NowościAktualnościNowa Honda Civic Type R na Nurburgringu. Co ma pod maską?

Nowa Honda Civic Type R na Nurburgringu. Co ma pod maską?

Zakamuflowana Honda Civic Type R została przyłapana w trakcie testów na torze Nurburgring. Sprawdź, co już wiadomo o tym aucie.

Honda Civic Type R w obecnej odsłonie jest na rynku dopiero od 2017 roku, jednak w związku z niedawną premierą 11. generacji japońskiego kompaktu, wkrótce doczeka się następcy. Nowy model jest właśnie testowany na niemieckim torze Nurburgring, gdzie został „upolowany” przez motoryzacyjnych paparazzi.

Nordschleife to dla nowej Hondy Civic Type R bardzo ważne miejsce – poprzednik przez 2 lata był oficjalnie najszybszym hot hatchem na tym wymagającym obiekcie. W 2019 roku tytuł odebrało mu Renault Megane R.S. Trophy-R z czasem 7 min 40,1 s. Teraz Japończycy chcą odzyskać koronę, która od kilku miesięcy należy do Audi RS 3.

Pomimo zapowiedzi elektryfikacji całej gamy modelowej do 2025 roku, nowy Civic Type R nie będzie hybrydą ani tym bardziej „elektrykiem”. Według przypuszczeń pod maskę tego modelu trafi odświeżona wersja 2-litrowej, turbodoładowanej jednostki napędowej, która jest stosowana w aktualnej generacji. W obecnym wydaniu ten silnik rozwija 320 KM i 400 Nm, co przekłada się na przyspieszenie 0-100 km/h w 5,7 s oraz prędkość maksymalną 270 km/h. Następca zapewne zyska kilka dodatkowym KM oraz Nm, co pozytywnie wpłynie na jego osiągi.

Prosty kamuflaż sprawia natomiast, że nieco więcej można powiedzieć o wyglądzie japońskiego hot hatcha. Z przodu uwagę zwraca duży, trapezoidalny wlot powietrza w zderzaku, a z boku można zauważyć bardziej rozbudowane nakładki na progach. Jednak najwięcej dzieje się w tylnej części nadwozia. Wyprowadzony centralnie, potrójny wydech zapewnia rasowe brzmienie, z kolei na pokrywie bagażnika nie zabrakło rozbudowanego skrzydła.

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji