Ford Puma - przód

Ford Puma w aktualnym wydaniu został przedstawiony w 2019 roku. Ceny tego modelu zaczynają się od 99 900 zł. Poznaj dostępne wersje i silniki.

Pierwszy Ford Puma zadebiutował na rynku w 1997 roku i był niewielkim coupe. W 2019 roku poznaliśmy drugą odsłonę tego modelu, który zgodnie z aktualnymi trendami stał się miejskim crossoverem. Do głównych atutów Pumy zaliczają się świetne właściwości jezdne, oszczędne silniki benzynowe z układem mild hybrid 48V oraz atrakcyjny design. Jednak coś za coś – sportowa sylwetka ogranicza nieco przestronność kabiny. Za to na plus pod względem funkcjonalności należy zaliczyć spory bagażnik z dodatkowym schowkiem pod podłogą.

Ford Puma - tył

Ford Puma (2023) – wymiary, pojemność bagażnika

Ford Puma mierzy 418,6 cm długości (420,7 cm w wersji ST-Line X i Vivid Ruby Edition), 177,7 cm szerokości (193,0 cm z lusterkami) i 153,6 cm wysokości (153,4 cm w wersji ST-Line X i Vivid Ruby Edition). Jego rozstaw osi to 258,8 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 456 litrów, a maksymalnie można ją powiększyć do 1216 l.

Ford Puma (2023) – dane techniczne, silniki, osiągi, zużycie paliwa

Gama silnikowa obejmuje 2 jednostki benzynowe. Wszystkie wersje mają przedni napęd.

Silniki benzynowe z układem mild hybrid 48V:

  • 1.0 EcoBoost Hybrid (125 KM, 170 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,8 s, prędkość maksymalna: 191 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,4-6,0 l/100 km
  • 1.0 EcoBoost Hybrid (125 KM, 170 Nm) z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową PowerShift, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,6 s, prędkość maksymalna: 190 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,7-6,2 l/100 km
  • 1.0 EcoBoost Hybrid (155 KM, 190 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,0 s, prędkość maksymalna: 205 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,5-6,1 l/100 km
  • 1.0 EcoBoost Hybrid (155 KM, 190 Nm) z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową PowerShift, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,7 s, prędkość maksymalna: 200 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,8-6,4 l/100 km
Ford Puma - silnik
Silnik 1.0 EcoBoost Hybrid

Nowy Ford Puma (2023) – wersje wyposażenia i ceny

Podane ceny dotyczą aut z silnikiem 1.0 EcoBoost Hybrid/125 KM i manualną skrzynią biegów (Titanium, Titanium X i ST-Line X) oraz z tym samym silnikiem i przekładnią dwusprzęgłową PowerShift (Vivid Ruby Edition). W pozostałych wersjach wyposażenia dopłata do przekładni dwusprzęgłowej wynosi 13 960 zł (Titanium) lub 8200 zł (Titanium X i ST-Line X). Odmiana 1.0 EcoBoost Hybrid/155 KM z manualną skrzynią biegów została wyceniona na 119 510 zł (ST-Line X), a z przekładnią dwusprzęgłową kosztuje odpowiednio: 127 710 zł (ST-Line X) oraz 144 660 zł (Vivid Ruby Edition). Ford Puma jest objęty 2-letnią gwarancją bez limitu kilometrów.

Ford Puma - deska rozdzielcza

Titanium – od 99 900 zł, wybrane elementy wyposażenia standardowego:

  • 17-calowe stalowe strukturalne obręcze kół z kołpakami, z oponami 215/55 R17
  • Zestaw do naprawy ogumienia
  • Zawieszenie standardowe
  • Klimatyzacja manualna
  • Poduszki powietrzne czołowe dla kierowcy i pasażera z przodu
  • Wyłącznik przedniej poduszki czołowej powietrznej pasażera
  • Poduszki powietrzne boczne dla kierowcy i pasażera z przodu
  • Boczne kurtyny powietrzne chroniące osoby w 1. i 2. rzędzie siedzeń
  • Inteligentny System Bezpieczeństwa (IPS)
  • System ABS z elektronicznym układem podziału siły hamowania oraz układem wspomagania awaryjnego hamowania
  • Światła awaryjnego hamowania – włączające się automatycznie w momencie gwałtownego hamowania
  • Elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy (ESC)
  • Układ ułatwiający ruszanie na wzniesieniach (HSA)
  • Pre-Collision Assist – system wspomagający kierowcę w unikaniu lub zmniejszaniu skutków kolizji z poprzedzającymi pojazdami lub pieszymi do prędkości maksymalnej 120 km/h
  • Lane Keeping Aid – system wspomagający utrzymanie pojazdu na pasie ruchu
  • Driver Alert – system monitorowania koncentracji kierowcy
  • Traffic Sign Recognition – system rozpoznawania znaków drogowych
  • Tempomat
  • System wyboru trybu jazdy
  • System monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS)
  • Układ kierowniczy ze wspomaganiem elektrycznym (EPAS)
  • Czujniki parkowania z tyłu
  • Centralny zamek ze zdalnym sterowaniem i 2 kluczykami
  • Światła automatyczne, z czujnikiem zmierzchu
  • Auto High Beam – system automatycznego sterowania światłami drogowymi
  • Reflektory projekcyjne LED
  • Światła do jazdy dziennej i światła mijania w technologii LED
  • Przednie światła przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów
  • Tylne światła w technologii LED
  • Lusterka boczne z kierunkowskazami oraz lampkami oświetlającymi podłoże
  • Listwy progowe, nakładki na błotniki oraz dolna część zderzaka w kolorze czarnym
  • Tylny spojler lakierowany w kolorze nadwozia
  • Listwa wzdłuż dolnej linii szyb bocznych w kolorze czarnym
  • Kierownica wykończone skórą ekologiczną Sensico
  • Uchwyt manualnej dźwigni zmiany biegów wykończony skóra ekologiczną Sensico
  • Uchwyt dźwigni hamulca ręcznego wykończony skóra ekologiczną Sensico
  • Podsufitka materiałowa, w jasnej tonacji
  • Tapicerka materiałowa
  • Przednie fotele – styl sportowy
  • Fotel kierowcy – ręczna regulacja położenia w 8 kierunkach (przód-tył, góra-dół, pochylenie oparcia, podparcie odcinka lędźwiowego)
  • Fotel pasażera – ręczna regulacja położenia w 6 kierunkach (przód-tył, pochylenie oparcia, podparcie odcinka lędźwiowego)
  • Tylna kanapa – składane oparcie, dzielone w proporcji 60:40
  • Dywaniki w 1. rzędzie foteli – welurowe
  • Centralna konsola z podłokietnikiem i schowkiem
  • Elastyczna osłona bagażnika otwierana z klapą bagażnika
  • Wykładzina przestrzeni bagażowej
  • Ford MegaBox – dodatkowa przestrzeń ładunkowa pod podłogą bagażnika
  • Pakiet Ambient Lighting – nastrojowe oświetlenie wnętrza diodami LED
  • Lusterka boczne sterowane, podgrzewane i składane elektrycznie
  • Elektrycznie sterowane szyby przednich i tylnych drzwi
  • 4,2-calowy kolorowy wyświetlacz na tablicy zegarów
  • System multimedialny Ford SYNC 3 z 8-calowym kolorowym ekranem dotykowym, nawigacją satelitarną i DAB+ oraz rozbudowaną funkcją sterowania głosem w języku polskim, funkcją wzywania pomocy, 2x USB, zdalnym sterowaniem na kierownicy, mapą Europy z widokiem 3D, menu tekstowym i komunikatami głosowymi nawigacji w języku polskim
  • FordPass Connect z modemem GSM (zdalne zamykanie/otwieranie zamków drzwi, funkcja lokalizacji pojazdu, status systemów pokładowych, informacje o ruchu drogowym Live Traffic, aktualizacja map przez Wi-Fi)
  • Obsługa Apple CarPlay i Android Auto
  • Zestaw głośnomówiący z Bluetooth

Titanium X – od 114 510 zł, obejmuje wyposażenie wersji Titanium oraz dodatkowo:

  • 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, z oponami 215/50 R18
  • Klimatyzacja automatyczna z elektroniczną kontrolą temperatury (EATC)
  • Wycieraczki przedniej szyby sterowane automatycznie, z czujnikiem deszczu
  • Dodatkowo przyciemniane szyby w tylnej części nadwozia
  • Tapicerka częściowo skórzana (skóra ekologiczna)
  • Fotel pasażera – ręczna regulacja położenia w 8 kierunkach (przód-tył, góra-dół, pochylenie oparcia, podparcie odcinka lędźwiowego)
  • Dywaniki w 1. i 2. rzędzie foteli – welurowe
  • Lusterko wsteczne ściemniające się automatycznie
  • Bezprzewodowa ładowarka do smartfonów
  • System nagłośnienia premium B&O – 10 głośników (w tym subwoofer) oraz wzmacniacz 575W
Ford Puma - indukcyjna ładowarka
Bezprzewodowa ładowarka do telefonu należy do wyposażenia seryjnego w Titanium X, ST-Line X oraz Vivid Ruby Edition.

ST-Line X – od 116 210 zł, obejmuje wyposażenie wersji Titanium X oraz dodatkowo:

  • 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, z oponami 215/50 R18
  • Zawieszenie sportowe
  • Ford Power – przycisk rozrusznika umożliwiający uruchomienie pojazdu bez tradycyjnego kluczyka
  • Zderzaki w stylizacji ST-Line
  • Listwy progowe, nakładki na błotniki oraz dolna część zderzaka lakierowane w kolorze nadwozia
  • Kierownica w stylizacji ST-Line
  • Podsufitka materiałowa, w ciemnej tonacji
  • Tapicerka częściowo skórzana (skóra ekologiczna) z czerwonymi akcentami
  • 12,3-calowy kolorowy, konfigurowalny wyświetlacz na tablicy zegarów
Ford Puma - cyfrowe zegary
Cyfrowy zestaw wskaźników z 12,3-calowym wyświetlaczem to standard w ST-Line X i Vivid Ruby Edition. W wersjach Titanium i Titanium X wymaga 1800 zł dopłaty.

Vivid Ruby Edition – od 1141 360 zł, obejmuje wyposażenie wersji ST-Line X oraz dodatkowo:

  • 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, z oponami 215/50 R18
  • Pre-Collision Assist – system wspomagający kierowcę w unikaniu lub zmniejszaniu skutków kolizji z poprzedzającymi pojazdami lub pieszymi do prędkości maksymalnej 180 km/h
  • Blind Spot Information (BLIS) z Cross Traffic Alert (CTA) – system monitorowania martwego pola widzenia
  • Adaptive Cruise Control – tempomat adaptacyjny z funkcją automatycznego zatrzymania i ponownego rozpoczęcia jazdy (Stop&Go)
  • Active Park Assist – system wspomagający wykonanie manewrów parkowania równoległego i prostopadłego
  • Czujniki parkowania z przodu i z tyłu
  • Kamera ułatwiająca parkowanie tyłem
  • Ford KeyFree – system centralnego zamka z kluczem elektronicznym, umożliwia otwarcie drzwi i uruchomienie pojazdu bez tradycyjnego kluczyka
  • Drzwi bagażnika zamykane/ otwierane elektrycznie i bezdotykowo
  • Dach oraz obudowy lusterek bocznych lakierowane w kolorze czarnym
  • Listwy progowe, nakładki na błotniki oraz dolna część zderzaka w kolorze czarnym
  • Tylny spojler duży, w stylistyce sportowej, lakierowany w kolorze czarnym
  • Przednia szyba podgrzewana
  • Kierownica podgrzewana
  • Tapicerka częściowo skórzana (skóra ekologiczna) z akcentami w kolorach Beautiful Berry Red oraz Pearl White
  • Przednie fotele podgrzewane
  • Nakładki na progi przednich drzwi w stylizacji ST-Line

Więcej na temat Forda Puma:

Ford Puma 1.0 EcoBoost ST-Line – nasz test

Ford Puma kontra Opel Mokka – porównanie

5 miejskich crossoverów, w tym Ford Puma – porównanie

11 miejskich crossoverów, w tym Ford Puma – porównanie

2 KOMENTARZE

  1. Gościu to chyba nie wiesz jak wyglądają ładne samochody za rozsądną cenę to co napisałeś to całkowite przeciwieństwo tego auta. Dobrych samochodów się już nie produkuje. Ford Probe Forever 😎

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj