Ford Focus jest obecnie dostępny w trzech wariantach nadwozia – hatchback, kombi oraz sedan. Ceny tego modelu startują od 72 800 zł. Poznaj dostępne wersje i silniki.
Ford Focus od zawsze słynął z bardzo dobrych właściwości jezdnych i nie inaczej jest w przypadku jego czwartej odsłony, która zadebiutowała w 2018 roku. Ten kompaktowy model należy do grona liderów w segmencie aut kompaktowych w Europie, ustępując popularnością jedynie Golfowi i Octavii (dane za rok 2020). Dodatkowym atutem Focusa jest szeroka gama, w której znajdziemy hatchbacka, kombi i sedana. Ponadto kompakt Forda jest oferowany w uterenowionej odmianie Active X oraz sportowym wariancie ST.
Ford Focus (2021) – wymiary, pojemność bagażnika
Ford Focus w wersji hatchback mierzy 437,8 cm długości, 197,9 cm szerokości (z lusterkami) i 145,2 cm wysokości. Jego rozstaw osi to 270,0 cm. Pojemność bagażnika wynosi 375 litrów, a po złożeniu tylnych siedzeń rośnie do 1354 l.
Ford Focus Kombi mierzy 466,8 cm długości, 197,9 cm szerokości (z lusterkami) i 146,9 cm wysokości. Jego rozstaw osi to 270,0 cm. Pojemność bagażnika wynosi 608 litrów, a po złożeniu tylnych siedzeń rośnie do 1653 l.
Ford Focus Sedan mierzy 464,7 cm długości, 197,9 cm szerokości (z lusterkami) i 145,2 cm wysokości. Jego rozstaw osi to 270,0 cm. Pojemność bagażnika wynosi 511 litrów.
Ford Focus (2021) – dane techniczne, silniki, osiągi, zużycie paliwa
Gama silnikowa obejmuje 6 jednostek benzynowych i 2 wysokoprężne. Silniki EcoBoost Hybrid są seryjnie wyposażone w układ mild hybrid z instalacją 48V. W każdym wariancie moc trafia w całości na przednie koła. Poniżej prezentujemy dane techniczne Forda Focusa w wersji hatchback.
Silniki benzynowe:
- 1.0 EcoBoost (100 KM, 170 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią, przyspieszenie 0-100 km/h: 12,1 s, prędkość maksymalna: 186 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,3 l/100 km
- 1.0 EcoBoost (125 KM, 170 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,2 s, prędkość maksymalna: 200 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,5-5,8 l/100 km
- 1.0 EcoBoost Hybrid (125 KM, 170 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,2 s, prędkość maksymalna: 200 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,1-5,4 l/100 km
- 1.0 EcoBoost Hybrid (155 KM, 190 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,0 s, prędkość maksymalna: 211 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,1-5,4 l/100 km
- 1.5 EcoBoost (150 KM, 240 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,9 s, prędkość maksymalna: 208 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,3-6,4 l/100 km
- 1.5 EcoBoost (182 KM, 240 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,4 s, prędkość maksymalna: 220 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,3-6,4 l/100 km

Silniki wysokoprężne:
- 1.5 EcoBlue (120 KM, 300 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,8 s, prędkość maksymalna: 196 km/h, średnie zużycie paliwa: 4,2-4,4 l/100 km
- 1.5 EcoBlue (120 KM, 300 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,6 s, prędkość maksymalna: 193 km/h, średnie zużycie paliwa: 4,6-4,8 l/100 km
- 2.0 EcoBlue (150 KM, 370 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,1 s, prędkość maksymalna: 207 km/h, średnie zużycie paliwa: 4,8-5,0 l/100 km

Nowy Ford Focus (2021) – wersje wyposażenia i ceny
Podane ceny dotyczą hatchbacka z silnikami 1.0 EcoBoost/100 KM (Trend), 1.0 EcoBoost/125 KM (Connected, Titanium X i ST-Line) oraz 1.5 EcoBoost/150 KM (ST-Line X). Najtańszy Focus z turbodieslem pod maską kosztuje 84 900 zł (1.5 EcoBlue/120 KM, Trend). Dopłata do nadwozia kombi wynosi 4000 zł (Trend, Connected i ST-Line) lub 5300 zł (Titanium X i ST-Line X). Ford Focus Sedan jest dostępny wyłącznie w odmianie Connected i kosztuje 90 400 zł (1.0 EcoBoost/125 KM) oraz 105 400 zł (1.5 EcoBoost/150 KM). Wszystkie wersje są objęte 2-letnią gwarancją bez limitu kilometrów.
Trend – od 72 800 zł, wybrane elementy wyposażenia standardowego:
- 16-calowe stalowe obręcze kół z kołpakami
- Klimatyzacja manualna
- Elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka boczne
- Czarne relingi dachowe (wersja kombi)
- Zderzaki – górna część lakierowana w kolorze nadwozia, dolna w kolorze tworzywa
- Reflektory LED ze światłami drogowymi halogenowymi oraz światłami do jazdy dziennej LED
- Reflektory automatyczne
- System Ford EasyFuel
- Radioodtwarzacz MyConnection z radiem cyfrowym DAB+
- 4,2-calowy kolorowy wyświetlacz na tablicy zegarów
- Zestaw głośnomówiący Bluetooth
- Tempomat
- Pre-Collision Assist z systemem aktywnego hamowania
- Lane Keeping Alert – system kontroli pasa ruchu
- Inteligentny ogranicznik prędkości
- Przednie fotele w stylu komfortowym
- Tapicerka materiałowa Moonwalk
- 3-ramienna kierownica i uchwyt dźwigni zmiany biegów wykończone skórą ekologiczną Sensico
- Zamek centralny ze zdalnym sterowaniem
- Elektrycznie sterowane szyby przednich i tylnych drzwi
- Konsola dachowa średniej długości, z lampkami LED w 1. i 2. rzędzie siedzeń
- Elektryczny hamulec postojowy z funkcją Auto Hold
- System Ford MyKey
- System monitorowania ciśnienia w oponach
- Welurowe dywaniki podłogowe z przodu
Connected – od 82 900 zł, wybrane elementy wyposażenia standardowego:
- 16-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, wzór 5×2-ramienny
- Czujniki parkowania z przodu i z tyłu
- Listwa wzdłuż dolnej linii szyb bocznych w kolorze chromu
- Relingi dachowe w kolorze srebrnym (wersja kombi)
- Przednie światła przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów
- System nawigacji satelitarnej SYNC 3.2 z 8-calowym ekranem dotykowym i radiem cyfrowym DAB+
- Obsługa Android Auto i Apple CarPlay
- Kamera ułatwiająca parkowanie tyłem
- Konsola centralna Premium z podłokietnikiem
- Przednie fotele w stylu sportowym
- Tapicerka materiałowa Foundry
Titanium X – od 84 100 zł, wybrane elementy wyposażenia standardowego:
- 16-calowe obręcze kół ze stopów lekkich
- 16-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, wzór 15-ramienny
- Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa
- Górna krata wlotu powietrza z listwami i obramowaniem w kolorze satynowego aluminium
- Drzwi bagażnika otwierane /zamykane elektrycznie i bezdotykowo (wersja kombi)
- Dodatkowo przyciemniane szyby w tylnej części nadwozia
- System KeyFree
- Przednie wycieraczki z czujnikiem deszczu
- Elektrycznie składane lusterka boczne
- 12,3-calowy cyfrowy, konfigurowalny wyświetlacz na tablicy zegarów
- Tapicerka materiałowa Ray z szarymi akcentami
- Fotel pasażera z regulacją wysokości oraz podparcia odcinka lędźwiowego (nie dotyczy wersji 1.0 EcoBoost Hybrid)
- Nastrojowe oświetlenie wnętrza diodami LED
- Automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne
- Pakiet stylizacyjny wnętrza Titanium Metal Grey
- Ford Power – przyciski rozrusznika
- Tylna kanapa z otworem do przewozu nart i składanym podłokietnikiem
- Dywaniki welurowe z przodu i z tyłu
ST-Line – od 83 150 zł, obejmuje wyposażenie wersji Connected oraz dodatkowo:
- 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, wzór 5×2-ramienny
- Sportowe zawieszenie
- Klimatyzacja automatyczna
- Przednie światła przeciwmgielne LED
- Pakiet stylizacji nadwozia ST-Line
- Listwa wzdłuż dolnej linii szyb bocznych w kolorze czarnym
- Lusterka boczne składane elektrycznie
- Relingi bagażnika dachowego w kolorze czarnym (wersja kombi)
- 4,2-calowy kolorowy wyświetlacz na tablicy zegarów
- Tapicerka materiałowa Foundry z czerwonymi przeszyciami
- Kierownica w stylizacji ST-Line
- Uchwyt dźwigni zmiany biegów w stylizacji ST-Line
- Tempomat
- Wycieraczki przedniej szyby sterowane automatycznie
- System Ford KeyFree
- Przycisk rozrusznika Ford Power
- Podsufitka w ciemnej tonacji

ST-Line X – od 101 950 zł, obejmuje wyposażenie wersji ST-Line oraz dodatkowo:
- 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, wzór 5×2-ramienny
- Drzwi bagażnika otwierane / zamykane elektrycznie i bezdotykowo (wersja kombi)
- Dodatkowo przyciemniane szyby w tylnej części nadwozia
- Lusterka boczne z lampkami oświetlającymi podłoże
- Duży tylny spojler lakierowany w kolorze nadwozia
- 12,3-calowy cyfrowy, konfigurowalny wyświetlacz na tablicy zegarów
- Pakiet stylizacyjny wnętrza ST-Line Red
- Bezpieczne dziecko – system elektrycznej blokady zamków tylnych drzwi
- Fotel pasażera z ręczną regulacją podparcia odcinka lędźwiowego (nie dotyczy wersji 1.0 EcoBoost Hybrid)
- Tylna kanapa z otworem do przewozu nart i składanym podłokietnikiem
Więcej na temat Forda Focusa:
Ford Focus 1.5 EcoBlue ST-Line – nasz test