NowościCennikiFord Kuga (2024). Opis wersji i cennik

Ford Kuga (2024). Opis wersji i cennik

Ford Kuga 3. generacji został oficjalnie pokazany w 2019 roku. Ceny tego modelu zaczynają się od 143 710 zł. Poznaj dostępne wersje i silniki.

Ford Kuga trzeciej generacji został zaprezentowany w 2019 roku. Aktualny model urósł o kilka centymetrów w porównaniu z poprzednikiem, a przy tym jest od niego nieco lżejszy. Dużym atutem Kugi jest szeroka oferta jednostek napędowych, które obejmuje benzynowy silnik 1.5 EcoBoost (150 KM), wysokoprężny motor 2.0 EcoBlue (120 KM) oraz dwie hybrydy – klasyczną (190 KM) i plug-in (225 KM). Napęd na cztery koła występuje opcjonalnie z turbodieslem oraz ze 190-konnym wariantem hybrydowym.

Ford Kuga - tył

Ford Kuga (2024) – wymiary, pojemność bagażnika

Ford Kuga mierzy 461,4 cm długości (462,6 cm w wersji ST-Line, ST-Line X i Graphite Tech Edition, 462,9 cm w wersji Vignale), 188,3 cm szerokości (217,8 cm z lusterkami) i 167,5 cm wysokości (166,6 cm w wersji ST-Line, ST-Line X i Graphite Tech Edition, 168,0 cm w wersji Vignale). Jego rozstaw osi to 271,0 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 475 litrów, a maksymalnie można ją powiększyć do 1534 l. Wersja Plug-In Hybrid oferuje nieco mniejszy kufer, odpowiednio: 441-1481 l.

Ford Kuga (2024) – dane techniczne, silniki, osiągi, zużycie paliwa

Gama silnikowa obejmuje 1 jednostkę benzynową i 1 wysokoprężną oraz 3 hybrydy (w tym plug-in). W ofercie znajdziemy zarówno wersje przednionapędowe, jak i korzystające z napędu na cztery koła.

Silniki benzynowe:

  • 1.5 EcoBoost (150 KM, 240 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,7 s, prędkość maksymalna: 195 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,6-6,7 l/100 km
Ford Kuga (2021)
Silnik 1.5 EcoBoost

Silniki wysokoprężne:

  • 2.0 EcoBlue (120 KM, 340 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 11,6 s, prędkość maksymalna: 180 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,7-5,8 l/100 km
  • 2.0 EcoBlue AWD (120 KM, 340 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 11,9 s, prędkość maksymalna: 180 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,9-6,0 l/100 km

Napęd hybrydowy:

  • 2.5 Hybrid (190 KM) z bezstopniową przekładnią eCVT i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,4 s, prędkość maksymalna: 196 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,4-5,6 l/100 km
  • 2.5 Hybrid AWD (190 KM) z bezstopniową przekładnią eCVT i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,8 s, prędkość maksymalna: 196 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,7-5,8 l/100 km
  • 2.5 Plug-In Hybrid (225 KM) z bezstopniową przekładnią eCVT i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,2 s, prędkość maksymalna: 200 km/h, średnie zużycie paliwa: 1,4 l/100 km, zasięg w trybie elektrycznym: do 56 km
Ford Kuga (2020)
Silnik 2.5 Plug-In Hybrid

Nowy Ford Kuga (2024) – wersje wyposażenia i ceny

Podane ceny dotyczą aut z silnikami 1.5 EcoBoost/150 KM (Titanium, Titanium X, ST-Line, ST-Line X i Graphite Tech Edition) oraz 2.5 Hybrid/190 KM (Vignale). W pozostałych wersjach wyposażenia 190-konny wariant hybrydowy kosztuje odpowiednio: 175 290 zł (Titanium X), 182 890 zł (ST-Line X) oraz 201 890 zł (Graphite Tech Edition), a dopłata do napędu AWD wynosi 9000 zł (Titanium X, ST-Line X, Graphite Tech Edition i Vignale). Odmiana 2.5 Plug-In Hybrid/225 KM została wyceniona na: 192 890 zł (Titanium X), 200 490 zł (ST-Line X), 219 490 zł (Graphite Tech Edition) oraz 205 390 zł (Vignale). Wysokoprężny wariant 2.0 EcoBlue/120 KM kosztuje odpowiednio: 163 440 zł (Titanium) oraz 171 040 zł (ST-Line), a dopłata do napędu AWD wynosi 9000 zł (Titanium i ST-Line). Ford Kuga jest objęty 2-letnią gwarancją bez limitu kilometrów.

Ford Kuga - deska rozdzielcza

Titanium – od 143 710 zł, wybrane elementy wyposażenia standardowego:

  • 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, z oponami 225/65 R17
  • Zestaw naprawczy ogumienia
  • Klimatyzacja dwustrefowa z automatyczną regulacją temperatury (DEATC)
  • Poduszki powietrzne czołowe dla kierowcy i pasażera z przodu
  • Wyłącznik poduszki powietrznej pasażera z przodu
  • Poduszki powietrzne boczne dla kierowcy i pasażera z przodu
  • Boczne kurtyny powietrzne chroniące osoby w 1. i 2. rzędzie siedzeń
  • ISOFIX – system mocowania fotelików dziecięcych na skrajnych siedzeniach w 2. rzędzie
  • System ABS z elektronicznym układem podziału siły hamowania (EBD)
  • Światła awaryjnego hamowania – pulsujące światła stop, włączające się automatycznie podczas gwałtownego hamowania
  • Hamulec pokolizyjny
  • Elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy (ESC)
  • Układ poprawiający stabilność na zakrętach (TVC)
  • Układ ułatwiający ruszanie na wzniesieniach (HSA)
  • Pre-Collision Assist – działający w oparciu o informacje z kamery przedniej system wspomagający kierowcę w unikaniu lub zmniejszaniu skutków kolizji z poprzedzającymi pojazdami, pieszymi lub rowerzystami do prędkości maksymalnej pojazdu 120 km/h
  • Lane Keeping Alert – system wspomagający utrzymanie pojazdu na pasie ruchu, z funkcją wykrywania krawędzi jezdni
  • Tempomat z regulowanym ogranicznikiem prędkości (ASLD)
  • System monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS)
  • Układ kierowniczy ze wspomaganiem elektrycznym (EPAS)
  • Elektryczny hamulec postojowy
  • Centralny zamek sterowany pilotem
  • Ford Power – przycisk rozrusznika
  • Ford KeyFree – system centralnego zamka z kluczem elektronicznym, umożliwia otwarcie drzwi i uruchomienie pojazdu bez tradycyjnego kluczyka
  • Ford MyKey – funkcja programowania i przypisania do kluczyka ograniczenia: prędkości maksymalnej, maksymalnej głośności systemu audio oraz możliwość zablokowania dezaktywacji systemów wspomagających bezpieczeństwo
  • Blokada zamków tylnych drzwi uniemożliwiająca otwarcie od środka przez dzieci
  • Czujniki parkowania z przodu i z tyłu
  • Kamera ułatwiające parkowanie z tyłu
  • Wycieraczki przedniej szyby sterowane automatycznie, z czujnikiem deszczu
  • Światła automatyczne, z czujnikiem zmierzchu
  • Reflektory ze światłami mijania LED i światłami do jazdy dziennej LED
  • Przednie światła przeciwmgielne
  • Tylne światła częściowo w technologii LED
  • Obudowy lusterek bocznych lakierowane w kolorze nadwozia
  • Górna krata wlotu powietrza z chromowanymi poprzeczkami i chromowanym obramowaniem
  • Dolna krata wlotu powietrza w kolorze tworzywa
  • Relingi bagażnika dachowego z wykończeniem aluminiowym
  • Tylny spojler
  • Dwie końcówki układu wydechowego
  • Listwa wzdłuż górnej linii szyb bocznych w kolorze aluminium
  • Kolumna kierownicy z regulacją pochylenia i odległości
  • Kierownica i uchwyt manualnej dźwigni zmiany biegów wykończona skórą ekologiczną Sensico
  • Tapicerka materiałowa
  • Fotele przednie – styl sportowy
  • Fotel kierowcy – ręczna regulacja położenia w 8 kierunkach (przód-tył, góra-dół, pochylenie oparcia, regulacja podparcia odcinka lędźwiowego)
  • Fotel pasażera – ręczna regulacja położenia w 8 kierunkach (przód-tył, góra-dół, pochylenie oparcia, regulacja podparcia odcinka lędźwiowego)
  • Tylna kanapa przesuwana, składana, dzielona w proporcji 60:40, z regulacją pochylenia oparć
  • Dywaniki podłogowe z przodu i z tyłu
  • Konsola centralna z podłokietnikiem
  • Kieszenie na mapy z tyłu oparć foteli przednich
  • Elastyczna osłona przestrzeni bagażowej mocowana za 2. rzędem siedzeń
  • Zaczepy w bagażniku do mocowania bagażu
  • Oświetlenie wnętrza diodami LED z elementami nastrojowego oświetlenia
  • Lampki do czytania z przodu i z tyłu
  • Lusterko wsteczne ściemniające się automatycznie
  • Lusterka boczne sterowane i podgrzewane
  • Lusterka boczne składane elektrycznie, z lampkami oświetlającymi podłoże
  • Elektrycznie sterowane szyby przednich i tylnych drzwi, opuszczanie i podnoszenie jednym naciśnięciem przycisku
  • Gniazda USB z tyłu konsoli centralnej
  • Gniazdko 12V w bagażniku
  • 12,3-calowy kolorowy, konfigurowalny wyświetlacz na tablicy zegarów
  • System multimedialny Ford SYNC 3.2 z 8-calowym kolorowym ekranem dotykowym, nawigacją satelitarną i DAB+ oraz rozbudowaną funkcją sterowania głosem w języku polskim, funkcją wzywania pomocy, 6 głośnikami, gniazdem USB, zdalnym sterowaniem na kierownicy, mapą Europy z widokiem 3D, menu tekstowym w języku polskim, komunikatami głosowymi i menu tekstowym nawigacji w języku polskim
  • FordPass Connect z modemem GSM (zdalne zamykanie/otwieranie zamków drzwi, funkcja lokalizacji pojazdu, status systemów pokładowych, aktualizacja map nawigacji przez Wi-Fi)
  • Obsługa Apple CarPlay i Android Auto
  • Zestaw głośnomówiący z Bluetooth

Titanium X – od 155 210 zł, obejmuje wyposażenie wersji Titanium oraz dodatkowo:

  • 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, z oponami 225/65 R17
  • Drzwi bagażnika zamykane/ otwierane elektrycznie i bezdotykowo
  • Auto High Beam – system automatycznego sterowania światłami drogowymi
  • Reflektory statyczne LED
  • Przednie światła przeciwmgielne LED
  • Dodatkowo przyciemniane szyby w tylnej części nadwozia
  • Tapicerka częściowo skórzana (skóra ekologiczna)
  • Fotel kierowcy – elektryczna regulacja położenia w 10 kierunkach (przód-tył, góra-dół, pochylenie oparcia, pochylenie siedziska, regulacja podparcia odcinka lędźwiowego)
  • Tylna kanapa ze składanym podłokietnikiem na środku, z uchwytami na kubki
  • Przycisk do składania oparcia kanapy w bagażniku
  • System nagłośnienia premium B&O – 10 głośników (w tym subwoofer) oraz wzmacniacz 560W
Ford Kuga - cyfrowe zegary
Cyfrowy zestaw wskaźników z 12,3-calowym wyświetlaczem należy do wyposażenia seryjnego każdej Kugi.

ST-Line – od 151 310 zł, obejmuje wyposażenie wersji Titanium oraz dodatkowo:

  • 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, z oponami 225/60 R18
  • Zawieszenie sportowe
  • Przednie światła przeciwmgielne LED
  • Pakiet stylizacyjny nadwozia ST-Line – stylizowane zderzaki, profilowane nakładki na nadkola lakierowane w kolorze nadwozia, listwy progowe i listwy boczne nadwozia lakierowane w kolorze nadwozia
  • Górna krata wlotu powietrza w stylizacji ST-Line
  • Dolna krata wlotu powietrza w stylizacji ST-Line
  • Relingi bagażnika dachowego z wykończeniem w kolorze czarnym
  • Dwie końcówki układu wydechowego w sportowej stylizacji
  • Pełne obramowanie szyb bocznych w kolorze czarnym
  • Kierownica i uchwyt manualnej dźwigni zmiany biegów w stylizacji ST-Line
  • Podsufitka w ciemnej tonacji
  • Tapicerka materiałowa z czerwonymi akcentami
Ford Kuga - klimatyzacja
Dwustrefowa klimatyzacja automatyczna to kolejny element wyposażenia, który znajdziemy w każdej Kudze.

ST-Line X – od 162 810 zł, obejmuje wyposażenie wersji ST-Line oraz dodatkowo:

  • 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, z oponami 225/60 R18
  • Drzwi bagażnika zamykane/ otwierane elektrycznie i bezdotykowo
  • Auto High Beam – system automatycznego sterowania światłami drogowymi
  • Reflektory statyczne LED
  • Dodatkowo przyciemniane szyby w tylnej części nadwozia
  • Tapicerka częściowo skórzana (skóra ekologiczna) z czerwonymi akcentami
  • Fotel kierowcy – elektryczna regulacja położenia w 10 kierunkach (przód-tył, góra-dół, pochylenie oparcia, pochylenie siedziska, regulacja podparcia odcinka lędźwiowego)
  • Tylna kanapa ze składanym podłokietnikiem na środku, z uchwytami na kubki
  • Przycisk do składania oparcia kanapy w bagażniku
  • System nagłośnienia premium B&O – 10 głośników (w tym subwoofer) oraz wzmacniacz 560W
Ford Kuga - wyświetlacz HUD
Wyświetlacz przezierny HUD jest dostępny standardowo wyłącznie w wersji Graphite Tech Edition. W pozostałych odmianach wymaga zakupu Pakietu Technology, który obejmuje także adaptacyjne reflektory LED z systemem Glare-Free Auto High Beam i przednimi światłami przeciwmgielnymi LED.

Graphite Tech Edition – od 181 810 zł, obejmuje wyposażenie wersji ST-Line X oraz dodatkowo:

  • 19-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, z oponami 225/55 R19
  • Zaciski hamulcowe lakierowane
  • Pre-Collision Assist 2 – działający w oparciu o informacje z kamery przedniej i radaru system wspomagający kierowcę w unikaniu lub zmniejszaniu skutków kolizji z poprzedzającymi pojazdami, pieszymi lub rowerzystami do prędkości maksymalnej pojazdu 180 km/h
  • BLIS Assist – system monitorowania martwego pola widzenia w lusterkach z funkcją zapobiegania kolizji z pojazdem w martwym polu widzenia
  • Cross Traffic Alert – funkcja ostrzegania o pojazdach nadjeżdżających z prawej lub lewej strony, podczas manewru wyjazdu tyłem z miejsca parkingowego
  • Driver Alert – system monitorowania koncentracji kierowcy
  • Traffic Sign Recognition – system rozpoznawania znaków drogowych
  • Inteligentny ogranicznik prędkości
  • Adaptive Cruise Control – adaptacyjny tempomat
  • Active Park Assist – system wspomagający parkowanie równoległe i prostopadłe oraz wyjazd z równoległego miejsca parkingowego
  • Kamera ułatwiająca parkowanie z przodu i z tyłu
  • Door Edge Protector – aktywne zabezpieczenie krawędzi drzwi
  • Glare-Free Auto High Beam – system zapobiegający oślepianiu innych użytkowników drogi
  • Reflektory adaptacyjne LED
  • Tylny spojler duży, lakierowany w kolorze nadwozia
  • Aluminiowe nakładki na pedały
  • Naklejki ochronne na progi przednich drzwi w stylizacji ST-Line
  • Head-Up Display – wyświetlacz przezierny
Ford Kuga - bagażnik
Elektrycznie otwierana i zamykana pokrywa bagażnika to standard w wersjach Titanium X, ST-Line X, Graphite Tech Edition oraz Vignale. W pozostałych wymaga 1900 zł dopłaty.

Vignale – od 187 790 zł, obejmuje wyposażenie wersji Titanium X oraz dodatkowo:

  • 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, z oponami 225/60 R18
  • Górna krata wlotu powietrza w stylizacji Vignale, z chromowanym obramowaniem
  • Dolna krata wlotu powietrza z chromowanymi akcentami
  • Dwie końcówki układu wydechowego w sportowej stylizacji
  • Pełne obramowanie szyb bocznych w kolorze aluminium
  • Podgrzewana przednia szyba (Quickclear)
  • Kierownica w stylizacji Vignale
  • Podgrzewana kierownica
  • Tapicerka skórzana
  • Pamięć położenia fotela kierowcy
  • Przednie fotele podgrzewane z regulacją temperatury
  • Podgrzewane skrajne fotele tylnej kanapy
  • Naklejki ochronne na progi przednich drzwi w stylizacji Vignale
  • Lusterka boczne z pamięcią położenia

Więcej na temat Forda Kuga:

Ford Kuga 1.5 EcoBoost – nasz test

Ford Kuga 2.5 Hybrid AWD – nasz test

Ford Kuga 2.5 Plug-In Hybrid – nasz test

Ford Kuga kontra Toyota RAV4 – porównanie

Ford Kuga 2.5 Plug-In Hybrid kontra rywale – porównanie

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji