Kia Cee'd II

Używane Kie rozpatruje się już jako realną alternatywę dla europejskich kompaktów. W przypadku Cee’dów nie ma co liczyć na niskie ceny: to efekt postępu jakościowego koreańskich aut. Oto opinie użytkowników o używanej Kii Cee’d II.

Dla wielu osób marka Kia kojarzy się z nieciekawymi i tandetnie wykonanymi samochodami z Korei. Pojawianie się w 2007 roku kompaktowego Cee’da zmieniło jednak postrzeganie Kii w Europie. Samochód zdobył olbrzymią popularność także w Polsce, gdzie wykorzystywano go np. jako radiowóz. W 2012 roku światło dziennie ujrzała druga generacja Kii Cee’d: ciekawsza z wyglądu, lepiej wykończona w środku, wciąż z atrakcyjnymi warunkami gwarancyjnymi. Trwa ona aż 7 lat, a to oznacza, że termin ważności upłynął dopiero w autach z początku produkcji. Kupując używanego Cee’da sprawdźmy, czy poprzedni właściciel jeździł do serwisu na okresowe przeglądy: jeśli nie, gwarancja nie przechodzi na nowego nabywcę.

Kia Cee'd II 16
3-drzwiowy hatchback nazywa się Pro_cee’d. Zabranie jednej pary drzwi pomniejszyło komfort podróżowania z tyłu, ale bagażnik mieści tyle, co w odmianie 5-drzwiowej.

Podobnie jak poprzednika, Kię Cee’d II sprzedawano jako 5-drzwiowego i 3-drzwiowego hatchbacka (Pro_cee’d) oraz kombi. Rok po oficjalnej premierze zaprezentowano 204-konną odmianę GT, a w 2015 roku samochód poddano kosmetycznej modernizacji. W 2018 roku w salonach pojawił się następca pod uproszczoną nazwą Ceed. Z zewnątrz aktualny kompakt Kii również „spoważniał”, co czyni drugą generację dotychczas najciekawiej stylizowaną.

Kia Ceed (2021) – opis wersji i cennik

Kia Cee'd II 02
Cee’d kombi (SW) umiejętnie łączy możliwości transportowe z niebanalną stylistyką. Jego długość względem hatchbacka urosła o 20 ck (do 4,5 metra).

Używana Kia Cee’d II – wnętrze

Projekt deski rozdzielczej Cee’da jest bardzo „współczesny”, a mimo tego intuicyjny i jeszcze obfity w przyciski do obsługi multimediów i innych funkcji. W bogatszych wersjach wnętrze ożywiają polakierowane na czarno błyszczące wstawki, choć w niektórych miejscach, np. na kierownicy, wydają się one całkowicie zbędne. Należy pochwalić materiały, jakich użyto do zmontowania kokpitu, oraz ich montaż: w porównaniu z pierwszą generacją to wręcz przepaść. W zależności od wersji wyposażeniowej (były cztery: S, M, L, XL) można trafić na ciekawostki w wyposażeniu, np. podgrzewaną kierownicę, odpalanie przyciskiem lub asystenta parkowania.

Pomimo średniej wartości rozstawi osi (265 cm niezależnie od wersji nadwoziowej), w Cee’dzie wygospodarowano sporą jak na kompakt ilość miejsca. Przyjemnie mają zwłaszcza pasażerowie z tyłu, bowiem trzeciej osobie nie przeszkadza tunel środkowy (jest minimalny). Drobne zastrzeżenia płyną w stronę przednich foteli: u rywali są one lepiej wyprofilowane, ale standardowy Cee’d i tak nie jest samochodem nastawionym na dynamiczną jazdę, więc trudno uznać to za wielką wadę. Kia zbiera dodatkowe plusy za pojemne bagażniki obu wersji nadwoziowych (380 l w hatchbacku i 528 l w kombi).

Używana Kia Cee’d II – silniki

Klienci w salonach mieli dość skromny wybór, jeśli chodzi o silniki. Ale nie ma tego złego – właściwie wszystkie od lat uchodzą za godne polecenia. Benzynowe Cee’dy zazwyczaj mają pod maskami wolnossące jednostki o pojemności 1.4 lub 1.6. Ten drugi, poza parametrami, wyróżnia się obecnością bezpośredniego wtrysku paliwa (GDI). Ogranicza on swobodę montażu instalacji gazowej. W 1.4 CVVT teoretycznie jest to możliwe, ale wiąże się z koniecznością skomplikowanej regulacji luzu zaworowego (koszt ok. 600 zł). W 2015 roku pojawiła się nowa wersja silnika 1.4 (nieznacznie spadła pojemność, z 1396 do 1368 cm³) oraz turbodoładowany, 3-cylindrowy 1.0 T-GDI. Do napędu Cee’da GT przewidziano jednostkę 1.6 T-GDI o mocy 204 KM. Oferta diesli ograniczała się do 90-konnego 1.4 CRDi oraz 1.6 CRDi w dwóch wersjach: 110 i 128 KM (po liftingu: 136 KM). Polecamy 1.6, bo to trwała konstrukcja na łańcuchu rozrządu, doskonale sprawdzająca się w trasie. Cee’d z tym silnikiem realnie spala 6,5 l/100 km i… rzadko się psuje. To rozchwytywana, ale i popularna specyfikacja na rynku wtórnym.

Kia Cee'd II 10
1.6 GDi pozytywnie zaskakuje trwałością. Bezpośredni wtrysk trochę blokuje możliwość eksploatowania go na LPG.
Kia Cee'd II 30
Silnik 1.6 CRDi przez cały okres produkcji łączył się z 6-biegową manualną skrzynią biegów. Różne były natomiast „automaty”: do 2015 r. stosowano klasyczną, 6-biegową skrzynię automatyczną, po liftingu – 7-biegową, dwusprzęgłową (DCT).

Używana Kia Cee’d II – opinie użytkowników

 Zalety: 

„Przy prawidłowym ustawieniu fotela i lusterek widoczność zaskakuje bardzo pozytywnie”

„Nawet wysokim osobom (190 cm) z tyłu będzie wygodnie. Dużo miejsca na nogi i głowę”

„Kierowca ma wszystko pod ręką. Plus za dwupłaszczyznową regulację kierownicy”

„Mnóstwo schowków. Jest gdzie schować okulary, sporą butelkę i telefon”

 Wady: 

„Kiepskie zabezpieczenie antykorozyjne. Po zakupie zabezpieczyłem swoją Kię jeszcze przed zimą”

„W moim fotelu kierowcy doskwiera brak regulacji odcinka lędźwiowego”

„Miękki, łatwo rysujący się lakier. Na śrubkach i wkrętach, a także pod spodem pojawiają się pierwsze oznaki korozji”

Używana Kia Cee’d II – awaryjność, typowe usterki

Do typowych, choć na szczęście niezbyt poważnych przypadłości Kii Cee’d trzeba zaliczyć szybko zużywające się elementy układu zawieszenia (łączniki stabilizatora) lub układu jezdnego – na przekładni kierowniczej pojawia się luz. Przekładnię najlepiej oddać do regeneracji (koszt: ok. 1200 zł), która powinna rozwiązać problem. Użytkownicy narzekają na niską trwałość klocków hamulcowych: receptą jest rozebranie zacisków i ich gruntowne oczyszczenie (ewentualny zestaw nowych, markowych klocków to wydatek ok. 250 zł). Poza tym niektóre elementy wyposażenia przestają działać jak powinny, np. wiesza się kamera cofania lub psują reflektory. W Kii nie uświadczymy nadzwyczajnego zabezpieczenia przed korozją. Warto wziąć do pod uwagę, jeśli chcemy ją użytkować przez długi okres. Zwróćmy uwagę na wycieki z układu napędowego (zwłaszcza skrzyni biegów) i poprawność działania oświetlenia LED: często zawodzi płytka sterująca, do tego stopnia, że wymieniano ją na gwarancji.

Kia Cee'd II 08
Jak na tak nowoczesny samochód, elektronika pokładowa Cee’da okazuje się dość stabilna.

Używana Kia Cee’d II – gdzie jest nr VIN?

Numer VIN znajduje się w obudowie deski rozdzielczej z lewej strony (fot.) oraz na naklejce na słupku środkowym lewym.

Kia Cee'd II numer VIN

Używana Kia Cee’d II – sytuacja rynkowa

Kię Cee’d drugiej generacji można kupić za minimum 25 tys. zł. Nawet w najniższym pułapie cenowym nie brakuje samochodów z polskich salonów i z rekomendowanym silnikiem 1.6 CRDi, choć czasami po flotach. Jeśli znajdziemy auto z przebiegiem niższym niż 150 tys. km, wciąż może na nie obowiązywać fabryczna gwarancja. Kie w atrakcyjniejszych wersjach wyceniane są na ponad 30 tys. zł, a poliftowe „podchodzą” pod 40 tys. zł. Niewielka przewaga diesli, za to znaczna hatchbacków.

Używana Kia Cee’d II – podsumowanie

Kią zdecydowanie warto się zainteresować – to trwały, solidnie zmontowany i w zasadzie bezawaryjny samochód. Używanego Cee’da w dobrym stanie o wiele łatwiej kupić niż np. Golfa lub nawet kompaktowego „francuza”. Niektóre, z minimalnymi przebiegami, wciąż stoją u dealerów i czekają na nowego nabywcę.

Przeczytaj także opinie o innych używanych Kiach:

Używana Kia Cee’d I i Kia Cee’d II – którą generację wybrać?

Używana Kia Cee’d I (2006-2012) – opinie użytkowników

Używana Kia Sportage III (2010-2016) – opinie użytkowników

Kia Cee'd II

Kia Cee’d II – wymiary, pojemność bagażnika
Dł./szer./wys.430-450/178/142-148 cm
Rozstaw osi265 cm
Pojemność bagażnikahtb 3d 380-1225 l, htb 5d 380-1380 l, kmb 528-1642 l
Kia Cee’d II – dane techniczne, osiągi, spalanie (silniki benzynowe)
Silnik1.0 T-GDI1.0 T-GDI1.4 DOHC1.6 GDI1.6 T-GDI (GT)
Pojemność998 cm³998 cm³1396 cm³1591 cm³1598 cm³
Paliwobenz., turbobenz., turbobenz.benz.benz., turbo
Maks. moc100 KM120 KM99 KM135 KM204 KM
Maks. moment171 Nm171 Nm137 Nm165 Nm265 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h12,8 s11,1 s12,8 s9,9 s7,6 s
Prędkość maks.185 km/h190 km/h182 km/h195 km/h230 km/h
Śr. zużycie paliwa4,9 l/100 km4,9 l/100 km6,0 l/100 km5,8 l/100 km7,4 l/100 km
Kia Cee’d II – dane techniczne, osiągi, spalanie (silniki Diesla)
Silnik1.4 CRDi1.6 CRDi1.6 CRDi1.6 CRDi
Pojemność1396 cm³1582 cm³1582 cm³1582 cm³
Paliwoturbodieselturbodieselturbodieselturbodiesel
Maks. moc90 KM110 KM128 KM136 KM
Maks. moment220 Nm260 Nm260 Nm280 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h13,5 s12,7 s10,9 s9,8 s
Prędkość maks.170 km/h185 km/h197 km/h196 km/h
Śr. zużycie paliwa4,0 l/100 km4,1 l/100 km4,2 l/100 km3,6 l/100 km

Używana Kia Cee’d II – galeria

5 KOMENTARZE

  1. Mam, polecam. Auto ma 201 000km i w zawieszeniu nadal nic się nie dzieje. Klocki z przodu nie wiem ile mają, tylne zmieniałem 30 000 temu i wszystko nadal pracuje bez zarzutu. Jedyne co potwierdzam, to problem z kamerą cofania.

  2. Mam Kia Ceed z 2013r, 1.6 benzynka 135KM,jeżdżę nią cztery lata,muszę powiedzieć,że to auto to rewelacja porównując poprzednie vw i audi,zero problemów z awariami,super materiały wykończeniowe,rewelacyjne zawieszenie,fajnie wyposażony,auto godne polecenia.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here