Honda Diesel

Nie wszystkie marki mogą pochwalić się udanymi turbodieslami. W szczególności dotyczy to japońskich firm. Od tej reguły jest jednak wyjątek.

Honda, bo o niej mowa, nie popełniła żadnych błędów wprowadzając na rynek kolejne generacje diesla o pojemności 2,2 litra, a później jednostkę 1.6 i-DTEC. Silniki te były oszczędne, kulturalne, a co ważne – bardzo trwałe.

NASZ SKLEP
HONDA Civic X Prestige 1.5T VTEC Turbo 182KM AT CVT WY3682X 02-2019
Ceny Hondy Civic z dieslem 1.6 i-DTEC startują z poziomu 79 400 zł. Decyzji o zakupie nie warto odwlekać. Czas japońskich diesli dobiega końca.

Presja na obniżenie emisji dwutlenku węgla, zmieniające się normy toksyczności oraz sposoby mierzenia składu i ilości spalin, a także zmieniające się preferencje klientów (przypomnijmy, że Honda jest bardzo mocna w Ameryce czy Azji, gdzie nikt nie myśli o dieslach) sprawiły, że koncern wkrótce zrezygnuje z jednostek wysokoprężnych. Serwis motor1.com powołując się na Reutersa podaje, że diesle definitywnie z nikną z oferty do 2021 r.

Redakcja poleca: Najlepsze nowoczesne diesle. Niezawodne turbodiesle w używanych autach

Do 2025 r. ma natomiast nastąpić elektryfikacja gamy modelowej. Proces już się zaczął. Nowa Honda CR-V jest oferowana także w hybrydowej wersji. Prototypowa Honda E zwiastuje natomiast nadejście w pełni elektrycznego samochodu. Lista marek, które odcięły się od diesli stale się wydłuża. Przypomnijmy, że są już na niej Toyota, Porsche, Lexus, a na etapie przejściowym jest m.in. Volvo.

14 KOMENTARZE

  1. Ktoś na tym elektrycznym badziewiu musi robić niezły przekręt ze ludziom to wciskają. A wiadomo ze diesel jest ekonomiczniejszy i przedewszystkim czystszy ekologiczniejszy niż śmierdząca benza czy niebezpieczna dla środowiska bateria. Ciekawe gdzie to będą składować?? No czysty biznes

      • To ty się puknij każdy zdrowo myślący i widzący co te durne korporacje wam wciskają to wie. No ale to trzeba być rozgarnięty i nie poddany durnemu hura na pseudo ekologie

        • ale niestety ma rację, diesle sa bardzo trująca ,ale bardziej trujące są w samochodach ciężarowych , specjalnych , a o nich w ogóle się nic nie mówi

          • Diesel spala o połowę mniej paliwa niż benzyniak, a przy wtrysku adblue (mocznik) skażenie spalin jest identyczne z benzyną. Z hybrydami i benzyniakami to taki sam przekręt jak z żarówkami energooszczędnymi i „czystą” energią z wiatru i fotowoltaiki. Korzyści z tych wynalazków mają jedynie firmy je produkujące…

  2. WV dalej będzie wciskal ciemnotę że jego diesle oczyszczają powietrze i nie są trujące. Tylko co mają mówić jak nie mają żadnego dobrego ropniaka, ani benzyniaka.

  3. Diesel jest ok , lepiej sie prowadzi ,silniki są bardziel elastyczne a starsze modele są nie do zajechania – myśle że wycofują je bo to sie nie opłaca , przecież kierowca musi jeździć do serwisu i płacić płacić i jeszcze raz płacić

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj