Opel Corsa GSi - otwierające

Przejęcie Opla przez koncern PSA nie podcięło niemieckiej marce skrzydeł. Opel właśnie zaprezentował 150-konną Corsę GSi. Wypełni ona lukę między słabszymi wersjami silnikowymi, a flagową odmianą OPC.

O 207-konnej Corsie OPC wspominamy nieprzypadkowo. Odmiana GSi dzieli z nią obniżone i utwardzone zawieszenie oraz elementy wykończeniowe wnętrza – w tym sportową kierownicę z grubym wieńcem, aluminiowe nakładki na pedały oraz opcjonalne, kubełkowe fotele Recaro.

Mimo tylko jednej rury wydechowej GSi wygląda bardziej drapieżnie od zwykłej Corsy. To zasługa spojlera oraz dokładki poszerzającej dolną część zderzaka. (fot. Opel)

Słabsza wersja otrzyma natomiast mniej rozbudowany pakiet stylistyczny, a z tylnego, pozbawionego dyfuzora zderzaka będzie wyprowadzona tylko jedna rura wydechowa. Nie znaczy to jednak, że auto wygląda nudno. Przedni zderzak z powiększonymi wlotami powietrza i wypełnieniem o strukturze plastra miodu, obudowy lusterek pokryte imitacją włókna węglowego, spojler klapy bagażnika, koła w rozmiarze nawet 215/40 R18 czy udająca dodatkowy wlot powietrza czarna listwa na krawędzi maski i zderzaka sprawiają, że Corsa GSi rzuca się w oczy.

Opla Corsę GSi będzie można poznać po lakierowanych na czerwono zaciskach hamulców (we flagowej wersji OPC są lakierowane na czarno). (fot. Opel)

Pod maskę trafił silnik 1.4 Turbo w wersji rozwijającej 150 KM przy 5000 obr./min i 220 Nm w zakresie 3000-4500 obr./min. Będzie w stanie rozpędzić Corsę GSi do 100 km/h w 8,9 s i pozwoli na jazdę z prędkościami sięgającymi 207 km/h. Opel zwraca uwagę także na elastyczność silnika (przejście na piątym biegu od 80 do 120 km/h zajmie 9,9 s), niskie zużycie paliwa (6,3 l/100km w cyklu mieszanym) oraz zgodność składu spalin z najnowszymi normami Euro 6d-TEMP.

Sprzedaż Corsy GSi rozpocznie się latem bieżącego roku. Drugim modelem spod znaku GSi będzie Insignia (niedostępna już w wersji OPC).

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here