Ford Kuga - przód

Ford Kuga 3. generacji został oficjalnie pokazany w 2019 roku. Ceny tego modelu zaczynają się od 136 700 zł. Poznaj dostępne wersje i silniki.

Ford Kuga trzeciej generacji został zaprezentowany w 2019 roku. Aktualny model urósł o kilka centymetrów w porównaniu z poprzednikiem, a przy tym jest od niego nieco lżejszy. Dużym atutem Kugi jest szeroka gama silnikowa, które obejmuje benzynową jednostkę 1.5 EcoBoost (150 KM), wysokoprężny motor 2.0 EcoBlue (190 KM) oraz dwie hybrydy – klasyczną (190 KM) i plug-in (225 KM). Napęd na cztery koła występuje seryjnie z turbodieslem oraz opcjonalnie ze 190-konnym wariantem hybrydowym.

NASZ SKLEP

Ford Kuga - tył

Ford Kuga (2022) – wymiary, pojemność bagażnika

Ford Kuga mierzy 461,4 cm długości (462,6 cm w wersji ST-Line, 462,9 cm w wersji Vignale), 188,3 cm szerokości (217,8 cm z lusterkami) i 167,5 cm wysokości (166,6 cm w wersji ST-Line, 168,0 cm w wersji Vignale). Jego rozstaw osi to 271,0 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 475 litrów, a maksymalnie można ją powiększyć do 1534 l. Wersja Plug-In Hybrid oferuje nieco mniejszy kufer, odpowiednio: 441-1481 l.

Ford Kuga (2022) – dane techniczne, silniki, osiągi, zużycie paliwa

Gama silnikowa obejmuje 1 jednostkę benzynową i 1 wysokoprężną oraz 3 hybrydy (w tym plug-in). W ofercie znajdziemy zarówno wersje przednionapędowe, jak i korzystające z napędu na cztery koła.

Silniki benzynowe:

  • 1.5 EcoBoost (150 KM, 240 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,7 s, prędkość maksymalna: 195 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,6-6,8 l/100 km
Ford Kuga (2021)
Silnik 1.5 EcoBoost

Silniki wysokoprężne:

  • 2.0 EcoBlue AWD (190 KM, 400 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,7 s, prędkość maksymalna: 208 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,7-5,9 l/100 km

Napęd hybrydowy:

  • 2.5 Hybrid (190 KM) z bezstopniową przekładnią eCVT i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,4 s, prędkość maksymalna: 196 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,4-5,7 l/100 km
  • 2.5 Hybrid AWD (190 KM) z bezstopniową przekładnią eCVT i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,8 s, prędkość maksymalna: 196 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,7-5,9 l/100 km
  • 2.5 Plug-In Hybrid (225 KM) z bezstopniową przekładnią eCVT i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,2 s, prędkość maksymalna: 200 km/h, średnie zużycie paliwa: 1,4 l/100 km, zasięg w trybie elektrycznym: do 68 km
Ford Kuga (2020)
Silnik 2.5 Plug-In Hybrid

Nowy Ford Kuga (2022) – wersje wyposażenia i ceny

Podane ceny dotyczą aut z silnikami 1.5 EcoBoost/150 KM (Titanium, Titanium X, ST-Line i ST-Line X) oraz 2.5 Hybrid/190 KM (Vignale). W pozostałych wersjach wyposażenia 190-konna odmiana hybrydowa kosztuje odpowiednio: 157 900 zł (Titanium), 169 400 zł (Titanium X), 165 500 zł (ST-Line) oraz 177 000 zł (ST-Line X), a dopłata do napędu na cztery koła wynosi 9000 zł. Wariant 2.5 Plug-In Hybrid został wyceniony na: 188 900 zł (Titanium X), 185 000 zł (ST-Line), 196 500 zł (ST-Line X) oraz 201 400 zł (Vignale). Wysokoprężna odmiana 2.0 EcoBlue/190 KM kosztuje odpowiednio: 175 930 zł (Titanium X) oraz 183 530 zł (ST-Line X). Wszystkie wersje są objęte 2-letnią gwarancją bez limitu kilometrów.

Ford Kuga - deska rozdzielcza

Titanium – od 136 700 zł, wybrane elementy wyposażenia standardowego:

  • 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, z oponami 225/65 R17
  • Zestaw naprawczy ogumienia
  • Klimatyzacja dwustrefowa z automatyczną regulacją temperatury (DEATC)
  • Poduszki powietrzne – poduszki czołowe dla kierowcy i pasażera z przodu
  • Poduszki powietrzne – poduszki boczne dla kierowcy i pasażera z przodu
  • Poduszki powietrzne – boczne kurtyny powietrzne chroniące osoby w 1. i 2. rzędzie siedzeń
  • Wyłącznik poduszki powietrznej pasażera z przodu – uruchamiany w menu komputera pokładowego
  • System ABS z elektronicznym układem podziału siły hamowania (EBD)
  • Elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy (ESC)
  • Układ poprawiający stabilność na zakrętach (TVC)
  • Układ ułatwiający ruszanie na wzniesieniach (HSA)
  • Światła awaryjnego hamowania – pulsujące światła stop, włączające się automatycznie podczas gwałtownego hamowania
  • Hamulec pokolizyjny
  • Elektryczny hamulec postojowy
  • Pre-Collision Assist – działajacy w oparciu o informacje z kamery przedniej system wspomagający kierowcę w unikaniu lub zmniejszaniu skutków kolizji z poprzedzającymi pojazdami, pieszymi lub rowerzystami do prędkości maksymalnej pojazdu 120 km/h, zawiera: Forward Collision Warning, Dynamic Brake Support, Autonomous Emergency Braking
  • Lane Keeping Alert – system wspomagający utrzymanie pojazdu na pasie ruchu, z funkcją wykrywania krawędzi jezdni
  • Tempomat z regulowanym ogranicznikiem prędkości (ASLD)
  • System wyboru trybu jazdy
  • System monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS)
  • Układ kierowniczy ze wspomaganiem elektrycznym (EPAS)
  • Czujniki parkowania – z przodu i z tyłu
  • Kamera ułatwiające parkowanie – z tyłu
  • Ford MyKey – funkcja programowania i przypisania do kluczyka ograniczenia: prędkości maksymalnej, maksymalnej głośności systemu audio oraz możliwość zablokowania dezaktywacji systemów wspomagających bezpieczeństwo
  • Ford Power – przycisk rozrusznika
  • Ford KeyFree – system centralnego zamka z kluczem elektronicznym. Umożliwia otwarcie drzwi i uruchomienie pojazdu bez tradycyjnego kluczyka, zawiera 2 zespoły kluczyka
  • Blokada zamków tylnych drzwi niemożliwiająca otwarcie od środka przez dzieci
  • Centralny zamek sterowany pilotem
  • Wycieraczki przedniej szyby sterowane automatycznie, z czujnikiem deszczu
  • Wycieraczki przedniej szyby o zmiennej prędkości, z przerywaczem pracy, elektrycznie sterowane spryskiwacze
  • Wycieraczka tylnej szyby
  • Reflektory automatyczne – włączające się automatycznie w zależności od poziomu natężenia światła, zawierają funkcję wyłączania świateł z opóźnieniem
  • Reflektory ze światłami mijania halogenowymi i światłami do jazdy dziennej LED (dla wersji Hybrid oraz Plug-In Hybrid)
  • Reflektory ze światłami mijania LED i światłami do jazdy dziennej LED (dla wersji EcoBoost oraz EcoBlue)
  • Przednie światła przeciwmgielne
  • Tylne światła częściowo w technologii LED
  • Górna krata wlotu powietrza z chromowanymi poprzeczkami i chromowanym obramowaniem
  • Dolna krata wlotu powietrza w kolorze tworzywa
  • Obudowy lusterek bocznych lakierowane w kolorze nadwozia
  • Relingi bagażnika dachowego z wykończeniem aluminiowym
  • Tylny spojler
  • Dwie końcówki układu wydechowego
  • Listwa wzdłuż górnej linii szyb bocznych w kolorze aluminium
  • Kierownica i uchwyt manualnej dźwigni zmiany biegów wykończona skórą ekologiczną Sensico
  • Kolumna kierownicy z regulacją pochylenia i odległości
  • Tapicerka materiałowa
  • Fotele – styl sportowy
  • Fotel kierowcy – ręczna regulacja położenia w 8. kierunkach (przód-tył, góra-dół, pochylenie oparcia, regulacja podparcia odcinka lędźwiowego)
  • Fotel pasażera – ręczna regulacja położenia w 8. kierunkach (przód-tył, góra-dół, pochylenie oparcia, regulacja podparcia odcinka lędźwiowego)
  • Kieszenie na mapy z tyłu oparć przednich foteli
  • Tylna kanapa – przesuwana, składana, dzielona w proporcji 60:40, z regulacją pochylenia oparć
  • ISOFIX – system mocowania fotelików dziecięcych na skrajnych siedzeniach w 2. rzędzie
  • Dywaniki podłogowe z przodu i z tyłu
  • Konsola centralna z podłokietnikiem
  • Gniazda USB oraz USB-C z tyłu konsoli centralnej
  • Gniazdko 12V w bagażniku
  • Zaczepy w bagażniku do mocowania bagażu
  • Elastyczna osłona przestrzeni bagażowej mocowana za 2. rzędem siedzeń
  • Oświetlenie wnętrza diodami LED z elementami nastrojowego oświetlenia
  • Lampki do czytania map z przodu i z tyłu
  • Automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne
  • Elektrycznie sterowane, podgrzewane i składane lusterka boczne, z lampkami oświetlającymi podłoże
  • Elektrycznie sterowane szyby przednich i tylnych drzwi, opuszczanie i podnoszenie jednym naciśnięciem przycisku
  • Komputer pokładowy
  • 12,3-calowy kolorowy, konfigurowalny wyświetlacz na tablicy zegarów
  • System nawigacji satelitarnej z SYNC 3.2, DAB+, zawiera: 8-calowy kolorowy ekran dotykowy, Applink 3.0, rozbudowaną funkcję sterowania głosem w języku polskim, funkcję wzywania pomocy, 6 głośników, gniazdo USB, zdalne sterowanie na kierownicy, mapy Europy z widokiem 3D, menu tekstowe w języku polskim, komunikaty głosowe i menu tekstowe nawigacji w języku polskim
  • FordPass Connect z modemem GSM, zawiera: zdalne zamykanie/otwieranie zamków drzwi, funkcję lokalizacji pojazdu, status systemów pokładowych, informację o ruchu drogowym przez kanał GSM (live Traffic), Wi-Fi hotspot, aktualizację map nawigacji przez Wi-Fi, zdalne uruchamianie silnika dla wersji z automatyczną skrzynią biegów
  • Obsługa Apple CarPlay i Android Auto
  • Zestaw głośnomówiący z Bluetooth

Titanium X – od 148 200 zł, obejmuje wyposażenie wersji Titanium oraz dodatkowo:

  • 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, z oponami 225/65 R17
  • Auto High Beam – system automatycznego sterowania światłami drogowymi
  • Reflektory statyczne LED
  • Przednie światła przeciwmgielne LED
  • Dodatkowo przyciemniane szyby w tylnej części nadwozia
  • Tapicerka częściowo skórzana (skóra ekologiczna)
  • Fotel kierowcy – elektryczna regulacja położenia w 10. kierunkach (przód-tył, góra-dół, pochylenie oparcia, pochylenie siedziska, regulacja podparcia odcinka lędźwiowego)
  • Tylna kanapa – składany podłokietnik na środku, z uchwytami na kubki
  • Przycisk do składania oparcia kanapy w bagażniku
  • Drzwi bagażnika zamykane / otwierane elektrycznie i bezdotykowo
  • System nagłośnienia premium B&O, zawiera: wzmacniacz 560W, 9 głośników + subwoofer
Ford Kuga - cyfrowe zegary
Cyfrowy zestaw wskaźników z 12,3-calowym wyświetlaczem należy do wyposażenia seryjnego każdej Kugi.

ST-Line – od 144 300 zł, obejmuje wyposażenie wersji Titanium oraz dodatkowo:

  • 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, z oponami 225/60 R18
  • Zawieszenie sportowe
  • Przednie światła przeciwmgielne LED
  • Górna krata wlotu powietrza w stylizacji ST-Line
  • Dolna krata wlotu powietrza w stylizacji ST-Line
  • Pakiet stylizacyjny nadwozia ST-Line – stylizowane zderzaki, profilowane nakładki na nadkola lakierowane w kolorze nadwozia, listwy progowe i listwy boczne nadwozia lakierowane w kolorze nadwozia
  • Emblemat ST-Line na błotnikach
  • Relingi bagażnika dachowego z wykończeniem w kolorze czarnym
  • Dwie końcówki układu wydechowego w sportowej stylizacji
  • Pełne obramowanie szyb bocznych w kolorze czarnym
  • Kierownica i uchwyt manualnej dźwigni zmiany biegów w stylizacji ST-Line
  • Podsufitka w ciemnej tonacji
  • Tapicerka materiałowa z czerwonymi akcentami
Ford Kuga - klimatyzacja
Dwustrefowa klimatyzacja automatyczna to kolejny element wyposażenia, który znajdziemy w każdej Kudze.

ST-Line X – od 155 800 zł, obejmuje wyposażenie wersji ST-Line oraz dodatkowo:

  • 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, z oponami 225/60 R18
  • Zawieszenie sportowe
  • Auto High Beam – system automatycznego sterowania światłami drogowymi
  • Reflektory statyczne LED
  • Dodatkowo przyciemniane szyby w tylnej części nadwozia
  • Manetki do zmiany biegów w automatycznej skrzyni biegów
  • Tapicerka częściowo skórzana (skóra ekologiczna) z czerwonymi akcentami
  • Fotel kierowcy – elektryczna regulacja położenia w 10. kierunkach (przód-tył, góra-dół, pochylenie oparcia, pochylenie siedziska, regulacja podparcia odcinka lędźwiowego)
  • Tylna kanapa – składany podłokietnik na środku, z uchwytami na kubki
  • Przycisk do składania oparcia kanapy w bagażniku
  • Drzwi bagażnika zamykane / otwierane elektrycznie i bezdotykowo
  • System nagłośnienia premium B&O, zawiera: wzmacniacz 560W, 9 głośników + subwoofer
Ford Kuga - bagażnik
Elektrycznie otwierana i zamykana pokrywa bagażnika to standard w wersjach Titanium X, ST-Line X oraz Vignale. W pozostałych wymaga 1900 zł dopłaty.

Vignale – od 181 900 zł, obejmuje wyposażenie wersji Titanium oraz dodatkowo:

  • 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, z oponami 225/60 R18
  • Auto High Beam – system automatycznego sterowania światłami drogowymi
  • Reflektory statyczne LED
  • Przednie światła przeciwmgielne LED
  • Górna krata wlotu powietrza w stylizacji Vignale, z chromowanym obramowaniem
  • Dolna krata wlotu powietrza z chromowanymi akcentami
  • Emblematy Vignale na przednich błotnikach oraz drzwiach bagażnika
  • Dwie końcówki układu wydechowego w sportowej stylizacji
  • Pełne obramowanie szyb bocznych w kolorze aluminium
  • Dodatkowo przyciemniane szyby w tylnej części nadwozia
  • Podgrzewana przednia szyba (Quickclear)
  • Podgrzewana kierownica w stylizacji Vignale
  • Nakładki na progi przednich drzwi w stylizacji Vignale
  • Tapicerka skórzana
  • Fotel kierowcy – elektryczna regulacja położenia w 10. kierunkach (przód-tył, góra-dół, pochylenie oparcia, pochylenie siedziska, regulacja podparcia odcinka lędźwiowego)
  • Pamięć położenia fotela kierowcy oraz lusterek bocznych
  • Przednie fotele podgrzewane z regulacją temperatury
  • Tylna kanapa podgrzewane skrajne fotele
  • Tylna kanapa – składany podłokietnik na środku, z uchwytami na kubki
  • Przycisk do składania oparcia kanapy w bagażniku
  • Drzwi bagażnika zamykane / otwierane elektrycznie i bezdotykowo
  • System nagłośnienia premium B&O, zawiera: wzmacniacz 560W, 9 głośników + subwoofer

Więcej na temat Forda Kuga:

Ford Kuga 1.5 EcoBoost – nasz test

Ford Kuga 2.5 Plug-In Hybrid – nasz test

Ford Kuga 2.5 Plug-In Hybrid kontra rywale – porównanie

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj