Honda Civic XI (2021)

Japoński producent przedstawił dziś Hondę Civic 11. generacji. Dowiedz się więcej na temat tego auta.

Dziś podczas prezentacji online Honda pokazała kolejną generację Civica w wersji na rynek USA. Warto uważniej przyjrzeć się temu autu, ponieważ w bardzo zbliżonej formie trafi również do Europy, co powinno nastąpić w przyszłym roku. Sprawdźmy zatem, czym wyróżnia się nowy model.

Honda Civic XI (2021)

Honda Civic XI z nadwoziem typu sedan (w planach jest jeszcze hatchback) wyróżnia się elegancką linią nadwozia i bardziej stonowanym designem w stosunku do poprzednika. Z tego powodu można by wręcz uznać, że to nowy Accord, a nie następna odsłona japońskiego kompaktu.

Honda Civic XI (2021)

Porównanie do modelu z wyższej klasy jest tu nieprzypadkowe – Civic sedan mierzy 467,4 cm długości, 180,0 cm szerokości i 141,5 cm wysokości, a jego rozstaw osi to 273,6 cm. Oznacza to, że nowość z Japonii jest o ok. 1,5 cm dłuższa i ma o ok. 4 cm większy rozstaw osi niż dotychczasowy model. Tym samym kompaktowa Honda w najnowszym wydaniu pod względem wymiarów mocno zbliżyła się do ostatniego Accorda.

Honda Civic XI (2021)

Deska rozdzielcza Civica 11. generacji jest utrzymana w typowym dla nowych modeli Hondy, minimalistycznym stylu. Centralne miejsce na szczycie kokpitu zajmuje ekran dotykowy o przekątnej 7 lub 9 cali (zależnie od wersji), zapewniający dostęp do nowoczesnego systemu multimedialnego i ustawień pojazdu. Przed kierowcą znajduje się drugi, jeszcze większy wyświetlacz (10,2 cala), który zastąpił analogowy zestaw wskaźników (w standardzie – 7-calowy).

Na szczęście konstruktorzy Hondy nie zrezygnowali zupełnie z tradycyjnych instrumentów. Dlatego obok ekranu multimediów znajdziemy wygodne w obsłudze pokrętło do regulacji głośności oraz dwa klawisze-skróty, które dodatkowo ułatwią poruszanie się po systemie. Co więcej, do sterowania klimatyzacją także przewidziano klasyczny panel z pokrętłami i przyciskami.

Honda Civic XI (2021)

Na rynku amerykańskim nowa Honda Civic będzie oferowana w dwóch wersjach silnikowych. Klienci w USA będą mieli do wyboru wolnossącą jednostkę o pojemności 2,0 l (158 KM, 187 Nm) oraz turbodoładowany motor 1.5 (180 KM, 240 Nm). Oba silniki seryjnie są łączone z bezstopniową skrzynią CVT. Ręczną przekładnię znajdziemy prawdopodobnie wyłącznie w topowej odmianie Type R, która może mieć ok. 350 KM i zadebiutuje na rynku dopiero w 2024 r.

O ile wygląd nadwozia czy wnętrza w wersji europejskiej za bardzo się już nie zmieni, o tyle do informacji o gamie silnikowej nie należy się zbytnio przywiązywać. W Europie Honda Civic XI może być dostępna wyłącznie z napędem hybrydowym, podobnie jak Jazz i nowy HR-V.

Zobacz również:

Honda Civic X – opis wersji i cennik

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here