UżywaneUżywany Peugeot 3008 II (2016-2024) - który silnik wybrać?

Używany Peugeot 3008 II (2016-2024) – który silnik wybrać?

Nowoczesny francuski SUV miał w ofercie sporo wersji benzynowych, hybrydowych i wysokoprężnych. Który silnik wybrać w używanym Peugeocie 3008 II?

Pierwsze wcielenie Peugeota 3008 było nietypowym połączeniem SUV-a z minivanem. Mimo kontrowersyjnej stylistyki, auto spotkało się z uznaniem klientów oczekujących od SUV-a funkcjonalności i praktyczności. Z tym wizerunkiem zerwało drugie wcielenie 3008, które otrzymało znacznie ciekawiej stylizowane nadwozie i tzw. i-Cockpit, czyli z małą kierownicą oraz umieszczonymi nad nią wskaźnikami. Udało się jedna wygospodarować obszerny przedział pasażerski z 520-litrowym bagażnikiem. Na nieco mniej (395 l) mogli liczyć użytkownicy aut z napędem hybrydowym typu plug-in – a taki pojawił się już w 2019 roku (topowy, o mocy 300 KM i z napędem 4×4). Na przestrzeni lat pojawiły się bardziej przyziemne, słabsze warianty, a także mikrohybryda. Nie mogło oczywiście zabraknąć tradycyjnych odmian benzynowych i Diesli.

Z jakim silnikiem warto kupić Peugeota 3008 II z drugiej ręki? Zobaczmy, jakie jednostki napędowe oferowano w tym aucie.

Używany Peugeot 3008 II – silniki benzynowe i wersje hybrydowe

  • 1.2 PureTech (131 KM)
  • 1.6 THP (165 KM)
  • 1.6 PureTech (181 KM)
  • HYBRID 136 (MHEV; 136 KM)
  • HYBRID 180 (PHEV; 180 KM)
  • HYBRID 225 (PHEV; 225 KM)
  • HYBRID 300 (PHEV; 300 KM)

Podstawę gamy odmian benzynowych stanowił 3-cylindrowy 1.2 PureTech o mocy 131 KM. Zasłynął on z awarii paska rozrządu pracującego w kąpieli olejowej (wskutek łuszczenia się materiału, z którego został wykonany pasek, dochodziło do zatkania pompy olejowej). Co ciekawe, w benzynowym 1.2 wykorzystanym do napędu mikrohybrydy (MHEV) o mocy 136 KM użyto zmodernizowanego układu rozrządu z łańcuchem. Ten typ napędu rozrządu trafił do wszystkich jednostek 1.6. Do 2018 roku był to 165-konny 1.6 THP, później – 181-konny 1.6 PureTech z filtrem cząstek stałych (GPF). Obydwa warianty wyraźnie poprawiono względem starszych 1.6 THP sprawiających problemy z rozrządami i turbo. Na bazie silnika 1.6 opracowano aż trzy warianty hybrydowe plug-in – o mocy 180, 225 lub 300 KM. Wszystkie posiadają podłączany do gniazdka akumulator pozwalający przejechać na jednym ładowaniu ok. 50-60 km. Układ jak na razie jest niezawodny. Deklarowane spalanie (1,5 l/100 km) można jednak „włożyć między bajki”, zwłaszcza gdy rozładuje się bateria trakcyjna. Benzynowe Peugeoty 3008 II zazwyczaj zużywają między 7,5 a 9 l benzyny na 100 km w cyklu mieszanym. Silniki 1.2 jako jedyne występowały ze skrzynią ręczną. Automaty (6- lub 8-biegowe) stanowiły w nim opcję, natomiast w pozostałych wersjach pojawiały się obligatoryjnie.

Peugeot 3008 II – dane techniczne, osiągi, spalanie (silniki benzynowe)
Silnik 1.2 PureTech 1.6 THP 1.6 PureTech
Pojemność 1199 cm³ 1598 cm³ 1598 cm³
Paliwo PB PB PB
Maks. moc 131 KM 165 KM 181 KM
Maks. moment 230 Nm 240 Nm 250 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,8 s 8,9 s 8,0 s
Prędkość maks. 188 km/h 206 km/h 219 km/h
Śr. zużycie paliwa 5,4 l/100 km 6,0 l/100 km 5,8 l/100 km
Peugeot 3008 II – dane techniczne, osiągi, spalanie (wersje hybrydowe)
Silnik HYBRID 136 (MHEV) HYBRID 180 (PHEV) HYBRID 225 (PHEV) HYBRID 300 (PHEV)
Pojemność 1199 cm³ 1598 cm³ 1598 cm³ 1598 cm³
Paliwo PB + EV PB + EV PB + EV PB + EV
Maks. moc 136 KM 180 KM 225 KM 300 KM
Maks. moment 230 Nm 360 Nm 360 Nm 520 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,0 s 8,8 s 8,7 s 5,9 s
Prędkość maks. 200 km/h 215 km/h 225 km/h 240 km/h
Śr. zużycie paliwa 5,7 l/100 km 1,5 l/100 km 1,5 l/100 km 1,5 l/100 km
PEUGEOT 3008 II FL Allure Pack 12PureTech 130KM 8AT EAT8 WE2C518 12-2020
Silnik 1.2 PureTech wystarczająco żwawo rozpędza Peugeota 3008. W mikrohybrydzie pojawiła się nowa odmiana z łańcuchem rozrządu zamiast paska w oleju.
Peugeot 3008 II 1.6 THP
Awaryjność montowanego w tym aucie silnika 1.6 THP spadła do niskiego poziomu.

Używany Peugeot 3008 II – silniki Diesla

  • 1.5 HDi (131 KM)
  • 1.6 HDi (120 KM)
  • 2.0 HDi (150 KM, 177 KM, 180 KM)

Początkowo rolę bazowego turbodiesla powierzono dobrze znanej jednostce 1.6 HDi w topowej wersji o mocy 120 KM. Już w 2018 roku ustąpiła ona miejsca nowemu silnikowi 1.5 HDi (131 KM). Następca okazał się mniej trwałą konstrukcją. Zmaga się z pęknięciami łańcucha spinającego wałki rozrządu oraz wyciekami oleju spod pokrywy zaworów. Ten silnik przetrwał niemal do samego końca produkcji 3008 II: wycofano go dopiero pod koniec 2023 roku. Nieco krótszą karierę w tym modelu odbył udany turbodiesel 2.0 HDi, rozwijający tu 150, 177 lub 180 KM. W jego przypadku (jak i pozostałych odmian) trzeba się liczyć z usterkami układu SRC z płynem AdBlue (brak wymaganej ilości płynu moze skutkować problemami z uruchomieniem auta). Peugeoty 3008 1.5/1.6 HDi zazwyczaj zużywają ok. 6-6,5 l/100 km, natomiast w 2.0 HDi trzeba się nastawić na okolice 7 l/100 km. Diesle występowały tylko z przednim napędem. Wszystkie wersje mogły się łączyć z automatami (6- lub 8-biegowymi).

Peugeot 3008 II – dane techniczne, osiągi, spalanie (silniki Diesla)
Silnik 1.5 HDi 1.6 HDi
Pojemność 1499 cm³ 1560 cm³
Paliwo ON ON
Maks. moc 131 KM 120 KM
Maks. moment 300 Nm 300 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,8 s 11,2 s
Prędkość maks. 192 km/h 189 km/h
Śr. zużycie paliwa 4,2 l/100 km 4,3 l/100 km
Peugeot 3008 II – dane techniczne, osiągi, spalanie (silniki Diesla c.d.)
Silnik 2.0 HDi 2.0 HDi 2.0 HDi
Pojemność 1997 cm³ 1997 cm³ 1997 cm³
Paliwo ON ON ON
Maks. moc 150 KM 177 KM 180 KM
Maks. moment 370 Nm 400 Nm 400 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,6 s 9,0 s 8,9 s
Prędkość maks. 207 km/h 208 km/h 211 km/h
Śr. zużycie paliwa 4,7 l/100 km 4,9 l/100 km 4,8 l/100 km
PEUGEOT 3008 II Active 15BlueHDi 130KM 8AT EAT8 WE869TU 08-2018
Nowszy diesel 1.5 HDi nie zdobył aż tak dobrych opinii jak poprzedni 1.6 HDi.
Peugeot 3008 II 2.0 HDi
Mocnego diesla 2.0 HDi finalnie wycofano w 2020 roku.

Używany Peugeot 3008 II – który silnik wybrać?

Warto poszukać dobrze utrzymanych aut z turbodieslami, szczególnie 1.6 lub 2.0 HDi. Wariantu 1.5 HDi nie trzeba skreślać, choć lepiej wybrać auto z już przeprowadzoną naprawą rozrządu. Unikajmy wyeksploatowanych aut benzynowych (zwłaszcza z 1.2 PureTech) bez historii serwisowej. W 3008 II nie trzeba się aż tak obawiać odmian 1.6 THP, ale i też nie można całkiem wykluczać możliwych awarii w przyszłości. Planując użytkowanie auta w mieście warto na poważnie rozważyć kupno wersji hybrydowej.

Przeczytaj więcej na temat używanego Peugeota 3008 II:

Używany Peugeot 3008 II (2016-2024) – opinie użytkowników

Peugeot 3008 II

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji