Honda CR-V - otwierające

Honda zaprezentowała długo oczekiwaną, piątą generację CR-V w europejskiej wersji. Po raz pierwszy tego SUV-a będzie można kupić także w wersji 7-osobowej. Na razie w gamie znajdzie się tylko benzynowy silnik 1.5 turbo. Z diesla Honda zrezygnowała.

Piąta generacja Hondy CR-V została pokazana w październiku 2016 roku w Detroit, ale nie w wersji europejskiej. Na nią trzeba było czekać aż do teraz. Polskie ceny auta powinny być znane jeszcze w sierpniu, a w salonach pojawi się ono na początku października.

Honda CR-V - dynamiczne
CR-V ma aktywny grill – gdy tylko pozwalają na to warunki, jest zamknięty, by poprawić aerodynamikę.
Honda CR-V - dynamiczne
W porównaniu z poprzednikiem nowe CR-V ma zwiększony prześwit. W zależności od wersji auto ma 17-, 18- lub 19-calowe felgi. Do wyboru będzie kolorów nadwozia.

 

CR-V oparto na nowej płycie podłogowej, ale wymiary zewnętrzne pozostały niemal identyczne (długość 4,6 m). Najważniejszą zmianą jest zwiększenie rozstawu osi – z 263 do 266 cm. To m.in. dzięki niemu przestrzeń na nogi z tyłu wzrosła o 5 cm. Fotele II rzędu są przesuwane w zakresie 15 cm, co umożliwia powiększenie przestrzeni bagażowej, a także ułatwia dostęp do – montowanych opcjonalnie – foteli III rzędu. Bagażnik ma podwójną podłogę, a jego pojemność do rolety wg danych fabrycznych wynosi 561 l (o 28 l mniej niż w poprzednim modelu).

Honda CR-V - siedzenia
Honda CR-V po raz pierwszy będzie mogła przewieźć 7 osób.

CR-V będzie bogato wyposażone w systemy wsparcia kierowcy. Należą do nich m.in. układ automatycznego hamowania w przypadku ryzyka kolizji, asystenci pasa ruchu i martwego pola, system ostrzegający podczas cofania o nadjeżdżających z boku pojazdach czy adaptacyjny tempomat.

Honda CR-V - deska rozdzielcza
Na konsoli centralnej znajduje się teraz tylko jeden ekran (w poprzednim modelu – dwa). Tradycyjne wskaźniki zastąpiono 7-calowym wyświetlaczem.

W układzie napędowym zaszła rewolucja. Na początku CR-V będzie oferowane jedynie z turbodoładowanym czterocylindrowym silnikiem 1.5 (znanym z Civica, ale wyposażonym w inną turbosprężarkę). Rozwija on 173 KM i 220 Nm (ze skrzynią manualną) lub 193 KM i 243 Nm (z przekładnią bezstopniową CVT). CR-V może mieć napęd przedni lub 4×4. W tym drugim przypadku moment obrotowy trafia na tylne koła (maksymalnie do 60%) tylko wtedy, gdy wymaga tego sytuacja drogowa. Jeśli chodzi o osiągi, to najdynamiczniejsza jest odmiana ze skrzynią ręczną i napędem przednim: rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,3 s i uzyskuje prędkość maksymalną 210 km/h. Najwolniejsza jest zaś wersja 4×4 z CVT (10,0 s, 200 km/h).

Honda CR-V - silnik
Honda CR-V do tej pory miała silniki benzynowe o pojemności conajmniej 2 litrów. Osiągami odstają od nowoczesnej, turbodoładowanej jednostki 1.5 Turbo, którą będzie napędzany nowy CR-V.

Miłośnicy diesli nie będą zadowoleni, bo w nowym CR-V silnik wysokoprężny nie jest już oferowany. Pojawi się za to hybryda (silniki benzynowy 2.0 i elektryczny).

W układzie jezdnym zastosowano nowe zawieszenie (z przodu kolumny McPhersona, z tyłu – układ wielowahaczowy), większe hamulce i układ kierowniczy o zmiennym przełożeniu (przy niewielkiej prędkości trzeba wykonać tylko 2,3 obrotu od oporu do oporu). W porównaniu z poprzednikiem zwiększono o 35 mm prześwit – do 19,1 cm w wersji z napędem przednim i 20,1 cm z 4×4.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here