NowościAktualności6 sprytnych rozwiązań w Fordzie Puma

6 sprytnych rozwiązań w Fordzie Puma

Ford Puma to cieszący się dużą popularnością miejski crossover, który nie tylko świetnie wygląda, ale także został wyposażony w kilka naprawdę ciekawych udogodnień. Przedstawiamy 6 sprytnych rozwiązań dostępnych w tym modelu.

Ford Puma w obecnym wydaniu zadebiutował w 2019 roku, a jego nazwa odwołuje się do niewielkiego coupe oferowanego w latach 1997-2001. Aktualny model jest miejskim crossoverem, który dzieli podzespoły z Fiestą. Po stronie zalet Pumy należy wskazać atrakcyjną stylistykę, dopracowane właściwości jezdne, oszczędne silniki benzynowe 1.0 EcoBoost Hybrid (125-155 KM) oraz bogate wyposażenie seryjne. Dodatkowy atut opisywanego Forda stanowią funkcjonalne rozwiązania, których próżno szukać u większości rywali. Poniżej omawiamy 6 naszym zdaniem najbardziej interesujących udogodnień zastosowanych w tym modelu.

Ford Puma (2023)

1 Schowek MegaBox

W każdej Pumie pod podłogą bagażnika znajdziemy innowacyjny schowek MegaBox, który ma 81 litrów pojemności. Tę dodatkową przestrzeń ładunkową można wykorzystać na wiele sposobów. MegaBox został wykończony wodoodporną powłoką, a na jego dnie znajduje się korek spustowy, dzięki czemu można go z łatwością wyczyścić po przewiezieniu brudnych i mokrych rzeczy, np. sprzętu sportowego czy ubłoconych butów. Co więcej, ten sprytny schowek umożliwia także transport wysokich przedmiotów (do 115 cm wysokości), które muszą być przewożone pionowo, jak np. roślina w doniczce.

2 Bezdotykowo i elektrycznie sterowana pokrywa bagażnika

Klapa bagażnika otwierana i zamykana elektrycznie za pomocą ruchu nogi pod tylnym zderzakiem kojarzy się raczej z droższymi modelami z wyższych segmentów. Tymczasem takie właśnie rozwiązanie może znaleźć się na wyposażeniu miejskiej Pumy. W zależności od wersji wymaga 2840 zł lub 3720 zł dopłaty, ale idzie w parze z dodatkowymi udogodnieniami – dostępem bezkluczykowym Ford KeyFree wraz z przyciskiem rozrusznika Ford Power. Wybierając wersję specjalną Vivid Ruby Edition, otrzymamy to wszystko w standardzie.

Ford Puma (2023)

3 Zdejmowane pokrowce na fotelach

Do Forda Puma w odmianie Titanium można zamówić materiałową tapicerką z możliwością zdjęcia i ponownego założenia (opcja za 1300 zł). Zdejmowane pokrowce łatwo się montuje (są na suwak) i można je prać w pralce. Dzięki temu w przypadku pobrudzenia tapicerki nie trzeba używać specjalistycznych środków czy oddawać auta do firmy detailingowej. To rozwiązanie stworzone z myślą o rodzinach z małymi dziećmi oraz osobach podróżujących z domowymi pupilami.

4 Podgrzewana przednia szyba

Podgrzewana przednia szyba Quickclear to chyba najbardziej charakterystyczne dla Forda rozwiązanie, dostępne we wszystkich modelach marki. Można zapomnieć o czasochłonnym skrobaniu szyby na mrozie – po naciśnięciu jednego przycisku już po kilkunastu sekundach można odzyskać widoczność i to bez wysiadania z auta. To udogodnienie jest oferowane w pakiecie Winter za 2900 zł wraz z podgrzewanymi fotelami i kierownicą.

Ford Puma (2023)

5 Funkcja MyKey

Tę funkcję docenią przede wszystkim osoby, którym zdarza się pożyczać auto świeżo upieczonemu kierowcy i chcą mieć kontrolę nad tym, w jaki sposób ich samochód jest użytkowany. Technologia Ford MyKey pozwala na indywidualne zaprogramowanie kluczyka i przypisanie do niego określonych parametrów, jak np. maksymalna prędkość, maksymalna głośność radia, przypomnienie o zapięciu pasów czy brak możliwości dezaktywacji systemów asystujących. Opisywana funkcja działa także z opcjonalnym dostępem bezkluczykowym.

Ford Puma (2023)

6 Wlew paliwa Easy-Fuel

Jeszcze jednym przydatnym rozwiązaniem, na które warto zwrócić uwagę, jest bezkorkowy wlew paliwa Ford Easy-Fuel. Posiada on dwie istotne zalety. Po pierwsze, w zasadzie uniemożliwia pomyłkę przy dystrybutorze i zatankowanie niewłaściwego paliwa, a tym samym pozwala uniknąć wzywania lawety i kosztownej wizyty w serwisie. Po drugie, brak korka oznacza, że nie ubrudzimy sobie rąk podczas otwierania baku.

Ford Puma (2023)

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji