NowościCennikiFord Puma (2024). Opis wersji i cennik

Ford Puma (2024). Opis wersji i cennik

Ford Puma został w tym roku odświeżony. Ceny tego modelu zaczynają się od 99 900 zł. Poznaj dostępne wersje i silniki.

Pierwszy Ford Puma zadebiutował na rynku w 1997 roku i był niewielkim coupe. W 2019 roku przedstawiona została druga odsłonę tego modelu, która stała się miejskim crossoverem. Do głównych atutów Pumy zaliczają się świetne właściwości jezdne, oszczędne silniki benzynowe z układem mild hybrid 48V oraz atrakcyjny design. Jednak coś za coś – sportowa sylwetka ogranicza nieco przestronność kabiny. Za to na plus pod względem funkcjonalności należy zaliczyć spory bagażnik z dodatkowym schowkiem pod podłogą. W lutym 2024 roku pokazano odświeżony model (na zdjęciach wersja sprzed modernizacji). Więcej o tym aucie: Ford Puma po liftingu – oficjalne zdjęcia i informacje

Ford Puma - tył

Ford Puma (2024) – wymiary, pojemność bagażnika

Ford Puma mierzy 418,6 cm długości (422,6 cm w wersji ST), 180,5 cm szerokości (193,0 cm z lusterkami) i 155,0 cm wysokości. Jego rozstaw osi to 258,8 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 456 litrów, a maksymalnie można ją powiększyć do 1216 l.

Ford Puma (2024) – dane techniczne, silniki, osiągi, zużycie paliwa

Gama silnikowa obejmuje 3 jednostki benzynowe. Wszystkie wersje mają przedni napęd.

Silniki benzynowe z układem mild hybrid 48V:

  • 1.0 EcoBoost Hybrid (125 KM, 210 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,8 s, prędkość maksymalna: 191 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,4-6,0 l/100 km
  • 1.0 EcoBoost Hybrid (125 KM, 210 Nm) z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową PowerShift, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,6 s, prędkość maksymalna: 190 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,7-6,3 l/100 km
  • 1.0 EcoBoost Hybrid (155 KM, 240 Nm) z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową PowerShift, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,7 s, prędkość maksymalna: 200 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,7-6,3 l/100 km
  • 1.0 EcoBoost Hybrid (170 KM, 248 Nm) z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową PowerShift, przyspieszenie 0-100 km/h: 7,4 s, prędkość maksymalna: 210 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,0-6,5 l/100 km
Ford Puma - silnik
Silnik 1.0 EcoBoost Hybrid

Nowy Ford Puma (2024) – wersje wyposażenia i ceny

Podane ceny dotyczą aut z silnikami 1.0 EcoBoost Hybrid/125 KM (Titanium, ST-Line i ST-Line X) oraz 1.0 EcoBoost Hybrid/170 KM (ST). Odmiana 1.0 EcoBoost/155 KM kosztuje odpowiednio: 120 660 zł (ST-Line) oraz 126 460 zł (ST-Line X). Dopłata do dwusprzęgłowej skrzyni PowerShift dla 1.0 EcoBoost Hybrid/125 KM wynosi 13 960 zł (Titanium) lub 8200 zł (ST-Line i ST-Line X). Klienci mają do wyboru 6 kolorów nadwozia: szary Cactus Grey (lakier zwykły, bez dopłaty), biały Frozen White (lakier zwykły, 1000 zł), czarny Agate Black (lakier metalizowany, 2500 zł), srebrny Solar Silver (lakier metalizowany, 2500 zł), niebieski Desert Island Blue (lakier metalizowany, 2500 zł) oraz czerwony Fantastic Red (lakier metalizowany specjalny, 3800 zł). Ford Puma jest objęty 2-letnią gwarancją bez limitu kilometrów.

Ford Puma - deska rozdzielcza

Titanium – od 99 900 zł, wybrane elementy wyposażenia standardowego:

  • 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, z wykończeniem maszynowym/czarnym, z oponami 215/55 R17
  • Zestaw naprawczy ogumienia
  • Hamulce tarczowe z przodu, bębnowe z tyłu
  • Zawieszenie standardowe
  • Klimatyzacja automatyczna z elektroniczną kontrolą temperatury
  • Poduszki powietrzne czołowe oraz boczne dla kierowcy i pasażera z przodu
  • Wyłącznik poduszki powietrznej pasażera z przodu
  • Boczne kurtyny powietrzne chroniące osoby w 1. i 2. rzędzie siedzeń
  • ISOFIX – system mocowania fotelików dziecięcych na skrajnych siedzeniach w 2. rzędzie
  • System ABS z systemem stabilizacji toru jazdy (ESC) oraz układem ułatwiającym ruszanie na wzniesieniu (HSA) i systemem wspomagania hamowania awaryjnego (EBA)
  • Hamulec pokolizyjny
  • Światła awaryjnego hamowania – pulsujące światła stop, włączające się automatycznie podczas gwałtownego hamowania
  • Pre-Collision Assist (kamera) – system wspomagający kierowcę w unikaniu lub zmniejszaniu skutków kolizji z poprzedzającymi pojazdami, pieszymi lub rowerzystami, zawiera: Forward Collision Warning, Dynamic Brake Support, Autonomous Emergency Braking
  • Lane Keeping Aid – system wspomagający utrzymanie pojazdu na pasie ruchu
  • Wrong Way Alert – funkcja ostrzegania przed jazdą pod prąd
  • Driver Alert – system monitorowania koncentracji kierowcy
  • Traffic Sign Recognition – system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości
  • Tempomat z inteligentnym ogranicznikiem prędkości (ISA)
  • System wyboru trybu jazdy
  • System monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS)
  • Hamulec ręczny mechaniczny, sterowany dźwignią
  • Czujniki parkowania z tyłu
  • Kamera ułatwiająca parkowanie tyłem
  • Zamek centralny zdalnie sterowany
  • Przycisk rozrusznika Ford Power (uruchomienie pojazdu bez tradycyjnego kluczyka)
  • Wycieraczki przedniej szyby sterowane automatycznie, z czujnikiem deszczu
  • Światła automatyczne – włączające się automatycznie w zależności od poziomu natężenia światła, zawiera: funkcję wyłączania świateł z opóźnieniem
  • Auto High Beam – system automatycznego sterowania światłami drogowymi
  • Reflektory Full LED projekcyjne, ze światłami do jazdy dziennej i światłami mijania w technologii LED
  • Tylne światła w technologii LED
  • Pakiet stylistyczny Titanium – zderzaki lakierowane w kolorze nadwozia, nakładki na nadkola w kolorze tworzywa, listwy progowe w kolorze tworzywa z elementami w kolorze srebrnym
  • Obudowy lusterek bocznych lakierowane w kolorze nadwozia
  • Tylny spojler lakierowany w kolorze nadwozia
  • Dolne obramowanie szyb bocznych w kolorze srebrnym, górne w kolorze czarnym
  • Dodatkowo przyciemniane szyby w tylnej części nadwozia
  • Kierownica wykończona skórą ekologiczną Sensico
  • Podsufitka w jasnej tonacji
  • Tapicerka materiałowa
  • Przednie fotele – styl sportowy
  • Fotel kierowcy z ręczną regulacją położenia w 4 kierunkach
  • Fotel kierowcy z regulacją podparcia odcinka lędźwiowego w 2 kierunkach
  • Fotel pasażera z ręczną regulacją położenia w 2 kierunkach
  • Tylna kanapa składana, dzielona w proporcji 60:40
  • Dywaniki podłogowe welurowe, o podwyższonej jakości w 1. rzędzie foteli
  • Konsola centralna z podłokietnikiem i schowkiem
  • Elastyczna osłona bagażnika otwierana z klapą bagażnika
  • Ford MegaBox – dodatkowa przestrzeń ładunkowa pod podłogą bagażnika
  • Ambient Lighting – nastrojowe oświetlenie wnętrza diodami LED
  • Lusterko wsteczne ściemniające się automatycznie
  • Lusterka boczne sterowane, podgrzewane elektrycznie
  • Elektrycznie sterowane szyby przednich i tylnych drzwi
  • Gniazdo 12V na konsoli centralnej
  • Gniazdo 12V w bagażniku
  • Gniazda USB na konsoli centralnej
  • 12,8-calowy kolorowy wyświetlacz na tablicy zegarów
  • 12-calowy kolorowy ekran dotykowy na konsoli centralnej
  • System nawigacji satelitarnej z Ford SYNC4 z radiem cyfrowym DAB+, obsługą głosową w języku polskim, zdalnym sterowaniem na kierownicy
  • FordPass z modemem 5G – umożliwiający bezprzewodowe aktualizacje map nawigacji oraz oprogramowania systemu SYNC 4 oraz korzystanie z funkcji aplikacji FordPass, takich jak: zdalne zamykanie/otwieranie zamków drzwi, lokalizacja pojazdu, status systemów pokładowych, informacje o ruchu drogowym Live Traffic
  • Bezprzewodowa obsługa Apple CarPlay i Android Auto
  • Zestaw głośnomówiący z Bluetooth
  • Zestaw nagłośnienia – 6 głośników

ST-Line – od 109 160 zł, obejmuje wyposażenie wersji Titanium oraz dodatkowo:

  • 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, z wykończeniem maszynowym/czarnym, z oponami 215/55 R17
  • Zawieszenie sportowe
  • Pakiet stylistyczny ST-Line – zderzaki lakierowane w kolorze nadwozia, w stylizacji ST-Line, tylny zderzak z dyfuzorem, unikalna górna i dolna krata wlotu powietrza w stylizacji plastra miodu, nakładki na nadkola lakierowane w kolorze nadwozia, listwy progowe lakierowane w kolorze nadwozia z elementami w kolorze srebrnym
  • Emblematy ST-Line na przednich błotnikach
  • Obramowanie szyb bocznych w kolorze czarnym
  • Kierownica perforowana, z czerwonymi przeszyciami
  • Uchwyt dźwigni zmiany biegów wykończony skórą ekologiczną Sensico
  • Podsufitka w ciemnej tonacji
  • Tapicerka materiałowa z czerwonymi akcentami
  • Nakładki na progi przednich drzwi w stylizacji ST-Line
  • Sportowe nakładki na pedały
Ford Puma - schowek MegaBox
W każdej Pumie pod podłogą bagażnika znajduje się dodatkowy schowek Ford MegaBox.

ST-Line X – od 114 960 zł, obejmuje wyposażenie wersji ST-Line oraz dodatkowo:

  • 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, z wykończeniem maszynowym/czarnym, z oponami 215/50 R18
  • Antykradzieżowe nakrętki do kół
  • Cyfrowe wzmocnienie dźwięku brzmienia silnika (dla wersji 1.0 EcoBoost Hybrid/155 KM)
  • Ford KeyFree – system centralnego zamka z kluczem elektronicznym (umożliwia otwarcie drzwi bez tradycyjnego kluczyka (zawiera 2 klucze elektroniczne)
  • Drzwi bagażnika zamykane/otwierane elektrycznie i bezdotykowo
  • Duży tylny spojler lakierowany w kolorze nadwozia
  • Przednia szyba laminowana, z dodatkową warstwą akustyczną
  • Tapicerka częściowo skórzana w stylizacji ST-Line z czerwonymi akcentami
  • Fotel pasażera z ręczną regulacją położenia w 4 kierunkach
  • Fotel pasażera z regulacją podparcia odcinka lędźwiowego w 2 kierunkach
  • Lusterka boczne składane elektrycznie, z lampkami oświetlającymi podłoże, z projekcją logo
  • Bezprzewodowa ładowarka do smartfonów
  • Zestaw nagłośnienia Premium B&O – 9 głośników + subwoofer, wzmacniacz 575W
Ford Puma - bezprzewodowa ładowarka
Indukcyjna ładowarka do telefonu to standard w wersjach ST-Line X oraz ST.

ST – od 148 560 zł, obejmuje wyposażenie wersji ST-Line X oraz dodatkowo:

  • 19-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, z wykończeniem w kolorze ciemnografitowym, z oponami 225/40 R19
  • Hamulce tarczowe z przodu i z tyłu
  • Lakierowane na czerwono zaciski hamulcowe
  • Zawieszenie sportowe ST
  • Pre-Collision Assist (kamera + radar) – system wspomagający kierowcę w unikaniu lub zmniejszaniu skutków kolizji z poprzedzającymi pojazdami, pieszymi lub rowerzystami, zawiera: Autonomous Emergency Braking z Intersection Assist, Evasive Steering Assist, Distance Alert, Distance Indication
  • Reverse Brake Assist – system wspomagający hamowanie podczas cofania
  • Blind Spot Assist z Cross Traffic Alert – system monitorowania martwego pola widzenia w lusterkach z funkcją zapobiegania kolizji z pojazdem w martwym polu widzenia oraz funkcją ostrzegania o pojazdach nadjeżdżających z prawej lub lewej strony, podczas manewru wyjazdu tyłem z miejsca parkingowego
  • Advanced Traffic Sign Recognition – zaawansowany system rozpoznawania znaków drogowych
  • Adaptive Cruise Control – tempomat adaptacyjny, zawiera: funkcję Stop & Go oraz Lane Change Warning Aid z Lane Centering Assist – systemem wspomagającym utrzymanie pojazdu na pasie ruchu z układem utrzymywania pojazdu pośrodku pasa ruchu
  • Cyfrowe wzmocnienie dźwięku brzmienia silnika
  • Czujniki parkowania z przodu i z tyłu
  • System kamer 360 stopni
  • Autoalarm obwodowy
  • Glare Free Auto High Beam – system automatycznego sterowania światłami drogowymi z funkcją zapobiegającą oślepianiu
  • Reflektory Full LED matrycowe, ze światłami do jazdy dziennej, z funkcją doświetlania zakrętów
  • Pakiet stylistyczny ST – zderzaki lakierowane w kolorze nadwozia, w stylizacji ST, z dodatkowymi wstawkami w kolorze czarnym, tylny zderzak z dyfuzorem, unikalna górna i dolna krata wlotu powietrza w stylizacji plastra miodu, nakładki na nadkola lakierowane w kolorze nadwozia, listwy progowe lakierowane w kolorze nadwozia z elementami w kolorze czarnym
  • Obudowy lusterek bocznych lakierowane w kolorze czarnym
  • Duży tylny spojler lakierowany w kolorze czarnym
  • Emblematy ST na kracie wlotu powietrza i klapie bagażnika
  • Podwójna, chromowana końcówka układu wydechowego
  • Podgrzewana przednia szyba Quickclear
  • Podgrzewana kierownica
  • Manetki do zmiany biegów przy kierownicy
  • Tapicerka częściowo skórzana
  • Przednie fotele Ford Performance z certyfikatem AGR
  • Fotel kierowcy z ręczną regulacją położenia w 6 kierunkach
  • Fotel kierowcy z regulacją podparcia odcinka lędźwiowego w 4 kierunkach
  • Fotel pasażera z ręczną regulacją położenia w 6 kierunkach
  • Fotel pasażera z regulacją podparcia odcinka lędźwiowego w 4 kierunkach
  • Przednie fotele podgrzewane, z regulacją temperatury
  • Nakładki na progi przednich drzwi w stylizacji ST

Więcej na temat Forda Puma:

Używany Ford Puma II – opinie, typowe usterki

Ford Puma 1.0 EcoBoost ST-Line – nasz test

Ford Puma 1.0 EcoBoost EcoBoost ST – nasz test

Ford Puma kontra Opel Mokka – porównanie

Ford Puma kontra Volkswagen T-Roc – porównanie

5 miejskich crossoverów, w tym Ford Puma – porównanie

11 miejskich crossoverów, w tym Ford Puma – porównanie

2 KOMENTARZE

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji