samochód elektryczny ładowanie

W świecie motoryzacji wciąż jest miejsce na nowych graczy. Swoich sił w rywalizacji o klientów spróbuje Xiaomi – elektroniczny gigant z Hong Kongu.

Lei Jun – założyciel, prezes i dyrektor generalny Xiaomi – ogłosił że powstaje spółka zależna, która zajmie się produkcją elektrycznych aut. W ciągu następnych 10 lat Xiaomi zainwestuje w nią łącznie 10 miliardów dolarów. To ogromna suma. Dla porównania dodajmy, że SPA, czyli modularna platforma Volvo, była częścią szerszego programu modernizacji technologii marki, który pochłonął około 11 mld dolarów.

Decyzja została podjęta po wielu rundach rozważań wśród naszych partnerów i uważam ją za krok w zupełnie nowy świat. Będzie duży projekt przedsiębiorczy, być może ostatni w moim życiu. Jestem gotów postawić na szali całą moją reputację i walczyć o przyszłość naszego inteligentnego pojazdu elektrycznego. Jestem zdeterminowany, aby poprowadzić mój zespół do walki o sukces pojazdu elektrycznego Xiaomi – zapewnia Lei Jun, który będzie pełnił funkcję dyrektora generalnego nowej marki.

Przygotowania do projektu trwały od miesięcy. Xiaomi zdecydowało się na wejście na rynek pojazdów z kilku powodów. Przykład Tesli dowodzi, że inteligentne pojazdy elektryczne zasadniczo zmieniły model biznesowy tradycyjnego przemysłu motoryzacyjnego. Atutem w tym segmencie jest łatwość w dopasowywaniu się do oczekiwań rynku – Xiaomi doskonale rozumie dynamikę rynku produkcji sprzętu. Kolejną przewagą konkurencyjną firmy ma być ma doświadczenie w integracji oprogramowania i sprzętu oraz umiejętność zespalania go w funkcjonalną całość.

Redakcja poleca: Chiński „Fiat 126p”, czyli elektryczne auto za jedyne 16 600 zł

Miliony smartfonów i innych urządzeń sprawiły, że Xiaomi ma gotowy inteligentny ekosystem – największy pod względem skali, najbardziej zróżnicowany pod względem kategorii produktów i najbardziej aktywny pod względem połączeń z użytkownikami. Włącznie do niego samochodów będzie więc naturalną koleją rzeczy. Część z dotychczasowych technologii będzie można wdrożyć do pojazdów. Nie bez znaczenia jest też zaplecze finansowe koncernu oraz rzesze oddanych fanów, którzy ufają firmie.

 Inteligentne pojazdy elektryczne stanowią jedną z największych możliwości biznesowych w następnej dekadzie i stanowią pewny element inteligentnego życia. Wejście w ten biznes jest dla nas naturalnym wyborem – twierdzi Lei Jun.

Ogłoszenie wejścia w branżę pojazdów elektrycznych wprowadza Xiaomi w nową dekadę rozwoju. Xiaomi Corporation została założona w kwietniu 2010 roku. Oferuje smartfony i inteligentne urządzenia podłączone do sieci za pośrednictwem platformy „Internetu rzeczy” IoT (Internet of Things) – pracuje w niej już 324,8 mln inteligentnych sprzętów (oczywiście liczba ta nie uwzględnia smartfonów i laptopów). W 2020 roku Xiaomi stała się trzecim największym producentem smartfonów na świecie – 146 milionów urządzeń trafiło do użytkowników.

Firma nieustannie szuka innowacyjnych rozwiązań, stawiając na pierwszym miejscu jakość i wydajność. Xiaomi zwraca uwagę także na ceny produktów, które na tle rywali okazują się konkurencyjne. Wpisuje się to w założenia koncernu, który chce sprawić, by jego klienci mogli podwyższać komfort swojego życia dzięki technologii. Ciekawe, czy sytuacja będzie wyglądała tak również w przypadku aut elektrycznych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here