Renault MÉGANE R.S. TROPHY-R

Renault zaczęło zbierać zamówienia na torową wersję Megane R.S. Trophy-R. Do Polski trafi tylko 12 sztuk tego modelu. Sprawdź dane techniczne i cenę.

Renault Megane R.S. Trophy-R to najbardziej bezkompromisowa wersja francuskiego hatchbacka. Stworzony z myślą o biciu rekordów na torze model ma taką samą moc jak „zwykłe” Megane R.S. Trophy, ale jest od niego lżejsze.

Z limitowanej do 500 sztuk serii do naszego kraju trafi tylko 12 egzemplarzy. Każde auto będzie miało na progu umieszczoną tabliczkę z indywidualnym numerem. Czym jeszcze będzie wyróżniał się nowy model? Renault podkreśla trzy cechy: zmniejszoną masę, udoskonaloną aerodynamikę i ekstremalny układ jezdny.

Zacznijmy od masy własnej. Wersja Trophy-R jest o 130 kg lżejsza od „cywilnego” Megane R.S. Trophy. Nowy model waży 1306 kg, co oznacza stosunek masy do mocy na poziomie 4,35 kg/KM. Zbędne kilogramy udało się zaoszczędzić dzięki:

  • pokrywie silnika z włókna węglowego (-8 kg)
  • tylnemu dyfuzorowi z włókna węglowego
  • aluminiowym felgom Fuji Light 19 (-2 kg na każdym kole), w opcji można zamówić obręcze kół z włókna węglowego (kolejne -2 kg na każdym kole)
  • tytanowemu wydechowi od Akrapoviča (-6 kg)
  • zmodyfikowanemu tylnemu zawieszeniu, bez układu skrętnych kół (-38 kg)
  • opcjonalnym wlotom powietrza w miejscu świateł do jazdy dziennej w przednim zderzaku (-2 kg)
  • opcjonalnemu akumulatorowi litowemu (-4,5 kg)
  • kubełkowym, jednoczęściowym fotelom marki Sabelt, wykonanym z kompozytów i pokrytych Alcantarą (-7 kg na każdym fotelu)
  • usunięciu tylnej kanapy i zamontowaniu w jej miejsce kołyski do przewozu drugiego kompletu kół (-25,3 kg)
  • cieńszym, nieopuszczanym szybom tylnych drzwi i tylnej szybie bez wycieraczki
  • zastosowaniu ekranu multimedialnego o przekątnej 7 cali (-250 g względem wersji 8,7 cala)

Renault MÉGANE R.S. TROPHY-R

O odpowiednie prowadzenie auta na torze dbają samoblokujący mechanizm różnicowy typu Torsen, opony Bridgestone Potenza S007, mortyzatory marki Öhlins, pozwalające obniżyć nadwozie o 16 mm oraz nawiercane tarcze hamulcowe o średnicy 355 mm na przedniej osi z czterotłoczkowymi zaciskami Brembo. Za dopłatą można otrzymać węglowo-ceramiczne tarcze przednie z większymi zaciskami od tego samego producenta. Zmieniona względem modelu Megane R.S. Trophy aerodynamika pozwala zwiększyć siłę docisku, a dodatkowe otwory wentylacyjne poprawiają chłodzenie m.in. hamulców.

Renault Megane R.S. Trophy R – silnik, osiągi

Silnik 1.8 TCe dostarcza 300 KM przy 6000 obr/min i 400 Nm przy 3200 obr/min. Jest łączony wyłącznie z 6-biegową manualną skrzynią. Taka konfiguracja pozwala rozpędzić się od 0 do 100 km/h w ciągu 5,4 s, czyli o 0,3 s szybciej niż w modelu R.S. Trophy. Maksymalna prędkość wynosi 262 km/h. Deklarowane przez producenta średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym to 8,1 l/100 km.

Renault MÉGANE R.S. TROPHY-R

Nowe auto pozwoliło francuskiemu producentowi odzyskać tytuł najszybszego hot-hatcha na niemieckim torze Nürburgring. Renault dominuje w tej kategorii od 10 lat, a najnowsze Megane R.S. Trophy-R pokonało słynną Północną Pętlę w czasie 7 min i 40,1 s, poprawiając wynik poprzedniego modelu o ponad 14 sekund.

Redakcja poleca: 10 najciekawszych sportowych modeli Renault 

Renault Megane R.S. Trophy R – cena

Megane R.S. Trophy-R można zamawiać tylko u wybranych dealerów. Cena tego modelu wynosi 240 000 zł i uwzględnia siatkę zabezpieczającą do przewożenia dodatkowych kół o wartości 1000 zł.

Oceny czytelników
[Głosów: 3 Średnia: 3.7]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here