Mazda MX-30

Polski oddział Mazdy podzielił się statystykami dotyczącymi sprzedaży elektrycznego crossovera MX-30. Sprawdź szczegółowe dane.

Mazda MX-30 zadebiutowała na polskim rynku we wrześniu ubiegłego roku. Choć była oferowana przez niespełna 4 miesiące, z wynikiem 222 sprzedanych egzemplarzy zdążyła „wskoczyć” na 4. miejsce w zestawieniu dotyczącym rejestracji nowych aut elektrycznych w 2020 roku. Przedstawiciele japońskiego producenta ujawnili, kim są nabywcy tego zasilanego prądem crossovera. Nie chodzi oczywiście o dokładne dane osobowe, ale o stworzenie profilu typowego klienta zainteresowanego kupnem „elektryka”.

Czytaj takze Toyota Yaris, Renaul Clio, Honda Jazz

Prawie 2/3 wszystkich transakcji stanowi zakup na firmę (63%), jednak należy zaznaczyć, że dwie firmy zamówiły po dwie Mazdy MX-30. Pozostałe 37% aut trafiło w ręce prywatnych użytkowników. Z dalszej analizy danych sprzedażowych wynika, że 24% wszystkich nabywców MX-30 to kobiety.

Aż 64% klientów przed zakupem MX-30 nie posiadało żadnej innej Mazdy. Natomiast ponad 1/3 kupujących (36%) miała wcześniej już przynajmniej jedną Mazdę, co można uznać za potwierdzenie uznania dla jakości aut japońskiego producenta i zaufania do marki. W tej ostatniej grupie dominują osoby, które jeździły (lub nadal jeżdżą) modelami CX-5 (29%) oraz 6 (25%), a właściciele Mazd 3 i CX-30 mają w tym gronie udział odpowiednio 8% i 6%.

Statystyki pokazują, że elektryczna Mazda jest zazwyczaj drugim albo nawet trzecim autem w rodzinie czy firmie. Ciekawostka: jeden z nabywców kupił MX-30 do jazdy na co dzień, podczas gdy jego głównym samochodem na rodzinne wyjazdy jest inny „elektryk” – Tesla Model X.

„Rok temu, gdy przygotowywaliśmy się do wprowadzenia MX-30 do sprzedaży, precyzyjnie określiliśmy grupę docelową naszego pierwszego <<elektryka>>. To samochód zaprojektowany jako drugi pojazd w rodzinie, przeznaczony do codziennych dojazdów do pracy w obrębie miejskiej aglomeracji i ładowania z własnego gniazdka w garażu, więc naszą ofertę skierowaliśmy przede wszystkim do mieszkańców podmiejskich domów jednorodzinnych. I to właśnie oni stanowią największą grupę nabywców elektrycznej MX-30 w Polsce.” – komentuje Piotr Nowak, Dyrektor Sprzedaży Mazda Motor Poland.

Sprawdź cennik Mazdy MX-30:

Elektryczna Mazda MX-30 (2021) – opis wersji i cennik

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here