NowościAktualnościOd Pumy do Explorera – wszystkie SUV-y Forda

Od Pumy do Explorera – wszystkie SUV-y Forda

W szerokiej gamie SUV-ów i crossoverów Forda każdy znajdzie coś dla siebie – od zwinnej, miejskiej Pumy do dużego, rodzinnego Explorera. Zachęcamy do zapoznania się z pełną ofertą marki.

W dzisiejszych czasach SUV-y oraz crossovery stanowią trzon sprzedaży wielu koncernów i nie inaczej jest w przypadku Forda. Według danych JATO Dynamics w ubiegłym roku dwoma najchętniej kupowanymi modelami tej marki w Europie były Puma i Kuga – łącznie znalazły blisko ćwierć miliona nabywców. Rosnąca popularność tego typu aut nie powinna dziwić. Ze względu na podniesione nadwozie do SUV-a czy crossovera wygodniej się wsiada, a zwiększony prześwit daje większą pewność poza utwardzonymi drogami.

Europejska gama SUV-ów Forda obejmuje pięć modeli – Puma, EcoSport, Kuga, Mustang Mach-E i Explorer. Poniżej przedstawiamy szczegóły dotyczące aktualnej oferty producenta spod znaku niebieskiego owalu.

Ford Puma

Ford Puma - przód

Ford Puma w aktualnej odsłonie zadebiutował w 2019 roku. Ten atrakcyjnie wyglądający crossover jest większy, nowocześniejszy i praktyczniejszy od Fiesty, na której bazuje. Co więcej, pomimo zwiększonego prześwitu jest równie przyjemny w prowadzeniu. Po stronie zalet opisywanego modelu należy wskazać także oszczędne silniki benzynowe 1.0 EcoBoost Hybrid (125-155 KM), które mogą być łączone z precyzyjną, 6-biegową skrzynią manualną lub 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową. Zwieńczeniem gamy jest sportowy wariant ST z 200-konnym silnikiem 1.5 EcoBoost i ręczną skrzynią.

Ceny Forda Puma startują od 104 500 zł, a oferta obejmuje aż sześć poziomów wyposażenia (Titanium, Titanium X, ST-Line, ST-Line X, ST i ST X) oraz wersję specjalną (Gold Edition). Już podstawowa odmiana zapewnia wysoki standard, na który składają się m.in. manualna klimatyzacja, Pre-Collision Assist z systemem aktywnego hamowania, Lane Keeping Aid (system kontroli pasa ruchu), czujniki parkowania z tyłu, reflektory projekcyjne LED, tylne światła LED, lusterka boczne składane elektrycznie z lampkami oświetlający podłoże, kierownica i dźwignia zmiany biegów wykończone skórą oraz system multimedialny z 8-calowym ekranem dotykowym i nawigacją.

Ford Puma - tył

Ford Puma – opis wersji i cennik

Ford EcoSport

Ford EcoSport - przód

Ford EcoSport obecnej generacji pojawił się na rynku w 2012 roku, a wiosną 2017 roku został odświeżony. Kanciaste nadwozie skrywa przestronną kabinę oraz całkiem pojemny bagażnik, a niewielkie rozmiary auta (niespełna 4,1 metra długości) oraz wysoka pozycja za kierownicą ułatwiają manewrowanie w zatłoczonych centrach miast. Pod maską EcoSporta znajdziemy benzynową jednostkę 1.0 EcoBoost o mocy 125 KM, którą połączono z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach.

Do wyboru są trzy wersje (Titanium, ST-Line i Active), a cennik otwiera kwota 95 900 zł. Lista wyposażenia seryjnego obejmuje m.in. 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, automatyczną klimatyzację, tempomat z ogranicznikiem prędkości, czujniki parkowania z tyłu, kierownicę wykończoną skórą ekologiczną Sensico, zestaw głośnomówiący Bluetooth, radioodtwarzacz z Ford SYNC 2.5 i DAB+ oraz 8-calowy ekran dotykowy.

Ford EcoSport - tył

Ford EcoSport – opis wersji i cennik

Ford Kuga

Ford Kuga - przód

Ford Kuga 3. generacji został oficjalnie przedstawiony w 2019 roku. Do głównych atutów tego modelu należą efektowny design, przestronne i funkcjonalne wnętrze oraz świetne właściwości jezdne. Korzystnie prezentuje się także gama silnikowa, która obejmuje benzynowy motor 1.5 EcoBoost (150 KM), turbodiesla 2.0 EcoBlue (120 KM) oraz trzy wersje hybrydowe – dwie klasyczne hybrydy (190 KM; z napędem przednim lub 4×4) i wariant plug-in (225 KM).

W ofercie znajdziemy pięć poziomów wyposażenia (Titanium, Titanium X, ST-Line, ST-Line X i Vignale), a ceny zaczynają się od 142 500 zł. W standardzie można liczyć na m.in. 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, dwustrefową klimatyzację automatyczną, tempomat z regulowanym ogranicznikiem prędkości, dostęp bezkluczykowy Ford KeyFree, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, kamerę cofania, 12,3-calowe cyfrowe zegary oraz system nawigacji satelitarnej z DAB+ i 8-calowym ekranem dotykowym.

Ford Kuga - tył

Ford Kuga – opis wersji i cennik

Ford Mustang Mach-E

Ford Mustang Mach-E - przód

Ford Mustang Mach-E został oficjalnie pokazany w listopadzie 2019 roku, a na polskim rynku zadebiutował na początku 2021 roku. Ten pierwszy w pełni elektryczny SUV spod znaku niebieskiego owalu przekonuje do siebie dużym zasięgiem na jednym ładowaniu, bardzo dobrymi osiągami oraz obszerną kabiną. Klienci mają do wyboru pięć wersji silnikowych (269-487 KM).

Podstawowy model z mniejszą baterią i tylnym napędem jest wyceniony na 292 000 zł. Na liście jego wyposażenia standardowego znajdziemy m.in. 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, dwustrefową klimatyzację automatyczną, tempomat adaptacyjny z funkcją automatycznego zatrzymania i ponownego rozpoczęcia jazdy oraz funkcja utrzymania pośrodku pasa ruchu, reflektory LED z funkcją Auto High-Beam, tylne światła LED, podgrzewaną przednią szybę, bezprzewodową ładowarkę do smartfonów, 10,2-calowe cyfrowe zegary oraz system multimedialny z 15,5-calowym ekranem dotykowym.

Ford Mustang Mach-E - tył

Ford Mustang Mach-E – opis wersji i cennik

Ford Explorer

Ford Explorer - przód

Ford Explorer w obecnym wydaniu trafił do sprzedaży w Polsce w 2020 roku. Do jego zalet należą przede wszystkim wyjątkowo przestronne wnętrze, spory bagażnik, komfort jazdy, świetne osiągi oraz pewne prowadzenie. Na naszym rynku ten 7-miejscowy SUV jest dostępny wyłącznie jako hybryda plug-in, na którą składają się benzynowy silnik 3.0 V6 EcoBoost i silnik elektryczny. Moc systemowa tego układu wynosi 457 KM, a maksymalny moment obrotowy to 825 Nm.

Oferta obejmuje dwie wersje wyposażenia: ST-Line (411 500 zł) oraz Titanium (413 500 zł). Różnią się one głównie wzorem felg, kilkoma zewnętrznymi detalami i wykończeniem wnętrza. W standardzie każdej odmiany znajdziemy m.in. trzystrefową klimatyzację automatyczną, system kamer 360 stopni, reflektory i tylne światła LED, otwierany dach panoramiczny, podgrzewaną przednią szybę, przednie fotele z elektryczną regulacją położenia, bezprzewodową ładowarkę do smartfonów, 12,3-calowe cyfrowe zegary, oraz system multimedialny z nawigacją i 10-calowym ekranem dotykowym.

Ford Explorer - tył

Ford Explorer – opis wersji i cennik

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji