UżywaneOpinieUżywany Ford Puma II (od 2019 r.) - opinie, dane techniczne, typowe...

Używany Ford Puma II (od 2019 r.) – opinie, dane techniczne, typowe usterki

Ford Puma do niedawna kojarzył się z niewielkim coupe o sportowym zacięciu, ale teraz jest to miejski crossover. Czy warto zwrócić uwagę na ten model? Jakie są opinie o Fordzie Puma drugiej generacji?

Jeśli komuś Ford Puma kojarzy się z małym, zwinnym i interesująco wyglądającym coupe, to nie jest pomyłka, tylko wspomnienia sprzed ponad 20 lat. Wtedy w ofercie tego producenta był tak ciekawy model, który niestety obecnie nie miałby racji bytu. Zmieniła się moda, potrzeby i rynek, ale Ford postanowił zagrać na wspomnieniach nieco starszych miłośników motoryzacji i zaoferować im coś, co na pewno się przyda, tj. więcej miejsca, praktyczne rozwiązania, duży bagażnik, wygoda i komfort jazdy po mieście z możliwością śmielszego wjeżdżania pod wysokie krawężniki. Nowy Ford Puma to 5-drzwiowy miejski crossover, który plasuje się w segmencie B, ale oferuje naprawdę ciekawe funkcje i gadżety. Poza tym jest jeszcze rewelacyjna odmiana ST, która daje sporo frajdy z jazdy, a przy okazji nie traci walorów praktycznych. Poznajmy bliżej Forda Pumę drugiej generacji.

Ford Puma II tył
Ładna sylwetka i sporo sportowych dodatków w wersji ST-Line dodaje autu dynamizmu.

Używany Ford Puma II – wymiary, nadwozie

Niemal wszystko zostało już napisane na temat stylistyki Forda Pumy. To połączenie popularnego modelu z końca lat 90. z obecnymi trendami dotyczącymi crossoverów. Początkowo wielu fanów marki nie było przekonanych do tej koncepcji, ale z czasem zaczęli doceniać tę elegancką „żabkę”. Wygląd samochodu jest naprawdę ciekawy i przyciągający wzrok. Linie nadwozia mogą sugerować, że samochód jest większy, niż w rzeczywistości. Mimo kompaktowych wymiarów, sylwetka wydaje się muskularna i dynamiczna, szczególnie gdy wybierze się odpowiedni kolor lakieru. Lampy o ciekawej sygnaturze LED umieszczone nad dużym wlotem powietrza oraz szeroki wlot dolny w zderzaku dodatkowo podkreślają wyrazistość samochodu. Warto zwrócić uwagę na smukłą linię boczną, choć nie ma w niej niczego nadzwyczajnego czy nietypowego. Zdecydowanie warto zauważyć liczne przetłoczenia, linie wznoszące się i opadające oraz wyraźnie zaznaczone nadkola. Z tyłu samochodu dzieje się znacznie więcej. Duże klosze lamp z wyrazistą grafiką LED odgrywają tu główną rolę, a także są obecne liczne przetłoczenia, odblaski po bokach i zdecydowany dyfuzor w wersji ST-Line. Całość prezentuje się świeżo i zgrabnie, chociaż nie jest to projekt, który od razu przykuwa uwagę na ulicy i wywołuje sensację. Ford Puma II mierzy 4186 mm długości, 1805 mm szerokości i 1537 mm wysokości. Rozstaw osi to 2588 mm.

Ford Puma II przód
Wersja ST z żywym kolorem lakieru prezentuje się naprawdę dobrze i daje sporo frajdy z jazdy.

Używany Ford Puma II – wnętrze, bagażnik

Wnętrze tego samochodu prezentuje typowy styl Forda, znany m.in. z modelu Focus czy Fiesta. Wyróżniającym się elementem w wyższych wersjach jest duży wyświetlacz, który zastępuje tradycyjne zegary. Warto zaznaczyć, że samochód ten powstał na bazie wspomnianego modelu Fiesta (platforma Ford Global B), co jest odczuwalne w wielu miejscach. W kabinie jest wystarczająco miejsca, ale cztery dorosłe osoby na dłuższych dystansach mogą odczuwać pewien dyskomfort jeśli chodzi o przestrzeń. Z drugiej strony – to segment B, więc dedykowany raczej krótszym dystansom w miejskich okolicach. Jednak jeśli na tylne siedzenia wsiądzie dwójka dzieci lub niewysokich osób, auto może z powodzeniem pełnić funkcję samochodu rodzinnego.

Ford Puma II kokpit
Bardzo dobrze zaprojektowany i praktyczny kokpit spodoba się tradycjonalistom.

Bagażnik jest bardzo pojemny i pomysłowy. Standardowo ma on 456 litrów, a dodatkowo pod podłogą znajduje się tzw. MegaBox — dodatkowy pojemnik o wymiarach 764 × 753 × 306 mm, który pozwala na przewożenie wyższych, mniej stabilnych przedmiotów o wysokości do 115 cm (np. roślin doniczkowych). To również świetne miejsce do przewożenia brudnych rzeczy, np. butów po wędrówce w błocie. Po wyjęciu wystarczy spłukać wszystko wodą i otworzyć spust w dnie, aby pozbyć się nieczystości. Pojemność bagażnika po złożeniu oparć kanapy to 1161 litrów.

Używany Ford Puma II – silniki

Oferta silnikowa wydaje się skromna, bowiem obejmuje w większości przypadków jednostkę 1.0 EcoBoost, ale rozpiętość mocy oraz wersji jest zadowalająca. Ofertę otwiera zatem silnik 1.0 EcoBoost w standardowej odmianie o mocy 95 oraz 125 KM. O wiele ciekawiej przedstawia się wersją z miękką hybrydą mHEV o mocy 125 oraz 155 KM. Ta mocniejsza, oferująca 240 Nm momentu obrotowego, wspierana jest przez niewielki silnik elektryczny o mocy 16 KM, pełniący funkcję startera/generatora. To wszystko sprawia, że osiągi małej Pumy są całkiem niezłe i dają sporo frajdy z jazdy. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 9 sekund, a prędkość maksymalna to 200 km/h. Średnie spalanie – 5,1 l/100 km.

Ford Puma II silnik
Silnik 1.0 EcoBoost bardzo dobrze radzi sobie z małą Pumą i oferuje odpowiednią równowagę pomiędzy osiągami a niskim spalaniem.

W ofercie początkowo znalazł się silnik wysokoprężny 1.5 EcoBlue o mocy 120 KM i momencie obrotowym 270 Nm, ale dość szybko opuścił ofertę. Zapewniał on przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 9,4 sekundy, prędkość maksymalną 190 km/h oraz średnie spalanie na poziomie 4,4 l/100 km. Wiele osób wybierało oferującą podobne osiągi i spalanie jednostkę 1.0 EcoBoost mHEV, która była tańsza w zakupie. Dla tych, którzy oczekują od auta o wiele lepszych osiągów, jest wersja ST i ST X. Ta podstawowa, posiadająca silnik 1.5 EcoBoost o mocy 200 KM i momencie obrotowym 320 Nm jest w ofercie od 2021 roku. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6,7 sekundy i 220 km/h prędkości maksymalnej to naprawdę zadowalające osiągi. Później do oferty weszła wersja z silnikiem 1.0 EcoBoost Hybrid o mocy 170 KM i momencie obrotowym 200 Nm, która zapewnia sprint do setki w 7,4 sekundy i średnie spalanie na poziomie 6,3 l/100 km.

Ford Puma II silnik
Puma ST oferuje 200 KM i świetne osiągi czerpane z jednostki 1.5 EcoBoost.

Używany Ford Puma II – opinie użytkowników

 Zalety 

„Wystarczająco przestrzeni i komfortu we wnętrzu oraz praktyczne rozwiązania”.

„Bardzo ładna stylistyka, świetne wykończenie i dobre materiały we wnętrzu”.

„Bardzo przyjemne prowadzenie i sporo frajdy w wersjach o mocy od 155 KM”.

„Wersje z hybrydą mHEV spisują się w mieście i zapewniają niezłe spalanie”.

 Wady 

„Nie każdemu odpowiada oferta składająca się tylko z silników 3-cylindrowych”.

„Miejsca na kanapie jest niewiele i wyższe osoby będą miały niewygodnie”.

„W wersji sprzed liftingu system info-rozrywki wydaje się przestarzały”.

„Odmiany ST-Line i ST mogą być mocno zmęczone przez poprzednich właścicieli”.

Ford Puma II ST
Wersja ST to świetna alternatywa dla Fiesty ST — równie mocna i emocjonująca, a przy tym nieco bardziej praktyczna.

Używany Ford Puma II – awaryjność, typowe usterki

Topowe wersje Pumy mają większe felgi aluminiowe, które mogą być podatne na uszkodzenia od krawężników, więc warto dokładnie sprawdzić koła. Należy również szukać pęknięć na zderzakach, wgnieceń i zadrapań na karoserii, ponieważ lakier i naprawy karoserii mogą być kosztowne. Lepiej upewnić się także, że sprzęgło w wersji z manualną przekładnią działa płynnie i że samochód łatwo wrzuca biegi bez wyraźnych problemów lub szarpnięć. Puma II to rodzinny samochód miejski, więc warto dokładnie sprawdzić wnętrze oraz zajrzeć pod podłogę bagażnika, gdzie znajduje się opcjonalny pojemnik MegaBox. Powinien być w miarę czysty i nie powinien mieć żadnych pęknięć czy wgnieceń.

Ford Puma II MegaBox
Dodatkowy pojemnik MegaBox to świetne rozwiązanie, ale warto sprawdzić, w jakim jest stanie i czy nie ma uszkodzeń.

Używany Ford Puma II – gdzie jest numer VIN?

Numer VIN w Fordzie Puma II znajduje się na obudowie deski rozdzielczej z lewej strony (widoczne pod szybą czołową), jak również na płacie podłogi po prawej stronie, obok przedniego siedzenia. Numer VIN znajduje się również na słupku środkowym B z prawej strony na naklejce (pod drzwiami pasażera).

Ford Puma II numer VIN

Używany Ford Puma II – sytuacja rynkowa, ceny

W dniu publikacji na serwisie OTOMOTO.pl umieszczonych było około 130 ogłoszeń dotyczących używanego Forda Pumy II. Przykładowo egzemplarz z 2021 roku w wersji Titanium z silnikiem 1.0 EcoBoost mHEV 125 KM i z przebiegiem 12 000 kilometrów to koszt około 84 000 złotych. Za około 95 000 złotych znajdziemy egzemplarz z 2022 roku z tym samym silnikiem, ale w wersji ST-Line X ze skrzynią automatyczną i z przebiegiem 10 000 kilometrów.

Używany Ford Puma II – podsumowanie

Zapewne ortodoksyjni fani Forda na nową Pumę spoglądają z pewnym niesmakiem, ale wielu producentów gra na uczuciach i sentymentach oferując nowe modele pod starą nazwą. W przypadku Forda Pumy II wszystko się udało i nowość wpisała się w obecne rynkowe trendy. To ciekawe, praktyczne, dające sporo frajdy z jazdy auto, dostępne również w mocnej wersji ST. Jeśli ktoś nie oczekuje wielkiej przestrzeni, na pewno powinien rozważyć zakup.

Polecamy inne nasze artykuły o używanych Fordach:

Używany Ford Fiesta VIII (2017-2023) – opinie użytkowników

Używany Ford Kuga II (2012-2019) – opinie użytkowników

Ford Puma II bok

Ford Puma II – wymiary, pojemność bagażnika
Dł./szer./wys. 418/180/153 cm
Rozstaw osi 258 cm
Pojemność bagażnika 468-1161 l
Ford Puma II – dane techniczne, osiągi, spalanie 
Silnik 1.0 EcoBoost 1.0 EcoBoost 1.0 EcoBoost mHEV 1.0 EcoBoost mHEV 1.5 EcoBoost (ST) 1.0 EcoBoost mHEV (ST) 1.5 EcoBlue
Pojemność 999 cm³ 999 cm³ 999 cm³ 999 cm³ 1497 cm³ 999 cm³ 1498 cm³
Paliwo benz., turbo benz., turbo benz., turbo benz., turbo benz., turbo benz., turbo turbodiesel
Maks. moc 95 KM 125 KM 125 KM 155 KM 200 KM 170 KM 120 KM
Maks. moment 170 Nm 170 Nm 210 Nm 240 Nm 320 Nm 200 Nm 270 Nm
0-100 km/h 11,9 s 10 s 9,8 s 9,0 s 6,7 s 7,4 s 9,4 s
Prędkość maks. 173 km/h 191 km/h 191 km/h 200 km/h 220 km/h 210 km/h 190 km/h
Śr. zużycie paliwa 6,1 l/100 km 4,6 l/100 km 4,3 l/100 km 4,5 l/100 km 6,8 l/100 km 6,3 l/100 km 4,4 l/100 km

Używany Ford Puma II – galeria

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU

1 KOMENTARZ

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji