Gama modeli Forda

W 2018 roku Ford sprzedał prawie 5,5 miliona aut na całym świecie. A które z nich były najpopularniejsze w Europie? Oto lista najchętniej kupowanych modeli Forda na Starym Kontynencie.

Obecnie w portfolio amerykańskiego koncernu znajdują się tylko dwie marki – Ford i Lincoln. Jeszcze w poprzedniej dekadzie było ich zdecydowanie więcej, w skład Ford Motor Company wchodziły także: Aston Martin, Daimler, Jaguar, Land Rover, Mercury i Volvo. Poniżej przygotowaliśmy zestawienie najpopularniejszych Fordów w Europie, a także listę modeli nieoferowanych w naszym kraju oraz tych już nieprodukowanych.

1. Fiesta (269 945 szt.)

Produkcja ósmej generacji Fiesty ruszyła w 2017 r. Na europejskim rynku występuje jako 3- lub 5-drzwiowy hatchback oraz w wariancie Active z większym prześwitem. Paleta jednostek napędowych obejmuje 4 silniki benzynowe (85-140 KM) i 1 wysokoprężny (85 KM). Ponadto można zamówić sportową wersję ST z silnikiem 1.5 EcoBoost o mocy 200 KM. W USA Fiesta jest sprzedawana wyłącznie jako sedan, bazujący na poprzedniej generacji modelu.

Ford Fiesta

Warto przeczytać: Ford Fiesta, Honda Jazz, Kia Rio, VW Polo – porównanie

2. Focus (194 097 szt.)

Czwarte wcielenie Focusa trafiło na rynek w 20. rocznicę debiutu pierwszej generacji tego modelu. Klienci w Europie mają do wyboru trzy wersje nadwoziowe: hatchbacka 5d, kombi i uterenowioną Active. Sedan występuje tylko na rynkach azjatyckich. Pod maską znajdziemy jedną z 5 jednostek benzynowych (85-182 KM) lub jedną z 3 wysokoprężnych (95-150 KM). Wkrótce do sprzedaży trafi najmocniejsza odmiana – ST, napędzana przez 280-konny benzynowy silnik 2.3 EcoBoost lub 190-konnego turbodiesla 2.0 EcoBlue.

Ford Focus

Zobacz również: Nowy Focus na tle konkurentów – porównanie

3. Kuga (153 542 szt.)

Druga generacja tego modelu jest w sprzedaży od 2012 roku, a w 2016 r. pokazano Kugę po liftingu. Gamę silnikową tworzą 4 jednostki benzynowe (120-230 KM) i 2 wysokoprężne (150-180 KM). Napęd 4×4 znajdziemy tylko w dwóch najmocniejszych benzyniakach i obydwu turbodieslach. Na początku przyszłego roku zadebiutuje trzecie wcielenie Kugi.

Ford Kuga

Zachęcamy do przeczytania: Ford Kuga 1.5 EcoBoost – test

4. EcoSport (111 856 szt.)

EcoSport drugiej generacji pojawił się na rynku w 2012 roku, a wiosną 2017 r. przeszedł gruntowny lifting. Najmniejszy SUV w gamie Forda powstaje w fabryce w Rumunii. Aktualnie w cennikach znajdziemy tylko 3 silniki benzynowe 1.0 EcoBoost (100-140 KM). Wszystkie wersje mają przedni napęd, wariantu 4×4 nie dostaniemy nawet za dopłatą.

Ford EcoSport

Czytaj także: Crossovery i SUV-y do 70 tys. zł – przegląd rynku

5. C-Max (53 080 szt.)

Drugie wcielenie C-Maxa zadebiutowało w 2010 r., a w 2015 r. zaprezentowano zmodernizowany model. Minivan Forda występuje w dwóch wariantach długości nadwozia: C-Max mierzy 4,38 m, a Grand C-Max – 4,52 m. Klienci mają do wyboru 3 silniki benzynowe (100-150 KM) i 3 wysokoprężne (120-170 KM). Na rynku amerykańskim była dostępna także hybrydowa wersja Energi. C-Max to kolejny model, który przegrał z rosnącą popularnością SUV-ów – w tym roku ma się zakończyć jego produkcja, następcy nie będzie.

Ford C-Max

Przeczytaj również: Używane minivany – 10 propozycji dla rodziny

6. Ka+ (49 820 szt.)

Ka+ jest najmniejszym modelem w gamie Forda, a jego debiut nastąpił w 2014 roku. Występuje jako 5-drzwiowy hatchback oraz w wersji Active z większym prześwitem. Klienci mogą wybierać spośród 2 jednostek benzynowych (70-85 KM) i 1 turbodiesla (95 KM).

Ford Ka+

7. Mondeo (49 605 szt.)

Produkcja Mondeo Mk V rozpoczęła się w 2014 r., a w tym roku ruszyła sprzedaż modelu po liftingu. Mondeo jest dostępne w 3 wariantach nadwozia: liftback, sedan oraz kombi. Paleta jednostek napędowych odświeżonego modelu obejmuje 1 silnik benzynowy (165 KM) i 3 wysokoprężne (120-190 KM). Ponadto odmiany sedan oraz kombi (nowość po liftingu) można kupić z napędem hybrydowym o mocy 187 KM.

Ford Mondeo

Warto przeczytać: Używany Ford Mondeo Mk IV – opinie

8. S-Max (23 737 szt.)

S-Max drugiej generacji zadebiutował na rynku w 2015 r. W podstawowej wersji oferuje miejsce dla 5 osób, za dopłatą można otrzymać dodatkowe dwa fotele w 3. rzędzie. S-Max konstrukcję dzieli z Galaxy, od którego jest bardziej dynamicznie stylizowany. Klienci mają do wyboru 1 silnik benzynowy (165 KM) oraz 4 wysokoprężne (120-240 KM). 150- i 190-konny turbodiesel mogą mieć napęd na cztery koła, pozostałe występują wyłącznie z przednim napędem.

Ford S-Max

9. Galaxy (11 688 szt.)

Trzecia generacja Galaxy jest produkowana od 2015 r. Pod względem technicznym jest spokrewniona z S-Maxem, ale w porównaniu z nim ma bardziej konserwatywny design. Galaxy seryjnie występuje w wariancie 7-osobowym. Gama jednostek napędowych obejmuje 1 silnik benzynowy (165 KM) oraz 4 wysokoprężne (120-240 KM). Tak jak w S-Maxie – napęd 4×4 jest wyposażeniem opcjonalnym w 150- i 190-konnym turbodieslu.

Ford Galaxy

Zobacz również: Używany Ford Galaxy II – opinie

10. Mustang (9618 szt.)

Produkowane od 2014 r. szóste wcielenie Mustanga jest pierwszym, które trafiło do oficjalnej sieci sprzedaży Forda w Europie. W 2017 r. pokazano model po liftingu. Mustang jest dostępny jako coupe oraz kabriolet. Pod jego maską znajdziemy jeden z dwóch silników benzynowych: turbodoładowany 2.3 EcoBoost (290 KM) i wolnossący 5.0 Ti-VCT V8 (450 KM). Napęd trafia na tylne koła za pośrednictwem 6-biegowej ręcznej skrzyni lub automatu o 10 przełożeniach. Wersja specjalna Bullitt ma mocniejszy o 10 KM silnik V8 znany z podstawowej odmiany i występuje tylko jako coupe z manualną skrzynią.

Ford Mustang

Warto przeczytać: Ford Mustang GT po liftingu – test

11. Edge (9527 szt.)

Sprzedaż drugiej generacji Forda Edge ruszyła w Europie w 2016 r., a w ubiegłym roku zadebiutował odświeżony model. Obecnie to największy SUV tej marki dostępny na naszym rynku. Klienci mogą wybierać pomiędzy dwoma jednostkami wysokoprężnymi 2.0 EcoBlue (190 i 238 KM). Mocniejszy wariant ma podwójne doładowanie, a obydwa – napęd 4×4.

Ford Edge

Zachęcamy do przeczytania: Ford Edge 2.0 EcoBlue – test

12. Transit/Tourneo (8842 szt.)

Rozróżnienie w gamie Forda jest proste: nazwa Transit zarezerwowana jest dla wersji dostawczych, Tourneo – osobowych. Większy model Custom trafił do produkcji w 2012 r., rok później dołączył mniejszy Connect (konkurent m.in. Citroena Berlingo). Obydwie wersje występują w dwóch wariantach długości nadwozia. Transita/Tourneo Connect napędza jeden z dwóch turbodiesli 1.5 EcoBlue (100-120 KM), a Custom – jeden z dwóch silników 2.0 EcoBlue (130-170 KM).

Ford Grand Tourneo Connect

13. B-Max (3452 szt.)

Najmniejszy minivan Forda był produkowany w rumuńskiej fabryce w latach 2012-2017. B-Max wyróżnia się przesuwnymi bocznymi drzwiami, które ułatwiają zajmowanie miejsca na tylnej kanapie. Paleta jednostek napędowych obejmowała 5 silników benzynowych (90-140 KM) i 2 wysokoprężne (75-95 KM).

Ford B-Max

Źródło: dane Jato Dynamics za rok 2018

Najpopularniejsze modele Forda na świecie w 2015 roku:

  1. Ford serii F
  2. Focus
  3. Fiesta
  4. Escape
  5. Transit
  6. Explorer
  7. Kuga
  8. EcoSport
  9. Edge
  10. Escort

Najpopularniejsze modele Forda na świecie w 2016 roku:

  1. Ford serii F
  2. Focus
  3. Fiesta
  4. Escape
  5. Fusion
  6. Explorer
  7. Escort
  8. Edge
  9. Fusion
  10. Kuga
  11. Ecosport
  12. Ranger

Modele Forda nieoferowane w Europie:

  • Escape
  • Expedition
  • Explorer
  • Figo
  • Flex
  • Fusion
  • GT
  • seria F
  • Taurus

Modele Forda oferowane w przeszłości:

  • Aerostar
  • Anglia
  • Aspire
  • Bronco
  • Capri
  • Consul
  • Contour
  • Corsair
  • Cortina
  • Cougar
  • Country Squire
  • Crown Victoria
  • Custom
  • Fairlane
  • Fairmont
  • Falcon
  • Galaxie
  • Granada
  • GT40
  • Ka
  • LTD
  • Maverick
  • Orion
  • Pinto
  • Popular
  • Probe
  • Puma
  • Ranchero
  • Scorpio
  • Sierra
  • Taunus
  • Tempo
  • Thunderbird
  • Torino
  • Zephyr
Oceny czytelników
[Głosów: 5 Średnia: 4]