Tesla Model S

Czerwona Tesla Model S z Niemiec ma na liczniku już ponad 1 milion km przebiegu. Jak wypada pod względem niezawodności? Sprawdź, co się w niej psuło.

Tesla Model S P85, zakupiona w 2014 r. przez Hansjörga Gemmingena, zapisała się właśnie złotymi zgłoskami na kartach historii amerykańskiego producenta. Intensywnie eksploatowany „elektryk” w ciągu zaledwie 5 lat przejechał już 1 milion kilometrów. Prawdopodobnie żadna inna Tesla do tej pory nie osiągnęła takiego wyniku.

Świętując osiągnięcie 7-cyfrowego przebiegu, właściciel opisywanego auta zorganizował w Stuttgarcie nieduży zlot miłośników Tesli, na którym obecni byli również przedstawiciele Księgi Rekordów Guinnessa. Podczas tego spotkania Hansjörg Gemmingen podzielił się historią napraw swojego egzemplarza.

Właściciel od początku dbał o kondycję akumulatorów, zawsze ładując je maksymalnie do ok. 85% i nie dopuszczając, żeby całkowicie się rozładowały. Pomimo to oryginalny zestaw baterii wytrzymał do 290 000 km. Jednak należy uznać to za zwykłe zużycie eksploatacyjne, z którym należy się pogodzić użytkując auto elektryczne. Na szczęście obecnie nie brakuje firm zajmujących się profesjonalną regeneracją akumulatorów.

Redakcja poleca: Honda Civic z przebiegiem 1,6 miliona km

Okazało się również, że wbrew obiegowym opiniom silniki w „elektrykach” nie są wieczne – w opisywanym egzemplarzu już dwukrotnie wymieniano jednostkę napędową. Na szczęście wszystkie te główne naprawy autoryzowany serwis wykonał w ramach gwarancji.

Hansjörg Gemmingen zapowiedział, że nie zamierza żegnać się ze swoją Teslą. Wręcz przeciwnie, planuje jeździć nią dalej i tym razem osiągnąć 1 milion mil przebiegu (ok. 1,6 miliona km).

Zobacz również: Tesla Model S po 160 000 km – raport z eksploatacji

Zdjęcie otwierające: vision-mobility.de

Oceny czytelników
[Głosów: 12 Średnia: 3.1]

3 KOMENTARZE

  1. Silnik wymieniano dwa razy, bo te poprzedniej generacji były wadliwe i łatwo się rozszczelniały. Nie napisaliście, że trzeci silnik wytrzymał 700tys, więcej niż niejeden passat 1.9 TDI.

  2. Trzy silniki xD Tesla nie przejechała miliona kilometrów, tylko tyle ile wytrzymał pierwszy silnik! Nie wprowadzajcie czytelników w błąd. Baterie 290 000 xxlD Co za badziew.

    • 1.0 tsi 80k i kapitalny remont, a tu regeneracja baterii, a nie wymiana i wymiana napędu pierwszej generacji czyli najbardziej niedopracowanego wiec i tak dobrze

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here