NowościAnalizaBestsellerowe modele 44 marek w Europie – 1 poł. 2019 r.

Bestsellerowe modele 44 marek w Europie – 1 poł. 2019 r.

W przypadku aż 21 na 44 producentów oferujących auta w Europie bestsellerem został samochód typu SUV. Tylko rodzynki nie mają jeszcze takiego auta w swojej ofercie.

Pierwsza połowa 2019 roku przyniosła kolejny sukces sprzedażowy Volkswagena. Do europejskich klientów trafił prawie milion samochodów producenta z Wolfsburga, czyli o prawie 350 tys. aut więcej od drugiego giganta na naszym kontynencie – Renault, które sprzedało prawie 600 tys. samochodów. Dalej, z niewiele gorszymi wynikami, uplasowali się Peugeot, Ford, Opel, a nawet „trójca” premium: Mercedes, BMW i Audi. Co ciekawe, wszyscy z 12. najpopularniejszych marek odnotowali spadki sprzedaży – od minimalnych (0,2%) do dość istotnych (24,3% Nissana). Z najlepszej 20. te półrocze najbardziej służyło Dacii: budżetowy producent sprzedał o 37 tys. więcej aut niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

sprzedaz-aut-20-marek-w-europie-1-polowa-2019-r

Zobacz szczegółowe dane sprzedaży aut w Europie w 1 kwartale 2019 r.

Biorąc pod uwagę najchętniej wybierane modele, u kilku producentów nastąpiły zmiany lidera względem roku poprzedniego. Z popularnych marek warto tu wyróżnić Fiata Pandę (wyprzedziła „500”), Forda Focusa (zamiast Fiesty), Jeepa Renegade (wcześniej Compass) i Volvo XC40 („strąciło” większego XC60). Roszady nastąpiły również u droższych firm. Na szczytowej liście pojawił się np. Lamborghini Urus, Rolls-Royce Cullinan, Porsche Macan i Tesla Model 3. Ostatni samochód zdominował markę w największym stopniu – stanowi bowiem aż 83% ogólnej sprzedaży marki Tesla.

Oto najlepiej sprzedające się auta 44 producentów samochodów w Europie w 1 połowie 2019 r.

Spośród 44 europejskich producentów w aż 21 przypadkach bestsellerem został SUV lub crossover. Obecnie tylko 5 marek nie ma w swojej gamie samochodu tego typu, a już niebawem to grono jeszcze bardziej się uszczupli – SUV-y zaprezentują bowiem Aston Martin, Ferrari i Lotus, zatem bez nich pozostaną tylko Lancia i Smart. Co ciekawe, tylko właśnie te marki wraz z Mercedesem nie mają w TOP 3 auta o podwyższonym zawieszeniu.

Zobacz zestawienia bestsellerów poszczególnych marek z poprzednich lat:
Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji