Nie wszystkie marki mogą pochwalić się udanymi turbodieslami. W szczególności dotyczy to japońskich firm. Od tej reguły jest jednak wyjątek.
Honda, bo o niej mowa, nie popełniła żadnych błędów wprowadzając na rynek kolejne generacje diesla o pojemności 2,2 litra, a później jednostkę 1.6 i-DTEC. Silniki te były oszczędne, kulturalne, a co ważne – bardzo trwałe.


Presja na obniżenie emisji dwutlenku węgla, zmieniające się normy toksyczności oraz sposoby mierzenia składu i ilości spalin, a także zmieniające się preferencje klientów (przypomnijmy, że Honda jest bardzo mocna w Ameryce czy Azji, gdzie nikt nie myśli o dieslach) sprawiły, że koncern wkrótce zrezygnuje z jednostek wysokoprężnych. Serwis motor1.com powołując się na Reutersa podaje, że diesle definitywnie z nikną z oferty do 2021 r.
Redakcja poleca: Najlepsze nowoczesne diesle. Niezawodne turbodiesle w używanych autach
Do 2025 r. ma natomiast nastąpić elektryfikacja gamy modelowej. Proces już się zaczął. Nowa Honda CR-V jest oferowana także w hybrydowej wersji. Prototypowa Honda E zwiastuje natomiast nadejście w pełni elektrycznego samochodu. Lista marek, które odcięły się od diesli stale się wydłuża. Przypomnijmy, że są już na niej Toyota, Porsche, Lexus, a na etapie przejściowym jest m.in. Volvo.
Nieeeee najlepszy diesel na świecie!!!!
No klekociarze za chwilę to już wam tylko ciągniki zostaną. Skończy się polacko-cebulackie szukanie taniochy.
Ktoś na tym elektrycznym badziewiu musi robić niezły przekręt ze ludziom to wciskają. A wiadomo ze diesel jest ekonomiczniejszy i przedewszystkim czystszy ekologiczniejszy niż śmierdząca benza czy niebezpieczna dla środowiska bateria. Ciekawe gdzie to będą składować?? No czysty biznes
Benzyna gorsza od disla. Weź się zdrowo w glowe pukni
To ty się puknij każdy zdrowo myślący i widzący co te durne korporacje wam wciskają to wie. No ale to trzeba być rozgarnięty i nie poddany durnemu hura na pseudo ekologie
ale niestety ma rację, diesle sa bardzo trująca ,ale bardziej trujące są w samochodach ciężarowych , specjalnych , a o nich w ogóle się nic nie mówi
Diesel spala o połowę mniej paliwa niż benzyniak, a przy wtrysku adblue (mocznik) skażenie spalin jest identyczne z benzyną. Z hybrydami i benzyniakami to taki sam przekręt jak z żarówkami energooszczędnymi i „czystą” energią z wiatru i fotowoltaiki. Korzyści z tych wynalazków mają jedynie firmy je produkujące…
WV dalej będzie wciskal ciemnotę że jego diesle oczyszczają powietrze i nie są trujące. Tylko co mają mówić jak nie mają żadnego dobrego ropniaka, ani benzyniaka.
Z nikną?
Diesel jest ok , lepiej sie prowadzi ,silniki są bardziel elastyczne a starsze modele są nie do zajechania – myśle że wycofują je bo to sie nie opłaca , przecież kierowca musi jeździć do serwisu i płacić płacić i jeszcze raz płacić
Kupiłem benzynowe auto. Brak mu momentu icsiły do ciągnięcia jachtu lub skutera śnieżnego. Diesel dawał radę.
Współczuję
Wstydziłbym się jeździć dieslem hehe
Przecież ty nie masz prawa jazdy