Ford Puma - przód

Ford Puma w aktualnym wydaniu został przedstawiony w 2019 roku. Ceny tego modelu zaczynają się od 99 500 zł. Poznaj dostępne wersje i silniki.

Pierwszy Ford Puma zadebiutował na rynku w 1997 roku i był niewielkim coupe. W 2019 roku poznaliśmy drugą odsłonę tego modelu, który zgodnie z aktualnymi trendami stał się miejskim crossoverem. Do głównych atutów Pumy zaliczają się świetne właściwości jezdne, oszczędne silniki benzynowe z układem mild hybrid 48V oraz atrakcyjny design. Jednak coś za coś – sportowa sylwetka ogranicza nieco przestronność kabiny. Za to na plus pod względem funkcjonalności należy zaliczyć spory bagażnik z dodatkowym schowkiem pod podłogą.

NASZ SKLEP

Ford Puma (2022) – wymiary, pojemność bagażnika

Ford Puma mierzy 418,6 cm długości (420,7 cm w wersji ST-Line), 177,7 cm szerokości (193,0 cm z lusterkami) i 153,6 cm wysokości (153,4 cm w wersji ST-Line). Jego rozstaw osi to 258,8 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 456 litrów, a maksymalnie można ją powiększyć do 1216 l.

Ford Puma (2022) – dane techniczne, silniki, osiągi, zużycie paliwa

Gama silnikowa obejmuje 2 jednostki benzynowe z układem mild hybrid 48V. Wszystkie wersje mają przedni napęd.

Silniki benzynowe z układem mild hybrid 48V:

  • 1.0 EcoBoost Hybrid (125 KM, 210 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,8 s, prędkość maksymalna: 191 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,4-6,0 l/100 km
  • 1.0 EcoBoost Hybrid (125 KM, 210 Nm) z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową PowerShift, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,6 s, prędkość maksymalna: 190 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,7-6,2 l/100 km
  • 1.0 EcoBoost Hybrid (155 KM, 220 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,0 s, prędkość maksymalna: 205 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,5-6,1 l/100 km
  • 1.0 EcoBoost Hybrid (155 KM, 220 Nm) z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową PowerShift, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,7 s, prędkość maksymalna: 200 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,8-6,4 l/100 km
Ford Puma - silnik
Silnik 1.0 EcoBoost Hybrid

Nowy Ford Puma (2022) – wersje wyposażenia i ceny

Podane ceny dotyczą aut z silnikiem 1.0 EcoBoost Hybrid/125 KM i manualną skrzynią biegów. Odmiana 1.0 EcoBoost Hybrid/155 KM kosztuje odpowiednio: 107 500 zł (ST-Line) oraz 116 350 zł (ST-Line X). Dopłata do dwusprzęgłowej przekładni PowerShift wynosi 8200 zł. Wszystkie wersje są objęte 2-letnią gwarancją bez limitu kilometrów.

Ford Puma - deska rozdzielcza

Titanium – od 99 500 zł, wybrane elementy wyposażenia standardowego:

  • 17-calowe stalowe strukturalne obręcze kół z kołpakami, z oponami 215/55 R17
  • Zestaw do naprawy ogumienia
  • Klimatyzacja manualna
  • Poduszki powietrzne – poduszki czołowe dla kierowcy i pasażera z przodu
  • Poduszki powietrzne – poduszki boczne dla kierowcy i pasażera z przodu
  • Boczne kurtyny powietrzne – chroniące osoby w 1. i 2. rzędzie siedzeń
  • Wyłącznik przedniej poduszki czołowej powietrznej pasażera
  • Inteligentny System Bezpieczeństwa (IPS)
  • System ABS z elektronicznym układem podziału siły hamowania oraz układem wspomagania awaryjnego hamowania
  • Elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy (ESC)
  • Układ ułatwiający ruszanie na wzniesieniach (HSA)
  • Światła awaryjnego hamowania – włączające się automatycznie w momencie gwałtownego hamowania
  • Pre-Collision Assist – system wspomagający kierowcę w unikaniu lub zmniejszaniu skutków kolizji z poprzedzającymi pojazdami lub pieszymi do prędkości maksymalnej 120 km/h, zawiera system Advance Emergency Braking działający w oparciu o informacje z kamery przedniej
  • Lane Keeping Aid – system wspomagający utrzymanie pojazdu na pasie ruchu
  • Traffic Sign Recognition – system rozpoznawania znaków drogowych
  • Driver Alert – system monitorowania koncentracji kierowcy
  • Tempomat
  • System wyboru trybu jazdy
  • System monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS)
  • Układ kierowniczy ze wspomaganiem elektrycznym (EPAS)
  • Czujniki parkowania z tyłu
  • Centralny zamek ze zdalnym sterowaniem i dwoma kluczykami
  • Automatyczne światła z czujnikiem zmierzchu
  • Auto High Beam – system automatycznego sterowania światłami drogowymi
  • Reflektory projekcyjne LED, zawierają światła do jazdy dziennej i światła mijania w technologii LED
  • Przednie światła przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów
  • Tylne światła w technologii LED
  • Lusterka boczne z kierunkowskazami, lampkami oświetlającymi podłoże
  • Tylny spojler lakierowany w kolorze nadwozia
  • Listwa wzdłuż dolnej linii szyb bocznych w kolorze chromu
  • Kierownica i uchwyt manualnej dźwigni zmiany biegów wykończone skórą ekologiczną Sensico
  • Uchwyt dźwigni hamulca ręcznego wykończony skóra ekologiczną Sensico
  • Podsufitka materiałowa, w jasnej tonacji
  • Tapicerka materiałowa
  • Przednie fotele – styl sportowy
  • Fotel kierowcy – ręczna regulacja położenia w 8 kierunkach (przód-tył, góra-dół, pochylenie oparcia, podparcie odcinka lędźwiowego)
  • Fotel pasażera – ręczna regulacja położenia w 6 kierunkach (przód-tył, pochylenie oparcia, podparcie odcinka lędźwiowego)
  • Tylna kanapa – składane oparcie, dzielone w proporcji 60:40; siedzisko kanapy mocowane na stałe
  • Dywaniki w 1. rzędzie foteli – welurowe
  • Centralna konsola z podłokietnikiem i schowkiem
  • Elastyczna osłona bagażnika otwierana z klapą bagażnika
  • Wykładzina przestrzeni bagażowej
  • Ford MegaBox – dodatkowa przestrzeń ładunkowa pod podłogą bagażnika
  • Pakiet Ambient Lighting – nastrojowe oświetlenie wnętrza diodami LED
  • Elektrycznie sterowane, podgrzewane i składane lusterka boczne
  • Elektrycznie sterowane szyby przednich i tylnych drzwi
  • 4,2-calowy kolorowy wyświetlacz na tablicy zegarów
  • System nawigacji satelitarnej z Ford SYNC 3 i DAB+, zawiera: 8-calowy kolorowy ekran dotykowy, AppLink, rozbudowana funkcja sterowania głosem w języku polskim, funkcja wzywania pomocy, 2xUSB, zdalne sterowanie na kierownicy, mapy Europy z widokiem 3D, menu tekstowe i komunikaty głosowe nawigacji w języku polskim
  • FordPass Connect z modemem GSM, zawiera: zdalne zamykanie/otwieranie zamków drzwi, funkcję lokalizacji pojazdu, status systemów pokładowych, informację o ruchu drogowym przez kanał GSM (live Traffic), hotspot Wi-Fi
  • Obsługa Apple CarPlay i Android Auto
  • Zestaw głośnomówiący z Bluetooth

Titanium X – od 108 350 zł, obejmuje wyposażenie wersji Titanium oraz dodatkowo:

  • 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, z oponami 215/50 R18
  • Klimatyzacja automatyczna z elektroniczną kontrolą temperatury (EATC)
  • Wycieraczki przedniej szyby sterowane automatycznie, z czujnikiem deszczu
  • Dodatkowo przyciemniane szyby w tylnej części nadwozia
  • Tapicerka częściowo skórzana (skóra ekologiczna)
  • Fotel pasażera – ręczna regulacja położenia w 8 kierunkach (przód-tył, góra-dół, pochylenie oparcia, podparcie odcinka lędźwiowego)
  • Dywaniki w 1. i 2. rzędzie foteli – welurowe
  • Lusterko wsteczne ściemniające się automatycznie
  • Bezprzewodowa ładowarka do smartfonów
  • System nagłośnienia premium B&O, zawiera 10 głośników oraz wzmacniacz 575W
Ford Puma - indukcyjna ładowarka
Bezprzewodowa ładowarka do telefonu należy do wyposażenia seryjnego w Titanium X oraz ST-Line X.

ST-Line – od 104 200 zł, obejmuje wyposażenie wersji Titanium oraz dodatkowo:

  • 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, z oponami 215/55 R17
  • Zawieszenie sportowe ST-Line
  • FordPower – przycisk rozrusznika umożliwiający uruchomienie pojazdu bez tradycyjnego kluczyka
  • Przedni zderzak w stylizacji ST-Line
  • Tylny zderzak z dyfuzorem w stylizacji ST-Line
  • Listwy progowe lakierowane w kolorze nadwozia z elementami w kolorze czarnym
  • Listwa wzdłuż dolnej linii szyb bocznych w kolorze czarnym
  • Kierownica i uchwyt manualnej dźwigni zmiany biegów w stylizacji ST-Line
  • Manetki do zmiany biegów w dwusprzęgłowej skrzyni PowerShift
  • Podsufitka materiałowa, w ciemnej tonacji
  • Tapicerka materiałowa z czerwonymi akcentami
  • 12,3-calowy kolorowy, cyfrowy, konfigurowalny wyświetlacz na tablicy zegarów
Ford Puma - cyfrowe zegary
Cyfrowy zestaw wskaźników z 12,3-calowym wyświetlaczem to standard w ST-Line i ST-Line X. W wersjach Titanium i Titanium X wymaga 1800 zł dopłaty.

ST-Line X – od 113 050 zł, obejmuje wyposażenie wersji ST-Line oraz dodatkowo:

  • 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, z oponami 215/50 R18
  • Klimatyzacja automatyczna z elektroniczną kontrolą temperatury (EATC)
  • Wycieraczki przedniej szyby sterowane automatycznie, z czujnikiem deszczu
  • Dodatkowo przyciemniane szyby w tylnej części nadwozia
  • Tapicerka częściowo skórzana (skóra ekologiczna) z czerwonymi akcentami
  • Fotel pasażera – ręczna regulacja położenia w 8 kierunkach (przód-tył, góra-dół, pochylenie oparcia, podparcie odcinka lędźwiowego)
  • Dywaniki w 1. i 2. rzędzie foteli – welurowe
  • Lusterko wsteczne ściemniające się automatycznie
  • Bezprzewodowa ładowarka do smartfonów
  • System nagłośnienia premium B&O, zawiera 10 głośników oraz wzmacniacz 575W

Więcej na temat Forda Puma:

Ford Puma 1.0 EcoBoost – nasz test

Ford Puma kontra rywale – porównanie

11 miejskich crossoverów, w tym Ford Puma – porównanie

2 KOMENTARZE

  1. Gościu to chyba nie wiesz jak wyglądają ładne samochody za rozsądną cenę to co napisałeś to całkowite przeciwieństwo tego auta. Dobrych samochodów się już nie produkuje. Ford Probe Forever 😎

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj