Niektórzy uważają, że współczesne samochody to „jednorazówki”. Jednak od czasu do czasu w Internecie pojawiają się wiadomości o autach, które przekroczyły już 1 milion km przebiegu. Jednym z nich jest opisywana Honda Civic.

Prawdopodobnie każdy z nas kiedyś zetknął się z opinią, że „te nowe samochody to są jednorazowe, nigdy nie dotrwają do takiego przebiegu jak stary Mercedes”. Jak w każdej „mądrości ludowej” także i w tej znajdziemy ziarno prawdy. Fenomen trwałości starych Mercedesów (W123, W124) wynika głównie z tego, że wytrzymują one wieloletnie zaniedbania serwisowe, a współczesne auta są faktycznie bardziej wrażliwe na sposób użytkowania.

Jednak jeśli tylko pamiętamy o regularnych przeglądach, nowy samochód również może się odwdzięczyć bezproblemową eksploatacją i osiągać wysokie przebiegi. W Internecie nie brakuje przykładów potwierdzających to zdanie. Pod koniec ubiegłego roku pojawił się news o Hyundaiu Elantra z USA, który przejechał ponad 1 milion mil (ok. 1,6 miliona km) w ciągu zaledwie 5 lat. Kilka dni temu do tego specyficznego „klubu milionerów” dołączyła Honda Civic, także użytkowana w Stanach.

Prezentowany egzemplarz został zakupiony jako nowy w 2006 r. w salonie Mathews Honda w Marion w stanie Ohio i jest tam również do tej pory serwisowany oraz nadal pozostaje w rękach pierwszego właściciela. Dzięki temu mogliśmy poznać pełną historię eksploatacji tego Civica.

Największe wrażenie robi fakt, że opisywana Honda wciąż ma oryginalny silnik i skrzynię biegów. Nie oznacza to jednak, że przez 13 lat i ponad 1,5 miliona km przebiegu Civic nie wymagał żadnych napraw. Po przejechaniu ok. 500 tysięcy mil (ok. 800 tys. km) konieczna okazała się wymiana uszczelki pod głowicą. Kłopoty sprawił też komputer sterujący pracą silnika i musiał zostać wymieniony. Poza tym obsługa auta sprowadzała się do rutynowych przeglądów.

Właśnie regularny serwis jest kluczem do żywotności prezentowanego Civica. Użytkownik tego egzemplarza rygorystycznie podchodzi do zalecanych przez producenta interwałów wymiany oleju i filtrów. Ze względu na przebieg oznacza to wizyty w autoryzowanej stacji obsługi średnio co… 3-4 miesiące! Nie bez znaczenia dla trwałości auta jest z pewnością także sposób eksploatacji, czyli przede wszystkim jazda w trasie. Na koniec warto dodać, że właściciel nie zamierza rozstawać się ze swoją Hondą i będzie ją nadal użytkować.

(źródło zdjęć: HondaPro Jason)

Oceny czytelników
[Głosów: 45 Średnia: 3.8]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here