SSANGYONG Korando IV Quartz 1.5T-Gdi 163KM 6AT FWD KR2VY88 08-2021

Koreański producent SUV-ów trafił właśnie „pod skrzydła” nowej firmy mającej wyciągnąć go z kryzysu. Jakie są plany SsangYonga na przyszłość? Czy zniknie z rynku?

Marka SsangYong nigdy nie zdobyła w Polsce szczególnej popularności, i to mimo osadzenia się w świadomości już w latach 90. za pośrednictwem modeli Korando i Musso, które można było spotkać na polskich drogach. Ostatnimi czasy koreański producent rozwinął gamę do aż 4 SUV-ów (Tivoli, Tivoli Grand, Korando i Rexton) i pick-upa Musso Grand. Polski oddział SsangYonga dysponuje też zapleczem serwisowym obejmującym 28 autoryzowanych placówek.

SsangYong Tivoli – opis wersji i cennik

Wydawać by się mogło, że egzotyczna marka powoli, ale stopniowo „rozkręci się” na rynku, szczególnie że dzięki crossoverowi Tivoli firma w 2015 r. zaczęła znowu zarabiać. Tymczasem był to chwilowy trend, bo koreańskie auta nadal opornie znajdywały właścicieli nie tylko w Polsce, ale i w ogóle. W 2021 r. SsangYong odnotował ok. 21-procentowy spadek sprzedaży – z salonów na całym świecie wyjechało bowiem zaledwie niecałe 85 tysięcy samochodów. Przeniosło się to na straty w wysokości 238 miliardów wonów (w okresie od stycznia do września 2021), co w przeliczeniu na złotówki daję kwotę bliską 800 milionów złotych.

SsangYong Korando – opis wersji i cennik

W obliczu kryzysu firma Mahindra, która od 2010 r. posiadała 75% akcji SsangYonga, zaprzestała dalszych inwestycji w markę i szukała na nią kupca. I znalazła – nowy właściciel SsangYonga, posiadający obecnie większość udziałów marki, to firma Edison Motors z Korei Południowej. Przedsiębiorstwo zajmuje się głównie wytwarzaniem elektrycznych samochodów dostawczych i autobusów, i to właśnie w kierunku elektromobilności należy upatrywać przyszłości SsangYonga. Według spekulacji całkowita elektryfikacja gamy producenta ma nastąpić w ciągu kilku najbliższych lat.

SsangYong Rexton – opis wersji i cennik

A co odnośnie kariery SsangYonga w Polsce? Przejęcie marki przez nową firmę nie zaburzy, przynajmniej na razie, jej planów co do polskiego rynku. W połowie 2022 r. zadebiutuje pierwszy elektryczny SUV marki – Korando e-Motion, a później zupełnie nowy model „na prąd” – X200.

1 KOMENTARZ

  1. To pozostaje teraz kupować SsangYongi, bo mają cechy, które są obecnie rzadko spotykane: niezawodne i tańsze o 30-40% od porównywalnie wyposażonych korporacyjnych konkurentów. Jeżdżę Tivoli 2 lata i wszystko działa bez zarzutu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here