Czy kilkunastoletnia Honda Civic może być warta prawie 500 tysięcy zł? Tak, pod warunkiem, że to limitowana wersja Mugen RR. Sprawdź szczegóły.

Honda Civic 8. generacji została zaprezentowana w 2005 roku, a na szczycie jej gamy ponownie znalazła się odmiana Type R. W Europie ta wersja była dostępna wyłącznie z 3-drzwiowym nadwoziem i wolnossącym silnikiem 2.0 o mocy 201 KM. Nieco inaczej sytuacja wyglądała na japońskim rynku. Tam Civic Type R występował także jako sedan, a jego jednostka napędowa została wzmocniona do 225 KM.

Bohaterem naszego dzisiejszego wpisu jest Honda Civic Mugen RR, która bazuje na japońskim Type R i była oferowana jedynie w Kraju Kwitnącej Wiśni. W 2007 roku firma tuningowa Mugen, należąca do syna założyciela Hondy i zajmująca się modyfikacjami aut tej marki, wypuściła na rodzimy rynek tylko 300 egzemplarzy tego modelu – wszystkie z nadwoziem typu sedan i w kolorze Milano Red.

Mugen RR jest lżejszy od oryginalnego Civica Type R (m.in. dzięki zastosowaniu aluminiowej pokrywy silnika), a także mocniejszy – 2-litrowy, wolnossący motor dostarcza w tym aucie 240 KM i 218 Nm. Ponadto opisywana wersja wyróżnia się dodatkami z włókna węglowego. Z tego materiału wykonane są m.in. wloty na masce, osłona chłodnicy czy tylny spojler.

Widoczny na zdjęciach samochód to numer 24 z 300 i od nowości przejechał 52 946 km, a obecnie znajduje się w Wielkiej Brytanii. Sprzedaje go wyspecjalizowana w imporcie aut z Japonii firma Torque GT, która wyceniła ten egzemplarz na 89 990 funtów, czyli ok. 470 000 zł.

Zobacz również:

Używana Honda Civic VIII (2006-2011) – opinie, typowe usterki

Źródło: Torque GT

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj