NowościAktualnościChińczycy idą na całość. To auto nie będzie miało konkurencji

Chińczycy idą na całość. To auto nie będzie miało konkurencji

W motoryzacji wszystko zostało wymyślone i zaprojektowanie? Okazuje się, że nie, czego najlepszym potwierdzeniem jest MG Cyberster. Ten samochód nie będzie miał konkurentów!

Jedną z ikon motoryzacji jest brytyjskie MG. Założona w 1924 r. marka nie miała jednak szczęścia. Na początku XXI wieku gama oparta o auta miejskie, kompaktowe, limuzynę oraz roadstera okazała się niewystarczająca. Tym bardziej, że w dużej mierze były one usportowionymi wersjami niezbyt nowoczesnych Roverów. Brytyjskie MG zakończyło działalność w 2006 r.

MG Cyberster - roadster na pradNie zniknęło jednak z motoryzacyjnej mapy za sprawą chińskiego SAIC Motor, które przejęło prawa do marki i wprowadziło ją na rynek jako MG Motor. I to nie tylko rodzimy – MG jako budżetowa marka zaczęła być dostępna także w Europie. Pierwszym przyczółkiem była oczywiście Wielka Brytania, ale z czasem auta MG pojawiły się też w innych krajach.

Właściciel musi być zadowolony z wyników MG, skoro inwestuje w rozwój marki. Po debiutującym w 2022 r. elektrycznym MG4 EV przyszedł czas na kolejnego „elektryka”. Ma on trafić do Wielkiej Brytanii oraz inne rynki Europy latem 2024 r., a więc uświetnić 100-lecie MG. Wskazane byłoby, żeby nowość była wystarczająco spektakularna.

Nowy model MGI dokładnie się tak stało. Podczas salonu Auto Shanghai 2023 MG zapowiedziało model Cyberster, czyli elektrycznego roadstera. Na dobrą sprawę efektownie stylizowany samochód może być pozbawiony konkurentów. Pierwsza Tesla Roadster (2008–2012) to już pieśń przeszłości, a zapowiedziana na 2023 r. nowa Tesla Roadster ma być kosztującym fortunę hipersamochodem. Polestar 6 Electric Roadster ma zadebiutować w 2026 r. Kto poszuka, znajdzie też możliwość skonwertowania klasycznych aut na napęd elektryczny, co jednak nie jest propozycją dla wszystkich.

W rezultacie pozbawione rywali MG Cyberster może wykroić dla siebie fragment rynku elektryków. Wymiarami będzie zbliżony do Porsche Boxstera. Analogie można dostrzec także w przypadku mocy. Bazowa wersja MG Cyberster z napędem na tył zaoferuje w granicach 310 KM. Topowa odmiana z napędem na obie osie – prawie 550 KM.

  MG Cyberster - elektryczny roadsterProducent wspomina o zasięgu sięgającym 800 km, czasie sprintu to „setki” na poziomie trzech sekund i masach wynoszących odpowiednio 1850 kg oraz 1985 kg. I to właśnie będzie głównie różniło MG Cyberster od klasycznych roadsterów, których atutem była niska maska i wynikająca z niej zwinność prowadzenia. Jak widać, nie można mieć wszystkiego, ale cieszy, że roadstery nie są jeszcze gatunkiem skazanym na wymarcie.

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji