Ford - modele

W ubiegłym roku Ford sprzedał w Europie łącznie 553 659 samochodów osobowych. Sprawdź, które modele tej marki cieszyły się największą popularnością.

  • Najpopularniejsze modele Forda w Europie w 2021 roku

Ford Motor Company to istniejący od 1903 roku amerykański koncern motoryzacyjny z siedzibą w Dearborn w stanie Michigan. Założycielem firmy jest Henry Ford. Obecnie w portfolio spółki znajdują się tylko dwie marki – Ford i Lincoln. Jednak jeszcze kilkanaście lat temu było ich zdecydowanie więcej, albowiem w skład Ford Motor Company wchodziły także m.in.: Aston Martin, Jaguar, Land Rover, Mercury i Volvo. Poniżej przygotowaliśmy zestawienie najchętniej kupowanych modeli Forda w Europie, a także listę samochodów nieoferowanych w naszym kraju oraz tych już nieprodukowanych.

NASZ SKLEP

1. Puma (132 887 szt.)

Ford Puma w aktualnym wcieleniu zadebiutował w 2019 roku, a rok później jego gamę uzupełniła usportowiona odmiana ST. Do głównych zalet tego bazującego na Fieście crossovera zaliczają się atrakcyjny wygląd, oszczędne silniki benzynowe oraz świetne właściwości jezdne. Przy okazji należy przypomnieć, że w latach 1997-2001 Ford oferował niewielkie coupe o tej samej nazwie.

Ford Puma

Ford Puma – opis wersji i cennik

2. Kuga (106 435 szt.)

Ford Kuga trzeciej generacji został oficjalnie pokazany w 2019 roku. Dużą zaletą tego modelu jest szeroka gama silnikowa, które obecnie obejmuje benzynową jednostkę 1.5 EcoBoost (150 KM), wysokoprężny motor 2.0 EcoBlue (190 KM) oraz dwie hybrydy – klasyczną (190 KM) i plug-in (225 KM). Napęd na cztery koła występuje seryjnie z turbodieslem oraz opcjonalnie ze 190-konnym wariantem hybrydowym.

Ford Kuga

Ford Kuga – opis wersji i cennik

3. Focus (94 845 szt.)

Ford Focus czwartej generacji ujrzał światło dzienne w 2018 roku, a jesienią ubiegłego roku przeszedł gruntowną modernizację. Model po liftingu jest oferowany w pięciu odsłonach – klienci mają do wyboru hatchbacka i kombi oraz ich uterenowione wersje (Active), a także sportowy wariant ST z benzynowym silnikiem 2.3 EcoBoost o mocy 280 KM.

Ford Focus

Ford Focus – opis wersji i cennik

4. Fiesta (81 662 szt.)

Ford Fiesta obecnej generacji jest na rynku od 2017 roku, a we wrześniu zeszłego roku doczekał się liftingu, który przyniósł największe zmiany w przedniej części nadwozia oraz we wnętrzu. W aktualnej ofercie znajdziemy cztery silniki benzynowe – wolnossący 1.1 (75 KM) oraz turbodoładowane 1.0 EcoBoost (100-125 KM, mocniejsza jednostka z miękką hybrydą) oraz 1.5 EcoBoost (200 KM), zarezerwowany dla wersji ST.

Ford Fiesta

Ford Fiesta – opis wersji i cennik

5. Transit/Tourneo Custom (32 634 szt.)

Ford Custom zadebiutował w 2012 roku, a po sześciu latach został odświeżony. Nazwa Transit jest zarezerwowana dla wersji o użytkowym charakterze, natomiast Tourneo to określenie typowo osobowych, rodzinnych odmian. Warto wspomnieć, że na bazie tego modelu jest dostępny także kamper Nugget. Podane statystyki dotyczą wyłącznie wersji osobowych.

Ford Tourneo Custom

Hybrydowy Ford Transit Custom – oficjalne informacje

6. EcoSport (31 331 szt.)

Druga odsłona Forda EcoSport pojawiła się na rynku w 2012 roku, a wiosną 2017 roku została poddana liftingowi. Ten produkowany w Rumunii SUV jest obecnie dostępny wyłącznie z benzynowym silnikiem 1.0 EcoBoost (125 KM), 6-biegową skrzynią manualną i przednim napędem. Klienci mają do wyboru trzy wersje wyposażenia – Titanium, ST-Line oraz Active.

Ford EcoSport

Ford EcoSport – dane techniczne

7. Mustang Mach-E (22 953 szt.)

Ford Mustang Mach-E został oficjalnie zaprezentowany w listopadzie 2019 roku i jest pierwszym w pełni elektrycznym autem w gamie tego producenta. Na polskim rynku ten model zadebiutował na początku ubiegłego roku. Oferta obejmuje kilka wersji silnikowych, a na jej szczycie znajduje się wersja GT, której dwa silniki elektryczne wytwarzają maksymalnie 487 KM oraz 860 Nm i pozwalają przyspieszyć od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,7 s.

Ford Mustang Mach-E

Ford Mustang Mach-E – opis wersji i cennik

8. Mondeo (12 668 szt.)

Ford Mondeo w aktualnej odsłonie został wprowadzony do sprzedaży w Polsce w 2014 roku, a w 2019 roku pokazano wersję po liftingu. Obecnie rynkowa kariera tego modelu dobiega już końca, a klienci mogą kupić już tylko auta znajdujące się na placach dealerskich. Wszystkie generacje Mondeo były dostępne w trzech wersjach nadwoziowych (liftback, sedan oraz kombi), a ostatnie wcielenie Forda klasy średniej jako pierwsze było oferowane z napędem hybrydowym.

Ford Mondeo

Ford Mondeo – opis wersji i cennik

9. S-Max (7474 szt.)

Ford S-Max drugiej generacji zadebiutował na rynku w 2015 roku, a po czterech latach doczekał się odświeżenia. Opisywany model dzieli konstrukcję z Galaxy, jednak jest od niego bardziej dynamicznie stylizowany. Aktualnie S-Max jest dostępny wyłącznie ze 190-konnym napędem hybrydowym.

Ford S-Max

Używany Ford S-Max I – opinie, typowe usterki

10. Transit (6930 szt.)

Ford Transit w aktualnym wydaniu jest produkowany od 2014 roku, a w 2019 roku przeszedł lifting. Ten największy w europejskiej gamie marki samochód dostawczy występuje w kilku wersjach nadwoziowych (m.in. van, kombi, brygadówka i podwozie do zabudowy). W tym roku do sprzedaży trafił E-Transit z w pełni elektrycznym napędem. Podane statystyki dotyczą wyłącznie wersji osobowych.

Ford Transit

Samochody dostawcze na polskim rynku – duże vany

11. Transit/Tourneo Connect (6399 szt.)

Ford Connect 2. generacji zadebiutował w 2013 roku, a po pięciu latach zaprezentowano model po liftingu. Nazwa Transit jest zarezerwowana dla wersji o użytkowym charakterze, natomiast Tourneo to określenie typowo osobowych, rodzinnych odmian. Ford Transit Connect jest dostępny z silnikami 1.0 EcoBoost (100 KM) oraz 1.5 EcoBlue (100-120 KM), a Tourneo Courier – tylko z mocniejszą jednostką 1.5 EcoBlue. Podane statystyki dotyczą wyłącznie wersji osobowych.

Ford Tourneo Connect

Ford Tourneo Connect kontra rywale – porównanie

12. Explorer (5527 szt.)

Ford Explorer 6. generacji został zaprezentowany podczas salonu samochodowego w Detroit w 2019 roku, a w kwietniu 2020 roku trafił do sprzedaży w Polsce. Na naszym rynku ten 7-miejscowy SUV jest dostępny wyłącznie z napędem hybrydowym typu plug-in, na który składają się benzynowa jednostka EcoBoost V6 i silnik elektryczny. Moc systemowa tego układu wynosi 457 KM, a maksymalny moment obrotowy 825 Nm.

Ford Explorer

Ford Explorer – opis wersji i cennik

13. Galaxy (4744 szt.)

Ford Galaxy w trzecim wydaniu zadebiutował w 2015 roku, a w 2019 roku przeszedł lifting. Od strony technicznej ten model jest blisko spokrewniony z S-Maxem, ale w porównaniu z nim ma bardziej zachowawczy design. Obecnie Galaxy występuje wyłącznie ze 190-konnym napędem hybrydowym, jednak na polskim rynku są dostępne już tylko auta znajdujące się na placach dealerskich.

Ford Galaxy

Używany Ford Galaxy II – opinie, typowe usterki

14. Mustang (4190 szt.)

Aktualna generacja Mustanga jest pierwszą, która trafiła do oficjalnej sieci sprzedaży Forda w Europie. Opisywany model zadebiutował w polskich salonach w 2015 roku, a trzy lata później na rynku pojawiła się jego odświeżona wersja. Obecnie gama Mustanga obejmuje dwie wersje – GT z silnikiem 5.0 V8 o mocy 450 KM oraz Mach 1 z 5.0 V8 o mocy 460 KM. Obie jednostki mogą być łączone z 6-biegową ręczną skrzynią lub 10-stopniowym automatem.

Ford Mustang

Ford Mustang – opis wersji i cennik

15. Transit/Tourneo Courier (2371 szt.)

Ford Courier to najmniejszy kombivan w ofercie marki, który pojawił się na rynku w 2014 roku. Nazwa Transit jest zarezerwowana dla wersji o użytkowym charakterze, natomiast Tourneo to określenie typowo osobowych, rodzinnych odmian. Ford Transit Courier jest dostępny z silnikami 1.0 EcoBoost (100 KM) oraz 1.5 Duratorq TDCi (75-100 KM), a Tourneo Courier – tylko z mocniejszą jednostką 1.5 Duratorq TDCi. Podane statystyki dotyczą wyłącznie wersji osobowych.

Ford Tourneo Courier

Samochody dostawcze na polskim rynku – kombivany

16. Edge (123 szt.)

Druga generacja Forda Edge trafiła do sprzedaży w Europie w 2016 roku, a dwa lata później zadebiutował odświeżony model. Przed wprowadzeniem Explorera, był to największy SUV tej marki dostępny na Starym Kontynencie. Klienci mogli wybierać pomiędzy dwoma wysokoprężnymi silnikami 2.0 EcoBlue (150 KM i 238 KM). Obie wersje były łączone z automatyczną skrzynią biegów i napędem na wszystkie koła.

Ford Edge

Ford Edge 2.0 EcoBlue Vignale – nasz test

17. Bronco Sport (47 szt.)

Ford Bronco Sport został oficjalnie pokazany w 2020 roku. Gama silnikowa tego modelu obejmuje dwie jednostki benzynowe – 1.5 EcoBoost (181 KM) oraz 2.0 EcoBoost (250 KM). Oba silniki są łączone z 8-biegowym automatem i napędem na cztery koła. Bronco Sport cieszy się dużym zainteresowaniem klientów w USA, dlatego jak na razie Ford nie planuje wprowadzić tego SUV-a do sprzedaży w Europie na szerszą skalę.

Ford Bronco Sport

Ford Bronco Sport – oficjalne zdjęcia i informacje

18. GT (47 szt.)

Aktualne wcielenie Forda GT trafiło do produkcji w 2016 roku. Ten amerykański supersamochód został wyposażony w umieszczony centralnie, podwójnie turbodoładowany silnik EcoBoost V6 o pojemności 3,5 l, który rozwija 656 KM i 746 Nm. Połączony z 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią i przekazujący moc na tylne koła motor pozwala osiągnąć „setkę” w 2,8 s od startu, a wskazówka prędkościomierza kończy swój bieg dopiero przy 348 km/h.

Ford GT

Ford GT Heritage Edition – w hołdzie dla słynnego poprzednika

Dane: JATO Dynamics