Peugeot 3008 II - przód

Rodzinny, przestronny i praktyczny, ale nie sztampowy i zdecydowanie wyróżniający się na ulicy? Na rynku jest mnóstwo kompaktowych crossoverów, ale Peugeot 3008 II z pewnością zasługuje na więcej uwagi. Jakie są opinie o tym modelu i czy warto rozważyć jego zakup?

Francuzi często wyznaczali trendy zarówno pod względem stylu, jak i inżynierii, więc nie było niespodzianką, gdy Peugeot 3008 pierwszej generacji przekształcił się z funkcjonalnego, ale raczej niemodnego minivana w stylowego i podążającego za trendami crossovera. Faktycznie, trudno przejść obok Peugeota 3008 II obojętnie, bowiem niemal w każdej konfiguracji samochód wygląda stylowo, nowocześnie i stara się zwrócić na siebie uwagę. Co więcej, wnętrze dorównuje wyglądowi zewnętrznemu, będąc równie innowacyjnym i zaskakująco praktycznym, więc jeśli Peugeot podjął jakiekolwiek ryzyko ze stylistyką, z pewnością się opłaciło. Czy zatem warto rozważyć jego zakup mimo obaw o nietypowe i na pierwszy rzut oka niewygodne wnętrze?

Peugeot 3008 II - tył
W wersji z czerwonym lakierem, wyposażeniem GT i dużymi felgami, Peugeot 3008 II prezentuje się wyjątkowo dynamicznym autem.

Używany Peugeot 3008 II – wymiary, nadwozie

Gdy Peugeot 3008 II pojawił się na rynku w 2016 roku niektórzy mieli obawy, że te odważne i ekscentryczne linie szybko się znudzą i zestarzeją. Tak się nie stało i obecnie egzemplarze z początków produkcji wciąż prezentują się świetnie, świeżo i modnie. To auto, które wygląda dobrze z każdej strony i niemal w każdym kolorze, nawet białym czy srebrnym. Poza tym nie ma dużego znaczenia, czy wybierzemy wersję sprzed czy po liftingu – obie prezentują się dobrze i na tyle różnorodnie, że każdy znajdzie odmianę, która bardziej mu się podoba. Przed liftingiem mamy wąskie światła z charakterystycznym wcięciem u dołu, delikatne wstawki LED w górnej partii i solidny, masywny zderzak z dużymi wlotami powietrza i nakładkami w dolnej części. Po liftingu zderzak przebudowano, stał się nieco lżejszy wizualnie, zmieniono także klosze lamp na bardziej geometryczne, grill wtopił się w przednią część a charakterystycznym elementem stały się LED-owe „kły”. Linia boczna jest muskularna, posiada kilka łagodnych przetłoczeń, jest sporo chromu w górnej partii i szerokie listwy z tworzywa w dolnej części nadwozia. Lekkości dodaje listwa na drzwiach, a z tyłu znajdziemy klapę bagażnika z czarną listwą łączącą ciekawie wyglądające światła LED. Naprawdę, jest na czym zawiesić oko. Peugeot 3008 II mierzy 4447 mm długości, 1841 mm szerokości oraz 1624 mm wysokości (z relingami dachowymi). Rozstaw osi to 2675 mm.

Peugeot 3008 II - przód
Sporo dodatków z tworzywa, srebrnych wstawek i stylistycznych smaczków. Peugeot 3008 II może się podobać nawet młodszym kierowcom.

Używany Peugeot 3008 II – wnętrze, bagażnik

Co prawda Peugeot w swoich nowszych modelach zdążył nas już przyzwyczaić do wyglądu i aranżacji wnętrza, ale wciąż dla osób, które do tej pory jeździły konwencjonalnymi i tradycyjnie stylizowanymi autami, tj. Volkswagen Tiguan czy Skoda Karoq, po wejściu do wnętrza Peugeota 3008 II poczują się jak w innym wymiarze. Dla niektórych może to być szok, inni poczują się nieswojo, ale to dość powszechne zjawisko. Warto jednak dać autu szansę, bo po pewnym czasie operowanie małą, leżącą niemal na udach kierownicą i spoglądanie na szeroki zestaw wskaźników (opcjonalnie wirtualnych i bardzo czytelnych) umieszczonych nad wieńcem kierownicy staje się zaskakująco wygodne i dające sporo frajdy. Ważne, aby odpowiednio ustawić kolumnę kierownicy względem zegarów, tj. tak, aby górna część wieńca była pod ekranem – wtedy to wszystko ma sens. Poza tym wnętrze prezentuje się nietypowo, nowatorsko i wydaje się nieergonomiczne, ale to znów wrażenie.

Miejsca jest sporo, fotele są bardzo wygodne i mają szeroki zakres regulacji. Jest sporo schowków, w tym niezwykle pojemny pod podłokietnikiem, jest również półka na smartfon z ładowarką indukcyjną, kilka portów USB, bardzo dobrej jakości materiały i całkiem niezłe wyposażenie w wyższych wersjach. Fotel pasażera można złożyć na płasko, aby przewieźć długie przedmioty, oparcia kanapy z kolei możemy złożyć z poziomu bagażnika, co jest bardzo wygodne podczas pakowania dużej ilości bagażu. Nie zabrakło nawiewów dla pasażerów z tyłu, podłoga jest płaska, dzięki czemu osobom jadącym z tyłu będzie bardzo wygodnie. Trudno doczepić się do ergonomii i funkcjonalności. Minusy? Podgrzewanej kierownicy nie dostaniemy nawet w opcji, system info-rozrywki jest bardzo przeciętny i ma niewiele funkcji, w bagażniku nie znajdziemy zbyt wielu praktycznych dodatków. Poza tym Peugeot 3008 II pozytywnie zaskoczy nawet sceptyków. Jeśli chodzi o pojemność bagażnika, w układzie 5-osobowym jest to 520 litrów, a po złożeniu oparć kanapy – 1482 litry.

Używany Peugeot 3008 II – silniki

Nie można również narzekać na ofertę silnikowa, która wydaje się bogatsza, niż obecnie dostępna w ofercie. Wśród silników benzynowych mamy jednostkę bazową 1.2 PureTech o mocy 130 KM, która jest wystarczająca, gdy jeździmy samotnie po mieście. Wycieczka z kompletem pasażerów i bagażem może być dość męcząca ze względu na przeciętną elastyczność i niedostatki mocy. O wiele lepszym rozwiązaniem będzie silnik 1.6 THP o mocy 165 lub 180 KM. W tym mocniejszym kierowca ma do dyspozycji 240 Nm, co w połączeniu z 8-biegowym automatem i napędem na przednią oś daje całkiem niezłe osiągi. Od 0 do 100 km/h rozpędzimy się w niecałe 9 sekund, a prędkość maksymalna to 206 km/h. Średnie spalanie to 6 l/100 km.

Peugeot 3008 II - silnik
Silnik 1.6 THP to optymalne rozwiązanie do tego auta, które zapewnia równowagę pomiędzy osiągami i spalaniem.

Jeśli ktoś chciałby spróbować elektromobilności, może zdecydować się na wersję z hybrydą plug-in, która dostępna jest w kilku wersjach mocy. Niedawno na rynku pojawiła się odmiana 180-konna, ale wcześniej w ofercie były wersje o mocy 225 KM oraz topowa, 300-konna z napędem na cztery koła. Moc 300 KM w kompaktowym crossoverze? Brzmi kusząco, choć jest to moc systemowa, napęd tylnej osi z kolei realizowany jest przez silnik elektryczny, ale mimo to przyczepność w trudnych warunkach będzie zdecydowanie lepsza, a osiągi naprawdę imponujące. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 5,9 sekundy, prędkość maksymalna to 235 km/h, a średnie spalanie – około 7 l/100 km. Zasięg na w pełni naładowanej baterii (13 kWh) wynosi około 50 kilometrów.

Peugeot 3008 II - silnik
Dla tych, którzy robią spore przebiegi za miastem i nie oczekują osiągów, jednostka 1.6 BlueHDi będzie wystarczającym wyborem.

Dla zwolenników tradycyjnych rozwiązań jest także kilka wersji wysokoprężnych. Na początku w ofercie był silnik 1.6 BlueHDi o mocy 120 KM, który w 2018 roku został zastąpiony przez 1.5 BlueHDi o mocy 130 KM i momencie obrotowym 300 Nm. W połączeniu z 8-stopniowym automatem przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 11,5 sekundy, prędkość maksymalna to 192 km/h , a średnie spalanie to około 4,1 l/100 km. Alternatywą dla bardziej wymagających jest silnik 2.0 BlueHDi o mocy 150 lub 180 KM. Ten mocniejszy dysponuje 400 Nm momentu obrotowego i pod względem osiągów powinien zadowolić nawet wybrednych. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 9 sekund, prędkość maksymalna to 208 km/h, a średnie spalanie – niespełna 5 l/100 km. Po liftingu w 2020 roku w ofercie ostał się tylko silnik 1.5 BlueHDi o mocy 130 KM.

Używany Peugeot 3008 II – opinie użytkowników

 Zalety 

„Niekonwencjonalna i atrakcyjna stylistyka nadwozia i wnętrza”.

„Przestronne, zaskakująco funkcjonalne i nieźle wykończone wnętrze”.

„Wysoki komfort podróży i niezłe wyposażenie”.

„Przyzwoity wybór jednostek napędowych”.

 Wady 

„Trochę przeciętna widoczność do tyłu przez wąskie okna”.

„Silniki benzynowe sporo palą przy dynamicznej jeździe”.

„System info-rozrywki jest dość przeciętny i nieintuicyjny”.

„Układ wnętrza nie wszystkich do siebie przekona”.

Używany Peugeot 3008 II – awaryjność, typowe usterki

Peugeot 3008 II praktycznie w większości przypadków będzie pełnił funkcję auta rodzinnego i co prawda jest dobrze wykończony, ale warto zwrócić uwagę na ewentualne rozdarcia tapicerki, plamy, pęknięcia itp. Oprócz dość przeciętnie działającego systemu info-rozrywki, trudno doszukiwać się znanych i powtarzających się problemów, które są charakterystyczne dla 3008 II. Jest za to kilka akcji serwisowych, które dotyczyły tego modelu. Niektóre egzemplarze wyprodukowane między 28 stycznia a 7 maja 2018 roku mogą mieć problemy z filtrem cząstek stałych (DPF), w którym może dojść do awarii przez element mocujący czujnik w układzie wydechowym. Warto skontaktować się z lokalnym dealerem podając VIN, który sprawdzi, czy dany egzemplarz kwalifikuje się do akcji serwisowej. Oprócz tego mocowania haka holowniczego mogły nie zostać dokręcone fabrycznie do prawidłowych ustawień w modelach wyprodukowanych w okresie od 15 czerwca 2017 roku do 15 stycznia 2018 roku. Oprócz tego niektóre wczesne modele 3008 wyprodukowane w okresie od 1 października do 30 listopada 2017 roku mogą w ekstremalnych okolicznościach ulec awarii silnika z powodu wewnętrznych elementów, które nie spełniają specyfikacji fabrycznych. Reasumując – warto sprawdzić czy oglądany egzemplarz nie kwalifikował się do żadnej akcji serwisowej, kontaktując się z lokalnym dealerem lub najbliższym ASO.

Peugeot 3008 II - ekran
System info-rozrywki to słabszy punkt 3008 II. Działa dość przeciętnie i ma niewiele opcji konfiguracyjnych.

Używany Peugeot 3008 II – gdzie jest numer VIN?

Numer VIN w Peugeocie 3008 II znajduje się na obudowie deski rozdzielczej w lewym dolnym rogu, widoczny przez szybę czołową. Oprócz tego VIN znajdziemy na słupku środkowym B na tabliczce, jak również pod maską na elemencie stałym, tj. w okolicy mocowania prawego amortyzatora.

Peugeot 3008 II numer VIN

Używany Peugeot 3008 II – sytuacja rynkowa, ceny

W dniu publikacji na serwisie OTOMOTO.pl umieszczonych było około 350 ogłoszeń dotyczących używanego Peugeota 3008 II. Przykładowo model z 2020 roku w wersji Allure Pack z silnikiem 1.2 PureTech i przebiegiem 20 000 kilometrów to koszt około 99 000 złotych. Za około 60 000 złotych można znaleźć model z 2018 roku z silnikiem 1.6 BlueHDi i wyposażeniem Allure oraz przebiegiem 93 000 kilometrów.

Używany Peugeot 3008 II – podsumowanie

Peugeot 3008 II to zdecydowanie jedna z najciekawszych propozycji w segmencie kompaktowych crossoverów. Niektórych może przerażać ekscentrycznym i nieco kosmicznym wnętrzem, które wydaje się skrajnie nieergonomiczne, a w praktyce, po przełamaniu oporów, okazuje się bardzo wygodne i przyjemne w obsłudze. Nie brakuje przestrzeni, praktycznych rozwiązań czy pojemnych schowków. Jest także szeroka paleta silników, choć minusem jest z pewnością wysoka cena zadbanych egzemplarzy.

Polecamy inne nasze artykuły o używanych Peugeotach:

Używany Peugeot 3008 I (2009-2016) – opinie użytkowników

Używany Peugeot 5008 II (od 2017 r.) – opinie użytkowników

Peugeot 3008 II - bok

Peugeot 3008 II – wymiary, pojemność bagażnika
Dł./szer./wys.444/184/162 cm
Rozstaw osi267 cm
Pojemność bagażnika520-1482 l, PHEV 395-1357 l
Peugeot 3008 II – dane techniczne, osiągi, spalanie (silniki benzynowe + PHEV)
Silnik1.2 PureTech1.6 THP1.6 THP1.6 Hybrid 225 PHEV1.6 Hybrid4 300 PHEV
Pojemność1199 cm³1598 cm³1597 cm³1598 cm³1597 cm³
Paliwobenz., turbobenz., turbobenz., turbobenz., turbo + elektr.benz., turbo + elektr.
Maks. moc130 KM165 KM180 KM225 KM300 KM
Maks. moment230 Nm240 Nm240 Nm300 Nm320 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h10,8 s8,9 s8,5 s7,1 s5,9 s
Prędkość maks.188 km/h206 km/h212 km/h220 km/h235 km/h
Śr. zużycie paliwa5,1 l/100 km5,7 l/100 km6,0 l/100 km1,3 l/100 km1,5 l/100 km
Peugeot 5008 II – dane techniczne, osiągi, spalanie (silniki Diesla)
Silnik1.5 BlueHDi1.6 BlueHDi2.0 BlueHDi2.0 BlueHDi
Pojemność1499 cm³1560 cm³1997 cm³1997 cm³
Paliwoturbodieselturbodieselturbodieselturbodiesel
Maks. moc130 KM120 KM150 KM180 KM
Maks. moment300 Nm300 Nm370 Nm400 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h10,8 s11,2 s9,6 s9,0 s
Prędkość maks.192 km/h189 km/h207 km/h208 km/h
Śr. zużycie paliwa4,2 l/100 km4,0 l/100 km4,4 l/100 km4,9 l/100 km

Używany Peugeot 3008 II – galeria

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj