148 cm |
Rozstaw osi | 265 cm |
Pojemność bagażnika | htb 3d 380-1225 l, htb 5d 380-1380 l, kmb 528-1642 l |
Silnik | 1.0 T-GDI | 1.0 T-GDI | 1.4 DOHC | 1.6 GDI | 1.6 T-GDI (GT) |
---|---|---|---|---|---|
Pojemność | 998 cm³ | 998 cm³ | 1396 cm³ | 1591 cm³ | 1598 cm³ |
Paliwo | benz., turbo | benz., turbo | benz. | benz. | benz., turbo |
Maks. moc | 100 KM | 120 KM | 99 KM | 135 KM | 204 KM |
Maks. moment | 171 Nm | 171 Nm | 137 Nm | 165 Nm | 265 Nm |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 12,8 s | 11,1 s | 12,8 s | 9,9 s | 7,6 s |
Prędkość maks. | 185 km/h | 190 km/h | 182 km/h | 195 km/h | 230 km/h |
Śr. zużycie paliwa | 4,9 l/100 km | 4,9 l/100 km | 6,0 l/100 km | 5,8 l/100 km | 7,4 l/100 km |
Silnik | 1.4 CRDi | 1.6 CRDi | 1.6 CRDi | 1.6 CRDi |
---|---|---|---|---|
Pojemność | 1396 cm³ | 1582 cm³ | 1582 cm³ | 1582 cm³ |
Paliwo | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel |
Maks. moc | 90 KM | 110 KM | 128 KM | 136 KM |
Maks. moment | 220 Nm | 260 Nm | 260 Nm | 280 Nm |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 13,5 s | 12,7 s | 10,9 s | 9,8 s |
Prędkość maks. | 170 km/h | 185 km/h | 197 km/h | 196 km/h |
Śr. zużycie paliwa | 4,0 l/100 km | 4,1 l/100 km | 4,2 l/100 km | 3,6 l/100 km |
Mam, polecam. Auto ma 201 000km i w zawieszeniu nadal nic się nie dzieje. Klocki z przodu nie wiem ile mają, tylne zmieniałem 30 000 temu i wszystko nadal pracuje bez zarzutu. Jedyne co potwierdzam, to problem z kamerą cofania.
A co z wypalaniem DPF ?
Mam Kia Ceed z 2013r, 1.6 benzynka 135KM,jeżdżę nią cztery lata,muszę powiedzieć,że to auto to rewelacja porównując poprzednie vw i audi,zero problemów z awariami,super materiały wykończeniowe,rewelacyjne zawieszenie,fajnie wyposażony,auto godne polecenia.
posiadam Kia Ceed II. Autko fajne, ale dwie rzeczy mnie draznia: za czule, szarpiace sprzeglo, oraz wygluszenie. W aucie jest wg mnie za glosno.
Porównanie kokpitu golfa do ceeda to jakby porównywać kukuruźnika do wahadłowca nasa:)))
Mam również, ale silniczek 1,4, model 2017,zabezpieczenie antykorozyjne w porównaniu do fabrycznego Passata w sakli 1-10 to 2, po kilku latach użytkowania wszystkie elementy podwozia-zawieszenia, śruby, nakrętki, wydech czerwony, malowane chyba plakatówką,wszystko musiałem czyścić i konserwować, przeglądy robione w ASO to fikcja, po rozebraniu klocków i zacisków ukazał się profesjonalizm ASO, brak jakiegokolwiek czyszczenia pomimo zapewnień, że wszystko rozbierane i czyszczone-pomalowane farbą na piasek, brud i rdzę,smar na prowadnicach klocków nawalony na nagar z locków, po wyczyszczeniu aż miło patrzeć.Jeżeli chodzi o gwarancję, auto posiada faktyczną gwarancję na 3 lata, silnik i skrzynia 5, perforacja nadwozia 12, średnia 7 lat.Ogólnie autko ładnie się prowadzi, ciche i oszczędne.U mnie trochę po zimie paliło więcej bo blokował klocek po wizycie w ASO, po wyczyszczeniu wróciło do normy. Nie wiem czy warto po upływie 3 lat serwisować w ASO,mozna taniej samemu abo dobrego mechanika-taniej i na pewno lepiej.
Gwarancja na silnik to 7 lat. Miesiąc przed końcem wymieniono mi kompletny dół silnika, za darmo oczywiście.