Ubiegłorocznym liderem światowej sprzedaży samochodów została Toyota. Japoński producent daleko wyprzedził drugiego Volkswagena i trzeciego Forda.
Najpopularniejszą marką samochodową świata w 2018 roku została Toyota. Logo producenta z Japonii widniało na ponad 8 mln nowych autach wyjeżdżających z salonów, co daje bezapelacyjną przewagę jeśli chodzi o zestawienie marek. Porównując rezultat Toyoty z łącznym bilansem 86 mln sprzedanych w ubiegłym roku aut, niemal co 10. samochód miał na masce właśnie znaczek Toyoty. Wyprzedziła o blisko 1,4 mln główną markę bestsellerowego koncernu Volkswagen Group, czyli samego Volkswagena. Producent z Wolfsburga łącznie sprzedał ponad 10,5 mln samochodów na całym świecie. Toyota uzyskała o 1 mln gorszy rezultat mimo że jest właścicielem zaledwie czterech marek (Volkswagen – dziewięciu). Trzecie miejsce zajął Ford, który „rządzi” w Stanach Zjednoczonych (Toyota w Japonii, Volkswagen w Europie).
Najpopularniejsze nowe samochody na świecie w 2017 r.
W pierwszej 10. najpopularniejszych marek samochodowych na świecie znalazło się miejsce dla zaledwie dwóch producentów z naszego kontynentu. Mowa o wspomnianym Volkswagenie i ulokowanym na 10. miejscu Mercedesie. Marka ze Stuttgartu to jednocześnie lider pośród marek premium: sprzedał ponad 2,5 mln samochodów, czyli o pół miliona więcej od BMW (12. miejsce ogółem) i o ponad 700 tys. więcej od Audi 13. lokata). Biorąc pod uwagę samochody sportowe, najwięcej odbiorców przyciągnęli Ferrari, Aston Martin i Lamborghini.
Analizując największe regiony motoryzacyjnego świata, da się zauważyć tzw. lokalny patriotyzm. W USA, Chinach, Japonii, Korei i Europie (potraktowaliśmy ją jako zbiorczy region) bestsellerami zostały wywodzące się stamtąd marki. W Stanach za Fordem ulokował się Chevrolet i inne amerykańskie firmy jak Buick, , Jeep, Ram i GMC . Europejscy klienci preferują producentów niemieckich i francuskich. W Chinach, Japonii i Korei cała pierwsza 10. (w Korei – 5) należy do rodzimych marek.