Ford Puma - przód

Ford Puma to miejski crossover, który wyróżnia się przyjemnym prowadzeniem. Ceny tego modelu startują od 69 900 zł. Poznaj dostępne wersje i silniki.

Pierwszy Ford Puma zadebiutował na rynku w 1997 roku i był niewielkim coupe. 22 lata później poznaliśmy drugą odsłonę tego modelu, który zgodnie z aktualnymi trendami stał się miejskim crossoverem. Do głównych atutów Pumy zaliczają się świetne właściwości jezdne, oszczędne silniki benzynowe z układem mild hybrid 48V oraz atrakcyjny design. Jednak coś za coś – sportowa sylwetka ogranicza nieco przestronność kabiny. Za to na plus pod względem funkcjonalności należy zaliczyć spory bagażnik z dodatkowym schowkiem pod podłogą.

Ford Puma (2021) – wymiary, pojemność bagażnika

Nowy Ford Puma mierzy 418,6 cm długości (420,7 cm w wersji ST-Line), 193,0 cm szerokości (z lusterkami) i 153,8 cm wysokości (153,4 cm w wersji ST-Line). Jego rozstaw osi to 258,8 cm. Pojemność bagażnika w aucie z bazowym silnikiem benzynowym wynosi 456 litrów, a maksymalnie można ją powiększyć do 1216 l. Wersje 1.0 EcoBoost Hybrid oferują nieco mniejszy kufer, odpowiednio: 406-1161 l.

Ford Puma - bagażnik

Ford Puma (2021) – dane techniczne, silniki, osiągi, zużycie paliwa

Gama silnikowa obejmuje 3 jednostki benzynowe. Silniki EcoBoost Hybrid są seryjnie wyposażone w układ mild hybrid z instalacją 48V. Wszystkie wersje mają przedni napęd.

Silniki benzynowe:

  • 1.0 EcoBoost (95 KM, 170 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią, przyspieszenie 0-100 km/h: 11,9 s, prędkość maksymalna: 173 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,7 l/100 km
  • 1.0 EcoBoost Hybrid (125 KM, 210 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,8 s, prędkość maksymalna: 191 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,4-6,0 l/100 km
  • 1.0 EcoBoost Hybrid (125 KM, 210 Nm) z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową DCT, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,6 s, prędkość maksymalna: 190 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,7-6,2 l/100 km
  • 1.0 EcoBoost Hybrid (155 KM, 220 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,0 s, prędkość maksymalna: 205 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,5-6,1 l/100 km
  • 1.0 EcoBoost Hybrid (155 KM, 220 Nm) z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową DCT, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,7 s, prędkość maksymalna: 200 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,8-6,4 l/100 km
Ford Puma - silnik
Silnik 1.0 EcoBoost Hybrid

Nowy Ford Puma (2021) – wersje wyposażenia i ceny

Podane ceny dotyczą aut z silnikami 1.0 EcoBoost/95 KM (Trend), 1.0 EcoBoost Hybrid/125 KM (Titanium, Titanium X, ST-Line i ST-Line X) oraz 1.0 EcoBoost Hybrid/155 KM (ST-Line Vignale). Dopłata do dwusprzęgłowej skrzyni (dotyczy jednostek 1.0 EcoBoost Hybrid) wynosi 8200 zł. Wszystkie wersje są objęte 2-letnią gwarancją bez limitu kilometrów.

Ford Puma - deska rozdzielcza

Trend – od 69 900 zł, wybrane elementy wyposażenia standardowego:

  • 16-calowe stalowe obręcze kół z kołpakami
  • Klimatyzacja manualna
  • Reflektory projekcyjne LED, ze światłami do jazdy dziennej i światłami mijania w technologii LED
  • Tylne światła w technologii LED
  • Lusterka boczne sterowane i podgrzewane elektrycznie
  • Czarna listwa wzdłuż dolnej linii szyb
  • Radioodtwarzacz Ford SYNC 2.5 i DAB+ z 8-calowym ekranem dotykowym
  • Obsługa Apple CarPlay i Android Auto
  • Zestaw głośnomówiący Bluetooth
  • FordPass Connect z modemem GSM
  • System Pre-Collision Assist z systemem aktywnego hamowania
  • Lane Keeping Aid – system kontroli pasa ruchu
  • Tempomat
  • Kierownica i uchwyt dźwigni zmiany biegów wykończone skórą ekologiczną Sensico
  • Tapicerka materiałowa Logica
  • Centralny zamek z dwoma składanymi kluczykami
  • Elektrycznie sterowane szyby przednich i tylnych drzwi
  • Welurowe dywaniki podłogowe z przodu i z tyłu
  • System monitorowania ciśnienia w oponach

Titanium – od 81 900 zł, obejmuje wyposażenie wersji Trend oraz dodatkowo:

  • 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich
  • Auto High Beam – system automatycznego sterowania światłami drogowymi
  • Czujniki parkowania z tyłu
  • Lusterka boczne składane elektrycznie
  • System nawigacji satelitarnej z Ford SYNC 3 i DAB+ z 8-calowym ekranem dotykowym
  • 4,2-calowy, kolorowy wyświetlacz na tablicy zegarów
  • Uchwyt dźwigni hamulca ręcznego wykończony skórą ekologiczną Sensico
  • Tapicerka materiałowa Alhambra
  • Nastrojowe oświetlenie wnętrza diodami LED
  • Konsola centralna z podłokietnikiem i schowkiem
Ford Puma (2020)
Cztery elektryczne szyby oraz elektrycznie sterowane lusterka należą do wyposażenia seryjnego. Elektrycznie składane lusterka to standard od wersji Titanium.

Titanium X – od 90 750 zł, obejmuje wyposażenie wersji Titanium oraz dodatkowo:

  • 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich z wykończeniem maszynowym
  • Klimatyzacja automatyczna
  • System nagłośnienia premium B&O
  • Wycieraczki przedniej szyby sterowane automatycznie, z czujnikiem deszczu
  • Automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne
  • Dodatkowo przyciemniane szyby w tylnej części nadwozia
  • Tapicerka częściowo skórzana
  • Bezprzewodowa ładowarka do smartfonów
  • Regulacja wysokości fotela pasażera oraz odcinka lędźwiowego
Ford Puma (2020)
Układ start/stop można wyłączyć za pomocą przycisku umieszczonego między fotelami.

ST-Line – od 86 600 zł, obejmuje wyposażenie wersji Titanium oraz dodatkowo:

  • 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich
  • Sportowe zawieszenie
  • Przedni i tylny zderzak w w stylizacji ST-Line
  • Górna krata wlotu powietrza w stylizacji ST-Line
  • Listwy progowe lakierowane w kolorze nadwozia, w stylizacji ST-Line z elementami w kolorze czarnym
  • Emblemat ST-Line na przednich błotnikach
  • 12,3-calowy, kolorowy, konfigurowalny wyświetlacz na tablicy zegarów
  • Przycisk rozrusznika Ford Power
  • Podsufitka materiałowa w ciemnej tonacji
  • Kierownica i uchwyt dźwigni zmiany biegów wykończone skórą ekologiczną Sensico w stylizacji ST-Line
  • Tapicerka materiałowa Court w ciemnej tonacji, z czerwonymi przeszyciami
Ford Puma (2020)
Automatyczna klimatyzacja należy do wyposażenia seryjnego w wersjach Titanium X, ST-Line X oraz ST-Line Vignale.

ST-Line X – od 95 450 zł, obejmuje wyposażenie wersji ST-Line oraz dodatkowo:

  • 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich z wykończeniem maszynowym
  • Klimatyzacja automatyczna
  • System nagłośnienia premium B&O
  • Wycieraczki przedniej szyby sterowane automatycznie, z czujnikiem deszczu
  • Automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne
  • Dodatkowo przyciemniane szyby w tylnej części nadwozia
  • Tapicerka częściowo skórzana
  • Bezprzewodowa ładowarka do smartfonów
  • Regulacja wysokości fotela pasażera oraz odcinka lędźwiowego
Ford Puma (2020)
Pod podłogą bagażnika znajdziemy MegaBox, czyli dodatkowy schowek o pojemności 81 litrów (w wersji hybrydowej ma 68 l; na zdjęciu).

ST-Line Vignale – od 108 900 zł, obejmuje wyposażenie wersji ST-Line oraz dodatkowo:

  • 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich
  • Klimatyzacja automatyczna
  • Reflektory statyczne Full LED, w stylistyce GT
  • Dodatkowo przyciemniane szyby w tylnej części nadwozia
  • Wycieraczki przedniej szyby sterowane automatycznie, z czujnikiem deszczu
  • Czujniki parkowania z przodu i z tyłu
  • Przedni zderzak lakierowany w kolorze nadwozia ze wstawkami w kolorze chromu
  • Tylny zderzak lakierowany w kolorze nadwozia z elementami w kolorach czarnym oraz satynowego aluminium
  • Listwy progowe lakierowane w kolorze nadwozia, z elementami w kolorze czarnym oraz chromu
  • Tylny spojler duży, w stylistyce sportowej, lakierowany w kolorze nadwozia
  • Listwa wzdłuż dolnej linii szyb bocznych w kolorze chromu
  • Lusterka boczne z projekcją logo Puma
  • System nagłośnienia premium B&O
  • Deska rozdzielcza wykończona częściowo winylem, z przeszyciami w kolorze szarym
  • Tapicerka skórzana Windsor
  • Fotele pasażera z ręczną regulacją podparcia odcinka lędźwiowego
  • Ford KeyFree – system centralnego zamka z kluczem elektronicznym

Więcej na temat nowego Forda Puma:

Ford Puma 1.0 EcoBoost – nasz test

11 miejskich crossoverów, w tym Ford Puma – porównanie

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here