Największa grupa samochodów dostawczych to już w zasadzie małe ciężarówki, które można prowadzić na kategorię B. Oferują bardzo wiele możliwości wyboru rodzaju napędu i długości nadwozia, a droższe warianty mają silniki o mocy nawet 200 KM.
Aż 5 wersji długości nadwozia, kilka wysokości i rozstawów osi, trzy warianty napędu, wersje furgon i kombi, a także platforma, podwozie pod zabudowę, a nawet wywrotka i kontener – tak szeroki wachlarz wyboru jest możliwy tylko w przypadku największych samochodów dostawczych. W tym segmencie nie brakuje marek dopiero rozpoczynających swoją przygodę na tym terenie – mowa np. o Hyundaiu H350 bądź Manie, dotychczas znanego z produkcji wielkich ciężarówek. Współczesne „dostawczaki” wcale nie muszą być zawalidrogami. Najmocniejsze wersje mają nawet 200 KM i 8-biegowe, automatyczne skrzynie. Część modeli można też zamówić z zasilaniem CNG.
Oto przegląd 11 dużych aut dostawczych dostępnych na polskim rynku. Kliknięcie w nazwę modelu przekieruje do oficjalnej strony producenta.
Citroen Jumper
Model bliźniaczy z Fiatem Ducato i Peugeotem Boxerem można kupić w czterech wersjach długości, trzech wysokości i z trzema wersjami rozstawu osi. W opcji m.in. kamera cofania i system Bluetooth. Wszystkie silniki łączą się z 6-biegową skrzynią manualną.
- Silniki: 2.0 HDi (110, 130, 163 KM)
- Ładowność: 1400-1870 kg
- Pojemność ładunkowa: do 17 m³
- Wersje nadwoziowe: furgon, kombi, rama (także z podwójną kabiną), plaftorma
Fiat Ducato
Aż 5 wariantów rozstawu osi i trzy wersje wysokości, bogata oferta dostawcy nadwozi i możliwość wyboru wielu typów zabudowy, np. minibus, ambulans, wywrotka, podwójna kabina, platforma. Szeroko rozwinięta sieć serwisowa.
- Silniki: 3.0 benz. z CNG (136 KM), 2.0 MultiJet (115 KM), 2.3 MultiJet (130, 150, 177 KM)
- Ładowność: 1000-2100 kg
- Pojemność ładunkowa: do 17 m³
- Wersje nadwoziowe: furgon, kombi, rama, platforma, wywrotka
Ford Transit
Największe auto dostawcze Forda oferuje 5 wersji rozstawu osi, trzy wysokości i możliwość wyboru napędu na przód, tył oraz 4×4. Wariant przednionapędowy ma większą przestrzeń ładunkową z niższą podłogą, tylnonapędowy – większą ładowność.
- Silniki: 2.0 TDCi (105, 130, 170 KM)
- Ładowność: 867-2217 kg
- Pojemność ładunkowa: do 15,1 m³
- Wersje nadwoziowe: furgon, kombi, podwozie (także z podwójną kabiną)
Hyundai H350
Jedyne auto dostawcze Hyundaia występuje w dwóch wersjach długości nadwozia jako furgon lub podwozie z pojedynczą kabiną. Do wyboru dwa silniki współpracujące z 6-biegową skrzynią manualną. Trzy lata gwarancji bez limitu kilometrów.
- Silniki: 2.5 CRDi (150, 170 KM)
- Ładowność: 1155-1662 kg
- Pojemność ładunkowa: do 10,5 m³ (L1), do 12,9 m³ (L2)
- Wersje nadwoziowe: furgon, podwozie
Iveco Daily
Daily oferuje trzy rozstawy osi i pięć wersji długości nadwozia oraz trzy warianty wysokości. W gamie sporo silników diesla i kilka benzynowych, z czego jeden można przystosować do CNG. Za dopłatą – 8 stopniowy automat.
- Silniki. 3.0 (146, 180, 205 KM), 3.0 CNG (136 KM), 2.3 diesel (116, 136, 156 KM)
- Ładowność: do 4 t
- Pojemność ładunkowa: do 19,6 m³
- Wersje nadwoziowe: furgon, kombi, podwozie
Man TGE
Produkowany w Polsce model bliźniczy z Volkswagenem Crafterem, mający osobną sieć serwisową. Standardowo dostępny w trzech wersjach długości i wysokości nadwozia, szerokie możliwości zabudowy np. na ambulans, kamper, wywrotkę, chłodnię, skrzynię. Najmocniejszy diesel wykorzystuje dwie turbosprężarki. Napęd na tył, przód lub 4×4.
- Silniki: diesel 2.0 (102, 122, 140, 177 KM)
- Ładowność: 1061-1816 kg
- Pojemność ładunkowa: do 18,4 m³
- Wersje nadwoziowe: furgon, kombi, podwozie
Mercedes Sprinter
Mercedes jednocześnie oferuje dwie generacje Sprintera. Nowszą można kupić w czterech wersjach długości (3 rozstawy osi) i trzech wysokościach. Podobnie jak w Vito, do wyboru napęd na przód, tył i 4×4. W gamie silnikowej jednostka V6 i nowoczesne skrzynie automatyczne. Opcjonalnie sporo pomocnych systemów bezpieczeństwa.
- Silniki: 3.0 V6 (190 KM), diesel 2.1 (114, 143, 163, 177 KM)
- Ładowność: do 3144 kg
- Pojemność ładunkowa: do 17 m³
- Wersje nadwoziowe: furgon, kombi, skrzynia, podwozie
Opel Movano
Model bliźniaczy z Renault Masterem sprzedawany jest jako furgon, kombi, skrzynia, wywrotka i kontener, a nawet autolaweta. Trzy wysokości i cztery długości, do wyboru trzy opcje napędu.
- Silniki. 2.3 CDTI (110, 130, 145, 170 KM)
- Ładowność: do 2047 kg
- Pojemność ładunkowa: do 17 m³
- Wersje nadwoziowe: furgon, kombi, skrzynia, wywrotka, kontener
Peugeot Boxer
Technicznie to odpowiednik Ducato i Jumpera, ma te same silniki (wszystkie z 6-biegową przekładnią manualną) i opcje długości nadwozia (cztery i trzy wysokości). W opcji Peugeot oferuje zawieszenie pneumatyczne z regulacją prześwitu. Możliwość przystosowania auta dla potrzeb straży pożarnej, jako lawety i innych.
- Silniki: 2.0 HDi (110, 130, 163 KM)
- Ładowność: 1140-2150 kg
- Pojemność ładunkowa: do 17 m³
- Wersje nadwoziowe: furgon, kombi, podwozie, platforma
Renault Master
Dostawcze Renault jest oferowane w czterech wariantach długości, trzech wysokości i w zasadzie ze wszystkimi możliwymi kombinacjami nadwozia: furgon, kombi, brygadówka, platforma, podwozie, skrzynia, wywrotka i 17-miejscowy autobus. Brak wersji 4×4 (tylko przód lub tył).
- Silniki: 2.3 dCi (110, 130, 145, 170 KM)
- Ładowność: do 2479 kg
- Pojemność ładunkowa: do 17 m³
- Wersje nadwoziowe: furgon, kombi, platforma, podwozie, skrzynia, wywrotka, autobus
Volkswagen Crafter
Techniczna baza dla Mana TGE oferuje dwa rozstawy osi, trzy wysokości i trzy długości nadwozia, a także pełen wybór możliwości napędu. Mocniejsze silniki można połączyć z 8-biegowym automatem, na liście opcji wiele nowoczesnych systemów wspomagających. Crafter powstaje w Polsce.
- Silniki: 2.0 TDI (102, 122, 140, 170 KM)
- Ładowność: 1061-1816 kg
- Pojemność ładunkowa: do 18,4 m³
- Wersje nadwoziowe: furgon, kombi, skrzynia, podwozie