NowościAktualnościNowa Toyota C-HR kontra rywale – przegląd rynku

Nowa Toyota C-HR kontra rywale – przegląd rynku

Toyota C-HR jest jednym z najchętniej kupowanych nowych aut w Polsce, a w zeszłym roku doczekała się kolejnej odsłony. Sprawdziliśmy, jakie są alternatywy dla tego modelu.

Toyota C-HR jest na rynku od 2016 roku, a w ubiegłym roku do sprzedaży trafiło drugie wcielenie tego przebojowego crossovera. W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2024 roku nabywców znalazło 3686 egzemplarzy C-HR, co pozwoliło mu zająć 4. lokatę na liście bestsellerów. Postanowiliśmy sprawdzić, jakie są alternatywy dla tego japońskiego auta i co oferują rywale w zbliżonej cenie.

Toyota C-HR

Za punkt odniesienia w naszym zestawieniu wybraliśmy Toyotę C-HR w wersji wyposażenia Style z mocniejszym układem hybrydowym 2.0 Hybrid Dynamic Force i przednim napędem. Samochód w takiej konfiguracji kosztuje 163 500 zł przy zakupie za gotówkę lub 1756 zł brutto/miesięcznie w Leasingu Konsumenckim KINTO ONE, a w standardzie posiada m.in. 18-calowe felgi aluminiowe, dwustrefową klimatyzację automatyczną, adaptacyjny tempomat, przednie i tylne czujniki parkowania, dostęp bezkluczykowy, podgrzewane fotele i kierownicę oraz multimedia z 12,3-calowym ekranem dotykowym.

Toyota C-HR – opis wersji i cennik

Cupra Formentor

Cupra Formentor jest nieco dłuższa od Toyoty C-HR (445 cm wobec 436 cm) i oferuje większy kufer (420 l wobec 364 l). Wybierając ten model, seryjnie otrzymuje się m.in. 18-calowe obręcze kół, trzystrefową klimatyzację, aktywny tempomat, czujniki parkowania z przodu i z tyłu oraz kamerę cofania, dostęp bezkluczykowy, światła LED, cyfrowe zegary i 10-calowy ekran dotykowy.

Cupra Formentor

Najbliższy cenowo jest wariant 2.0 TSI o mocy 190 KM ze skrzynią DSG i napędem 4Drive – wyceniono go na 169 000 zł, czyli drożej niż Toyotę. Ewentualnie można też rozważyć słabszą wersję silnikową (benzynowe 1.5 TSI lub wysokoprężne 2.0 TDI; obie po 150 KM), a różnicę w cenie przeznaczyć na wyposażenie dodatkowe. Co ciekawe, decydując się na ofertę Kredyt Jak Abonament i płacąc 1713 zł brutto/miesięcznie (wpłata własna 30%), można wyjechać z salonu 245-konnym Formentorem VZ z 19-calowymi felgami i adaptacyjnym zawieszeniem.

Cupra Formentor – opis wersji i cennik

Honda HR-V

Bliższym pod względem pochodzenia, wymiarów i napędu rywalem dla C-HR jest Honda HR-V. Pod maską tego auta znajdziemy niestety tylko 131-konną hybrydę (mocniejszy silnik trafia do modelu ZR-V, który jest jednak wyraźnie droższy od przyjętej przez nas konfiguracji Toyoty), ale za to w najbogatszej wersji Advance Style ma na wyposażeniu m.in. 18-calowe felgi, dwustrefową klimatyzację, pełny pakiet systemów bezpieczeństwa Honda SENSING, reflektory i światła tylne LED oraz system multimedialny z ekranem dotykowym o przekątnej 9 cali.

Honda HR-V

Za taką Hondę HR-V trzeba zapłacić 169 900 zł, ale miesięczna rata w najmie długoterminowym dla klienta prywatnego wynosi już tylko 1471 zł brutto. Alternatywnie można zdecydować się na uboższą o m.in. aktywne doświetlanie zakrętów i bezprzewodową ładowarkę odmianę Advance za 155 900 zł lub 1328 zł brutto/miesięcznie.

Honda HR-V – opis wersji i cennik

Kia Sportage

Za podobną cenę jak w przypadku C-HR można otrzymać większą i pojemniejszą Kię Sportage, w dodatku również z napędem hybrydowym. Koreański SUV z 230-konnym silnikiem 1.6 T-GDI HEV i przednim napędem w wersji L został wyceniony na 164 900 zł, czyli tylko 1400 zł drożej od Toyoty.

Kia Sportage

Wybierając ten model, można liczyć w standardzie na m.in. 17-calowe felgi aluminiowe, dwustrefową klimatyzację, aktywny tempomat i asystenta jazdy po autostradzie, reflektory i światła przeciwmgielne LED, przednie i tylne czujniki parkowania z kamerą cofania z dynamicznymi liniami pomocniczymi, przyciemniane tylne szyby oraz multimedia z 12,3-calowym ekranem dotykowym.

Kia Sportage – opis wersji i cennik

Hyundai Kona Electric

W cenie wybranej przez nas Toyoty C-HR można mieć także „elektryka”. Do tego porównania wybraliśmy Hyundaia Konę Electric, który w podstawowej wersji wyposażenia Smart, ale za to z mocniejszym napędem (204 KM, bateria 65 kWh, zasięg 510 km) kosztuje 166 900 zł.

Hyundai Kona Electric

Na liście wyposażenia tego koreańskiego crossovera znajdziemy m.in. 17-calowe obręcze kół, automatyczną klimatyzację dwustrefową, inteligentny tempomat z funkcją Stop&Go, bezkluczykowy dostęp, cyfrowy zestaw wskaźników z 12,3-calowym wyświetlaczem oraz system infotainment z 12,3-calowym ekranem dotykowym.

Hyundai Kona Electric – opis wersji i cennik

Toyota Camry

Na koniec zostawiliśmy coś nieoczywistego, czyli flagową limuzynę Toyoty. Tego blisko pięciometrowego japońskiego sedana napędza 218-konna hybryda, a w podstawowej wersji Comfort ma na pokładzie m.in. 17-calowe aluminiowe obręcze kół, klimatyzację dwustrefową, inteligentny tempomat adaptacyjny (iACC), reflektory Bi-LED oraz system multimedialny z 7-calowym ekranem dotykowym.

Toyota Camry

Schodząca generacja Camry w ofercie wyprzedażowej kosztuje teraz 163 500 zł (dokładnie tyle samo co C-HR), ale w Leasingu Konsumenckim KINTO ONE wysokość miesięcznej raty wynosi już 2103 zł brutto.

Toyota Camry – opis wersji i cennik

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji