NowościPremieryFord Puma ST Powershift – oficjalne zdjęcia i informacje

Ford Puma ST Powershift – oficjalne zdjęcia i informacje

Ford Puma ST wkrótce będzie oferowany także z litrowym silnikiem i dwusprzęgłową skrzynią biegów Powershift. Sprawdź, czym się wyróżnia ten sportowy crossover w nowej wersji silnikowej.

Ford Puma ST zadebiutował w 2020 roku i do tej pory był dostępny wyłącznie w jednej konfiguracji – z 1,5-litrowym motorem EcoBoost o mocy 200 KM oraz ręczną skrzynią biegów. Już niedługo to się jednak zmieni, ponieważ producent spod znaku błękitnego owalu zapowiedział wprowadzenie do oferty nowej wersji silnikowej. Została ona przygotowana z myślą o klientach, którzy oczekują większej wygody w codziennej eksploatacji, ale nie chcą przy tym rezygnować z dobrych osiągów i świetnych właściwości jezdnych.

Ford Puma ST Powershift (2023)
Lakier Azura Blue jest zarezerwowany wyłącznie dla Pumy ST ze skrzynią Powershift.

Usportowiony crossover Forda w swojej najnowszej odsłonie otrzymał słabszą jednostkę napędową, ale za to połączoną z dwusprzęgłową przekładnią Powershift. Nowym „sercem” Pumy ST jest opracowany specjalnie dla tego modelu silnik 1.0 EcoBoost Hybrid, który rozwija 170 KM przy 5750 obr./min oraz 248 Nm przy 3000 obr./min. Charakterystyka pracy 7-biegowej skrzyni Powershift i układu mild hybrid została zoptymalizowana nie tylko pod kątem jak najlepszych osiągów, ale również oszczędności. W efekcie Ford Puma ST w nowej wersji silnikowej przyspiesza do „setki” w 7,4 s (0,7 s wolniej od 200-konnej odmiany, ale za to aż o 1,3 s szybciej od 155-konnego wariantu EcoBoost Hybrid) i zużywa średnio 6,3 l benzyny na 100 km (0,5 l mniej od 1.5 EcoBoost).

Ford Puma ST Powershift (2023)
Dwusprzęgłowa skrzynia Powershift o 7 przełożeniach została wyposażona w tryb manualny. Biegi zmienia się za pomocą łopatek przy kierownicy.

Zestrojenie zawieszenia i układu kierowniczego w 170-konnej Pumie ST jest identyczne jak w mocniejszej wersji. Wydajne hamulce z tarczami o średnicy 325 mm na przedniej osi także zostały przejęte z topowego wariantu, jednak ich działanie zostało poprawione, aby zapewnić lepszą współpracę z układem odzyskiwania energii.

Ford Puma ST Powershift (2023)
Za 19-calowym felgami kryją się tarcze o średnicy 325 mm.

Z zewnątrz Forda Puma ST ze skrzynią Powershift rozpoznamy jedynie po nowym kolorze Azura Blue, zarezerwowanym tylko dla tej odmiany (w ofercie będzie do wyboru także 5 innych kolorów). W kabinie natomiast jedynym wyróżnikiem tej wersji będzie inna dźwignia zmiany biegów. Tak jak w mocniejszym wariancie, na pokładzie opisywanego crossovera znajdziemy m.in. sportowe fotele Ford Performance, podgrzewaną przednią szybę oraz system multimedialny Ford SYNC 3 z 8-calowym ekranem dotykowym.

Ford nie przedstawił jeszcze cennika Pumy ST z dwusprzęgłową przekładnią Powershift. Ceny modelu z 200-konnym silnikiem i manualną skrzynią startują aktualnie od 149 700 zł. Można przyjąć, że nowa wersja zostanie podobnie wyceniona.

Sprawdź szczegółowy cennik Forda Puma ST 1.5 EcoBoost:

Ford Puma ST – opis wersji i cennik

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU

1 KOMENTARZ

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji