SsangYong Korando należy do przedstawicieli segmentu kompaktowych SUV-ów. Ceny tego modelu zaczynają się od 97 990 zł. Poznaj szczegóły oferty.
Pierwszy SsangYong Korando zadebiutowało w 1983 roku, a obecnie w sprzedaży jest czwarta generacja tego modelu (premiera w 2019 roku), która stanowi jedną z bardziej oryginalnych propozycji w segmencie kompaktowych SUV-ów. Opisywane auto przekonuje do siebie bogatym wyposażeniem seryjnym oraz dostępnością wersji z napędem na wszystkie koła. Klienci mają do wyboru silnik benzynowy 1,5 l (163 KM) oraz turbodiesla 1,6 l (136 KM), a od niedawna także wariant e-Motion z napędem elektrycznym (190 KM).
SsangYong Korando (2022) – wymiary, pojemność bagażnika
SsangYong Korando mierzy 445,0 cm długości, 187,0 cm szerokości i 162,0 cm wysokości (162,9 cm z relingami). Jego rozstaw osi to 267,5 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 551 litrów, a maksymalnie można ją powiększyć do 1248 l.
SsangYong Korando (2022) – dane techniczne, silniki, osiągi, zużycie paliwa
Gama silnikowa obejmuje 1 jednostkę benzynową i 1 wysokoprężną. W ofercie znajdziemy zarówno wersje przednionapędowe, jak i korzystające z napędu na cztery koła.
Silniki benzynowe:
- 1.5 T-GDi (163 KM, 280 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: brak danych, prędkość maksymalna: 191 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,9 l/100 km
- 1.5 T-GDi (163 KM, 280 Nm) z 6-biegową przekładnią automatyczną i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: brak danych, prędkość maksymalna: 193 km/h, średnie zużycie paliwa: 7,1 l/100 km
- 1.5 T-GDi (163 KM, 280 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: brak danych, prędkość maksymalna: 191 km/h, średnie zużycie paliwa: 7,9 l/100 km
- 1.5 T-GDi (163 KM, 280 Nm) z 6-biegową przekładnią automatyczną i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: brak danych, prędkość maksymalna: 193 km/h, średnie zużycie paliwa: 8,3 l/100 km

Silniki wysokoprężne:
- 1.6 e-XDi (136 KM, 300 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: brak danych, prędkość maksymalna: 178 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,0 l/100 km
- 1.6 e-XDi (136 KM, 324 Nm) z 6-biegową przekładnią automatyczną i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: brak danych, prędkość maksymalna: 181 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,5 l/100 km
Nowy SsangYong Korando (2022) – wersje wyposażenia i ceny
Podane ceny dotyczą aut z silnikiem 1.5 T-GDi/163 KM, manualną skrzynią biegów i przednim napędem (Crystal, Quartz i Sapphire). Dopłata do 6-biegowego automatu wynosi 8000 zł, a do napędu na cztery koła – 9000 zł. Wysokoprężny wariant 1.6 e-XDi/136 KM z manualną skrzynią biegów kosztuje odpowiednio: 112 990 zł (Crystal), 129 990 zł (Quartz) oraz 145 990 zł (Sapphire), a dopłata do przekładni automatycznej wynosi 8000 zł. SsangYong Korando jest objęty 5-letnią gwarancją z limitem 100 000 km.
Crystal – od 97 990 zł, wybrane elementy wyposażenia standardowego:
- 17-calowe felgi aluminiowe, z oponami 225/60 R17
- Zestaw naprawczy do opon
- Dwustrefowa, automatyczna klimatyzacja
- Automatyczne odparowywanie szyb
- 7 poduszek powietrznych
- 3-punktowe pasy bezpieczeństwa na wszystkich siedzeniach
- Mocowanie fotelików dziecięcych ISOFIX
- AEBS – system autonomicznego hamowania
- ARP – system aktywnej ochrony przed dachowaniem
- HDC – system kontroli zjazdu ze wzniesienia
- HSA – asystent wjazdu na wzniesienia
- FVSA – alert sprawnego ruszania
- SDA – alert o niebezpiecznej odległości od poprzedzającego pojazdu
- DAA – asystent zmęczenia kierowcy
- LDWS/LKAS – asystent pasa ruchu
- TSR – system rozpoznawania znaków drogowych
- Tempomat
- TPMS – system monitorowania ciśnienia powietrza w oponach
- ISG – system Start/Stop
- System eCall
- Elektryczne wspomaganie kierownicy
- Centralny zamek z pilotem
- Składany kluczyk
- Alarm
- Czujnik zmierzchu i deszczu
- HBA – automatyczne przełączanie świateł mijania/drogowe
- Światła dzienne LED
- Zewnętrzne lusterka w kolorze nadwozia z kierunkowskazami LED
- Klamki zewnętrzne w kolorze nadwozia
- Tylny spojler dachowy
- Podgrzewana szyba tylna
- Klamki wewnętrzne w kolorze srebrnym
- Regulacja wysokości i głębokości kierownicy
- Tapicerka materiałowa czarna
- Fotel kierowcy z regulacją wysokości
- Tylne fotele dzielone 60:40
- Centralny podłokietnik ze schowkiem
- Osłony przeciwsłoneczne z lusterkami
- Zewnętrzne lusterka regulowane, podgrzewane i składane elektrycznie
- Szyby boczne sterowane elektrycznie (przód/tył)
- Komputer pokładowy
- Radio 2 DIN
- Port USB
- Zestaw głośnomówiący Bluetooth
- Sterowanie systemem audio w kierownicy
- 6 głośników, w tym 2 głośniki wysokotonowe
Quartz – od 114 990 zł, obejmuje wyposażenie wersji Crystal oraz dodatkowo:
- 18-calowe felgi aluminiowe „diamentowe”, z oponami 235/55 R18
- Przednie i tylne czujniki parkowania
- Kamera cofania
- Światła przeciwmgielne LED
- Relingi dachowe
- Przyciemniane szyby tylne
- Skórzana kierownica
- Tapicerka materiałowa czarna z bokami ze skóry TPU
- Podłokietnik z uchwytami na kubki w drugim rzędzie siedzeń
- Roleta bagażnika
- Dwupoziomowa podłoga bagażnika (dla wersji z przednim napędem)
- Elektrochromatyczne lusterko wewnętrzne
- Szyba kierowcy i pasażera podnoszona i opuszczana 1-krotnym przyciśnięciem
- System multimedialny z 9-calowym ekranem dotykowym i nawigacją GPS (TomTom)
- Android Auto/ Apple CarPlay

Sapphire – od 130 990 zł, obejmuje wyposażenie wersji Quartz oraz dodatkowo:
- 18-calowe felgi aluminiowe „diamentowe”, z oponami 235/55 R18
- LCA/BSD – system monitorowania martwego pola
- RCTA – radar ruchu poprzecznego z tyłu (tylko z automatyczną skrzynią biegów)
- System bezkluczykowy (Keyless)
- Światła mijania/drogowe LED
- Klamki wewnętrzne chromowane
- Podgrzewana kierownica
- Podgrzewane fotele przednie
- Wielokolorowe, nastrojowe oświetlenie wewnętrzne (moodlight)
- Gniazdo 220V
- Bezprzewodowe ładowarka indukcyjna
- Cyfrowy zestaw wskaźników z 10,25-calowym wyświetlaczem LCD HD i funkcją DualNavi (nawigacja na dwóch ekranach)
Więcej na temat SsangYonga Korando:
SsangYong Korando 1.5 T-GDi LPG – nasz test
Jedna mała dygresja, obecnie kupić samochód za gotówkę w salonie graniczy z cudem, sprzedaż lizing, raty, raty konsumenckie i tyle gotówkowy klient do kolejki i czekać do wiosny, ba nawet samochody polizingowe kilkuletnie sprzedają ponownie na raty i inne instrumenty korzystne dla salonów byle nie za gotówkę. Ciekawe jak chleb będziemy w tym systemie kupować to jest patologia i powinien zająć się tymi podmiotami UOK