NowościAktualnościAuta elektryczne na autostradzie. Test zasięgu przy 130 km/h

Auta elektryczne na autostradzie. Test zasięgu przy 130 km/h

Redakcja niemieckiego tygodnika Auto Bild przetestowała ponad 50 samochodów elektrycznych na autostradzie. Sprawdź, które modele oferują największy zasięg przy 130 km/h.

Deklarowane przez producentów zasięgi aut elektrycznych (zgodne z normą WLTP) są bardzo optymistyczne i dla coraz większej liczby modeli nawet w cyklu mieszanym wynoszą ponad 400 czy 500 kilometrów. Tymczasem rzeczywistość bywa zwykle odmienna i w normalnych warunkach użytkownikom trudno jest osiągać rezultaty zbliżone do danych fabrycznych.

Wszystko dlatego, że zasięg „elektryka” zależy od bardzo wielu czynników, takich jak np. styl jazdy, ustawienia klimatyzacji, temperatura powietrza czy kierunek i siła wiatru. W mieście, gdzie samochód porusza się z niższymi prędkościami i ma okazję częściej korzystać z rekuperacji, udaje się przejechać większy dystans na jednym ładowaniu. Natomiast w trasie odzyskiwanie energii jest ograniczone, a prędkości znacznie wyższe, co sprawia, że zasięg „topnieje w oczach”. Przekonaliśmy się o tym kilka lat temu podczas testu Hyundaia Kona Electric:

Jak prędkość wpływa na zasięg samochodu elektrycznego?

Niemieccy dziennikarze z tygodnika Auto Bild postanowili sprawdzić, jaki jest faktyczny zasięg aut elektrycznych przy prędkości 130 km/h. Wyniki ich testów prezentujemy poniżej. Analizując tabelę należy zwrócić uwagę, że próby nie były przeprowadzane w identycznych warunkach, przez co wyników nie można ze sobą bezpośrednio porównywać.

Zasięg aut elektrycznych przy 130 km/h (od największego do najmniejszego)
L.p. Samochód Pojemność baterii (netto) Zasięg przy 130 km/h Temperatura
1 Mercedes EQS 450+ 107,8 kWh 482 km 15°C
2 Mercedes EQS 580 4Matic 107,8 kWh 444 km 14°C
3 BMW iX xDrive50 105,2 kWh 434 km 16°C
4 BMW iX M60 105,2 kWh 430 km 27°C
5 Genesis Electrified G80 87,2 kWh 427 km 21°C
6 Mercedes EQE 350+ 90,6 kWh 423 km 22°C
7 BMW i7 xDrive60 101,7 kWh 388 km 5°C
8 Skoda Enyaq Coupe RS iV 77 kWh 380 km 30°C
9 Nissan Ariya 87 kWh 2WD 87 kWh 378 km 17°C
10 Polestar 2 Long Range Single Motor 75 kWh 374 km 27°C
11 Audi RS e-tron GT 83,7 kWh 367 km 24°C
12 Ford Mustang Mach-E AWD 88 kWh 367 km 26°C
13 Tesla Model 3 60 kWh 363 km 22°C
14 Tesla Model Y Long Range 77 kWh 361 km 12°C
15 Porsche Taycan 4S 83,7 kWh 352 km 25°C
16 Nio ET7 100 kWh 345 km -1°C
17 Volkswagen ID.5 Pro Performance 77 kWh 340 km 27°C
18 Tesla Model 3 Performance 80 kWh 337 km 4°C
19 Ford Mustang Mach-E GT 91 kWh 337 km 20°C
20 Porsche Taycan Turbo S Sport Turismo 83,7 kWh 336 km 12°C
21 Hyundai Kona Electric 64 kWh 336 km 15°C
22 Volkswagen ID.4 GTX 77 kWh 332 km 18°C
23 Genesis GV60 AWD Dual Motor Sport Plus 77,4 kWh 330 km 22°C
24 Mercedes-AMG EQE 53 4Matic+ 90,6 kWh 328 km 17°C
25 Volkswagen ID.4 Pro 77 kWh 328 km b.d.
26 Audi Q4 e-tron 40 77 kWh 326 km 32°C
27 Kia Niro EV 64,8 kWh 326 km 27°C
28 Skoda Enyaq iV 80 77 kWh 318 km b.d.
29 Kia EV6 AWD 77,4 kWh 305 km 13°C
30 Volkswagen ID. Buzz 77 kWh 301 km 17°C
31 BMW i4 M50 80,7 kWh 299 km 4°C
32 Renault Zoe R135 52 kWh 292 km 16°C
33 Hyundai Ioniq 5 4WD 72,6 kWh 290 km b.d.
34 Genesis Electrified GV70 77,4 kWh 286 km 14°C
35 Kia e-Soul 64 kWh 280 km b.d.
36 Mercedes EQV 300 90 kWh 273 km 18°C
37 MG ZS EV 69,9 kWh 272 km -3°C
38 Renault Megane E-Tech EV60 60 kWh 268 km 15°C
39 Aiways U5 63 kWh 266 km -3°C
40 Hyundai Ioniq 5 2WD 72,6 kWh 261 km b.d.
41 Polestar 2 Long Range Dual Motor 75 kWh 258 km b.d.
42 Opel Zafira-e Life 75 kWh 250 km 18°C
43 Subaru Solterra AWD 71,5 kWh 244 km 5°C
44 Volvo XC40 Recharge Single Motor 67 kWh 227 km 4°C
45 Cupra Born 58 kWh 226 km 2,5°C
46 Mercedes EQA 250 66,5 kWh 222 km 4°C
47 Toyota bZ4X XMODE 71,5 kWh 217 km 4°C
48 Volkswagen ID.3 Pro 58 kWh 216 km 1°C
49 SsangYong Korando e-Motion 61,5 kWh 203 km 10°C
50 Mercedes EQV 350 4Matic 66,5 kWh 200 km 5°C
51 MG 5 50,3 kWh 178 km -3°C
52 Opel Combo-e Life 50 kWh 171 km 5°C
53 Peugeot e-Rifter 50 kWh 164 km 6°C
54 Honda e 35,5 kWh 153 km 13°C
55 Mazda MX-30 35,5 kWh 140 km 6°C

Redakcja poleca:

Ile przejeżdżają „elektryki”? Fabryczne zasięgi ponad 150 aut

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU

9 KOMENTARZE

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji