W przypadku aż 21 na 44 producentów oferujących auta w Europie bestsellerem został samochód typu SUV. Tylko rodzynki nie mają jeszcze takiego auta w swojej ofercie.
Pierwsza połowa 2019 roku przyniosła kolejny sukces sprzedażowy Volkswagena. Do europejskich klientów trafił prawie milion samochodów producenta z Wolfsburga, czyli o prawie 350 tys. aut więcej od drugiego giganta na naszym kontynencie – Renault, które sprzedało prawie 600 tys. samochodów. Dalej, z niewiele gorszymi wynikami, uplasowali się Peugeot, Ford, Opel, a nawet „trójca” premium: Mercedes, BMW i Audi. Co ciekawe, wszyscy z 12. najpopularniejszych marek odnotowali spadki sprzedaży – od minimalnych (0,2%) do dość istotnych (24,3% Nissana). Z najlepszej 20. te półrocze najbardziej służyło Dacii: budżetowy producent sprzedał o 37 tys. więcej aut niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Zobacz szczegółowe dane sprzedaży aut w Europie w 1 kwartale 2019 r.
Biorąc pod uwagę najchętniej wybierane modele, u kilku producentów nastąpiły zmiany lidera względem roku poprzedniego. Z popularnych marek warto tu wyróżnić Fiata Pandę (wyprzedziła „500”), Forda Focusa (zamiast Fiesty), Jeepa Renegade (wcześniej Compass) i Volvo XC40 („strąciło” większego XC60). Roszady nastąpiły również u droższych firm. Na szczytowej liście pojawił się np. Lamborghini Urus, Rolls-Royce Cullinan, Porsche Macan i Tesla Model 3. Ostatni samochód zdominował markę w największym stopniu – stanowi bowiem aż 83% ogólnej sprzedaży marki Tesla.
Oto najlepiej sprzedające się auta 44 producentów samochodów w Europie w 1 połowie 2019 r.
- Bestseller Alfy Romeo – Alfa Romeo Stelvio
- Bestseller Aston Martina – Aston Martin Vantage
- Bestseller Audi – Audi A3
- Bestseller Bentleya – Bentley Continental GT
- Bestseller BMW – BMW serii 1
- Bestseller Citroena – Citroen C3
- Bestseller Dacii – Dacia Sandero
- Bestseller DS – DS 7 Crossback
- Bestseller Ferrari – Ferrari 488
- Bestseller Fiata – Fiat Panda
- Bestseller Forda – Ford Focus
- Bestseller Hondy – Honda Civic
- Bestseller Hyundaia – Hyundai Tucson
- Bestseller Infiniti – Infiniti Q30
- Bestseller Jaguara – Jaguar E-Pace
- Bestseller Jeepa – Jeep Renegade
- Bestseller Kii – Kia Sportage
- Bestseller Lamborghini – Lamborghini Urus
- Bestseller Lancii – Lancia Ypsilon
- Bestseller Land Rovera – Range Rover Evoque
- Bestseller Lexusa – Lexus NX
- Bestseller Lotusa – Lotus Elise
- Bestseller Maserati – Maserati Levante
- Bestseller Mazdy – Mazda CX-5
- Bestseller Mercedesa – Mercedes klasy A
- Bestseller MG – MG ZS
- Bestseller Mini – Mini hatchback
- Bestseller Mitsubishi – Mitsubishi Outlander
- Bestseller Nissana – Nissan Qashqai
- Bestseller Opla – Opel Corsa
- Bestseller Peugeota – Peugeot 208
- Bestseller Porsche – Porsche Macan
- Bestseller Renault – Renault Clio
- Bestseller Rolls-Royce’a – Rolls-Royce Cullinan
- Bestseller Seata – Seat Leon
- Bestseller Skody – Skoda Octavia
- Bestseller Smarta – Smart ForTwo
- Bestseller SsangYonga – SsangYong Tivoli
- Bestseller Subaru – Subaru XV
- Bestseller Suzuki – Suzuki Vitara
- Bestseller Tesli – Tesla Model 3
- Bestseller Toyoty – Toyota Yaris
- Bestseller Volkswagena – Volkswagen Golf
- Bestseller Volvo – Volvo XC40
Spośród 44 europejskich producentów w aż 21 przypadkach bestsellerem został SUV lub crossover. Obecnie tylko 5 marek nie ma w swojej gamie samochodu tego typu, a już niebawem to grono jeszcze bardziej się uszczupli – SUV-y zaprezentują bowiem Aston Martin, Ferrari i Lotus, zatem bez nich pozostaną tylko Lancia i Smart. Co ciekawe, tylko właśnie te marki wraz z Mercedesem nie mają w TOP 3 auta o podwyższonym zawieszeniu.